Je gaat niet in op wat ik zeg. Ik betwist dat je in het centrum niet met een snelle, beweeglijke speler kunt spelen die gevaar sticht vanuit de actie die hij maakt in stuaties waarin hij één op één komt. En ja, je kunt ook pressie spelen met een dergelijke speler. Er zijn meerdere posities om een spelverdeler op te stellen dan alleen de spits.Trab schreef:Tegenstanders van Ajax zakken toch massal in en laten Ajax het spel maken? Wat heb je nou liever, een speler die een bal vast kan houden, oog heeft voor bewegende spelers om hem heen en kan scoren als een tierelier of een speler die snel en explosief is maar vrijwel elke bal van ze voet laat springen?Bertje schreef:
Vind ik wat kortzichtig. Daar waar je iemand één op één zet komt een speler in een dergelijke situatie. Daarnaast geeft elke redelijke verdediging natuurlijk rugdekking aan de vleugels. Het is pas zo dat je iemand ergens één op één kunt zetten als je één van de verdedigers ergens zo weglokt dat hij geen rugdekking kan geven op de positie waar je wilt dat de tegenstander uitgespeeld wordt.
Tenslotte lijkt het me dat het nooit bij de tactiek kan horen om het strafschopgebied overvol te krijgen, aangezien dat betekent dat er minder ruimte is, wat weer leidt tot minder doelpogingen.
Ajax-Feyenoord 04 Feb 2007
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Alles kan, maar ik denk dat het vooral in uitwedstrijden werkt als er ruimte achter de defensie van de tegenstander ligt. In thuiswedstrijden ligt die ruimte er nauwelijks. Dan moet je het meer van combinatievoetbal hebben, middenvelders die bijsluiten etc.Bertje schreef:
Je gaat niet in op wat ik zeg. Ik betwist dat je in het centrum niet met een snelle, beweeglijke speler kunt spelen die gevaar sticht vanuit de actie die hij maakt in stuaties waarin hij één op één komt. En ja, je kunt ook pressie spelen met een dergelijke speler. Er zijn meerdere posities om een spelverdeler op te stellen dan alleen de spits.
Er ligt ruimte waar je die ruimte creëert. Henry laat je ook niet met twee man in z'n nek vechten. Henry geef je de bal in de loop mee en dan is hij heel snel bij het doel van de tegenstander. Ook als de tegenstander op het randje van de eigen 16 staat te verdedigen.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Ja, maar Bertje, heb jij het idee dat HTC Babel anders laat spelen dan de manier waarop hij wilde dat Huntelaar speelde?
Ik niet. Babel wordt gebruikt als aanspeelpunt, met twee man in zijn nek, zoals jij dat zegt. Ik vind niet dat Babels kwaliteiten op deze manier tot uiting komen. Babel moet met zijn gezicht naar de goal toe spelen, niet met zijn rug.
Ik niet. Babel wordt gebruikt als aanspeelpunt, met twee man in zijn nek, zoals jij dat zegt. Ik vind niet dat Babels kwaliteiten op deze manier tot uiting komen. Babel moet met zijn gezicht naar de goal toe spelen, niet met zijn rug.
het is heel simpel, volgens Huntelaar heeft ten Cate hem gezegd dat babel tegen feyenoord speelde omdat hij verwachtte dat feyenoord ver van de goal zou spelen. Een tactische keuze dus. in de media zegt ten cate echter wat anders en ook uit de opstelling tegen den Haag blijkt het tactische verhaal bullshit te zijn. Dus of Huntelaar liegt of ten Cate liegt. Ik weet wel op wie ik mijn geld zou zetten.
I think I lost my fucking headache
- Giacomo Puccini
Het is een optelsom Rosenberg9. Je ziet toch zelf ook dat Huntelaar dit seizoen vaak ondermaats presteert? Dat Babel meer snelheid heeft dan Huntelaar en dat Feyenoord een statische verdediging heeft zijn bovendien niet te ontkennen feiten. Samen maakt dat de keuze voor Babel legitiem.
Maar uiteraard zijn dit maar bijzaken en ligt het voor 99% aan de ik-mag-je-factor...
