Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 28, 2007 5:20 am

You read it here first! :headbang:
Thomas schreef:Linkshalf Marcos was trouwens één van de grote uitblinkers bij Villarreal. Een ranzendsnel, ouderwets lefgozertje die vol bravoure de duels aanging met Daniel Alves en Javi Navarro. Hij beschikt ook over een goede techniek en loopvermogen en volgens mij is z'n trap ook goed. Hij kon ook aardig z'n gang gaan omdat linksback José Enrique z'n zaakjes prima in orde had en Daniel Alves aardig in toom hield. Het zou me niets verbazen als die overschatte Arruabarrena nu eindelijk eens kan fluiten naar z'n basisplaats.
Villarreal te goed voor flets Real Madrid

27/1/2007 23:57

Real Madrid had de koppositie kunnen pakken, maar het bezoek aan Villarreal liep uit op een deceptie en een 1-0 nederlaag.

Real bleek opnieuw een heel fletse ploeg. Zelden was de ploeg gevaarlijk, Ruud van Nistelrooy was een onzichtbare spits, en geen enkel moment toonde De Koninklijke aan beter te zijn dat Villarreal. Twee kleine kansen voor Robinho en een kopbal van Sergio Ramos, dat was alles wat het elftal van Fabio Capello te bieden had in negentig minuten.

In El Madrigal was het dan ook de ploeg van coach Manuel Pellegrini die het beste voetbal liet zien, het meeste gevaar stichtte en de drie punten verdiende. Voor rust was de thuisploeg al dichtbij een treffer, maar Cani knalde in kansrijke positie over.

Na rust sloeg Villarreal wel toe. In de 68ste minuut verzond Matías Fernández een knappe steekpass op de aalvlugge Marcos Garcia, die Sergio Ramos te snel af was en doelman Iker Casillas passeerde met een diagonaal schot. Het was een beloning voor het goede spel van de negentienjarige uitblinker, die in de slotfase nog wel een forse charge van Fabio Cannavaro moest incasseren.

Villarreal meldt zich in het linkerrijtje van de Primera División. Real blijft op een punt van koploper Barcelona staan.

vi.nl

Het was blijkbaar weer het Real van twee tot drie weken geleden.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 28, 2007 11:18 pm

Barcelona-Celta de Vigo: Barcelona wist te winnen, maar vraag niet hoe. Rijkaard koos er vandaag voor om zowel Iñiesta en Deco als Xavi op te stellen. Ook Ronaldinho stond er -los van de rest van het elftal- in. Het gevolg was dat Barcelona weer een poging ondernam om de tegenstander met meer dan 60% balbezit in slaap te sussen. Dat leek te lukken, gezien het feit dat dwerg Saviola geheel vrij kon inkoppen na een voorzet van Gio.
Diezelfde Gio bracht Celta echter geheel onnodig weer in de wedstrijd. Hij haalde een speler van Celta van achteren neer in het strafschopgebied terwijl Oleguer nog voor hem stond. Nene* faalde niet vanaf 11 meter.
Ik moet wel zeggen dat ik ondanks het slechte spel het gevoel had dat Barcelona nog wel zou winnen. Dat dat gebeurde, lag echter voor een groot deel aan de schwalbe van Van Bronckhorst. Hij werd niet eens aangeraakt door de verdediger van Celta en volgens mij gebeurde de vermeende overtreding zelfs buiten het strafschopgebied, maar de scheids (een nieuwkomer op het hoogste niveau) legde hem op de stip en Ronaldinho scoorde z'n zevende strafschop van het seizoen. Gio leek trouwens erg graag de krantenkoppen te willen halen want kort daarna maakte hij een dekkingsfout waardoor Celta bijna op 2-2 kwam. De 2-2 viel echter niet en in de slotfase liep Barcelona uit naar 3-1 via Giuly en kreeg Lequi (Celta) nog een tweede gele kaart.

*Geen verkeerd spelertje. Kan zeker een hoger niveau aan dan Celta.

Levante-Sevilla: Na een 0-3 voorsprong werd het nog even spannend maar uiteindelijk won Sevilla met 2-4. De net 20 geworden Alejandro Alfaro zou zich wel eens in de basis gespeeld kunnen hebben. Hij had een mooie actie in huis op rechts waarna hij de 0-2 panklaar legde voor Kerzakhov (die op z'n beurt de 0-1 aan Kanouté had geboden) en maakte zelf uit een kopbal de 2-4. Ik hoop hem de komende weken vaker aan het werk te zien.

