NEC

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Wouter

Bericht door Wouter » do feb 01, 2007 10:50 pm

Van Beukering heeft zowel bij De Graafschap als bij Vitesse in de jeugd gespeeld, banjavi.

Wat PSV in hemelsnaam zou moeten met een beperkte spits als Denneboom is me een raadsel. Maar ja, Koeman als trainer he...
Ik vind de komst van van Beukering wel ok... prima spits...
Mwah. Ik vraag me af of hij het eredivisieniveau nu wel aankan. Ik ben wel blij dat hij bij ons niet wordt binneghaald als de toekomstig opvolger van Lazo in elk geval...

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » do feb 01, 2007 11:03 pm

Type Van Beukering past ook beter bij NEC dan die 'ter aarde storter'... :scared:

Wouter

Bericht door Wouter » do feb 01, 2007 11:08 pm

Veel plezier met die sukkel dan. Ik heb liever Lazovic.

Het leek Van Beukering niet zo verstandig te komen kijken zondag... :D

Ramona

Bericht door Ramona » do feb 01, 2007 11:10 pm

Hoe denk jij over zondag, Wouter? Net als ik dat NEC de winst weghaald in Arnhem? :twisted: :cheer: :D

Wouter

Bericht door Wouter » do feb 01, 2007 11:25 pm

Nek heeft al 26 jaar niet meer gewonnen in de Gelderse hoofdstad en dat zal ook nu niet gebeuren. Ik denk dat heel Arnhem door het akkefietje met Van Beukering nog een beetje extra op scherp staat. Jammer dat hij nog niet meedoet, want dat had zo'n agressieve sfeer opgeleverd dat de NEC-spelers geïntimideerd zouden raken.

Vites is beter, Vites speelt thuis en de aanhang is over de zeik. Alle ingrediënten voor een mooie overwinning.

Ramona

Bericht door Ramona » do feb 01, 2007 11:34 pm

Individueel is Vitas wellicht beter, maar tis geen team en daar zie ik de kracht van EnieSee... :yes:

Wouter

Bericht door Wouter » do feb 01, 2007 11:54 pm

Vites is dit jaar op zich wel een team, maar de grote handicap is dat ze bij een voorsprong vaak achteruit gaan lopen, terwijl dat helemaal niet nodig is. Zo hebben ze in de slotfase vaak punten verspeeld. Ik zie elke wedstrijd Sansoni of Knol wel een keer op eigen helft een vrije trap achteruit nemen! Waarom nou toch, denk ik dan altijd.

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » vr feb 02, 2007 12:02 am

Ik wil niet tussen jullie knusse postwisseling komen, maar ik denk toch ook dat Vitesse vrij makkelijk aan het langste eind trekt. Werd me vanavond in de kleedkamer ook al niet in dank afgenomen, maar ik zie NEC niet snel winnen. Wie moet de goals maken, bijvoorbeeld....

(Antwoord : Paul Jans natuurlijk :D )
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Ramona

Bericht door Ramona » vr feb 02, 2007 12:04 am

Ik had jouw voorspelling al gezien... :nooo:

Ramona

Bericht door Ramona » vr feb 02, 2007 10:14 am

‘Deze hele kwestie kent alleen maar verliezers’

NIJMEGEN - NEC leek de tweede transferperiode woensdag ongeschonden door te komen. Totdat PSV zich net voor de deadline meldde voor Romano Denneboom. En Leen Looyen op jacht moest naar een spits.

Leen Looyen staat aan de rand van het trainingsveld en kijkt toe hoe Romano Denneboom een strafschop benut. De technisch directeur van NEC schudt het moede hoofd. Hij heeft een slapeloze nacht achter de rug. „Omdat ik Romano een transfer naar PSV van harte gegund had, maar dan hadden we wel een vervanger moeten kunnen aantrekken.“

En in die paar uur tot de deadline was dat niet meer gelukt. „Niet sociaal“, noemt hij de actie van PSV. „Ik heb er alles aan gedaan, maar de tijd was gewoon te kort. Ik begrijp het ook niet. PSV was bezig met Luque van Newcastle United. Als ze drie dagen eerder gemeld hadden dat Denneboom hun achtervang was als het met Luque niet zou lukken, had je een heel ander verhaal gehad.“