:redcard:
Maar uiteraard zijn dit maar bijzaken en ligt het voor 99% aan de ik-mag-je-factor...
:redcard:
Ajax!
Ondermaats, ondermaats. Ja, Huntelaar presteert minder dan vorig seizoen.
Maar als je meeweegt dat hij:
- te maken heeft/had met de druk van het moeten presteren
- geacht wordt zaken ten uitvoer te brengen die hem minder goed liggen
kan je niet anders dan concluderen dat hij het met 21 uit 34 naar omstandigheden prima doet.
Want laten we wel wezen, wie was de laatste Ajaxspits die zoveel scoorde?
Nou zal ik niet ontkennen dat Huntelaar rondom de winterstop in een dipje zat, maar mag het een keer? Dan moet je als trainer m.i. het vertrouwen houden en de speler in kwestie in de basis laten staan. Zeker als je geen alternatief hebt dat nadrukkelijk aan de poort klopt.
kan je niet anders dan concluderen dat hij het met 21 uit 34 naar omstandigheden prima doet.
Nou zal ik niet ontkennen dat Huntelaar rondom de winterstop in een dipje zat, maar mag het een keer? Dan moet je als trainer m.i. het vertrouwen houden en de speler in kwestie in de basis laten staan. Zeker als je geen alternatief hebt dat nadrukkelijk aan de poort klopt.
Daar gaat het me in deze discussie niet om.Jöhnk schreef:Ja, maar Bertje, heb jij het idee dat HTC Babel anders laat spelen dan de manier waarop hij wilde dat Huntelaar speelde?
Maar om in te gaan op je vraag: ik vind Babel als aanspeelpunt ongeveer even goed (of slecht, ligt eraan met wie je ze vergelijkt) als Huntelaar. Hij heeft meer bewegingsruimte nodig, maar benut die ruimte naar mijn mening ook beter. Babel komt makkelijker los van z'n tegenstander, maar z'n eerste aanname is minder. Wel is Babel beter in het afhouden van zijn tegenstander, maar daar tegenover staat weer dat hij minder scoort. Babel zal met zijn beweging en kracht waarschijnlijk meer ruimte maken voor andere spelers, maar Huntelaar scoort meer.
Al met al vind ik een aardig scorende Huntelaar ongeveer even goed als een Babel die iets minder scoort, maar iets meer zal forceren voor medespelers.
Het probleem van het huidige Ajax is voornamelijk dat je er vrijwel niet aan ontkomt het balbezit bij de aanval te leggen, want het middenveld is nog minder balvast dan de aanval.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Maar Bertje toen Huntelaar speelde scoorde Sneijder ( De Mul ) er toch ook vrolijk op los ?.Bertje schreef:Daar gaat het me in deze discussie niet om.Jöhnk schreef:Ja, maar Bertje, heb jij het idee dat HTC Babel anders laat spelen dan de manier waarop hij wilde dat Huntelaar speelde?
Maar om in te gaan op je vraag: ik vind Babel als aanspeelpunt ongeveer even goed (of slecht, ligt eraan met wie je ze vergelijkt) als Huntelaar. Hij heeft meer bewegingsruimte nodig, maar benut die ruimte naar mijn mening ook beter. Babel komt makkelijker los van z'n tegenstander, maar z'n eerste aanname is minder. Wel is Babel beter in het afhouden van zijn tegenstander, maar daar tegenover staat weer dat hij minder scoort. Babel zal met zijn beweging en kracht waarschijnlijk meer ruimte maken voor andere spelers, maar Huntelaar scoort meer.
Al met al vind ik een aardig scorende Huntelaar ongeveer even goed als een Babel die iets minder scoort, maar iets meer zal forceren voor medespelers.
Het probleem van het huidige Ajax is voornamelijk dat je er vrijwel niet aan ontkomt het balbezit bij de aanval te leggen, want het middenveld is nog minder balvast dan de aanval.
Blij met de punten ...
