Real Madrid-Levante 0-1: Ik kan wel ieder weekend een analyse van het spel van Real neerzetten, maar het is toch vrijwel iedere keer hetzelfde verhaal. Vandaag dus gewoon maar even een algemene update:
-Real Madrid heeft nu ook qua aantal punten geen progressie meer geboekt ten opzichte van vorig seizoen. Sterker nog, de ploeg heeft na 21 speelrondes een punt minder dan vorig seizoen na 21 speelrondes.
-Ruud van Nistelrooij heeft in 5 van de 21 competitiewedstrijden weten te scoren. De aanvoer blijft slecht, maar hij krijgt soms toch wel z'n kansjes. In ieder geval is het niet bruisend te noemen.
-Na 21 competitiewedstrijden heeft Real een doelsaldo van 28-18. De mannen van Capello scoren gemiddeld dus 1,27 doelpunten per wedstrijd en krijgt gemiddeld 0,81 doelpunten tegen.
-Aanknopingspunten? Ik zie ze niet. Capello heeft al heel wat geprobeerd maar jongens als Helguera, Salgado, Guti en Raul voldoen gewoon niet. Helguera en Salgado functioneren nog niet eens als waterdrager, Guti is gewoon een subtopspeler die zeker niet goed genoeg is om dé spelverdeler van Real Madrid te zijn en Raul is vergane glorie. Er zit bij Real enige defensieve zekerheid ingebouwd omdat er meestal een verdedigend blok op het middenveld staat en de backs ook steeds meer thuisblijven. Dan houd je dus al snel een man of 6 over om te verdedigen. Capello stelt echter ook regelmatig vier aanvallers op (vandaag waren het Van Nistelrooij, Reyes, Raul en Higuain). Er zou van nature dus een gat ontstaan tussen de verdedigende spelers en de aanvallende spelers, waardoor Real uit elkaar gespeeld wordt op het middenveld. Om dit te voorkomen gaan de spelers dingen doen die ze niet ligt en worden ze dus niet gebruikt op hun sterke punten.
Ook is de verdediging nog altijd gammel en is het middenveld weinig creatief. Real Madrid heeft nog altijd heel veel moeite met het creëren van kansen. Een niet al te diep spelende spelverdeler is dringend nodig. Het zou me niets verbazen als ze in de zomer achter Cesc Fabregas aan gaan.
-Real Madrid speelde vandaag z'n duizendste competitiewedstrijd in Santiago Bernabéu en werd na afloop op een striemend fluitconcert getrakteerd. De witte zakdoekjes werden ook tevoorschijn gehaald.
Maar gewoon vol blijven houden dat er progressie is geboekt. :D
Osasuna-Barcelona 0-0: Rijkaard begon met een aanval Ezquerro-Saviola-Giuly. Tsja, daar ga je tegen een fysieke schopploeg als Osasuna natuurlijk geen potten mee breken. Verder doken ook bij Barça min of meer dezelfde problemen op waar ik het de afgelopen weken over gehad heb. Het positieve is dat Eto'o weer even mocht opdraven en er hopelijk volgende week weer bij is, net als Ronaldinho.
Recreativo Huelva-Villarreal 2-1: Doelpunt Tomasson in z'n debuutwedstrijd voor Villarreal.
Athletic Bilbao-Real Betis 1-2: Weer een doelpunt voor Robert. Z'n vierde in de laatste drie wedstrijden.
Sevilla-Real Sociedad 0-0: Escudé keerde terug in de basis (volgens mij omdat Puerta vorige week geblesseerd raakte) en kreeg een gele kaart. Sevilla-prutser Duda kreeg twee keer geel. Real Sociedad is de middellijn amper over geweest.