Een razende zoektocht voerde Looyen via Rotterdam, Berlijn en Doetinchem uiteindelijk naar Dortmund. „Ik heb eerst Peter Bosz gebeld voor Slory. Maar Feyenoord wilde daar niet aan. Toen bij Hertha BSC geïnformeerd naar Caïro, maar die speelde die avond. Han Berger gevraagd of we Jjohn van Beukering per direct konden overnemen. Nee dus. Kon ik ook wel begrijpen. De Graafschap wil natuurlijk kampioen worden.“

Uiteindelijk belandde Looyen in Dortmund waar oud-Vitessenaar Matthew Amoah overbodig is geworden. Het gesprek verliep dermate goed, dat de aanvaller het volgende moment in zijn auto sprong en afreisde naar Nijmegen.

„Maar tien minuten later heb ik hem gebeld om te zeggen dat hij weer mocht omkeren. Voor Amoah hadden we een tewerkstellingsvergunning nodig en dat zou gauw een week of vier gaan duren. Dat konden we natuurlijk niet gebruiken.“

Twee telefoontjes moest de technisch directeur van NEC toen nog plegen. Eentje naar PSV om de landskampioen te melden dat de deal van de baan was. En een met Romano Denneboom die te horen kreeg dat NEC geen vervanger voor hem had kunnen vinden, waardoor de club hem aan zijn contract zou houden.

Looyen: „Romano reageerde heel teleurgesteld. Logisch. Daar heb ik alle begrip voor. Maar het kon gewoon niet anders. We hebben als club ook een verplichting naar Mario Been toe. De trainer heeft recht op een vervanger bij het wegvallen van Denneboom.“

Been sprak gisteren met Denneboom over de ontstane situatie. „Deze kwestie kent alleen maar verliezers. Romano Denneboom, NEC en PSV. We waren net druk in gesprek met Romano om zijn con tract te verlengen. Iedereen bij NEC zal dolgelukkig zijn als hij bijtekent. Daar zijn we nog steeds mee bezig, maar dit is nu niet het moment om hem onder druk te zetten“, wist de NEC-trainer.

De speler in kwestie trainde gisteren dus normaal mee bij NEC, maar had geen trek meer om op zijn mislukte transfer in te gaan. „Ik wil het er niet meer over hebben“, zei Denneboom.

De Gelderlander

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr feb 02, 2007 10:27 am

Ga je nou serieus Lazovic (van ... wat kotte die .. 5 miljoen ofzo??) met van Beukering vergelijken, wouter?? Natuurlijk is Lazo beter, maar NEC heeft de centen niet om voor 5 miljoen spelers te kopen. Hoe Vistas aan die centen komt is de hele wereld een raadsel, maar dat terzijde...

Denneboom is zeker een goede voetballer, met zijn beperkingen... maar een absoluut goede speler... . Alle spelers die bij NEC spelen zijn volgens Wouter beperkt, maar dan ziet hij niet dat NEC het prima doet in deze dan beperkte competitie, met een nog beperkter vitesse, want die zouden het op papier stukken beter moeten doen immers en staan gelijk aan punten. Wat een onzin dus allemaal weer uit Arnhem of waar hij ook vandaan mogen komen... succes overigens Wouter, zondag... ik verwacht wel een winst voor jullie...

Vitesse - NEC..... 2-0
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr feb 02, 2007 10:58 am

Denneboom diep teleurgesteld in NEC 01/02/2007

NEC-aanvaller Romano Denneboom zag op de laatste dag van de transfermaand januari een droom in duigen vallen. Zijn tussentijdse transfer naar PSV ging niet door. "PSV is geen concurrent voor NEC, de club had best kunnen meewerken", vindt Denneboom. "Het mocht niet zo zijn. Dit was mijn kans. Ik ben teleurgesteld. Ik had gedacht dat NEC me zou laten gaan. Ik weet dat ik belangrijk ben, maar PSV had een goed bod gedaan aan NEC." Het is voor Denneboom niet duidelijk of PSV nu helemaal uit beeld is voor hem. "Dat weet ik niet. Gisteren was even hectisch. Ik moet nu afwachten."

