Duitsland
Moderator: mods
Weer fout. Was ook van Løvenkrands. :DHoeladans schreef:2-0 voor Schalke! Doelpunt Lincoln.
Natuurlijk kunnen we winnen. Ik denk alleen dat Werder stukken verder is en bij mij zijn ze de grote favoriet. Ik zie echter wel punten waar ze op te pakken zijn en/of waar Ajax op moet letten om niet te verliezen.Peter schreef:Ben je al wat optimistischer, Thomas of denk jij nog steeds dat we kansloos ten onder gaan?
Ik blijf erbij dat we van dit Werder gewoon kunnen winnen.
- Alaindebanaan
'Gladbach heeft volop vertrouwen in Luhukay'
4/2/2007 15:15
Jos Luhukay blijft in ieder geval tot het einde van het seizoen coach van Borussia Mönchengladbach. 'We hebben het volste vertrouwen in Jos Luhukay en willen met hem het lijfsbehoud veiligstellen', verklaarde technisch directeur Peter Pander nadat de club en de coach zondagmiddag met elkaar hadden overlegd.
'Ik heb altijd gezegd dat ik graag bij Borussia ben. En ik verheug me heel erg op deze opgave', reageerde Luhukay op de website van de club uit Mönchengladbach, waar hij tijdens de winterstop in dienst trad als assistent van Jupp Heynckes.
Zaterdag zat de 43-jarige Limburger tijdens het uitduel met Arminia Bielefeld als interim-trainer op de bank, nadat afgelopen woensdag Heynckes was opgestapt als coach van Die Fohlen. Zijn debuut eindigde in een 2-0 zege voor Gladbach, de eerste zege na twaalf competitiewedstrijden zonder.
VI.nl
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
En speciaal voor de Dr.:
- Alaindebanaan
Als ik daar heen ga wel, ja. Hierboven ga ik tegenwoordig niet of nauwelijks meer off-topic. :bis:
Een concurrent erbij voor Van Bommel, al is hij multifunctioneel:
Een concurrent erbij voor Van Bommel, al is hij multifunctioneel:
vi.nl'Hamit Altintop al rond met Bayern München'
5/2/2007 14:51
Hamit Altintop wil eind april openheid van zaken geven over zijn toekomst. Volgens Kicker is de Turkse international van Schalke 04 echter al lang en breed rond met Bayern München.
In Gelsenkirchen is Altintop in het bezit van een aflopend contract. Schalke wil de 24-jarige middenvelder graag behouden en deed hem een aanbieding om met vier seizoenen te verlengen.
De transfervrije status van Altintop heeft ook de interesse gewekt van Bayern München en Galatasaray. Volgens Kicker is de 26-voudig Turkse international het met Bayern al eens over een contract voor drie seizoenen.
- Alaindebanaan
In Hamburg weten ze ineens precies waar het aan ligt dat de resultaten tegenvallen:
(misschien een club voor Ronald Koeman? :D )
(misschien een club voor Ronald Koeman? :D )
Onderzoek: de HSV-lat ligt letterlijk te laag
5/2/2007 19:42
Een van de oorzaken van het teleurstellende seizoen is deels verklaard. Hamburger SV komt moeilijk tot scoren, omdat de doelen in de eigen AOL Arena niet voldoen aan de regels.
Verslaggevers van Hamburger Abendblatt gingen met meetlatten alle doelen langs in de regio Hamburg. En wat bleek, een overgrote meerderheid van de doelen was letterlijk te laag. Ook in de AOL Arena voldeden de maten niet. De afstand van de grond tot de lat was niet de voorgeschreven 2,44 meter maar vijf centimeter minder.
HSV-keeper Frank Rost is niet verrast met de uitkomsten. 'Ik heb in de Bundesliga al meerdere keren een verschil in hoogte vastgesteld.' De Duitse bond heeft aangekondigd zich bezig te gaan houden met de problematiek, opdat de lat weer op de goede hoogte ligt.
'Als de cijfers kloppen zullen we er natuurlijk voor zorgen dat de doelen voor het duel met Borussia Dortmund weer conform de regels zijn', was de reactie van HSV-woordvoerder Jörn Wolf. Het begin van de wederopstanding van de kwakkelende ploeg van Huub Stevens…?
VI.nl
En speciaal voor de Dr.:
En speciaal voor de Dr.:
- Alaindebanaan
Helaas voor Van Gaal.... :cheer:Beckenbauer wil dat Hitzfeld bij Bayern blijft
7/2/2007 11:46
Bayern München-voorzitter Franz Beckenbauer hoopt dat Ottmar Hitzfeld ook volgend seizoen in Beieren werkzaam is. 'Ottmar kan een of twee jaar blijven.'
