Niet bang voor kritiek

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za feb 03, 2007 8:16 pm

Frank schreef:En wanneer is Van Nistelrooij tegen Van Basten uitgevallen?

Juist, nadat die zo liep te sollen met het al dan niet selecteren of uit de voorselectie gooien van Van Nistelrooij op gronden die blijkbaar niet voor de rest van de selectie golden....
Hoezo sollen? Is het tegenwoordig verplicht om RVN te selecteren?

Laten we het bij de feiten houden: wanneer viel Van Nistelrooij tegen Ferguson uit? Toen hij zijn basisplek verloor. Wanneer viel Van Nistelrooij tegen Van Basten uit? Toen hij zijn basisplaats verloor. Wanneer viel Van Nistelrooij tegen Advocaat uit? Toen hij gewisseld werd. Wanneer viel Van Nistelrooij tegen Gerets uit? Toen Kezman de voorkeur kreeg.

:X

Goede spits verder hoor, daar niet van.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za feb 03, 2007 8:16 pm

Mr. Ajax schreef:
Oranje heeft een aantal uitstekende aanvallers, een middenveld met mogelijkheden en, indien iedereen fit en in vorm is, een hele behoorlijke verdediging. Genoeg om een serieuze rol van betekenis te kunnen spelen op het EK.

Zet die verdediging neer dan...Als iedereen fit en in vorm is... Want in mijn ogen heeft Nederland geen een echte topper in de verdediging. Heel misschien Emanuelson op linksback...Op termijn...

En ik ben ook benieuwed naar wat jij begrijpt onder 'een serieuze rol van betekenis'?
Nederland kan, als iedereen doet wat hij moet doen, best stunten tegen grote landen. Van Persie en Robben kunnen beslissend zijn op het allerhoogste niveau en Van der Vaart is een subtopper, maar wel een subtopper die beslissend kan zijn. Deze jongens moet je met Sneijder en Schaars goed kunnen bedienen. Het zou leuk zijn als Davids het echt goed zou doen, want Schaars zou eventueel, aangezien hij tweebenig is, misschien ook wel vanaf rechts kunnen spelen. Dan kun je Sneijder echt ontlasten en de verdediging en de aanval toch nog voldoende ondersteunen.
De achterhoede is niet absolute top, maar Oranje heeft een aantal goede verdedigers. Boulahrouz kan op de middenlijn verdedigen, Mathijsen is redelijk allround, Ooijer is een slimme verdediger, Urby is een topper in wording en Kromkamp is een handige speler om er aan de rechterkant bij te hebben.

Ik zou niet zo een verdediging neer kunnen zetten, want dat hangt van voornamelijk het middenveld af en de tegenstander speelt ook geen kleine rol van betekenis.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za feb 03, 2007 8:19 pm

Ik ben het met Jöhnk eens. Met Van Bommel is in mijn ogen gesold, met Van Nistelrooij niet.

Ik vind het imago van Van Nistelrooij in Nederland apart. Iedereen ziet hem als een soort ideale schoonzoon. Persoonlijk vind ik het maar een etter. Een goede spits hoor (niet voor elk team), maar een onsympathieke vent.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za feb 03, 2007 8:30 pm

De achterhoede is niet absolute top, maar Oranje heeft een aantal goede verdedigers. Boulahrouz kan op de middenlijn verdedigen, Mathijsen is redelijk allround, Ooijer is een slimme verdediger, Urby is een topper in wording en Kromkamp is een handige speler om er aan de rechterkant bij te hebben.
Boulahrouz laat bij Chelsea zien ook heel goed te kunnen blunderen. Mathijsen blijkt bij HSV ook niet zo'n topper te zijn als ie bij AZ bleek. Ooijer is toch ook een flink aantal keer de mist ingegaan dit seizoen bij Blackburn.

Aardige spelers, maar absoluut geen topmateriaal. Heel misschien kan Boulahrouz nog wat worden...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za feb 03, 2007 8:31 pm

Van Bommel werd de ene keer wel geselecteerd en de andere keer niet. Dat noem ik geen sollen. Tenzij je vindt dat er met Theo Janssen ook wrdt gesold?