Het lijkt erop dat voor de topscorer van NEC (7 goals) alleen de opties FC Twente en een nieuw contract bij NEC nog open zijn. "Twente heeft ook nog een poging gedaan om me tussentijds te halen", zegt Denneboom nu. "Ook dat lukte niet, maar de optie om aan het eind van het seizoen over te stappen is nog steeds open. Zij willen heel graag, NEC ook. Wat mij betreft heeft Twente nu de beste papieren om mij aan te trekken." Intussen wacht zondag de derby tegen Vitesse. "Ik richt me daar gewoon op. Dat ben ik aan de fans verplicht. Daar kan ik laten zien wat ik waard ben."
necfan.nl

Dus eigenlijk heeft hij nooit de intentie gehad om bij NEC te blijven...
Als hij wel naar PSV had gemogen had NEC de beste papieren gehad... ga toch heen met je babbels man... je wil gewoon weg... zeg dat dan... en niet dat geleuter over: " Ik zit er nogmaals over te denken om bij te tekenen." .. bahbah

Ramona

Bericht door Ramona » vr feb 02, 2007 10:59 am

Morgen loting na kwartfinale bekerduel N.E.C. A1 – Ajax A1 (02/02/2007)

In het jeugdbekertoernooi staan inmiddels de kwartfinales op de planning. Voor de A junioren van N.E.C. staat er een mooie wedstrijd op de agenda. Op zaterdag 3 februari 2007 zal om 14:30 uur namelijk worden afgetrapt door de N.E.C. A1 tegen Ajax A1.

De wedstrijd zal gespeeld worden op het multifunctionele sportcomplex De Eendracht en iedere N.E.C.-fan kan zoals altijd bij jeugdwedstrijden gratis komen kijken. Kom aanstaande zaterdag dan ook naar de Eendracht om te kijken hoe onze talenten van de A1 het er onder leiding van Lodewijk de Kruijf van af brengen tegen hun Amsterdamse opponenten.

Na de wedstrijd N.E.C. A1 - Ajax A1 zal de loting voor de halve finales op de Eendracht worden gehouden. Teams die zich al hebben geplaatst zijn De Graafschap A1, Ajax A2 en Utrecht A1. Kom zaterdag naar de Eendracht en zie of ook N.E.C. A1 zich in dit rijtje kan scharen!

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

Wouter

Bericht door Wouter » za feb 03, 2007 12:09 am

Wat lees ik op het forum van www.vitesse.org?
’Loopcombi’ naar Vitesse-NEC

Een aantal NEC-supporters zal zondag te voet afreizen naar Arnhem, waar de beladen derby tegen Vitesse wordt gespeelt. De fans willen op die manier hun onvrede laten blijken over de overdreven veiligheidsmaatregelen en vooral over de vroege vertrektijd van de bussen.

Door te gaan lopen symboliseren de fans dat de kleine afstand vanuit Nijmegen naar het stadion op wedstrijddag zelfs te voet is af te leggen. De eerste bussen zullen zondag 4 februari al om 10:10 uur vertrekken. De supporters die in deze eerste cluster zitten zullen lange tijd in het uitvak moeten wachten op de aanvang van de wedstrijd. In het verleden is gebleken dat een vertrek van alle bussen tegelijk op een later tijdstip geen problemen met zich meebrengt. Afgelopen weekend hield NAC Breda nog een loopactie om te protesteren tegen de verplichte buscombiregeling voor NEC-NAC.

De NEC-supporters zullen zondagochtend al lopend rond 08:00 uur vertrekken. Zij zijn zich bewust van het feit dat ze het stadion niet binnenkomen en zijn ook niet uit op ongeregeldheden, maar willen louter hun onvrede over de diverse maatregelen laten blijken.
Die lui zoeken dus weer ruzie.

Wel grappig trouwens: vind je 10 uur te vroeg, vertrek je maar om acht uur...

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za feb 03, 2007 7:50 am

Wouter schreef:Wat lees ik op het forum van www.vitesse.org?
’Loopcombi’ naar Vitesse-NEC

Een aantal NEC-supporters zal zondag te voet afreizen naar Arnhem, waar de beladen derby tegen Vitesse wordt gespeelt. De fans willen op die manier hun onvrede laten blijken over de overdreven veiligheidsmaatregelen en vooral over de vroege vertrektijd van de bussen.

Door te gaan lopen symboliseren de fans dat de kleine afstand vanuit Nijmegen naar het stadion op wedstrijddag zelfs te voet is af te leggen. De eerste bussen zullen zondag 4 februari al om 10:10 uur vertrekken. De supporters die in deze eerste cluster zitten zullen lange tijd in het uitvak moeten wachten op de aanvang van de wedstrijd. In het verleden is gebleken dat een vertrek van alle bussen tegelijk op een later tijdstip geen problemen met zich meebrengt. Afgelopen weekend hield NAC Breda nog een loopactie om te protesteren tegen de verplichte buscombiregeling voor NEC-NAC.

De NEC-supporters zullen zondagochtend al lopend rond 08:00 uur vertrekken. Zij zijn zich bewust van het feit dat ze het stadion niet binnenkomen en zijn ook niet uit op ongeregeldheden, maar willen louter hun onvrede over de diverse maatregelen laten blijken.
Die lui zoeken dus weer ruzie.

Wel grappig trouwens: vind je 10 uur te vroeg, vertrek je maar om acht uur...
Moeilijk he... begrijpend lezen... :nooo: ;)

Ramona

Bericht door Ramona » za feb 03, 2007 8:43 am

Voorbeschouwing Vitesse - N.E.C.

zondag 4 februari 2007, 12:30 uur, Gelredome, Arnhem
Scheidsrechter:
P. Allaerts

VitesseWebsite: www.vitesse.nl
Geblesseerd: Remco van der Schaaf
Twijfelgevallen: -
Geschorst: Purrel Fränkel

N.E.C.
Geblesseerd:
Saidi Ntibazonkiza
Twijfelgevallen: Raymon van Emmerik
Geschorst: Youssef El-Akchaoui

Aanstaande zondag staat de Gelderse derby op het programma: Vitesse - N.E.C. Een bijzondere wedstrijd die altijd bol staat van spanning en spektakel. Dit seizoen staan beide ploegen op een gedeelde negende plaats in de Eredivisie met 30 punten uit 22 wedstrijden. Een overwinning betekent handhaving in het linkerrijtje en mee blijven strijden om een play-off plaats. De winnaar kan zich bovendien weer de 'Nummer 1 van Gelderland' noemen.

Voor N.E.C. wordt het ook eens tijd om te winnen in stadion Gelredome, dat lukte tot nu toe nog niet. De laatste jaren was N.E.C. er een paar keer dichtbij, maar vlak voor het eindsignaal ging het mis. Vorig seizoen betekende dat een anticlimax, want door de gelijkmaker van Van der Schaaf in de laatste minuut liep N.E.C. op doelsaldo deelname aan de play-offs om UEFA Cup voetbal mis.

N.E.C.
Afgelopen zaterdag boekte N.E.C. een verdiende overwinning op NAC Breda, dat een ongeslagen reeks van twee maanden daarmee zag eindigen. Met name in de eerste helft speelde het team van trainer Mario Been zeer goed voetbal, werd er achterin geen kans weggeven en werden er voorin veel kansen gecreëerd door het snelle en beweeglijke aanvalstrio Denneboom-Holman-Beerens. De ploeg had bij rust eigenlijk al met 4-0 voor moeten staan, maar benutte slechts twee kansen. Scoren is sowieso iets waar N.E.C. moeite mee heeft dit seizoen. De teller staat toe nu toe op 23. Daarentegen kreeg de ploeg slechts 26 doelpunten tegen, alleen de top-4 doet het wat dat betreft beter.

De transfermarkt sloot woensdagavond om middernacht en heeft N.E.C. niet verzwakt. Clubtopscorer Romano Denneboom was nog bijna PSV'er, maar de Eindhovenaren kwamen zo laat met deze interesse dat de tijd voor N.E.C. tekort was om een vervanger aan te trekken. Er kwam nog wel één speler bij; Lorenzo Davids werd overgenomen van Feyenoord.

