Seizoen 2006/2007 Jong AJAX

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » do feb 01, 2007 3:27 pm

Demosthenes schreef:Hij beschikt wel over een behoorlijke sprongkracht!~

We zullen zien wat hij bij Groningen presteert, hopende dat hij speelt (Floren is weg, maar die speelde ook niet altijd). Hij was in de A1 wel een van de betere spelers; in Jong Ajax heb ik hem nog niet zien spelen.
Dan moet hij wel die Van der Linden eruit spelen. Geen onmogelijke opgave, maar dat is toch een degelijke back.

Aan de andere kant: om te bewijzen dat je goed genoeg bent voor de selectie van Ajax moet het eruit voetballen van Antoine van der Linden niet zo'n probleem zijn. ;)
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do feb 01, 2007 4:50 pm

Chivu 05 schreef:Ja, geen optie tot koop dacht ik. Bovendien is Groningen bezig om een Servier aan te trekken voor het komende seizoen, dus dat zal wel samenvallen.
Betekent dit dan ook niet dat Ajax wel vertrouwen in de jongen heeft? Anders had men die optie (of zelfs verkoop) wel aangenomen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do feb 01, 2007 5:38 pm

joey schreef:Hij speelde toen centrale verdediger, Zlatan. En voor een centrale verdediger is een gebrek aan lengte wel een nadeel.
Centrale verdedigers hoeven niet per se groot te zijn. Zie Fabio Cannavaro. Als Slijngard naar de backpositie is gehaald dan komt dat waarschijnlijk omdat hij niet kon compenseren voor z'n lengte.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do feb 01, 2007 6:52 pm

Peter schreef:
Chivu 05 schreef:Ja, geen optie tot koop dacht ik. Bovendien is Groningen bezig om een Servier aan te trekken voor het komende seizoen, dus dat zal wel samenvallen.
Betekent dit dan ook niet dat Ajax wel vertrouwen in de jongen heeft? Anders had men die optie (of zelfs verkoop) wel aangenomen.
Kom net bij groningen vandaan, maar het gaat wel om een optie tot koop! Maar ze verwachten dat AJAX hem na dit seizoen gewoon terug neemt.

LucaS

Bericht door LucaS » do feb 01, 2007 8:18 pm

Een optie tot koop betekent toch dat Ajax het niet tegen kan houden als ze hem willen kopen?
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do feb 01, 2007 8:20 pm

Hang er een beetje vanaf of er al een prijs is afgesproken.

Als dat niet zo is kan Ajax het bod van Groningen altijd nog weigeren.

LucaS

Bericht door LucaS » do feb 01, 2007 8:21 pm

Maar dan is het in mijn optiek geen optie tot koop. Wat houdt zo'n optie, waarbij geen prijs is afgesproken, dan in?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do feb 01, 2007 8:22 pm

Eigenlijk niks dus.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do feb 01, 2007 8:25 pm

Dat kan toch niet. Optie tot koop is toch altijd met afspraak van een prijs?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do feb 01, 2007 8:31 pm

Wellicht houdt het in dat Groningen de eerste optie krijgt?

Aristides

Bericht door Aristides » do feb 01, 2007 9:25 pm

Kom net bij groningen vandaan, maar het gaat wel om een optie tot koop! Maar ze verwachten dat AJAX hem na dit seizoen gewoon terug neemt.
Zeker weten???

Ajax krijgt dus of een speler terug die is mislukt of ziet een speler verdwijnen die goed heeft gepresteerd? Lijkt me niet dat MvG dat zo maar doet, hij speelt tenslotte pas dit jaar in Jong Ajax.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do feb 01, 2007 9:33 pm

Nee, kan ik me ook niet voorstellen. Martin van Geel is niet op zijn achterhoofd gevallen. Kleven alleen maar nadelen aan voor Ajax.

Arwin

Bericht door Arwin » do feb 01, 2007 11:13 pm

Bij een optie tot koop heb je overigens altijd het recht die speler te kopen, daar worden afspraken over de prijs voor gemaakt. Wat Lucas al zei: anders is die optie tot koop helemaal niets waard.