De 58-jarige Hitzfeld werd aangesteld als vervanger van de ontslagen Felix Magath, met als uitgangspunt om dit seizoen te voltooien. Als het aan Beckenbauer ligt gaat Hitzfeld voorlopig nog even door bij Bayern.
'Het zou te prematuur zijn om met andere coaches te gaan praten', aldus de preses. 'We gaan nu eerst proberen Ottmar op andere gedachten te brengen. Hij heeft tweeënhalf jaar uitgerust en zou best nog een of twee jaar bij ons kunnen werken.'
Hitzfeld werd eerder al vier keer kampioen met Bayern München en leidde de club in 2001 naar winst in de Champions League. In 2004 stapte hij op bij de twintigvoudige Duitse kampioen. Dit seizoen maakte hij zijn rentree met Bayerns grootste (3-0) nederlaag van dit seizoen, bij 1. FC Nürnberg. Na die blamage hekelde Hitzfeld zijn spelers.
VI.nl
En speciaal voor de Dr.:
En speciaal voor de Dr.:
- Alaindebanaan
Lakuhay laat zijn stem gelden bij Gladbach:
Luhukay verbant Sonck uit selectie Gladbach
7/2/2007 19:38
Wesley Sonck heeft het verbruid bij trainer Jos Luhukay. De Belgische aanvaller is vanwege een gebrek aan discipline uit de selectie geknikkerd.
'Ik kan het niet accepteren dat een speler tegen een ploeggenoot zich zo gedraagt als Wesley dat gisteren heeft gedaan', aldus Luhukay op de website van Borussia Mönchengladbach.
Naast een waarschuwing kreeg Sonck ook een boete opgelegd. Bovendien is hij niet nodig tegen Alemannia Aachen. 'Hij zal moeten begrijpen dat de teamgeest het belangrijkste is. Ik heb hem gezegd dat hij zaterdag geen rol speelt en bij de amateurs moet gaan trainen.'
VI
En speciaal voor de Dr.:
En speciaal voor de Dr.:
Nu.nlBorussia schorst Sonck na vechtpartij
Uitgegeven: 8 februari 2007 12:11
AMSTERDAM - Borussia Mönchengladbach heeft Wesley Sonck uit de selectie gezet wegens vechten. De oud-speler van Ajax is op de vuist gegaan met zijn Braziliaanse teamgenoot Kahe. Over de precieze toedracht doet de Bundesligaclub geen mededelingen.
Sonck en Kahe hebben een geldboete gekregen. De hoogte van de geldstraf is niet bekendgemaakt. De Belgische aanvaller sluit zich naar alle waarschijnlijkheid volgende week weer aan bij de hoofdmacht.
Blij met de punten ...
- Alaindebanaan
De wereld draait door:
Duitse bond overweegt Adidas in te ruilen
8/2/2007 10:43
De Duitse voetbalbond (DFB) lijkt in zee te gaan met Nike, waarmee een einde zou komen aan een jarenlang partnership van de DFB en Adidas.
Vanzelfsprekend is geld de voornaamste drijfveer van de DFB om na een aantal decennia van kledingsponsor te veranderen. Het huidige contract met Adidas loopt door tot 2011 en levert de voetbalbond jaarlijks tien miljoen euro op.
Nike is bereid voor een periode van acht jaar vijfhonderd miljoen euro te fourneren. Theo Zwanziger, sinds september 2006 voorzitter van de DFB, is donderdag duidelijk in de Berliner Tagesspiegel: 'Het gaat hier om een grote zaak, niet alleen over traditie. Misschien vertrouwt Adidas te veel op de langdurige samenwerking, maar dat houdt wat de DFB betreft geen eenrichtingsverkeer in.'
Zwanziger deelt en passant een sneer uit aan Karl-Heinz Rummenigge, voorzitter van Bayern München. Rummenigge geldt al jaren als lobbyist van Adidas. Zonder de naam van de voormalige vedette te noemen, zegt de DFB-preses: 'Ik kijk nuchter en zakelijk naar tradities en vind eigenlijk dat anderen die namens Adidas spreken dat ook zouden moeten doen.'
Uit een in opdracht van de DFB uitgevoerde enquête blijkt overigens dat 72 procent van de Duitse bevolking een aflossing van Adidas door Nike toejuicht. DFB moet de extra inkomsten dan wel ten dele investeren in de jeugdopleiding.
VI.nl
En speciaal voor de Dr.:
En speciaal voor de Dr.:
- Alaindebanaan
Zou hij naar Bayern gaan?Schalke kan Hamit Altintop niet behouden
8/2/2007 18:22
Schalke 04 kan de pogingen staken Hamit Altintop te overtuigen diens aflopende contract te verlengen. De Turkse international heeft aangekondigd aan het einde van het seizoen te vertrekken.
'We wilden hem houden', zei Schalke's manager Andreas Müller. 'Want we hebben een speler van zijn klasse nodig. Helaas heeft hij anders besloten.'
De mededeling bij terugkeer van internationale verplichtingen komt niet als een verrassing. De geruchten zijn sterk dat Altintop overstapt naar Bayern München. De international heeft deze overgang (nog) niet bevestigd.
VI
En speciaal voor de Dr.:
En speciaal voor de Dr.:
BNdeStemRosenberg: '4-4-2 is meer mijn stijl'
door Dick Sintenie
Donderdag 8 februari 2007 - VOETBAL - Het is zaterdag, de dag voor de competitietopper tussen Werder en Schalke 04, de nummer één en twee van de Bundesliga. Het miezert en het schemert in Bremen. Toch wacht een groepje fans geduldig bij de artiesteningang van het Weser-stadion tot de voetballers van Werder Bremen zijn uitgedoucht.
Markus Rosenberg. Foto Carmen Jaspersen
Markus Rosenberg komt naar buiten in gezelschap van Miroslav Klose, de meest gevierde en gevreesde spits van Duitsland. Op weg naar de parkeerplaats deelt Rosenberg geroutineerd handtekeningen uit, Klose heeft geen oog voor de omstanders. Hij is druk in de weer met zijn telefoon.
De selectie van trainer Thomas Schaaf trekt zich deze avond terug in het Parkhotel. Klose rijdt vanaf het stadion met zijn nieuwe ploeggenoot mee. "Je praat eens wat samen, als spitsen onder elkaar", lacht Rosenberg. "Hoe hij speelt, hoe ik het doe. Ik ben hier pas een week, maar aanpassen gaat snel. Iedereen is heel behulpzaam en belangstellend."
Hij is zelf ook evenwichtiger dan anderhalf jaar geleden, toen hij bij Ajax neerstreek. Rosenberg: "Ik ging voor het eerst in een ander land voetballen, bij een ploeg die in de Champions League speelde. Die ervaring neem ik nu mee."
Bovendien gunt Schaaf hem een rustige entree: "Markus krijgt de tijd om te wennen aan zijn nieuwe omgeving."
Die tijd heeft hij in Amsterdam nauwelijks gekregen. Ajax draaide niet, Rosenberg scoorde niet. In de winterstop werd Klaas Jan Huntelaar aangetrokken. De Zweed stelde zich diplomatiek op, maar hij stond uiteraard niet te juichen: "Je kunt moeilijk verwachten dat voetballers een concurrent met open armen ontvangen."
Huntelaar zorgde vervolgens bijna in zijn eentje voor een fraai slotakkoord van een seizoen dat rampzalig begon. In de schaduw van de topscorer bloeide Rosenberg op.
"Ik ben ook niet ontevreden over mijn eerste jaar bij Ajax. Ik heb nog best veel gespeeld, dertien doelpunten gemaakt, terwijl ik ook vaak linksbuiten stond, een voor mij vreemde positie."
Na de komst van Henk ten Cate daalde het aantal speelminuten voor Rosenberg zienderogen. "Als ik mijn kansen kreeg, scoorde ik geregeld. Maar de trainer zag het niet in mij zitten."
Rosenberg hield zich voor de buitenwereld op de vlakte, maar hij legde zich niet neer bij de situatie. "Tegen de trainer heb ik gezegd wat ik moest zeggen, dat ik meer kansen wilde, maar hij vond me niet passen in het systeem."
Werder biedt hem een nieuwe uitdaging. "Een grote club, net als Ajax, goed georganiseerd, goede uitstraling." En, alsof hij de visie van Ten Cate deels onderschrijft: "Werder speelt 4-4-2, dat is meer mijn stijl." Zondag, in de topper tegen Schalke 04, mag Rosenberg het laatste halfuur meedoen, omdat het elftal met 1-0 achterstaat en belabberd voetbalt. Rosenberg krijgt één kopkans, vlak voor tijd, als het al 2-0 staat, maar hij raakt de bal verkeerd.
Deze week meldde Rosenberg zich bij de nationale ploeg van Zweden. "Daarna moet ik de tijd zien te vinden om wat dingen in Amsterdam te regelen, ik ben toch hals over kop vertrokken. Zelfs het afscheid van de spelersgroep is erbij ingeschoten."
Volgende week woensdag, als Ajax naar Bremen komt voor de UEFA-cupwedstrijd, kan hij alsnog alle handjes schudden. Rosenberg mag dit seizoen reglementair overigens niet meespelen in de Europese duels van zijn club. Het zit hem allerminst dwars. "Eerlijk gezegd ben ik met andere dingen bezig dan Ajax."
Blij met de punten ...