Ajax-Feyenoord 04 Feb 2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
wimpey

Bericht door wimpey » zo feb 04, 2007 6:53 pm

Kilroy schreef: Die Ogaruru wordt nooit wat.
:xyxthumbs: Een ramp.

En met Jöhnk ben ik eens dat HtC met KJH een vies spelletje speelt. Leonardo en Babel worden door die man opgehemeld tot en met, KJH krijgt enkel kritiek. :pukey:

Begin van het einde van KJH bij Ajax. Kapitaalvernietiging en sportief ongelooflijk dom.

Kilroy

Bericht door Kilroy » zo feb 04, 2007 6:54 pm

Jesse schreef:Wat was er zo belachelijk aan de scheids?
B.v. in de 1e helft consequent weigeren een kaart te trekken voor waanzinnige overtredingen. Dan in de 2e helft voor mindere vergrijpen Ajax 2 gelen aan te smeren. Heel onconsequent gefloten. De eerste paal-bal van de Griek was buitenspel, niet gezien. En ga maar door. Als je een DVD daarvan hebt moet je het nog maar eens nazien.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo feb 04, 2007 6:55 pm

Snap niet dat sommigen op basis van vandaag Perez een basisplaats willen geven. Vond hem erg matig invallen. Hij lostte een paar keer een schot, terwijl er iemand vlak voor zijn snufferd stond. Nee, dan nog liever Leonardo.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 04, 2007 7:00 pm

wimpey schreef:En met Jöhnk ben ik eens dat HtC met KJH een vies spelletje speelt. Leonardo en Babel worden door die man opgehemeld tot en met, KJH krijgt enkel kritiek. :pukey:

Begin van het einde van KJH bij Ajax. Kapitaalvernietiging en sportief ongelooflijk dom.
Kom op, zeg. Nou verzin je gewoon dingen. Ten Cate heeft naar mijn weten nooit forse kritiek op Huntelaar geuit. Hij heeft altijd gezegd dat het een kwestie van vorm is en dat Huntelaar het gewoon moeilijk heeft met de volgende stap in z'n carrière. En Babel heeft zeker kritiek gehad. Herinner je Vitesse-uit nog? Toen noemde Ten Cate Babel bij naam.

Je complottheorie tegen Huntelaar bestaat niet. Huntelaar is dit seizoen gewoon beduidend minder sterk. Als Ten Cate iets tegen Huntelaar zou hebben dan zouden we dat al eerder hebben gemerkt. Tot aan de 23ste competitiewedstrijd heeft hij er altijd in gestaan wanneer hij beschikbaar was.

999

Bericht door 999 » zo feb 04, 2007 7:03 pm

Zou dit HtC z'n wisselgeld zijn voor Babel omdat ie z'n contract heeft verlengd :X
Laatst gewijzigd door 999 op zo feb 04, 2007 7:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Jesse

Bericht door Jesse » zo feb 04, 2007 7:04 pm

Wat vind jij van de komst van Davids en Leonardo, Wimpey?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo feb 04, 2007 8:06 pm

Huntelaar moet dit seizoen anders spelen en scoort daarom minder. Daarentegen scoren andere spelers weer meer. Het aantal doelpunten van Ajax dit seizoen is beduidend meer dan vorig seizoen dus ziet HtC het wel goed lijkt me.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

LucaS

Bericht door LucaS » zo feb 04, 2007 8:14 pm

Thomas schreef:Waarom ten koste van Huntelaar?
Omdat ten Cate wil spelen met een spits die ruimte maakt voor Sneijder in plaats van een afmaker. Davids op links en Gabri op rechts nemen de verdedigende taken op zich en Sneijder kan doen wat hij wil.
I think I lost my fucking headache

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 04, 2007 8:17 pm

De wat minder subtiele overtreding van Davids :D :

Afbeelding
Rosenberg11 schreef:
Thomas schreef:Waarom ten koste van Huntelaar?
Omdat ten Cate wil spelen met een spits die ruimte maakt voor Sneijder in plaats van een afmaker. Davids op links en Gabri op rechts nemen de verdedigende taken op zich en Sneijder kan doen wat hij wil.
Ik denk dat Ten Cate vooral wil spelen met een spits die in zijn ogen beter kan mee voetballen. Dat mist hij bij Huntelaar.