Blijkbaar vindt Van Bommel het helemaal geen eer om voor zijn vaderland uit te komen, want hij heeft bedankt omdat-ie zich te groot voelde voor de rol van 25-ste man. :pukey:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za feb 03, 2007 8:33 pm

Mr. Ajax schreef:
Boulahrouz laat bij Chelsea zien ook heel goed te kunnen blunderen. Mathijsen blijkt bij HSV ook niet zo'n topper te zijn als ie bij AZ bleek. Ooijer is toch ook een flink aantal keer de mist ingegaan dit seizoen bij Blackburn.

Aardige spelers, maar absoluut geen topmateriaal. Heel misschien kan Boulahrouz nog wat worden...
Zei ik ook nergens. Daarnaast zei ik dat, als iedereen fit en in vorm is, Nederland best wat kan.

En met niemand anders!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za feb 03, 2007 8:35 pm

Jöhnk schreef:Van Bommel werd de ene keer wel geselecteerd en de andere keer niet. Dat noem ik geen sollen. Tenzij je vindt dat er met Theo Janssen ook wrdt gesold?

Blijkbaar vindt Van Bommel het helemaal geen eer om voor zijn vaderland uit te komen, want hij heeft bedankt omdat-ie zich te groot voelde voor de rol van 25-ste man. :pukey:
Ik vind het ook maar niets. Ik vind het helemaal niet erg als iemand aangeeft dat hij liever niet meer voor Oranje wil spelen, zoals Bergkamp deed, maar je moet niet roepen dat je niets liever wilt dan spelen voor je nationele elftal en ondertussen bedanken, omdat je vindt dat dat je niet genoeg respect krijgt.

En met niemand anders!

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » zo feb 04, 2007 2:35 am

Helemaal mee eens, Bertje. En een plekkie in het Olympisch team kunnen ze wat mij betreft ook vergeten. De KNVB zou de positie van Van Basten enorm ondergraven als ze toelieten dat Foppe de dienstweigeraars alsnog in een Oranje shirt laat spelen.

Onder Advocaat had 95% van de selectie een abonnement op een plek in de selectie. Idem kwa basis. Onder Bassie is dat duidelijk anders. Ik denk dat Bommeldinho en RVN die mentale omschakeling niet hebben kunnen maken. Best jammer, want (mits in vorm) het zijn wel spelers die Oranje in de breedte sterker maken.

Hopelijk lost dit probleem zichzelf op. Als KJH zijn vorm hervind en Seedorf en Davids een goed niveau blijken te halen dan slaan we vast een goed figuur op het EK. Ik heb er wel zin in.

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » di feb 06, 2007 6:43 pm

Het argument dat het zo'n eer is om voor je vaderland te spelen is de grootste drogreden uit het interlandvoetbal. Dat wordt alleen maar gebruikt om mensen iets te laten doen wat ze eigenlijk niet willen; je hoort het nooit als de wereldtitel wordt gewonnen.

Presteren vraagt vaak vertrouwen. Ofwel iemand heeft vertrouwen nodig om tot een goede prestatie te komen, ofwel het is vereist om een goede prestatie te willen leveren. Je kunt iemand dus niet kwalijk nemen dat hij een gebrek aan vertrouwen voelt; het is iets heel persoonlijks en ik vind het een uiterst legitieme reden om te bedanken voor een nationaal elftal.
Zonder vertrouwen werkt niks, en of hij het nu leuk vindt of niet: het is de taak van VB om zijn spelers vertrouwen te geven.

Daar is hij niet in geslaagd en dan is het het beste om uit elkaar te gaan. Zonde maar weinig aan te doen. Zeker RVN en Van Basten heb het gezien de situatie nog vrij beschaafd opgelost in mijn ogen. Dat de KNVB suggereert dat RVN een basisplaats zou hebben geeist is dan weer niet zo netjes, maar blijkbaar moet het verantwoord worden dat er geen vrede is gesloten. Het zij zo.

Van Bommel en RVN zijn geen landverraders en ze voelen zich ook niet te goed voor de bank, ze voelen zich simpelweg niet gewaardeerd door Van basten en passen voor samenwerking met iemand die het niet in hen ziet zitten. Waarschijnlijk hebben ze daar gelijk in en dat mag, net zoals van Basten het recht heeft om een team te vormen waar hij het in ziet zitten. Hij is verder aan geen speler iets verplicht tenslotte.

Het had een hoop gescheeld, met name in het geval van Bommel, als van Basten gewoon gezegd had dat hij het niet zo heeft op de voetballer Van Bommel. Had hij VB een publieke vernedering kunnen besparen.
Ik vind het imago van Van Nistelrooij in Nederland apart. Iedereen ziet hem als een soort ideale schoonzoon. Persoonlijk vind ik het maar een etter. Een goede spits hoor (niet voor elk team), maar een onsympathieke vent.
Dat dacht ik al. Als AT een blaufdruk van de Nederlandse opinie was(dat is het overigens niet) dan was RVN een afschuwelijke kerel die bovendien niet kan voetballen en zich overal nog moet bewijzen, behalve dan in een paar pretcompetities als de PL en de CL. ;)

Ik persoonlijk vind het een uitstekende prof en een sympathieke kerel. Heel realistisch in zijn commentaar ook. Zelfs in deze casus, totaal berustend in het feit dat de jeugd een nieuwe kans krijgt. Je had Frank de Boer eens moeten horen toen hij als 34 jarige gepasseerd werd.

Hij vliegt wel eens goed uit zijn vel. Tja. Hij is een winnaar, bezeten van presteren, dat maakt hem ook zo goed. En dan schopt hij wel eens een bidon weg. De huidige Nederlandse bondscoach sloeg om zich heen en gooide borden pasta door de kantine van Milanello als hij verkeerd aangespeeld werd op de maandagmiddagtraining. Dat hoort bij winnaars. Die bezetenheid zit erin of niet.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di feb 06, 2007 6:52 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef:
Dat dacht ik al. Als AT een blaufdruk van de Nederlandse opinie was(dat is het overigens niet) dan was RVN een afschuwelijke kerel die bovendien niet kan voetballen en zich overal nog moet bewijzen, behalve dan in een paar pretcompetities als de PL en de CL. ;)

Ik persoonlijk vind het een uitstekende prof en een sympathieke kerel. Heel realistisch in zijn commentaar ook. Zelfs in deze casus, totaal berustend in het feit dat de jeugd een nieuwe kans krijgt. Je had Frank de Boer eens moeten horen toen hij als 34 jarige gepasseerd werd.

Hij vliegt wel eens goed uit zijn vel. Tja. Hij is een winnaar, bezeten van presteren, dat maakt hem ook zo goed. En dan schopt hij wel eens een bidon weg. De huidige Nederlandse bondscoach sloeg om zich heen en gooide borden pasta door de kantine van Milanello als hij verkeerd aangespeeld werd op de maandagmiddagtraining. Dat hoort bij winnaars. Die bezetenheid zit erin of niet.
Laat ik vooropstellen dat ik altijd probeer om zo objectief mogelijk te blijven en dat ik een winnaarsmentaliteit juist heel erg waardeer (Davids en Stam zijn niet voor niets twee van m'n favoriete Oranje-spelers aller tijden). Bij Van Nistelrooij proef ik zo nu en dan ietwat achterbaks gedrag. Ik heb het gevoel dat hij het zo nu en dan flink achter z'n ellebogen heeft en als er iets is wat ik eng vind bij mensen is het dat wel.

Waarom ik dat heb? Z'n geniepige acties in het veld. Je moet maar eens in Engeland vragen wat ze van Van Nistelrooij vinden. Een aantal jongens heeft nog nooit zo'n geniepige speler mee gemaakt. Verder helpt z'n imago als ideale schoonzoon in Nederland ook niet. Tegen de media is hij altijd poeslief maar ondertussen heeft hij al menig rel veroorzaakt of in ieder geval zijn part er in gespeeld.

Baseman

Bericht door Baseman » wo feb 07, 2007 9:53 am

Een collega van mij revalideerde tegelijkertijd met VN in het St. Anna ziekenhuis hier in Geldrop. VN trainde kei- en keihard, maar maakte ook tijd om met iedereen daar een praatje te maken. Ook met mijn collega.
Mijn collega ging tussendoor trouwen en is een diehard fan van PSV, zijn vrouw leek het dan ook een goed idee om een PSV shirt te regelen en die te laten signeren door alle spelers. Nu werkt zij in het ziekenhuis, dus is ze op VN afgestapt met de vraag of hij handtekeningen kon regelen. Eén dag later kwam hij aangelopen met zijn eigen shirt en daarop alle handtekeningen van de spelers en de staf.

Toen een paar jaar later het revalidatiegedeelte van het ziekenhuis was gerenoveerd was VN eregast, mijn collega was ook uitgenodigd. Daar aangekomen kwam hij VN weer tegen, die meteen op hem af kwam gelopen, hem bij zijn naam noemde en begon te informeren naar zijn vrouw, zijn bruiloft, zijn eerdere blessure en het amateurteam waar hij speelde. Terwijl ze in gesprek waren kwam de NOS tussendoor, VN draaide zich om en gaf rustig aan dat hij in gesprek was en dat ze maar geduld moesten hebben.

Mijn collega snapt niet waarom VN alle info had onthouden en gezellig met hem kwam kletsen, maar hij snapt wel waarom VN zo populair is.

PS: Een van de spelers die het hardst klaagde over VN was Vieira, de man die een hele verzameling aan rode kaarten heeft...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo feb 07, 2007 10:25 am

Maar Baseman, vind je RVN de laatste tijd niet een beetje zuur overkomen? Eerst dat gedoe met Ferguson en daarna dat interview in Sportweek.

Dat hij een bidon omverschopt of iets anders doet in een opwelling, OK. Maar vorig jaar leek hij me gewoon zwaar gefrustreerd.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo feb 07, 2007 10:40 am

Wat ook begrijpelijk is, in mijn ogen. Van Nistelrooy is ook altijd volkomen eerlijk geweest over 'zijn rellen'. Zo liet hij laatst weten dat ook hij schuld had in die ruzie met Ferguson, onder anderen. Hij blijft altijd zeer eerlijk en oprecht. Daarnaast is het gewoon een sympathieke, doodgewone, down-to-earth vent. Dat mag ik wel :xyxthumbs:

Baseman

Bericht door Baseman » wo feb 07, 2007 10:46 am

Jawel, maar ik kan dat wel begrijpen.
Eerst breekt hij alle records bij ManU, maar wordt hij als een klein kind aan de kant geschoven door Ferguson nadat hij het openlijk op had genomen voor Roy Keane. En daarna loopt het stroef in Oranje en wordt hij door Van Basten afgeserveerd.

Voor iemand met de geldingsdrang en winnaarsmentaliteit als VN is dat verre van prettig.

PS: En zoals Mr. Ajax aangeeft, hij zoekt ook de schuld bij zichzelf.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo feb 07, 2007 10:58 am

Mr. Ajax schreef:Zo liet hij laatst weten dat ook hij schuld had in die ruzie met Ferguson, onder anderen.
Ik neem aan dat hij dat persoonlijk tegen jou verteld heeft, want je mag je natuurlijk niet baseren op berichtgeving in de media. :hypocrite:

Maar serieus, ik ben blij dat RVN beseft dat hij zelf (ook) fout zat. Nu moet hij zich alleen nog beschikbaar stellen voor Oranje, zonder daarbij speeltijd te eisen. Een spits van zijn kaliber heeft dat niet nodig.

En laten we wel wezen, dat interview in Sportweek was behoorlijk niveauloos. Ik neem aan dat hij er spijt van heeft.