Betis-Sevilla: Ik heb er weinig van gezien maar ik kan jullie wel vertellen dat Robert na z'n goal tegen Barcelona ook vandaag een topclub punten heeft afgesnoept. Betis boog een 1-0 achterstand om in een 2-1 overwinning en Robert maakte beide doelpunten.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 28, 2007 11:22 pm

Deed Escudé mee bij Sevilla, Thomas? Hoe gaat het met onze Fransoos sympa?
Het stinkt aan alle kanten!

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » zo jan 28, 2007 11:28 pm

Kwam er in als slot op de deur. Normaal gesproken speelt hij vrijwel altijd. Degelijk, niet bijzonder verder.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 28, 2007 11:29 pm

joey schreef:Deed Escudé mee bij Sevilla, Thomas? Hoe gaat het met onze Fransoos sympa?
Hij begon op de bank. Ramos gaf de voorkeur aan Dragutinovic als linker centrumverdediger en aan Puerta als linksback.

Escudé speelt over het algemeen zeer degelijk en heeft een ander bijgeleerd. Zo kan hij nu wat beter met fysiek sterke spelers omgaan. Met snelle, behendige spitsen heeft hij het echter nog erg moeilijk (Tamudo, Rafael Sobis) en beleeft hij zo nu en dan nachtmerries. Ik denk niet dat het een eenmalig iets is dat hij op de bank terecht komt.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 30, 2007 10:08 am

Atletico Madrid wil een 18-jarige Argentijn kopen die nog bij Boca Juniors in de jeugd speelt.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 30, 2007 12:26 pm

Met 28 doelpunten uit 20 competitiewedstrijden laat Real Madrid dit seizoen duidelijk zien waar het aan schort. Het record dateert altijd nog uit het seizoen 1984/1985 toen het slechts 24 maal in 20 wedstrijden het net wist te vinden. (Marca)
voetbalzone

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » wo jan 31, 2007 12:24 am

Ronaldo geeft Capello nog een trap na

30/1/2007 20:20

Nu de breuk tussen Ronaldo en Fabio Capello definitief is omdat de getergde Braziliaanse spits verhuist naar AC Milan, vond Ronaldo het tijd een sneer uit te delen aan zijn voormalige coach bij Real Madrid.
'Natuurlijk zit Madrid voor een gedeelte in mijn hart', vertelde Ronaldo. 'Ik wil de aanhang van Real Madrid, de mensen die mij hebben gesteund, al mijn ploeggenoten en alle trainers, op eentje na, bedanken.'

Ronaldo benadrukte dat hij geen problemen heeft met Capello en nooit met modder heeft gesmeten. 'Drie maanden lang heb ik niet gesproken met welke pers dan ook. Toch hebben ze geprobeerd me dingen als Capello is de duivel in de mond te leggen. Maar in het echt ben ik op en top professional geweest.'

Capello liet de kans voorbijgaan om nog eens uit te halen naar de in zijn ogen veel te zware spits. 'Ik wens hem succes toe en hoop dat hij weer doet waar hij goed in is: een grootse voetballer zijn.'
vi.nl
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Lionel

Bericht door Lionel » do feb 01, 2007 11:17 am

Barca gisteren verloren van Zaragoza door een goal van Diogo.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 01, 2007 11:20 am

Is dat die Diogo die eerst bij Madrid zat? De speler die door Steef werd afgekraakt?

Lionel

Bericht door Lionel » do feb 01, 2007 11:29 am

Ja die ja. Uit een voorzet van D'alessandro
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do feb 01, 2007 3:13 pm

joey schreef:Is dat die Diogo die eerst bij Madrid zat? De speler die door Steef werd afgekraakt?
Steef kraakte hem af als centrale verdediger, als ik het me goed herinner. Het is te hopen ook voor Steef, want als rechtsback is het een absolute sensatie. Ik weet dat ik het dit seizoen al vaak over hem heb gehad, maar hij doet het echt geweldig bij Zaragoza op de rechtsback positie. Ik kan me niet voorstellen dat hij niet op het lijstje staat van Barcelona, terwijl Real gek zou zijn om hem niet terug te halen (al doet jonkie Torres het de laatste wedstrijden zeker niet onverdienstelijk). Ik denk dat Diogo na dit seizoen kan rekenen op de belangstelling van een aantal topclubs.