Op FN zijn ze trouwens van plan allerlei instanties te mailen over dat Bloody Sunday-spandoek.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo feb 04, 2007 8:19 pm

Dan moet hij Perez daar eens opstellen, zoals WP_Legend opmerkt.

Babel is voetballend niets beter dan Huntelaar.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 04, 2007 8:21 pm

Jöhnk schreef:Dan moet hij Perez daar eens opstellen, zoals WP_Legend opmerkt.

Babel is voetballend niets beter dan Huntelaar.
Babel kan mij ook nog niet bekoren maar hij kan in ieder geval meer voor zichzelf creëren en hij biedt zich beter aan.

Perez zou ik ook zeker geen verkeerd alternatief vinden.

Jesse

Bericht door Jesse » zo feb 04, 2007 8:24 pm

Overigens vond ik de actie van Babel voorafgaand aan het 3e doelpunt érg sterk. :yes: :xyxthumbs:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » zo feb 04, 2007 8:28 pm

Wederom gewonnen van Feyenoord. Een boel is al gezegd.

Vond aan Ajax-kant Gabri (jammer van die dot van een kans), Ogararu en Leonardo verdienstelijk spelen.
Davids had zijn momenten. Daarnaast voerde hij soms zijn acties te ver door.
Sneijder was beslissend maar lijkt op sommige momenten geen enkele oog te hebben voor medespelers.

Heitinga en Vermaelen speelden naar behoren. Stam en Grygera hadden weliswaar minder kansen gelaten aan Feyenoord maar ik ben niet ontevreden over die twee.

Urby..jammer. Uitblinker Vincken leek geen kind aan hem te hebben.
De Mul..prima wedstrijd met een uitstekende goal. Gaat steeds beter spelen en begint me steeds meer te overtuigen. Ik had hem echter ook graag tegen Drenthe gezien.

Rest Babel....pieken en dalen. Zijn balaanname is belabberd. Zijn versnelling en zijn fysiek zijn magistraal.

Nog even een aanvulling aan de hele voorhoede-discussie:

Ik zou ALTIJD met KJH in de spits spelen. ALTIJD! De Mul heeft geen concurrent op rechts. Op links zie ik momenteel meer in Leonardo dan in Babel. Perez is voor mij de backup van Sneijder op 10.

Stekelenburg

Ogararu Stam Grygera Emanuelson

Gabri Sneijder Davids

de Mul KJH Leonardo
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo feb 04, 2007 8:46 pm

Vincken niet meer gezien na die professionele overtreding van Edgar, je kunt natuurlijk niet met alleen ideale schoonzonen spelen.

Ik durf de stelling wel aan dat AJAX niet (zo gemakkelijk) gewonnen zou hebben zonder Davids. Om Stam en hem samen te zien,lijkt me heerlijk. :yes:

Jesse

Bericht door Jesse » zo feb 04, 2007 8:54 pm

Het zal je maar gebeuren: sta je rustig op het middenveld met de bal, komt van de ene kant Stam op je af denderen en van de andere kant maakt Davids zich klaar om eens 'professioneel' in te komen.

:D

Nihad

Bericht door Nihad » zo feb 04, 2007 8:56 pm

Ik denk dat we nog makkelijker hadden gewonnen als Jaap Stam er gewoon bij was. Dan was die 3-1 nooit gevallen.

Verder prima pot. Tweede helft saai en een beetje spanning, want je weet maar nooit. Ik vond Babel aardig spelen. Sterk, snel en overzicht. Verademing met de statische KJH van de laatste weken. Al geloof ik wel dat het met KJH goed komt.

0-4 en 4-1 tegen Feyenoord. Twee keer winnen in de competitie van ze. Dat is voor het eerst sinds 1997-1998. :xyxthumbs:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo feb 04, 2007 9:19 pm

Jesse schreef:Het zal je maar gebeuren: sta je rustig op het middenveld met de bal, komt van de ene kant Stam op je af denderen en van de andere kant maakt Davids zich klaar om eens 'professioneel' in te komen.

:D
:yes:

Of stel je voor: je hebt het rondje handjegeven aan het begin van de wedstrijd. Eerst kijk je omhoog en je ziet Jaap (grrrrrrrrrr) en je zegt automatisch: Ja, meneer Stam, natuurlijk meneer Stam....".
Vervolgens haal je diep adem en denkt dat je het gehad hebt en daarna kijk je in de pitbull-ogen van EDGAR, die grijnzend zegt:"Zo, jongetje wilde met me spelen ?".