Baseman

Bericht door Baseman » wo feb 07, 2007 12:06 pm

Hoezo was dat interview niveauloos ?
Ik vond het juist een uitstekend interview ! VN gaf zijn eerlijke mening en hij drukte zich keurig uit, niets mis mee. Stukken beter dan heel veel interviews waarin spelers eigenlijk niets zeggen...

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » wo feb 07, 2007 12:50 pm

Baseman schreef:Een collega van mij revalideerde tegelijkertijd met VN in het St. Anna ziekenhuis hier in Geldrop. VN trainde kei- en keihard, maar maakte ook tijd om met iedereen daar een praatje te maken. Ook met mijn collega.
Mijn collega ging tussendoor trouwen en is een diehard fan van PSV, zijn vrouw leek het dan ook een goed idee om een PSV shirt te regelen en die te laten signeren door alle spelers. Nu werkt zij in het ziekenhuis, dus is ze op VN afgestapt met de vraag of hij handtekeningen kon regelen. Eén dag later kwam hij aangelopen met zijn eigen shirt en daarop alle handtekeningen van de spelers en de staf.

Toen een paar jaar later het revalidatiegedeelte van het ziekenhuis was gerenoveerd was VN eregast, mijn collega was ook uitgenodigd. Daar aangekomen kwam hij VN weer tegen, die meteen op hem af kwam gelopen, hem bij zijn naam noemde en begon te informeren naar zijn vrouw, zijn bruiloft, zijn eerdere blessure en het amateurteam waar hij speelde. Terwijl ze in gesprek waren kwam de NOS tussendoor, VN draaide zich om en gaf rustig aan dat hij in gesprek was en dat ze maar geduld moesten hebben.

Mijn collega snapt niet waarom VN alle info had onthouden en gezellig met hem kwam kletsen, maar hij snapt wel waarom VN zo populair is.

PS: Een van de spelers die het hardst klaagde over VN was Vieira, de man die een hele verzameling aan rode kaarten heeft...
Het Sint-Anna in Geldrop?? :hypocrite:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » wo feb 07, 2007 12:51 pm

Ah, ik zie het, ze zijn weer van naam veranderd :blush:

Eerder was het toch St. Jozeph? ;)

En speciaal voor de Dr.:

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo feb 07, 2007 2:21 pm

Ik neem aan dat hij dat persoonlijk tegen jou verteld heeft, want je mag je natuurlijk niet baseren op berichtgeving in de media.
Heb ik nergens gezegd, Johnk. Ik heb gezegd dat je alles behalve consequent bent in je argumentatie.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo feb 07, 2007 2:36 pm

Klopt ook. Ik ben niet consequent. Heb die pretentie gelukkig ook niet. Zullen we het nu weer over de inhoud hebben?

@Baseman: niet echt netjes om zaken die zich binnenskamers hebben afgespeeld zeer gedetaillleerd naar buiten te brengen. Dat RVN het gevoel heeft dat MVB niet helemaal eerlijk is in zijn beoordelingen kan ik me voorstellen. Maar wel typisch dat hem dat pas stoort als hij ernaast staat.

Harm

Bericht door Harm » wo feb 07, 2007 3:56 pm

Het Sint Jozeph lag in Veldhoven...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo feb 07, 2007 4:14 pm

Baseman schreef:PS: Een van de spelers die het hardst klaagde over VN was Vieira, de man die een hele verzameling aan rode kaarten heeft...
En ze vrijwel allemaal kreeg vanwege harde maar faire tackles. Vieira is geen viespeuk.

Verder een mooi verhaal over Van Nistelrooij, Base. Leuk om te lezen dat hij dus wel ‘gewoon’ blijft.

Mr. Ajax schreef:Wat ook begrijpelijk is, in mijn ogen. Van Nistelrooy is ook altijd volkomen eerlijk geweest over 'zijn rellen'. Zo liet hij laatst weten dat ook hij schuld had in die ruzie met Ferguson, onder anderen.
Vergeet niet dat dat pas een hele tijd na de beide ruzies was, Mr. Ajax. Op het moment zelf speelde hij de vermoorde onschuld.