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » do feb 01, 2007 11:58 pm

Zlatan Son of God schreef:
Peter schreef:
Wat voor prijs is er dan ongeveer afgesproken?
Je bent blijkbaar goed ingevoerd... :blush:

En speciaal voor de Dr.:

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » vr feb 02, 2007 1:33 am

Lucas schreef:Maar dan is het in mijn optiek geen optie tot koop. Wat houdt zo'n optie, waarbij geen prijs is afgesproken, dan in?
Denk niet te licht over de waarde van zo'n optie tot koop zonder dat er een prijsafspraak is. Bijvoorbeeld; in de MLB kun je opties kopen op het recht om een tijdlang als enige te mogen onderhandelen met de club van een speler die je graag wil hebben. Geinteresseerde clubs doen eerst een geheim bod bij de bond die vervolgens bekend maakt welk team het hoogste bod heeft uitgebracht en hoe hoog dat bod was. Gaat soms wel om bedragen van meer dan 20 miljoen Dollar. En daarna moet je het nog eens zien te worden met de club en met de speler.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr feb 02, 2007 4:54 am

Misschien is Groningen slechts de eerste optie beloofd.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 02, 2007 10:35 am

Inmiddels balt Jong Ajax gewoon door. Gisteravond 1-1 uit tegen FC Utrecht. Die Siem de Jong zit er wel aan te komen trouwens. En John Goossens heeft zelfkritiek, dat siert hem. :xyxthumbs:
Het stinkt aan alle kanten!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr feb 02, 2007 6:47 pm

Rosenberg11 schreef:Een optie tot koop betekent toch dat Ajax het niet tegen kan houden als ze hem willen kopen?
Jawel AJAX heeft altijd eerste recht..

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr feb 02, 2007 7:01 pm

Demosthenes schreef:
Zeker weten???

Ajax krijgt dus of een speler terug die is mislukt of ziet een speler verdwijnen die goed heeft gepresteerd? Lijkt me niet dat MvG dat zo maar doet, hij speelt tenslotte pas dit jaar in Jong Ajax.
Nee AJAX laat een speler terugkomen die goed genoeg is voor AJAX of het niveau nog niet aan kan en Groningen ziet er ook nog niks in (ze waren al heel te spreken over hem) Of ze raken hem kwijt omdat Groningen te vreden is en AJAX ziet geen toekomst.

AJAX heeft alles te zeggen inzake deze deal!

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » za feb 03, 2007 12:10 am

Hij zat op de bank vandaag...

En speciaal voor de Dr.:

Daniel

Bericht door Daniel » za feb 03, 2007 12:15 am

Lijkt me logisch. Ik denk niet de ze hem meteen laten spelen. Hij zal nog moeten wennen denk ik.

LucaS

Bericht door LucaS » za feb 03, 2007 9:43 am

Zlatan Son of God schreef:
Demosthenes schreef:
Zeker weten???

Nee AJAX laat een speler terugkomen die goed genoeg is voor AJAX of het niveau nog niet aan kan en Groningen ziet er ook nog niks in (ze waren al heel te spreken over hem) Of ze raken hem kwijt omdat Groningen te vreden is en AJAX ziet geen toekomst.

AJAX heeft alles te zeggen inzake deze deal!
En dus is zo'n optie tot koop zonder vastgestelde transfersom helemaal waardeloos voor Groningen. Groningen kan de speler dan alleen maar overnemen indien Ajax ontevreden is en Groningen niet. Precies dezelfde situatie dus als wanneer er geen optie zou zijn.

joey
Erelid

Bericht door joey » za feb 03, 2007 10:10 am

Nee, want Groningen kan hem halen als Ajax hem net niet goed genoeg vindt. Andere clubs staan dan buitenspel.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » za feb 03, 2007 12:17 pm

Niet als er geen transfersom is afgesproken. Dan komt Ajax niet tot een akkoord met Groningen en verkoopt hem alsnog aan de hoogste bieder

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za feb 03, 2007 1:53 pm

In Groningen is NIETS bekend over een optie tot koop. Zou ook wel erg vreemd zijn natuurlijk want Slijngard staat bekend als een groot talent dat het eerste zou kunnen halen.

Het is trouwens erg verstandig om hem in een vechtersteam als FC Groningen ervaring te laten opdoen bij toch een bovengemiddeld team in de Eredivisie. Voor zo'n jong kereltje uit de Bijlmer lijkt me een periode in het hoge Noorden een heel gezonde ervaring. Ook al krijgt Ajax geen cent vergoeding voor deze verhuur, dan nog kan Ajax er alleen maar beter van worden. Maakt hij fouten dan heeft het voor Ajax geen consequenties, blijkt hij het niveau wél aan te kunnen dan heb je volgend jaar een goeie speler voor de selectie.

Interviewtje met Slijngard: mms://media.rtvnoord.nl/nieuwsaudioitems/slijngard.wma
Ajax!

Plaats reactie