Barcelona was gisteren overigens weer een drama, maar gelukkig hebben we de return nog. Vandaag wordt de Andalusische derby trouwens gespeeld in bekerverband, dus dat is waarschijnlijk wel een kijkje waard.

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » do feb 01, 2007 3:22 pm

VI komt weer met een leuk bericht:
'Ronaldo kostte Real 875.000 per doelpunt'

1/2/2007 14:25

Hij mag dan niet zo gelukkig zijn geweest in Madrid, financieel boerde Ronaldo prima bij Real Madrid. De Catalaanse sportkrant El Mundo Deportivo becijferde welke bedragen De Koninklijke uiteindelijk omgerekend aan de Braziliaanse ster heeft uitgegeven.
In totaal kostte Ronaldo's verblijf bij Real de club 91 miljoen euro. Dat bedrag bestaat uit de transfersom van 45 miljoen die de Spanjaarden in de zomer van 2002 betaalden aan Internazionale, en het salaris dat hij sindsdien in vierenhalf jaar incasseerde (46 miljoen).

Gecombineerd met zijn statistieken levert dat een aardig inzicht op voor welke bedragen Ronaldo zich in het zweet moest werken. O Fenomeno droeg
182 keer het shirt van Real in officiële duels. Hij maakte er 104. De kassa staat daardoor op 875.000 euro per goal en op 500.000 per wedstrijd.

Ronaldo's marktwaarde

Club Aankoop Verkoop
Real Madrid 45.000.000 7.500.000
Internazionale 26.400.000 45.000.000
Barcelona 15.000.000 26.400.000
PSV 7.000.000 15.000.000

Real Madrid is daarbij de enige club die geen geld verdiende aan de transfer van Ronaldo. PSV verkocht de Braziliaan voor acht miljoen meer dan het voor hem had uitgetrokken. Barcelona verdiende 11,4 miljoen en ook Inter hield geld over: 18,6 miljoen. De overgang naar AC Milan kostte Real 37,5 miljoen.

Real Madrids financiële balans na vierenhalf jaar Ronaldo

Totale kosten Duels Goals Kosten p/d Kosten p/g
Ronaldo 91.000.000 182 104 500.000 875.000
Bullshit natuurlijk, het kan zelfs goed zijn dat ze nog geld aan Ronaldo verdiend hebben ook, dmv shirtverkoop e.d. Ook is het toch zo dat (een deel van) het portretrecht van spelers van Real Madrid bij de club ligt? Dan zal dat verlies dus wel meevallen...

En speciaal voor de Dr.:

jabu

Bericht door jabu » do feb 01, 2007 3:28 pm

Rishi schreef:Ja die ja. Uit een voorzet van D'alessandro
Een andere speler die door Steef werd afgekraakt...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do feb 01, 2007 3:54 pm

Jabu schreef:
En door Wimpey. D’Allessandro doet het prima bij Zaragoza, maar het Spaanse voetbal en het systeem dat Victor Fernandez hanteert liggen hem ook veel beter. Zaragoza speelt met veel beweging op het middenveld en zoekt bij recuperatie zo snel mogelijk de aanval op. Ze hebben een heel directe manier van spelen. Als je naar D’Allessandro z’n periode in de Bundesliga kijkt zou je juist denken dat hij daarin een storende factor zou zijn, maar dat is over het algemeen niet zo. Natuurlijk is hij nog altijd balverliefd, maar hij werkt zowel in balbezit als bij balverlies hard en schikt zich in feite in een rol als tweede spelmaker, achter Aimar. Ik denk eerlijk gezegd dat hij gewoon veel te belangrijk is gemaakt bij Wolfsburg. In La Romareda is hij gewoon erg nuttig.

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » do feb 01, 2007 4:35 pm

Jabu schreef:
Steef is hier toch al een tijdje afwezig?

Waarom wordt hij er dan de hele tijd weer bij gehaald? :blush:

En speciaal voor de Dr.:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do feb 01, 2007 5:09 pm

Omdat hij een uitgesproken mening over voetbal had en die graag met iedereen deelde. De manier waarop heeft er voor gezorgd dat een flink aantal opmerkingen is blijven hangen. En dat een aantal mensen hier graag z’n ongelijk bewijzen.