Baseman

Bericht door Baseman » wo feb 07, 2007 5:22 pm

Alaindebanaan schreef:Ah, ik zie het, ze zijn weer van naam veranderd :blush:
Zoals Harm aangeeft is het St. Joseph van naam veranderd, het St. Anna heeft altijd zo geheten :xyxthumbs:

Bij het St. Anna werkt ook Vd Hoogenband, de arts van PSV en de vader van. Arrogante eikel trouwens, maar dat terzijde :D
Jöhnk schreef:@Baseman: niet echt netjes om zaken die zich binnenskamers hebben afgespeeld zeer gedetaillleerd naar buiten te brengen. Dat RVN het gevoel heeft dat MVB niet helemaal eerlijk is in zijn beoordelingen kan ik me voorstellen. Maar wel typisch dat hem dat pas stoort als hij ernaast staat.
Geen enkele speler zal dit soort zaken openbaar maken als hij er nog in staat, dat is namelijk vragen om problemen.
En er worden zo vaak zaken naar buiten gebracht, VN deed dit op een fatsoenlijke en net omschreven manier. Ik zie het dan ook niet als een probleem, al ben ik betreffende VN niet geheel objectief.
Thomas schreef:En ze vrijwel allemaal kreeg vanwege harde maar faire tackles. Vieira is geen viespeuk.
Hij is inderdaad geen viespeuk, maar sommige overtredingen waren wel doodschoppen. Daarbij werd juist VN aangevallen door Arsenal spelers toen hij tegen hen een penalty miste, dan moet je in mijn ogen ook niet zo afgeven op VN.
Verder een mooi verhaal over Van Nistelrooij, Base. Leuk om te lezen dat hij dus wel ‘gewoon’ blijft.
Zeker, wat dat betreft is hij echt een klasbak :yes:
Vergeet niet dat dat pas een hele tijd na de beide ruzies was, Mr. Ajax. Op het moment zelf speelde hij de vermoorde onschuld.
Klopt, maar dat deed Ferguson ook.
En die staat erom bekend spelers af te voeren als ze in zijn ogen verkeerde uitspraken doen, VN is niet de eerste topper die op die manier is vertrokken.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo feb 07, 2007 5:40 pm

Baseman schreef:
Thomas schreef:En ze vrijwel allemaal kreeg vanwege harde maar faire tackles. Vieira is geen viespeuk.
Hij is inderdaad geen viespeuk, maar sommige overtredingen waren wel doodschoppen. Daarbij werd juist VN aangevallen door Arsenal spelers toen hij tegen hen een penalty miste, dan moet je in mijn ogen ook niet zo afgeven op VN.
Het zal ook iets te maken gehad hebben met het gedrag van Van Nistelrooij op het veld. De spelers van Arsenal waren echt helemaal over de rooien. Niet dat daar alleen maar lieverdjes rondliepen, maar toch. :D

Baseman schreef:
Klopt, maar dat deed Ferguson ook.
En die staat erom bekend spelers af te voeren als ze in zijn ogen verkeerde uitspraken doen, VN is niet de eerste topper die op die manier is vertrokken.
Dat klopt ook wel, maar Van Nistelrooij gaf dus zelf toe dat hij ook fout zat. Volgens mij heeft hij zich echt als een klein kind gedragen nadat hij op de bank terecht kwam. Het schijnt dat hij zelfs met Ronaldo heeft lopen vechten.

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » wo feb 07, 2007 6:03 pm

Baseman schreef:
Alaindebanaan schreef:Ah, ik zie het, ze zijn weer van naam veranderd :blush:
Zoals Harm aangeeft is het St. Joseph van naam veranderd, het St. Anna heeft altijd zo geheten :xyxthumbs:

Bij het St. Anna werkt ook Vd Hoogenband, de arts van PSV en de vader van. Arrogante eikel trouwens, maar dat terzijde :D
Je hebt gelijk, ik had me vergist. Ik kom wat vaker in het St. Joseph maar dat zal ook wel weer anders heten idd. Ik heb trouwens wel een hoop positieve verhalen gehoord van mensen over VDH...

En speciaal voor de Dr.:

Plaats reactie