Als ik het goed lees bedoel je eigenlijk te zeggen dat Babel andere beter laat voetballen, maar dat doet Huntelaar ook, alleen scoort hij er ook nog bij.Dat is een heel belangrijk dingetje in de voetballerij ..Bertje schreef:Ik vind niet dat je op cijfers kunt afgaan, aangezien Babel nog maar twee wedstrijden in de spits heeft gespeeld.
Blij met de punten ...
Hij heeft hem ook laten staan, maar na 22 wedstrijden in de basis wilde hij Babel de kans geven het op die plek te laten zien. En zoals Bertje al zei heeft Babel zowel plus- als minpunten voor die positie.Jöhnk schreef:Nou zal ik niet ontkennen dat Huntelaar rondom de winterstop in een dipje zat, maar mag het een keer? Dan moet je als trainer m.i. het vertrouwen houden en de speler in kwestie in de basis laten staan. Zeker als je geen alternatief hebt dat nadrukkelijk aan de poort klopt.
Voorlopig ga ik er gewoon vanuit dat Ten Cate Huntelaar aanpakt op een manier die hij nodig vindt en dat daar geen kwaad achter zit. Huntelaar komt heus wel weer in de basis te staan.
Ja, maar hij heeft Stekelenburg en Sneijder ook 22 wedstrijden laten staan. Er moet wel een serieuze aanleiding (en een goed alternatief) zijn om iemand te passeren.Thomas schreef:Hij heeft hem ook laten staan, maar na 22 wedstrijden in de basis wilde hij Babel de kans geven het op die plek te laten zien.
En de enige aanleiding die ik kan bedenken is KJH's mindere vorm van de laatste 1 of 1,5 maand. Welnu, dan vind ik dat KJH te weinig krediet heeft gekregen.
Huntelaar heeft het het seizoen al stukken moeilijker dan vorig jaar. Ten Cate zie die jongen iedere dag trainen en/of spelen. Als ook hij denkt dat het aan zijn vorm ligt, dan is dat aanleiding genoeg om een ander op een gegeven moment de kans te geven.
Ik denk dat straks gaat blijken dat het allemaal wel meevalt.
Ik denk dat straks gaat blijken dat het allemaal wel meevalt.
- Giacomo Puccini
- Van Huntelaar mag je m.i. wel degelijk vragen dat hij meevoetbalt op een manier zoals je mag verwachten van een complete Ajaxspits. Dit betekent niet dat hij even snel of even beweeglijk moet worden als Babel, maar wel dat hij zich als een teamspeler opstelt. Dus niet 90 minuten focussen op een duwtje of handje van zijn directe tegenstander en of de scheidsrechter daar wel attent op reageert. Maar waarde hebben voor het team.Jöhnk schreef:Ondermaats, ondermaats. Ja, Huntelaar presteert minder dan vorig seizoen.
- 'rondom de winterstop' kun je beter veranderen in 'vanaf Ierland-Nederland.'
- Ten Cate heeft nog altijd vertrouwen in Huntelaar. Je kunt inzoomen op die 2 keer dat Huntelaar ernaast stond, je kunt ook kijken naar die 20 wedstrijden ervoor waarin hij het iedere keer opnieuw mocht proberen.
- Babel is wel degelijk een alternatief. Op dit moment geen beter alternatief, maar Ryan is geen koekenbakker. Met zijn goede spel op links en veelbelovende optredens in Jong Oranje heeft hij verdiend om het ook eens in het centrum te mogen proberen.
Wat is dat nu weer voor rare uitspraak. Misschien dwingen Babel en Leonardo het zelf wel af, of is dat een gekke gedachte?Jesse schreef:Ik denk wel dat HtC vrijwel altijd met Babel zal willen beginnen. En ook Leonardo zal die denk ik niet zo snel op de bank willen zetten.
Ajax!
Het is een zacht eitje, inderdaad. Toch ben ik wel gecharmeerd van die jongen. Hij heeft gewoon kwaliteiten die Ajax goed kan gebruiken. In mijn ogen creëert Ajax ook meer met Leonardo in het veld. Vanwege z'n aanwezigheid en actie komt er meer ruimte te liggen.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op zo feb 11, 2007 9:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.