Niet bang voor kritiek

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr feb 02, 2007 4:04 pm

Als je kijkt welke spelers er beschikbaar zijn is dit de beste keuze, lijkt mij.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jesse

Bericht door Jesse » vr feb 02, 2007 4:10 pm

We hebben Big John!

:headbang:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr feb 02, 2007 5:01 pm

Wij hebben geen topmateriaal achter de hand. Face it.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr feb 02, 2007 5:07 pm

Open deur.

En met niemand anders!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr feb 02, 2007 5:09 pm

Zeker, maar volgens mij denkt Mr. Ajax dat we iets veel beters achter de hand hebben.

999

Bericht door 999 » za feb 03, 2007 8:39 am

Van Basten: handelwijze bedankt Ruud van Nistelrooy min of meer”

Deur van Oranje staat wijd open voor Leonardo

ZEIST, zaterdag

„Door zich niet beschikbaar te stellen, heeft Ruud van Nistelrooy min of meer bedankt en dan ben ik er klaar mee.” Bondscoach Marco van Basten liet weinig ruimte voor speculatie gisteren bij de bekendmaking van de selectie van Oranje voor de oefeninterland tegen Rusland volgende woensdag in de Amsterdam ArenA. „Ik vind het wel jammer.” De spits zal onder Van Basten dus niet meer in Oranje uitkomen? „Wij nemen geen contact meer met hem op. De bal ligt aan de andere kant.”

Intussen zette Van Basten de deur naar Oranje wel wagenwijd open voor de Braziliaan Leonardo. In het voorjaar hoopt de Ajacied een Nederlands paspoort te bemachtigen. „Gezien de geschiedenis lijkt het me beter dat wij ons daar niet mee bemoeien”, refereerde Van Basten aan de Kalou-affaire. „Als het zover is? Wij zijn blij met iedere goede voetballer die voor Oranje in aanmerking komt. Dus ook met Leonardo.”

Aanvankelijk dacht Van Basten tijdens het gesprek met Van Nistelrooy ruim twee weken geleden in Madrid weer gewoon over hem te kunnen beschikken. „In het verleden hebben beide partijen inschattingsfouten gemaakt en daar hebben we zand over gegooid. Uit onze visie op de toekomst sprak echter te weinig vertrouwen voor Van Nistelrooy. Wij staan voor een gelijke behandeling van alle spitsen en dat vond hij te mager.”

Het boek Van Nistelrooy is evenals eerder het boek Mark van Bommel en Edgar Davids gesloten voor Van Basten. Alleen de spelers zelf kunnen het dus nog openen, hoewel alle drie openlijk de integriteit van de bondscoach in twijfel hebben getrokken. Voor Van Basten geen reden hen nooit meer te selecteren. „Zeg nooit nooit heb ik geleerd. Als ze goed spelen, initiatief tonen richting Oranje en het is goed voor het team, dan kan ik heus wel met mensen werken waar ik af en toe niet mee door de bocht kwam. Dat is geen argument. Zaken zijn om uitgepraat te worden. Het belangrijkste is om met het Nederlands elftal zo goed mogelijk te presteren.”

De oefeninterland tegen Rusland is de laatste testcase in aanloop naar de belangrijke EK-kwalificatie-interlands in maart tegen Roemenië en Slovenië op respectievelijk 24 en 28 maart. Naast een rits afzeggingen vielen Arjen Robben en Feyenoorder Henk Timmer uit de voorlopige selectie. De aanvaller van Chelsea herstelt van een enkelblessure en Ajacied Maarten Stekelenburg krijgt met het oog op de toekomst nu even de voorkeur boven Timmer. „Ik heb het Timmer persoonlijk meegedeeld”, liet Van Basten merken dat hij heus wel bereid is om afgevallen internationals even te bellen. „Henk is er volgende maand weer bij, want in de aanloop naar Roemenië en Slovenië willen we met drie keepers werken.”
Voor een selectie van AZ’er Julian Jenner vond Van Basten het te vroeg, hoewel hij een specifieke buitenspeler is en de bondscoach daar dun in zijn materiaal zit. „Hij zit wel bij Jong Oranje. Rafael van der Vaart kan ook als rechtsbuiten spelen. Tegen Engeland vulde hij dat heel goed in.” Voor de spitspositie komen Klaas-Jan Huntelaar en Dirk Kuyt in aanmerking. „En Jan Vennegoor of Hesselink. Hij is evenals Kuyt uitstekend in vorm en zit dicht tegen een basisplaats aan. We zien hem niet louter als pinchhitter. Huntelaar zit in een moeilijke fase van zijn carrière, maar daar komt hij wel uit. Klaas-Jan is gewoon een goede voetballer. Ik heb vertrouwen in onze spitsen en het is wachten op het moment dat het kwartje goed valt.”
De T.
Blij met de punten ...

Frank

Bericht door Frank » za feb 03, 2007 11:51 am

Ik vindt Van Basten een steeds grotere smeerlap worden. Van mij mag hij oprotten naar Milaan ofzo :pukey:

LucaS

Bericht door LucaS » za feb 03, 2007 12:21 pm

Hij heeft gewoon gelijk hoor. Hij heeft uitgebreid geprobeerd van Nistelrooij over te halen. Als hij dan toch niet komt, ligt de bal, precies zoals van Basten vaststelt, dus bij van Nistelrooij om aan te geven wanneer hij wel weer op een uitnodiging in wenst te gaan.
I think I lost my fucking headache

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za feb 03, 2007 2:14 pm

Frank schreef:Ik vindt Van Basten een steeds grotere smeerlap worden. Van mij mag hij oprotten naar Milaan ofzo :pukey:
En wat heeft hij in dit geval in jouw ogen fout gedaan?

Frank

Bericht door Frank » za feb 03, 2007 4:01 pm

Laten we het er maar op houden dat het bericht zoals het nu naar buiten komt erop lijkt dat de situatie nu voor 100% op de schouder van Ruud terecht komt. En naar mijn mening is het gewoon een situatie die door beide partijen ontstaan is en die niet even opgelost kan worden met een enkel gesprekje waarna er "zand over gegaan is" (door wie? door beide partijen of alleen door Marco??).

Maar goed, Van Basten heeft toch wat hij in eerste instantie wilde? Ruud zal zich echt niet meer beschikbaar stellen. Hij is dat gemarchandeer van Van Basten allang zat.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za feb 03, 2007 4:06 pm

Daar kan ik me wel in vinden. :xyxthumbs:

Zowel Van Nistelrooij als Van Basten zullen schuld hebben in het conflict. Iets wat Van Nistelrooij trouwens al toegegeven heeft. Dat pleit dan weer voor hem ten opzichte van Van Basten, die geen kick geeft.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za feb 03, 2007 4:44 pm

Van Basten heeft ook toegegeven fouten gemaakt te hebben. Alleen kan Van Nistelrooy het niet vergeven en Van Basten wel. Niet erg, maar maak Van Basten dan niet uit voor een smeerlap.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » za feb 03, 2007 4:45 pm

Nou doet het gebruik van de naam Ruud in plaats van van Nistelrooij wel vermoeden dat Frank niet helemaal objectief is in deze.
I think I lost my fucking headache

Frank

Bericht door Frank » za feb 03, 2007 6:24 pm

Ik gebruikte ook Marco, dus dat zegt helemaal niets... ;)

Natuurlijk is het voor Van Basten makkelijk te vergeven (of net te doen alsof...). Van Nistelrooij (zo beter, Rosenberg11?) is degene waarmee gesold werd, niet Van Basten.

En welke garantie heeft Van Basten gegeven dat hij niet weer hetzelfde spelletje zou gaan spelen als een paar maanden geleden?

Sorry Bertje, zolang ik voor mezelf het gevoel blijf houden dat Van Basten een erg smerig spelletje aan het spelen is (niet alleen met Van Nistelrooij) en dat het een huichelaar is, zal ik hem af en toe wel voor een smeerlap uitmaken.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za feb 03, 2007 6:37 pm

Frank schreef:Natuurlijk is het voor Van Basten makkelijk te vergeven (of net te doen alsof...). Van Nistelrooij (zo beter, Rosenberg11?) is degene waarmee gesold werd, niet Van Basten.
Ho ho! Van Nistelrooy is openlijk uitgevallen tegen Van Basten op een training en heeft oliedomme uitspraken gedaan in een interview. Nee, hier zijn twee mensen schuldig.

Daarnaast zegt het eigenlijk al genoeg dat je er al bijna vanuit gaat dat hij alsof doet. Als je toch zo overtuigd bent dat Van Basten een foute man is, zou ik er ook niet meer over in discussie gaan.

En met niemand anders!

Frank

Bericht door Frank » za feb 03, 2007 6:45 pm

En wanneer is Van Nistelrooij tegen Van Basten uitgevallen?

Juist, nadat die zo liep te sollen met het al dan niet selecteren of uit de voorselectie gooien van Van Nistelrooij op gronden die blijkbaar niet voor de rest van de selectie golden....