LucaS

Bericht door LucaS » do feb 01, 2007 5:14 pm

Welk ongelijk? Steef had een mening over spelers en voetbal. En die mening was exact evenveel waard als de mening van anderen hier. Hoewel sommigen dat inderdaad niet helemaal op waarde wisten te schatten
I think I lost my fucking headache

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do feb 01, 2007 5:32 pm

Lucas schreef:Welk ongelijk?
Steef is ook een mens. Die zit er ook wel eens naast. Je adoratie van Steef gaat me iets te ver, Lucas. ;)

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » do feb 01, 2007 6:10 pm

Thomas schreef:Omdat hij een uitgesproken mening over voetbal had en die graag met iedereen deelde. De manier waarop heeft er voor gezorgd dat een flink aantal opmerkingen is blijven hangen. En dat een aantal mensen hier graag z’n ongelijk bewijzen.
Ja maar dat zoiets gebruikt als tegenargument als hij er nog zou zijn snap ik wel, maar waarom nog zo lang doorgaan als hij zelf niet meer post? :blush:

EDIT: Is er trouwens een duidelijke reden waarom hij gestopt is? Want die heb ik dan gemist....

En speciaal voor de Dr.:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr feb 02, 2007 10:44 pm

En ook maar een nieuw contractje voor Marcos tot 2012:
Villarreal bindt twee tieners aan zich

2/2/2007 19:19

Komende zomer zal de Uruguayaanse jeugdinternational Martin Cáceres (19) de rangen van Villarreal komen versterken. De Spaanse club verlengde daarnaast het contract van de eveneens negentienjarige middenvelder Marcos Garcia.

Cáceres speelt nu nog voor Defensor uit zijn vaderland Uruguay. De centrale verdediger speelde zestien duels in de hoofdmacht en viel op vanwege de vier doelpunten die hij maakte. 'De Spaanse competitie is de sterkste van de wereld en ik kan niet wachten om samen te spelen met zulke grote spelers.'

Marcos Garcia maakte afgelopen zaterdag naam door tegen Real Madrid het enige doelpunt van de wedstrijd voor zijn rekening te nemen. 'Ik weet niet of dat doelpunt de doorslag heeft gegeven, maar ik verwachtte deze contractverlenging al een tijdje', aldus de jongeling die tekende tot medio 2012.
vi.nl

Het is niet te hopen dat het na de wedstrijd tegen Real Madrid pas doordrong dat die jongen veel talent heeft.

Lionel

Bericht door Lionel » vr feb 02, 2007 10:47 pm

Ach soms krijgen jonge spelers veel te snel vette contracten. Soms moet iemand over een wat langere tijd presteren. Dan doet zo een goal tegen Madrid het niet goed ;) Krijg je van die eigenwijze mannetjes die eisen gaan stellen
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr feb 02, 2007 10:51 pm

Ach, hij heeft uiteindelijk een vet contract getekend dat hem nog vijf jaar aan Villarreal verbindt. Daar gaat Villarreal gewoon vet aan verdienen over een paar jaar.

Al zal hij zich wellicht wat meer moeten richten op een wat specifiekere positie. Hij krijgt nu heel veel vrijheid aan de linkerkant en volgens mij kan hij daar ook overal spelen. Ik ben benieuwd hoe Pellegrinni hem belangrijk gaat maken.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 04, 2007 6:03 am

Valencia-Atlético de Madrid 3-1: Valencia leek eindelijk weer eens op Valencia. Secuur, sterk in de omschakeling, stug en dodelijk voor de goal. Naast het oude Valencia kreeg ik eindelijk weer eens de oude Vicente te zien. Met twee perfecte assists op maat bood hij Morientes vrij simpel de kans op de 2-1 en 3-1.

Ik snap de hele hype rond Silva tot nu toe niet zo. Tot op heden heeft hij mij Pablo Aimar nog niet doen vergeten. En dat zegt wat, want zo geweldig heeft El Payaso (mede door blessures) het daar nou ook weer niet gedaan.

LucaS

Bericht door LucaS » zo feb 04, 2007 10:36 am

Thomas schreef:
Lucas schreef:Welk ongelijk?
Steef is ook een mens. Die zit er ook wel eens naast. Je adoratie van Steef gaat me iets te ver, Lucas. ;)
Daar denkt steef anders heel anders over. Tenminste, behalve wat betreft je eerste punt neem ik aan.
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie