www.ad.nlVitesse schorst Sansoni
ARNHEM - Vitesse heeft Sebastien Sansoni maandag disciplinair geschorst. De clubleiding besloot na overleg met de technische staf dat de verdediger twee wedstrijden, waarvan één voorwaardelijk, vanaf de zijkant moet toekijken. Ook kreeg Sansoni de maximale geldboete opgelegd.
De Fransman beet zondag in de derby tegen NEC Roy Beerens in zijn neus. Scheidsrechter Paul Allaerts ontging het voorval.
,,Het gedrag van Sansoni is onaanvaardbaar'', aldus directeur Paul van der Kraan van Vitesse. ,,Dit hoort niet op een voetbalveld thuis en past zeker niet bij een club als Vitesse.''
Sansoni heeft begrip voor de schorsing. ,,Ik begrijp dat de clubleiding zich genoodzaakt voelt mij te straffen. Hoewel het nooit mijn intentie was Beerens te verwonden, ziet het er heel kwalijk uit. Ik mag natuurlijk nooit zo'n beweging maken, ook niet om hem slechts af te schrikken, zoals mijn bedoeling was. Het spijt me vreselijk dat ik hierdoor club, medespelers en supporters in diskrediet heb gebracht. Ik ben erg geschrokken van mijn gedrag en zal zoiets nooit meer doen.''
De clubleiding reageert hier in ieder geval beter dan Aad de Mos na de wedstrijd. :X