I love it. :headbang:

Jesse

Bericht door Jesse » zo feb 04, 2007 9:30 pm

Helemaal juist, Neefkens! :headbang: :D

Arwin

Bericht door Arwin » zo feb 04, 2007 9:40 pm

wimpey schreef:
Kilroy schreef: Die Ogaruru wordt nooit wat.
:xyxthumbs: Een ramp.

En met Jöhnk ben ik eens dat HtC met KJH een vies spelletje speelt. Leonardo en Babel worden door die man opgehemeld tot en met, KJH krijgt enkel kritiek. :pukey:

We hebben trouwens direct na de winterstop drie wedstrijden gewonnen die we vorig jaar allemaal verloren hebben. Tel je die punten even op bij de vergelijking met vorig jaar? Het zijn er 9 bij in positief opzicht. :xyxthumbs:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo feb 04, 2007 9:52 pm

Vies spelletje spelen met KJH ? Hij stelt gewoon de in zijn ogen beste spelers op, lijkt me zijn taak en dus goed recht. En de resultaten geven hem idd nog gelijk ook.
Hij heeft KJH wedstrijden lang laten staan op zijn favoriete plek, maar eens is het genoeg. Dat heeft geen ZAK met een vies spelletje te maken.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo feb 04, 2007 9:58 pm

Verder win je met 4-1 door 2 assists van Babel. De trainer heeft dan altijd het gelijk aan zijn zijde.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo feb 04, 2007 10:13 pm

Neefkens schreef:Vies spelletje spelen met KJH ? Hij stelt gewoon de in zijn ogen beste spelers op, lijkt me zijn taak en dus goed recht. En de resultaten geven hem idd nog gelijk ook.
Hij heeft KJH wedstrijden lang laten staan op zijn favoriete plek, maar eens is het genoeg. Dat heeft geen ZAK met een vies spelletje te maken.
:yes:

Ik ben blij dat bij Ajax de trainer een speler op de bank kan zetten die een grote transferwaarde vertegenwoordigt. Anders hadden we pas echt een probleem.
Het stinkt aan alle kanten!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo feb 04, 2007 10:15 pm

Afbeelding

Prachtige foto! 4 Ajacieden uit de eigen opleiding, 2 (met een beetje fantasie 3) generaties Nederlandse topvoetballers.

Davids viel me mee, Sneijder kon dankzij Gabri en Davids excelleren. De missende schakel zo lijkt het, al zal ik niet te snel conclusies trekken want we speelden tenslotte maar tegen feyenoord :D

De 'professionele' overtreding van Davids op Vincken had overigens met een rode kaart bestraft kunnen worden, toch niet te vaak doen Edgar..

Gewoon terecht dat Babel es een keer de voorkeur krijgt in de spits. KJH bakt er dit seizoen weinig van, dan is het volledig legitiem om eens een keer iets anders te proberen. Zijn kans komt vanzelf wel weer en dan is het aan KJH om hem te grijpen. De complottheorieën die over HtC de ronde gaan vind ik vergezocht. De feiten zijn dat Huntelaar voor Ajax een half jaar super en een half jaar matig heeft gevoetbald. Hoe lang mag KJH teren op dat super half jaar? Wie voetbalt bij Ajax moet continu presteren, dus Klaas Jan ook.
Ajax!

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » zo feb 04, 2007 10:46 pm

4-1, ik ben er blij mee. Hopelijk het begin van een mooi voorjaar. :smile-ajax:

En geef KJH maar wat rust. Er komen nog zat partijen aan dit seizoen. Met Ryan erbij heeft Ajax 2 typen spits in huis. Dat is best luxe.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo feb 04, 2007 11:02 pm

Neefkens schreef:Hij heeft KJH wedstrijden lang laten staan op zijn favoriete plek, maar eens is het genoeg.
Genoeg? KJH was voorafgaand aan deze wedstrijd wel 'gewoon' onze topscorer. Ondanks dat zijn kwaliteiten niet ten volle benut werden.

Denk overgens niet dat Babel als midvoor soelaas biedt. Maar misschien zie ik het wel helemaal fout. HTC vond het ook een 'open deur' dat Babel vandaag goed had gespeeld. Ik vond hem de slechtste man aan Ajaxzijde.

Plaats reactie