Wat is er geworden van....

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

LucaS

Bericht door LucaS » di jan 23, 2007 6:33 pm

Volgens mij was dat Akachar (ofzo). Vanuit Ajax zaterdag naar het eerste. Bijna net zo snel als van het eerste naar de anonimiteit
I think I lost my fucking headache

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 23, 2007 6:58 pm

Dat was inderdaad Akachar. En volgens het briljante verhaal van Ko was Gabrich ook taxichauffer, maar Ko is net Pinocchio. ;)

Akachar zit tegenwoordig bij Cambuur, geloof ik.

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » wo jan 24, 2007 5:25 pm

Thomas schreef:Dat was inderdaad Akachar. En volgens het briljante verhaal van Ko was Gabrich ook taxichauffer, maar Ko is net Pinocchio. ;)

Akachar zit tegenwoordig bij Cambuur, geloof ik.
Ja ik refereerde inderdaad naar het verhaal van Ko. Maar Akachar is het dus ook geweest... ;)
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » do feb 01, 2007 6:00 pm

Nieuwe tegenvaller voor Victor Sikora

1/2/2007 17:49

Voor Victor Sikora is het nog maar de vraag of hij deze competitie nog in actie kan komen. NAC Breda maakte donderdag bekend dat de aanvaller naar verwachting niet zes maar negen weken nodig zal hebben om te herstellen van een knieblessure.
Dat zou betekenen dat Sikora in april pas weer op het veld kan staan. In die maand staan er in de Eredivisie nog drie speelronden op het programma, waarvan de laatste op zondag 16 april. Na de competitie beginnen de play-offs.

Sikora raakte vorige week tijdens een training geblesseerd aan een knie en onderging nog diezelfde week een meniscusoperatie. In totaal kwam de zesvoudige international dit seizoen acht wedstrijden in actie, waarvan een als basisspeler.

VI.nl

En speciaal voor de Dr.:

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » vr feb 02, 2007 2:13 pm

Hij was een talent...... maar of het nog goedkomt.... Laten we het hopen :blush:
Ook Heracles Almelo is Diego Biseswar zat

2/2/2007 13:32

Na eerdere problemen bij Ajax en Feyenoord, is Diego Biseswar nu bij zijn huidige club Heracles Almelo op een zijspoor beland.
Heracles-trainer Ruud Brood zette de van Feyenoord gehuurde Biseswar terug naar de tweede selectie. Die maatregel werd genomen omdat Biseswar regelmatig te laat komt voor trainingen en wedstrijden. Maandag meldde de aanvaller zich ziek voor het duel van het tweede team tegen FC Twente, en vervolgens was hij onbereikbaar.

De achttienjarige speler wilde zich weer aansluiten bij de eerste selectie, maar kreeg bij die gelegenheid te horen dat hij voorlopig niet welkom is. Directeur Nico Jan Hoogma: 'Ik hou me liever bezig met spelers die hetzelfde doel nastreven als wij en dat is Heracles behouden voor de Eredivisie. Tot dinsdag zit Diego bij het tweede en daarna zal een gesprek plaatshebben. Tot die tijd is hij niet welkom bij de eerste selectie.'

Aangenomen wordt dat de voor Oranje Onder-19 geselecteerde Biseswar volgende week wordt teruggestuurd naar Feyenoord. Bij die club stond de Amsterdammer niet te boek als een modelprof. Ook bij zijn eerste club Ajax viel Biseswar met zijn ongedisplineerde gedrag op.

VI.nl

En speciaal voor de Dr.:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr feb 02, 2007 5:28 pm

Alaindebanaan schreef:Hij was een talent...... maar of het nog goedkomt.... Laten we het hopen :blush:
Zou mij weinig uitmaken of het nog goedkomt met die jongen. Hij speelt immers toch niet meer bij Ajax en heeft een contract bij Feyenoord. Wat mij betreft komt het pas goed, wanneer hij ergens anders een contract tekent.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr feb 02, 2007 5:50 pm

Had ik moeten weten dat die jongen bij Ajax heeft gezeten? :blush:

Talentvol spelertje. Dat wel.

999

Bericht door 999 » vr feb 02, 2007 8:31 pm

Hoop dat het niet goed komt, en dat dat dan het zoveelste voorbeeld voor anderen mag zijn.Waar hebben we het over zeg, hij hoeft alleen maar te voetballen ( en een beetje op tijd komen ) en dan had een leuke carriere kunnen opbouwen met makkelijk verdiende euro's.

Andere zouden een moord doen voor een ( jeugd ) contract bij AJAX, Feyenoord ..
Blij met de punten ...

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » za feb 03, 2007 12:07 am

Thomas schreef:Had ik moeten weten dat die jongen bij Ajax heeft gezeten? :blush:

Talentvol spelertje. Dat wel.

JA:
Na eerdere problemen bij Ajax en Feyenoord, is Diego Biseswar nu bij zijn huidige club Heracles Almelo op een zijspoor beland.

En speciaal voor de Dr.:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za feb 03, 2007 1:18 am

:D

Uit dat stuk van VI.nl wist ik het ook nog wel te halen, Alain. Voordat ik het vandaag las wist ik het alleen niet.

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » ma feb 05, 2007 1:41 pm

O, ik wist het al sinds die tijd rond zijn debuut bij Feyenoord, toen is dat ook een paar keer in de media geweest.

En speciaal voor de Dr.:

Kaboem

Bericht door Kaboem » ma feb 05, 2007 2:17 pm

Misschien moet je hem even over z'n bolletje aaien, Alain! :yes:
Bertje for President!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 05, 2007 6:17 pm

ADO test Deense international Tobiasen

DEN HAAG - ADO Den Haag heeft verdediger Ole Tobiasen op proef. De 31-jarige Deen heeft maandagmiddag meegespeeld in een oefenwedstrijd van Jong ADO Den Haag tegen Jong NAC.

Tobiasen begon zijn voetbalcarrière bij FC Kopenhagen. Hij stapte in 1995 over naar Nederland en speelde voor Heerenveen, Ajax en AZ. In 2002 keerde hij terug naar Denemarken om voor FC Kopenhagen en Aalborg te spelen. Zijn laatste club was het Noorse Sandefjord.
nu.nl

Ole de pechvogel... :aai:
Het stinkt aan alle kanten!

Michael_B

Bericht door Michael_B » di feb 06, 2007 1:16 pm

Tobiasen niet direct naar ADO Den Haag
Geschreven door Matthijs van Laar op dinsdag, 6 februari om 12:37

De Deense verdediger Ole Tobiasen zal niet direct worden aangetrokken door ADO Den Haag. De oud-speler van onder meer Heerenveen en Ajax speelde gisteren mee met Jong ADO Den Haag, maar heeft klaarblijkelijk (nog) niet genoeg weten te overtuigen.

Algemeen directeur Piet van der Pol legde de situatie uit. “In principe is Tobiasen per direct beschikbaar. Maar wij hebben besloten hem niet aan te trekken, maar hem voor volgend seizoen nog wel in de gaten te houden.”

De 31-jarige Tobiasen kwam afgelopen seizoen uit in de Noorse Tippeliga, waar hij de kleuren van Sandefjord Fotball verdedigde.
Voetbalzone.
Face your fears and live your dreams, No Fear

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo feb 07, 2007 5:32 am

Van der Meyde: 'Ik speel nog te graag'

6/2/2007 23:40

Andy van der Meyde leek ooit voorbestemd om jarenlang rechtsbuiten van Oranje te zijn. Maar door een verkeerde keuze en persoonlijke en sportieve tegenslagen is de vleugelspeler tegenwoordig al blij als hij mag voetballen bij een middenmoter uit het Premiership. Toch heeft de voormalige Ajacied het vermoeden dat hij op de weg terug is.

In de nieuwe Voetbal International vertelt Van der Meyde dat het inmiddels weer rustig in zijn hoofd is na twee inbraken, een ziekenhuisopname en problemen van zijn vrouw en kinderen om te settelen in Engeland. 'Toen dacht ik soms: Bekijk het allemaal maar, ik ga lekker terug naar Italië. Maar zo simpel is het natuurlijk niet. Ik voetbal nog veel te graag en verdien hier een heel goed salaris.'

Van der Meyde ervaart aan den lijve wat het is om in Engeland voetballer te zijn met alle media-aandacht. 'In Engeland zijn ze wat dit soort zaken betreft echt compleet gestoord. Alles wat een voetballer doet of níet doet, is hier nieuws.'

In VI nummer zes, die vanaf woensdag in de winkel ligt, lees je het uitgebreide verhaal van Van der Meyde, die terugblikt op zijn tijd bij Ajax, FC Twente en Internazionale en rol van de boulevardpers.

vi.nl

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo feb 07, 2007 6:21 pm

Ajax is niet helemaal meer het Ajax van vroeger, vindt Mbark Boussoufa. De speler van Anderlecht, die in het verleden vijf jaar ronddartelde op trainingscomplex De Toekomst, is ook van mening dat er wel wat voorzichtiger met de zogenaamde ‘ego’s’ mag worden omgesprongen. “In het begin, toen ik bij Ajax kwam, was het heel familiaal. Het werd steeds zakelijker. Als je ook kijkt wie er allemaal is vertrokken… Daar zijn andere mensen voor terug gekomen. Het is heel kil geworden.” en ”Natuurlijk heb je er moeilijke jongens bijzitten. Maar het zijn wel allemaal talenten. De mensen om hen heen moeten daarmee kunnen omgaan. Ik heb veel jongens zien weggaan. En dat waren supertoppers. Soms vijf keer beter dan spelers die nu bij Ajax in het eerste rondlopen.” (Sportweek)
voetbalzone.nl

jabu

Bericht door jabu » wo feb 07, 2007 7:14 pm

Dat Mbark Boussoufa nog zo vaak bij Ajax en op de Toekomst komt om zo'n gefundeerd oordeel te kunnen vellen wist ik niet. :hypocrite:

Nihad

Bericht door Nihad » wo feb 07, 2007 7:22 pm

"Supertoppers" nog wel.

Supertoppers breken altijd door. Zelfs als een prutser als Blind hoofd jeugd opleidingen is.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo feb 07, 2007 7:30 pm

Ik vroeg me ook al af over welke spelers Boussoufa het in vredesnaam zou kunnen hebben. Zichzelf? Quincy? Boulahrouz?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo feb 07, 2007 7:45 pm

Stanley Aborah. :D

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo feb 07, 2007 8:06 pm

Sonck heeft het trouwens ook weer verbruid bij Gladbach, lees ik net op VI. Gebrek aan discipline...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do feb 08, 2007 8:47 am

Sonck naar B-kern
Mönchengladbach straft spits na ruzie met Kahe

Wesley Sonck heeft het verkorven bij Jos Luhukay, de nieuwe coach van Borussia Mönchengladbach. Sonck kreeg wegens wangedrag een boete en moet zeker tot zondag met de B-kern meetrainen.

Wesley Sonck is weer hersteld van zijn knieblessure, maar speelt dit weekend toch niet met Mönchengladbach tegen Alemannia Aachen. De spits moet tot zondag meetrainen met de amateur-afdeling, zeg maar de B-kern van zijn Duitse club. Die straf kreeg hij samen met een geldboete en een officiële waarschuwing na een incident op de training van dinsdag met ploegmaat Kahe.

De twee kregen ruzie en vlogen elkaar in de haren. De Nederlands-Duitse trainer Jos Luhukay, die vorige week Jupp Heynckes verving, kon er niet mee lachen en bestrafte Sonck. De Braziliaanse spits Kahe kreeg enkel een geldboete.

,,Ik kan niet aanvaarden dat een speler zich tegen een ploegmaat gedraagt zoals Wesley gedaan heeft'', aldus Luhukay. ,,Hij moet begrijpen dat de teamgeest het belangrijkste is. Ik heb hem gezegd dat hij daarom zaterdag niet meespeelt en bij de amateur-afdeling moet trainen.''

Sonck ruilde in januari 2005 Ajax voor Mönchengladbach. Daar kende de 37-voudige Rode Duivel echter nog maar weinig voetbalvreugde. Hij sukkelde van blessure naar blessure. Op twee jaar tijd scoorde hij zes keer in 27 wedstrijden. Nu de ex-spits van RWDM, GBA en Genk in aanvaring is gekomen met coach Luhukay, ziet zijn toekomst bij Die Fohlen er niet rooskleurig uit. Sonck (28) heeft bij Mönchengladbach nog een contract tot juni 2008. Op dit moment staat Mönchengladbach pas zestiende in de Bundesliga.
www.sportwereld.be
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » do feb 08, 2007 3:34 pm

Het gaat weer beter met hem zo te zien. Gelukkig maar, want ik vond het schrikken van het weekend toen hij werd afgevoerd:
Eerste training bezorgt Boschker geen hoofdpijn

8/2/2007 12:07

Nadat hij woensdag een eerste test heeft doorstaan, sluit Sander Boschker donderdag weer aan bij de groepstraining van FC Twente. De 36-jarige doelman moest zich zaterdag tijdens het uitduel met Excelsior (2-1 zege) laten vervangen met een hoofdwond.
Op Woudestein kwam Boschker in de 34ste minuut in botsing met Excelsior-aanvaller Andwelé Slory. Terwijl de doelman op de grond lag, zette Johan Voskamp de thuisclub op 1-1. Na een blessurebehandeling moest de bloedende Boschker de strijd staken en zich laten aflossen door Cees Paauwe.

Woensdag verscheen Boschker voor het eerst weer op het trainingsveld om voor zichzelf een aantal oefeningen af te werken. 'Ik had verwacht dat ik daarna wel wat hoofdpijn zou krijgen, maar dat was niet het geval', aldus de keeper.

Het is nog niet duidelijk of Boschker zondag in eigen stadion tegen Feyenoord het doel alweer kan verdedigen. Ook de inzetbaarheid van Karim El Ahmadi is onzeker. De middenvelder kampt met een liesblessure en moest om die reden verstek laten gaan bij een oefenduel van Jong Marokko.

VI.nl
[/quote]

En speciaal voor de Dr.:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do feb 08, 2007 10:04 pm

'Om te kunnen presteren moet je je thuisvoelen'
Door Dick Sintenie

Afbeelding

AMSTERDAM (GPD) - Een jaar na zijn ontslag als trainer van Ajax gaat Danny Blind weer aan het werk. Hij treedt op 1 juli als technisch directeur in dienst van Sparta. Gert Aandewiel wordt hoofdtrainer van de Rotterdamse club waar nu Wiljan Vloet nog de scepter zwaait.

Danny Blind (archieffoto, mei 2006) wordt met ingang van het nieuwe seizoen technisch directeur bij Sparta. Dat maakte de Kasteelclub donderdag bekend. Blind tekent een contract voor vier jaar. ANP Photo
Blind (45) wordt eindverantwoordelijk voor het totale technische beleid van Sparta: jeugdopleiding, scouting en samenwerking met andere (prof)clubs. Hij is een contract overeengekomen voor vier jaar. Bij Ajax vervulde Blind na het beëindigen van zijn spelersloopbaan achtereenvolgens de functies van directeur spelersbeleid, hoofd opleidingen en hoofdtrainer.

,,Ik heb me ook in de rollen die zich wat meer op de achtergrond afspeelden, op mijn gemak gevoeld. Ik kon er mijn ei kwijt. Daarom ben ik niet expliciet op zoek geweest naar een nieuwe baan als trainer. Ik heb alle opties opengehouden. Om te kunnen presteren moet je je thuisvoelen. En Sparta heeft, gezien mijn verleden bij de club, nog altijd een speciaal plekje in mijn hart.''

Blind debuteerde als voetballer voor de Kasteelclub in de eredivisie, op 29 augustus 1979 in de uitwedstrijd tegen AZ'67. De Zeeuw vertrok zeven jaar later naar Ajax. Het is niet de bedoeling dat Blind bij Sparta weer op het traininsgveld gaat staan, maar dat wil niet zeggen dat hij afscheid neemt van het trainersvak.

,,Ik gooi geen enkele deur dicht, dat heb ik na mijn ontslag bij Ajax ook niet gedaan.'' Dat hij zich voor vier jaar aan de Rotterdamse club verbindt, noemt hij logisch. ,,Technisch directeur is een functie voor de lange of de middellange termijn, dat doe je niet voor een jaartje.''

De uitdaging om Sparta op het gebied van opleiding en scouting vooruit te helpen, trekt hem enorm. ,,Vooral de scouting is bij Sparta achtergebleven, de club was puur bezig met overleven. Dat mijn werkzaamheden zich grotendeels aan het oog van het publiek zullen onttrekken, realiseer ik me, maar ik kan gewoon heel veel van mezelf kwijt in deze baan.''

In het voorjaar van 2006 werd Blind ontslagen als hoofdtrainer van Ajax. Hij sloot een tumultueus seizoen uiteindelijk af met het winnen van de play-offs en de KNVB-beker. De technische staf had echter al vanaf januari het gevoel dat de clubleiding met andere trainers bezig was. Ajax sprak zich er nooit over uit, Blind daarentegen wel. Kort voor hij zijn congé kreeg, zei hij: 'Ik lig geen seconde wakker van ontslag, het zal pijn doen, maar ik kan ermee leven.'

Dat Blind eind vorig jaar zijn rijbewijs voor negen maanden kwijtraakte na een door hem veroorzaakt auto-ongeluk (hij zat achter het stuur met een te hoog alcoholpromillage) ziet hij niet als een belemmering voor zijn nieuwe werkzaamheden. ,,Ik treed pas op 1 juli in dienst. Bovendien, er zijn mensen die nooit hun rijbewijs halen en die komen ook overal.'' Sparta trok, in samenspraak met Blind, Gert Aandewiel aan als opvolger van de huidige trainer Wiljan Vloet. Aandewiel (37) is ook oud-speler van Sparta. Hij traint sinds vorig seizoen eerste divisieclub HFC Haarlem, waarmee hij in zijn eerste jaar de play-offs haalde.
De Stentor

Veel succes, Danny. :cry:

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » do feb 08, 2007 10:54 pm

je kan beter sparta veel succes toewensen want dat hebben ze wel nodig met blind aan het roer....

Gesloten