PSV
Bijna een blunder van Sinouh (hij trapte slecht uit tegenover Kone) waarna er nog een kans volgde voor PSV.
PSV zet bij balverlies heel weinig druk.
Vind ik niet. Als je constant druk op je tegenstander zet val je ook indirect aan. Op die manier verover je de bal sneller, heb je meer balbezit en kan je meer kansen creëren en doelpunten maken.Bertje schreef:Je kunt alleen aanvallen bij balbezit. Dat vind ik dus niet zoveel zeggen.Jöhnk schreef:Countervoetbal is mijns inziens alleen aanvallend bij balbezit. Dat countervoetbal -zolang je niets weggeeft- dominant is, ben ik met je eens.
PSV zet bij balverlies heel weinig druk.
Arsenal countert af en toe ook, ja. Ze zijn nou eenmaal goed in de omschakeling van verdediging naar aanval omdat ze veel technische en snelle spelers hebben, die elkaar blindelings kunnen vinden.Frank schreef:Kijk maar naar Arsenal. Heel vaak spelen die mijns insziens ook countervoetbal, zeker toen Pires er ook nog speelde. Met de snelle spelers voorin, was het ook vaak snel omschakelen.
Maar niemand zal zeggen dat Arsenal geen druk kan zetten.
Maar Arsenal is zeker geen counterploeg. De meeste teams in het Premiership drukken ze ver op eigen helft terug, met veel balbezit en kansen.
Zeker. Maar een echt goed en dominant elftal heeft dat niet altijd nodig. Dominant voetbal is geen countervoetbal.Bertje schreef:Wat wil je daarmee zeggen? Een goed elftal straft altijd de zwaktes van de tegenstander af.Thomas schreef:Op het moment dat je tegenstander kwetsbaarheid is in de omschakeling.Bertje schreef: Onzin. Countervoetbal betekent niets meer dan aanvallen vanuit een snelle tegenaanval. Dat zegt dus niets over druk, combinaties en nog meer van die ongein.
AZ kruipt nu volledig in z'n schulp. Die zijn als de dood dat ze dat puntje nog weg geven. PSV heeft niet veel kansen, maar behoorlijk wat mogelijkheden gehad. Nu zetten ze AZ wel onder druk. Ze kunnen het dus wel redelijk, maar het liefst spelen ze behoudend.
Die Farfan kan behoorlijk mekkeren zeg. Hij kan zo de strijd aan met Leonardo. :D
Die Farfan kan behoorlijk mekkeren zeg. Hij kan zo de strijd aan met Leonardo. :D