ADO Den Haag - Ajax

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Lionel

Bericht door Lionel » vr feb 09, 2007 3:56 pm

Ik zou gewoon lekker vol op de aanval gaan.

Babel KJH Mul
-------Leo------

Sneijder-----Gabri

------Davids------

Grygera Stam Ogararu

--------Steek--------
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 09, 2007 4:46 pm

Vorig seizoen hebben we daar toch verloren? Of was het gelijk? :blush:
Het stinkt aan alle kanten!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr feb 09, 2007 4:52 pm

1-3 gewonnen volgens mij. :D

MHF

Bericht door MHF » vr feb 09, 2007 4:53 pm

joey schreef:Vorig seizoen hebben we daar toch verloren? Of was het gelijk? :blush:
Nee, wellicht ben je in de war met de thuiswedstrijd. Thuis werd binnen en in de laatste minuut een overwinning prijsgegeven (2-2), uit werd moeizaam gewonnen met 1-2 door een verre droge schuiver van Huntelaar als ik mij dat nog goed kan herinneren...
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

jabu

Bericht door jabu » vr feb 09, 2007 4:55 pm

Rishi schreef:Ik zou gewoon lekker vol op de aanval gaan.

Babel KJH Mul
-------Leo------

Sneijder-----Gabri

------Davids------

Grygera Stam Ogararu

--------Steek--------
Een driemansverdediging lost iig direct het probleem op van het niet meer voorhanden hebben van een linksback na de blessures van Emanuelson, Vermaelen en Grygera. Anders zal het Lindenbergh worden.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 09, 2007 5:07 pm

O, dan was het het seizoen daarvoor dat Ajax niet van ADO kon winnen. :blush:

Lindenbergh in de basis tegen ADO

Ajacied Olaf Lindenbergh start aanstaande zondag in de basis als Ajax in het Zuiderpark tegen ADO Den Haag aantreed. Henk ten Cate bevestigde dat op de persconferentie.

Door de blessures van Emanuelson en Vermaelen is Lindenbergh de enige (stand-in) linksback nog in de selectie. Stam keert na een schorsing terug in het centrum van de verdediging.

Tegen ADO staat de verdediging en het middenveld vast, alleen de aanval is een klein vraagteken. Ten Cate heeft de afgelopen weken continu verteld voor 'spelers in vorm' te kiezen, vandaar dat Babel de voorkeur boven Huntelaar kreeg tegen Feyenoord. Echter, in de oefenvorm stond Leonardo linksbuiten en Huntelaar in de spits.

Babel en De Mul deden met 'de reserves' mee, maar de oefenmeester had bij 'het hesjesteam' de rechtsbuitenpositie opengelaten. Nietszeggend dus. Welzeggend is een vrije trap van Perez die op de training prachtig in het doel krulde. De Deen staat te popelen en is in vorm, maar zijn concurrent, Sneijder, is in topvorm.

Babel lijkt overigens een opvolger van de 'Curver-methode', de leerschool waarvan hij werd verbannen door Ajax, te hebben gevonden. Davids is zijn nieuwe coach. De 33-jarige middenvelder trapte na afloop nog even serieus een balletje na met de rappe aanvaller om de balcontrole te verhogen.
AS

En van Ajax.nl:

Roger weer inzetbaar

Henk ten Cate hield zijn ontmoeting met de pers kort en bondig. De Ajax-trainer kijkt optimistisch vooruit naar het treffen met ADO Den Haag, al mist hij wel een handvol spelers.

Urby Emanuelson en Thomas Vermaelen zijn langere tijd uit de roulatie. Emanuelson kampt met een blessure aan de buitenband van zijn linkerknie. De linkspoot liep de kwetsuur op tijdens Ajax - Feyenoord en is ongeveer drie weken veroordeeld tot toekijken. Vermaelen raakte deze week geblesseerd aan de binnenband van zijn rechterknie. De Belg hield daarmee een onaangenaam aandenken over aan de interland tussen België en Tsjechië. Vermaelen is, naar schatting, over zes weken pas weer inzetbaar.
Door de blessures van Vermaelen en Emanuelson moet de Ajax-trainer op zoek naar een andere, geschikte linkerverdediger. Olaf Lindenbergh lijkt een van de gegadigden. ,,Als het nodig is, kan ook Edgar Davids linksback spelen’’, doet Ten Cate nog een mogelijkheid uit de doeken. ,,Roger zou dan eventueel op het middenveld kunnen spelen. Maar zaterdag maak ik mijn selectie bekend.’’
Zdenek Grygera ondervindt nog steeds de nasleep van het uitduel tegen FC Groningen. De Tsjech liep in de Euroborg een hamstringblessure op. Kenneth Vermeer kampt met een gebroken rechterwijsvinger. Hedwiges Maduro had in de aanloop naar de Klassieker last van een virus. De middenvelder is helemaal verlost van het ongemak.
Roger en John Heitinga zijn weer fit. Heitinga moest zich op medisch voorschrift deze week, eigenlijk de eerste dagen na de Klassieker, kort sparen. De Ajacied kon daarom niet ingaan op de eervolle uitnodiging voor de midweeks gespeelde interland van Oranje tegen Rusland. Roger besloot deze week een aanzienlijk langere periode van blessureleed. De Spanjaard had lang last van een moeilijk te behandelen spierblessure. Jaap Stam keert in het Zuiderpark, Ajax speelt zondag zijn laatste duel in het huidige onderkomen van ADO, terug van een schorsing. De aanvoerder moest het duel tegen Feyenoord, afgelopen weekend, nog aan zich voorbij laten gaan.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr feb 09, 2007 5:25 pm

Ik blijf erbij dat Ajax gewoon een jeugdspeler de kans moet geven. Uit tegen ADO debuteren met Stam naast je en Davids voor je moet te doen zijn.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr feb 09, 2007 6:33 pm

Stekelenburg
Ogararu
Stam
Grygera
Heitinga
Gabri
Sneijder
Davids
deMul
Huntelaar
Babel

Gaat er zo uit zien:
Ogararu-Stam-Grygera
--------Heitinga--------
Gabri-----------Davids
--------Sneijder--------
deMul-Huntelaar-Babel

Gewon 3-4-3 dus, waarbij ik de wisselwerking tussen Huntelaar en Sneijder eens wil zien.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr feb 09, 2007 6:39 pm

Iedereen stelt Grygera wel mooi op, maar ook Zdenek is geblesseerd.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr feb 09, 2007 6:48 pm

Klopt. Lindenbergh daar dan maar.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr feb 09, 2007 6:49 pm

Is Heitinga wel fit? Ik zou anders geen onnodige risico's met hem nemen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 09, 2007 7:03 pm

Is fit, al voelde hij nog wel wat, zei hij op RTVNH. Dus die speelt gewoon. In het centrum van de verdediging, dacht hij zelf ('grote kans').

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr feb 09, 2007 7:31 pm

Ik vind net als Thomas dat we een jeudspeler de kans moeten geven. Nu is er voldoende routine in de ploeg om een jonkie te laten debuteren. Nou ben ik geen grote kenner van de jeugd, maar ik weet dat Supusepa een linksback is die net een contract heeft gekregen. Verder heb ik ook goede verhalen over Vito Wormgoor gehoord, die kan toch ook centraal achterin uit de voeten?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

999

Bericht door 999 » vr feb 09, 2007 8:23 pm

Roger, Maduro en Heitinga weer fit

BRON: WWW.Ajax.NL

Zowel John Heitinga en Hedwiges Maduro als Roger kunnen aanstaande zondag in en tegen Den Haag meespelen. Heitinga kon door een lichte blessure niet in actie komen voor Oranje, terwijl de Spanjaard Roger al langere tijd niet fit was. Hij kampte met een lastig te behandelen spierblessure. Maduro kampte met een virus, waar hij inmiddels van hersteld is.

Hoogstwaarschijnlijk staat Olaf Lindenbergh zondag linksback, bij afwezigheid van Emanuelson en Vermaelen. Een andere optie is om Davids op linksachter te zetten. "Roger zou dan eventueel op het middenveld kunnen spelen. Maar zaterdag maak ik mijn selectie bekend’’, vertelde Henk ten Cate op de persconferentie.

Naast Emanuelson en Vermaelen, mist Ajax zondag ook Grygera en Vermeer. Daar tegenover staat de terugkeer van aanvoerder Jaap Stam, hij was zondag nog geschorst. Het is overigens de laatste keer dat Ajax in actie zal komen in het huidige Zuiderpark. ADO Den Haag betrekt volgend seizoen een nieuw stadion
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » za feb 10, 2007 8:21 am

ADO Den Haag-Ajax

Door blessures bij Urby Emanuelson en Thomas Vermaelen zit Ajax-trainer Henk ten Cate opeens krap in de linksbenige verdedigers. Zeker met het oog op de uitwedstrijd tegen Werder Bremen een probleem. Edgar Davids mag niet spelen en Zdenek Grygera - in noodgevallen stond hij op links - is niet op tijd fit. Ajax legde de 17-jarige linksback Christian Supusepa vast tot 2010 en de 18-jarige linkermiddenvelder Jan-Arie van Heijden tot 2009.

Ajax: geblesseerd: Grygera, Emanuelson, Vermaelen.

ADO Den Haag: geblesseerd: Kum, Postma, Verhoek, Wagenaar. Geschorst: Rankovic.

De T.
Blij met de punten ...

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za feb 10, 2007 10:53 am

Mr. Ajax schreef:Ik vind net als Thomas dat we een jeudspeler de kans moeten geven. Nu is er voldoende routine in de ploeg om een jonkie te laten debuteren. Nou ben ik geen grote kenner van de jeugd, maar ik weet dat Supusepa een linksback is die net een contract heeft gekregen. Verder heb ik ook goede verhalen over Vito Wormgoor gehoord, die kan toch ook centraal achterin uit de voeten?
Kan ik me ook voorstellen, maar evenzogoed is er iets voor te zeggen om de (gelegenheids)defensie voor woensdag vast een wedstrijd aan elkaar te laten wennen. Beetje sparren met Mols en Hoogendorp kan geen kwaad.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Arwin

Bericht door Arwin » za feb 10, 2007 1:50 pm

Op Ajax.nl zag ik Huntelaar op een foto gewoon dezelfde kleur hesje dragen als Stam. Dus weer een basisplaats nu voor Huntelaar? Ik hoop het, ik denk dat we meer aan hem hebben in de spits, dan aan Babel.

Naast hem afhankelijk van de tegenstander spelers als De Mul, Babel, Perez, Leonardo opstellen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za feb 10, 2007 3:01 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Mr. Ajax schreef:Ik vind net als Thomas dat we een jeudspeler de kans moeten geven. Nu is er voldoende routine in de ploeg om een jonkie te laten debuteren. Nou ben ik geen grote kenner van de jeugd, maar ik weet dat Supusepa een linksback is die net een contract heeft gekregen. Verder heb ik ook goede verhalen over Vito Wormgoor gehoord, die kan toch ook centraal achterin uit de voeten?
Kan ik me ook voorstellen, maar evenzogoed is er iets voor te zeggen om de (gelegenheids)defensie voor woensdag vast een wedstrijd aan elkaar te laten wennen. Beetje sparren met Mols en Hoogendorp kan geen kwaad.
Van Lindenbergh of Maduro weet je zeker dat ze het niveau niet hebben om tegen een team als Werder te spelen. Met een talent neem je een risico, maar het kan ook goed uitpakken. Ik zou morgen in ieder geval een jonge gast laten invallen.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za feb 10, 2007 3:59 pm

Thomas schreef: Ik zou morgen in ieder geval een jonge gast laten invallen.
Alleen als die jonge gast beter is dan Lindenbergh of Maduro, zo simpel is het. Intern hebben ze daar bij Ajax beter zicht op dan wij denk ik zo.
Ajax!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za feb 10, 2007 4:01 pm

Dat lijkt mij ook. Maar het kan ook een kwestie zijn van het risico niet durven nemen. En tegen een club als ADO zou ik dat een slechte zaak vinden.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za feb 10, 2007 4:03 pm

Het allerbelangrijkste is dat Ajax morgen wint. Anders kun je die punten tegen Groningen en Feyenoord zo weer in de prullenmand smijten.

Tegen Werder wordt het sowieso behelpen. Of je nou met Maduro en Lindenbergh (die tegen Feyenoord goed speelde) speelt of met een jongen die de stap naar het eerste nog niet heeft kunnen maken.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za feb 10, 2007 4:05 pm

Ik vond Lindenbergh het tegen Feyenoord een stuk beter doen dan Emanuelson, maar de kansen van Castelen en Van Hooijdonk kwamen allebei nog uit voorzetten van Vincken.

joey
Erelid

Bericht door joey » za feb 10, 2007 4:05 pm

Maduro niet in de verdediging, bitte. :eusa_pray:

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za feb 10, 2007 4:12 pm

Ik zou gewoon Lindenbergh doen. Als je die nú niet eens durft op te stellen had je zijn contract moeten ontbinden en Vertonghen moeten houden. Lindenbergh vind ik een matige voetballer maar hij heeft ervaring genoeg om te weten wat er de komende wedstrijden van hem wordt verwacht en dus moet hij nu maar eens werken voor zijn geld. Toch een mooie kans voor iemand in zijn uitzichtloze situatie om nog eens te bewijzen dat een Eredivisieclub hem volgend jaar een contract moet aanbieden.

Maduro in de verdediging is wel een worst case scenario ja, maar niet onvoorstelbaar. Als Heitinga of Stam de komende weken tegen een schorsing of blessure aanlopen zijn er weinig opties meer over...
Ajax!

Jesse

Bericht door Jesse » za feb 10, 2007 4:15 pm

Hoe lang is Grygera nog uit de roulatie?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Plaats reactie