Nogmaals, natuurlijk zijn er twee schuldig in deze situatie, maar ik krijg nu het idee dat het juist Van Basten is die de schuld kompleet bij Van Nistelrooij legt. En daar ageer ik tegen.

Ik heb het al maanden geleden geroepen, Van Basten had gewoon glashard moeten zeggen dat hij niet met Van Nistelrooij (en Van Bommel) doorwilde. Hij heeft gewoon deze hele situatie over zichzelf afgeroepen, terwijl hij alleen maar duidelijk had hoeven te zijn en consequent naar iedereen toe. Hij heeft blijkbaar nog steeds niet in de gaten dat een bondscoach ook een beetje aan "people-management" moet doen. En nu heeft hij misschien een probleem omdat zowel Van Persie als Robben geblesseerd zijn en hij blijkbaar geen vervangers heeft....

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za feb 03, 2007 6:46 pm

Frank schreef:En wanneer is Van Nistelrooij tegen Van Basten uitgevallen?

Juist, nadat die zo liep te sollen met het al dan niet selecteren of uit de voorselectie gooien van Van Nistelrooij op gronden die blijkbaar niet voor de rest van de selectie golden....
Van Nistelrooij heeft toegegeven dat hij zich tijdens het WK als een lul heeft gedragen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za feb 03, 2007 7:09 pm

Frank schreef:En wanneer is Van Nistelrooij tegen Van Basten uitgevallen?

Nogmaals, natuurlijk zijn er twee schuldig in deze situatie, maar ik krijg nu het idee dat het juist Van Basten is die de schuld kompleet bij Van Nistelrooij legt. En daar ageer ik tegen.
Dat doet hij helemaal niet. Hij geeft alleen aan dat Van Nistelrooy hem kennelijk niet kan vergeven wat er gebeurd is. Verder niets mis mee.
Ik heb het al maanden geleden geroepen, Van Basten had gewoon glashard moeten zeggen dat hij niet met Van Nistelrooij (en Van Bommel) doorwilde. Hij heeft gewoon deze hele situatie over zichzelf afgeroepen, terwijl hij alleen maar duidelijk had hoeven te zijn en consequent naar iedereen toe. Hij heeft blijkbaar nog steeds niet in de gaten dat een bondscoach ook een beetje aan "people-management" moet doen. En nu heeft hij misschien een probleem omdat zowel Van Persie als Robben geblesseerd zijn en hij blijkbaar geen vervangers heeft....
Volgens mij heeft Van Nistelrooy twee jaar lang het volledige vertrouwen van Van Basten gehad. Van Bommel is gewoon niet zo heel goed.

En met niemand anders!

Frank

Bericht door Frank » za feb 03, 2007 7:17 pm

Die laatste opmerking laat ik gaan, dat zijn discussie die ik niet aanga. Heeft toch geen enkele zin, iedereen heeft daar een andere kijk op.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za feb 03, 2007 7:51 pm

Als je kijkt welke spelers er beschikbaar zijn is dit de beste keuze, lijkt mij.
Maar daar heb ik niet over. Ik constateer dat het een kutselectie is qua spelers, niet qua keuze van van Basten.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za feb 03, 2007 7:55 pm

Ach, ik kijk liever naar wat je wel hebt dan naar wat je niet hebt.

En met niemand anders!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za feb 03, 2007 7:59 pm

Heeft er niks mee te maken...Feit is dat de selectie van Oranje zwaar tekort komt tegen de echte toplanden.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za feb 03, 2007 8:01 pm

Oranje heeft een aantal uitstekende aanvallers, een middenveld met mogelijkheden en, indien iedereen fit en in vorm is, een hele behoorlijke verdediging. Genoeg om een serieuze rol van betekenis te kunnen spelen op het EK.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za feb 03, 2007 8:02 pm

Mr. Ajax schreef:Heeft er niks mee te maken...Feit is dat de selectie van Oranje zwaar tekort komt tegen de echte toplanden.
Nederland kan geen wereldelftal op de been brengen, nee. Maar dat wisten we al een tijdje hoor.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za feb 03, 2007 8:09 pm

Oranje heeft een aantal uitstekende aanvallers, een middenveld met mogelijkheden en, indien iedereen fit en in vorm is, een hele behoorlijke verdediging. Genoeg om een serieuze rol van betekenis te kunnen spelen op het EK.

Zet die verdediging neer dan...Als iedereen fit en in vorm is... Want in mijn ogen heeft Nederland geen een echte topper in de verdediging. Heel misschien Emanuelson op linksback...Op termijn...

En ik ben ook benieuwed naar wat jij begrijpt onder 'een serieuze rol van betekenis'?

Plaats reactie