Seizoen 2006/2007 Jong AJAX

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » ma feb 05, 2007 1:35 pm

Bekerduel Jong Ajax afgelast

Amsterdam, 05 feb 2007
Het Beloftenbekerduel Jong Stormvogels/Telstar - Jong Ajax dat voor maandagavond gepland stond, is afgelast.

De wedstrijd Jong Stormvogels/Telstar - Jong Ajax, in het kader van de beker voor Beloftenelftallen, is net als meerdere bekerduels vandaag, afgelast omdat veel selectiespelers deze week interlandverplichtingen hebben. Wanneer het duel ingehaald wordt, zal in een later stadium bekendgemaakt worden.

Jong Ajax speelt op dinsdag 13 februari een oefenwedstrijd bij Sparta Nijkerk. Het duel begint om 20.00 uur.
www.ajax.nl
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 05, 2007 2:40 pm

Overigens is Gregory van der Wiel de nieuwe aanvoerder van Jong Ajax.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo feb 11, 2007 11:24 am

Martina heeft prima zelfreinigend vermogen
Written by Jacques Happe
Sunday, 11 February 2007

Javier Martina dreigde eerder dit seizoen de zijn basisplek te verliezen. Een pittig gesprek en een zelfreinigend vermogen waar je ‘u’ tegen zegt, maken hem al een aantal wedstrijden lang de man of the match. Een verlenging van zijn verblijf bij Ajax lonkt…

Javier Martina speelt de laatste weken regelmatig de sterren van de hemel. De rechtsbuiten is snel en gaat vaak zijn tegenstander voorbij, zoals tegen Jong Vitesse, om dan voor te zetten. Ook gaat hij vaak zelf op avontuur en maakt dan net zoals tegen Haarlem prachtige acties. Vorig seizoen speelde Javier nog als linksbuiten, maar dit seizoen staat hij op rechts geposteerd. De jonge Antilliaan heeft zich op die plek heel goed ontwikkeld. Dat was niet eenvoudig. Hij was begin dit seizoen zo wisselvallig, dat hij zijn basisplaats dreigde kwijt te raken. Begin oktober hervond hij zichzelf in een oefenwedstrijd. “Ik kwam hier met de gedachte vandaag doe ik gewoon mijn ding. Daaraan probeerde ik me ook te houden.” Hij kreeg complimenten van zijn trainer Aron Winter. “Dat had ik net nodig”, vertelde hij toen. “Het is belangrijk voor me om te laten zien dat ik het wel kan.” Afgelopen najaar dacht hij goed na over wat hij verder wilde met zijn carrière en had een indringend gesprek met zijn zaakwaarnemer en zijn pa. “Ik moest gewoon laten zien wat ik kon. Niet één keer goed en dan weer slecht spelen. Ik wilde er mijn best voor doen en er alles aan doen.” En dat deed hij.

De afgelopen weken groeide Javier uit tot een vaste waarde voor Jong Ajax en doet hij ook mee aan de Master Class, een initiatief van de technische staf om jonge talentvolle Ajacieden verder te ontwikkelen. Spelers als Vito Wormgoor, Vurnon Anita, Jeffrey Sarpong, Mitchell Donald en ook Javier Martina trainen een keer per week onder leiding van Hennie Spijkerman om zich nog beter te maken. En beter is Javier al geworden. Het meeste van diens ontwikkeling is op zijn eigen conto te schrijven. Het is hem niet aan komen waaien. Hij moet er hard voor werken. Vervuld hem zijn huidige waarde voor Jong Ajax met trots? “Jazeker”, antwoordt Javier bescheiden als hij is. “Ik voel ook dat ik steeds beter en beter word en heb er veel meer plezier in. Het gesprek met mijn zaakwaarnemer en mijn pa heeft meegeholpen, maar ik ben het vooral zelf geweest. Ik heb tegen mezelf gezegd: het is nu of nooit. Dan moet je er wel voor gaan als je dat wilt.” Tegen Jong Utrecht lukte het niet zo vaak als tegen Jong Vitesse toen hij continu zijn tegenstander voorbij rende. “Hij zal het niet leuk gevonden hebben, want hij werd ook nog gewisseld. Voor mij was wel goed voor mij. Ik ben tevreden met mijn spel en mijn ontwikkeling.” Een ontwikkeling waarvoor een nieuw contract schijnt klaar te liggen…
Highlow
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » zo feb 11, 2007 5:28 pm

Valt me een beetje tegen van HTC, want hoeveel talenten heeft hij er dit jaar voor het eerst mee laten spelen?

Precies 0....
Pompiedom

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 11, 2007 5:35 pm

Is er aanleiding voor geweest om zo'n jongen te laten debuteren dan?

LucaS

Bericht door LucaS » zo feb 11, 2007 5:43 pm

Zit wel een beetje in de clubcultuur natuurlijk om talenten te laten snuffelen. Maar goed, er is dit jaar een goede en brede selectie en het is dan ook niet nodig geweest om spelers door te schuiven.
I think I lost my fucking headache

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo feb 11, 2007 5:46 pm

Het is natuurlijk ook wel de bedoeling dat je het verdient om te debuteren.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 11, 2007 5:47 pm

Rosenberg9 schreef:Zit wel een beetje in de clubcultuur natuurlijk om talenten te laten snuffelen.
Daar ben ik het zoals je weet mee eens. Ajax moet niet schromen om talenten te laten debuteren wanneer dit nodig is of wanneer ze er aan toe zijn. Martina is volgens mij echter geen bijzonder groot talent en er spelen momenteel heel wat spelers uit de eigen jeugd in Ajax 1. Het is niet alsof de clubcultuur wat dat betreft in gevaar komt. Wanneer die jongens er aan toe zijn om de stap te maken en beter zijn dan wat er al in het eerste rondloopt moet Ajax ze meteen overhevelen.

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » zo feb 11, 2007 6:03 pm

Martina is volgens mij echter geen bijzonder groot talent en er spelen momenteel heel wat spelers uit de eigen jeugd in Ajax 1.
ik doel ook niet op Martina met mn post...

maar net zoals vandaag, dan laat ie Lindenberg als linksback starten, terwijl ik vindt dat jongens zoals Timisela en die van der wiel (of hoe die gast ook mag heten) het ook zeker aangekunt hadden, er zat er geen eens 1 op de bank!

En waar blijft Mitchell Donald nou? Ten Cate was toch zo lovend over hem?
Ook sarpong en Anita zie ik niet meer.
Pompiedom

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo feb 11, 2007 6:10 pm

Als spelers er niet klaar voor zijn, moet je ze ook niet laten spelen. Niet goed voor hun ontwikkkeling.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » zo feb 11, 2007 6:11 pm

Maar wie zegt dat die spelers er niet klaar voor zijn om bij een veilige stand eens af en toe wat minuten mee te pikken. Is juist uitstekend voor hun ontwikkeling!

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » zo feb 11, 2007 6:12 pm

Bertje, HTC was nog het meest lovend over Donald na het trainingscamp in Capetown, wil je dan beweren dat hij er nog niet klaar voor is?

edit: en al zijn ze er niet klaar voor, in de wedstrijden zoals tegen willem 2 hadden ze makkelijk een minuutje of 20 kunnen meedoen.
Laatst gewijzigd door Maurice op zo feb 11, 2007 6:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Pompiedom

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo feb 11, 2007 6:13 pm

LeonardoSpits schreef:Bertje, HTC was nog het meest lovend over Donald na het trainingscamp in Capetown, wil je dan beweren dat hij er nog niet klaar voor is?
Waarschijnlijk, want hij zit nog maar net bij Jong Ajax.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » zo feb 11, 2007 6:15 pm

Of ten Cate vindt het doorstromen van jeugd niet zo belangrijk.

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » zo feb 11, 2007 6:18 pm

Precies, en dat vindt ik nou een grove fout, Ajax moet gewoon doen waar het goed in is, Jeugspelers klaarstomen voor de wereldtop.

Niet lullig bedoeld tegenover Maduro, maar ik geloof niet dat Donald het slechter had kunnen doen dan Maduro, voordat davids Ajax joinde.
Pompiedom

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo feb 11, 2007 6:18 pm

Wat is belangrijk? Ik vind het heel plausibel dat spelers uit Jong Ajax pas naar de selectie overgeheveld worden als ze echt regelmatig uitblinken bij het tweede elftal. Nu zie ik de jeugd niet regelmatig aan het werk, maar door alle verslagen kan ik voor mezelf wel een redelijk beeld vormen.

En met niemand anders!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo feb 11, 2007 6:19 pm

LeonardoSpits schreef:Precies, en dat vindt ik nou een grove fout, Ajax moet gewoon doen waar het goed in is, Jeugspelers klaarstomen voor de wereldtop.

Niet lullig bedoeld tegenover Maduro, maar ik geloof niet dat Donald het slechter had kunnen doen dan Maduro, voordat davids Ajax joinde.
Volgens mij is Donald een dynamische halfspeler. Maduro is een voetballende controleur.

En met niemand anders!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo feb 11, 2007 6:26 pm

Rosenberg9 schreef:Maar wie zegt dat die spelers er niet klaar voor zijn om bij een veilige stand eens af en toe wat minuten mee te pikken.
Henk ten Cate. Het lijkt me dat hij wel recht van spreken heeft aangezien hij de talenten regelmatig aan het werk ziet.
Ajax!

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » zo feb 11, 2007 6:29 pm

Donald is ook een echte controleur, maar ook zeer dynamisch, kan heeeel goed verdedigen, maar stoomt ook vaak mee naar voren, voorheen was het immers een spits!

Zoals al eerder gezegd, het is echt ''de vieira'' van Ajax, alleen dan ook met veel aanvallende qualiteiten.
Pompiedom

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 11, 2007 6:48 pm

Rosenberg9 schreef:Of ten Cate vindt het doorstromen van jeugd niet zo belangrijk.
Ik denk dat dat wel meevalt. Het is sowieso eerst zaak om eindelijk eens een stabiel en presterend elftal op de been te krijgen. Dan is het meteen stukken rustiger debuteren voor jonge spelers dan wanneer ze in zo'n zooitje moeten debuteren zoals Anita en Sarpong vorig seizoen moesten.
LeonardoSpits schreef:Zoals al eerder gezegd, het is echt ''de vieira'' van Ajax, alleen dan ook met veel aanvallende qualiteiten.
Vieira hééft veel aanvallende kwaliteiten.

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » ma feb 12, 2007 10:47 am

LeonardoSpits wrote:
Zoals al eerder gezegd, het is echt ''de vieira'' van Ajax, alleen dan ook met veel aanvallende qualiteiten.

Vieira hééft veel aanvallende kwaliteiten.

Vieira heeft dan wel veel aanvallende qualiteiten, maar lang niet zoveel als Donald, kan ook bijna niet anders , tis immers een ex-spits.
Pompiedom

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 12, 2007 6:24 pm

Dat moet dan nog maar blijken. Vieira behoort tot de wereldtop, Donald heeft nog nooit een profwedstrijd gespeeld.

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » ma feb 12, 2007 9:26 pm

Henk ten Cate volgt mijn advies op en geeft een sneer aan Bertje :hypocrite:

Van der Wiel doet mee tegen bremen (op de bank dan)

Edit:

Donald en Anita zijn er ook bijgehaald, HTC heeft echt naar mijn post gekeken :yes: ;)
Pompiedom

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma feb 12, 2007 9:28 pm

LeonardoSpits schreef:Henk ten Cate volgt mijn advies op en geeft een sneer aan Bertje :hypocrite:
Wat een bullshit. Ik gaf aan dat hij niet de verplichting had om spelers toe te voegen. Hij doet dat wel. Prima, dat betekent dat hij vindt dat ze er klaar voor zijn. Dat kan hij beter beoordelen dan ik, zoals ik al aangaf. Maar blijf vooral doorgaan met dergelijke nietszeggende posts.

En met niemand anders!

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » ma feb 12, 2007 9:34 pm

Wat een bullshit. Ik gaf aan dat hij niet de verplichting had om spelers toe te voegen. Hij doet dat wel. Prima, dat betekent dat hij vindt dat ze er klaar voor zijn. Dat kan hij beter beoordelen dan ik, zoals ik al aangaf. Maar blijf vooral doorgaan met dergelijke nietszeggende posts.

Bertje op zn teentjes getrapt, hehe, neem het niet zo serieus joh, ik weet ook wel dat het komt door de vele geschorste/geblesseerde/niet speel-gerechtige spelers, namelijk Grygera, Emanuelson, Vermaelen, Ogararu, Davids.

Bij Ado had hij tenminste nog Oga tot zijn beschikking. :xyxthumbs:
Pompiedom

Plaats reactie