Naar verwachting laat Been zondag hetzelfde team beginnen dat vorige week NAC versloeg al liet hij zich vrijdag nog niet uit over een mogelijke opstelling. Hij trainde met zijn team voor het eerst dit seizoen zelfs achter de gesloten deuren van het McDOS Goffertstadion om 'wat dingen' uit te proberen. Youssef El-Akchaoui is er niet bij, hij zit zijn derde van vier wedstrijden schorsing uit. Saidi Ntibazonkiza is nog geblesseerd en reservedoelman Raymon van Emmerik kampt met een rugblessure en is een twijfelgeval.

Vitesse
Vitesse staat dus op gelijke hoogte met N.E.C. Trainer Aad de Mos heeft zijn ploeg met name in de laatste weken goed aan het voetballen gekregen. Opvallendste spelers zijn de doorgebroken jeugdspelers Pryor en Kaya en topscorer Lazovic. Pryor en Kaya houden spelers als Hersi en Yakubu op de bank. Lazovic scoorde dit seizoen al 15 doelpunten en heeft de reputatie die hij bij Feyenoord had en niet kon waarmaken in Arnhem wel waargemaakt.

Tijdens de winterstop was ook Vitesse actief op de transfermarkt. Doelman Harald Wapenaar vertrok en in zijn plaats werd Vladimir Stojkovic gehuurd van FC Nantes. Zondag zal de jonge Nijmegenaar Piet Velthuizen naar alle waarschijnlijkheid nog het doel verdedigen. Verder trok Vitesse ook nog de Ecuadoriaanse verdediger Espinoza aan. Hij zal sowieso niet meespelen aangezien er nog wat administratieve zaken moeten worden geregeld. De laatste nieuweling, de Chinees Yu Hai is er ook niet bij.

De Mos kan verder niet beschikken over Remco van der Schaaf die nog geblesseerd is en ook niet over de geschorste Purrel Fränkel.

Heenwedstrijd
Eerder dit seizoen won N.E.C. in het eigen McDOS Goffertstadion met 1-0 van de Arnhemmers. Het was geen beste wedstrijd en eigenlijk rekende iedereen op een doelpuntloos gelijkspel. Totdat Edgar Barreto in blessuretijd in het strafschopgebied werd neergehaald en scheidsrechter Luinge het aandurfde om de, overigens terechte, penalty toe te kennen. Youssef El-Akchaoui benutte deze feilloos wat een vreugde-explosie van het McDOS Goffertstadion tot gevolg had. Hopelijk kan het bezoekersvak, zondag gevuld met zo'n 800 N.E.C-fans, zondagmiddag om 14:15 uur ook eens exploderen van feestvreugde omdat de drie punten mee naar Nijmegen gaan!

F.A.

Vermoedelijke opstellingen:

Vitesse:
Piet Velthuizen; Paul Verhaegh, Civard Sprockel, Ruud Knol, Anders Due; Onur Kaya, Sébastien Sansoni, Theo Janssen, Anduele Pryor; Danko Lazovic, Mads Junker.

N.E.C. : Gábor Babos; Muslu Nalbantoglu, Peter Wisgerhof, Mark Otten, Jonas Olsson; Dominique Kivuvu, Patrick Pothuizen, Edgar Barreto; Romano Denneboom, Brett Holman, Roy Beerens.

Afbeelding
Vorig seizoen eindigde 'de derby' in 1-1. Van der Schaaf (midden) kopte in de voorlaatste minuut de gelijkmaker binnen waardoor N.E.C. de play-offs om UEFA Cup voetbal misliep

Historie in de eredivisie:
Aantal keren winst Vitesse 7
Aantal keren gelijkspel 10
Aantal keren winst N.E.C. 2
Doelsaldo 27 - 18

Eerste ontmoeting 14 mei 1972 2 - 3

Laatste 7 ontmoetingen 04 feb 2001 2 - 2 (1-1)
27 jan 2002 2 - 1 (1-1)
20 apr 2003 1 - 1 (1-0)
02 mei 2004 2 - 2 (0-0)
07 nov 2004 1 - 0 (0-0)
16 apr 2006 1 - 1 (0-1)
26 apr 2006

0 - 0 (0-0) >>>
(play-offs)

Laatste winst N.E.C. 16 apr 1979 0 - 1 (0-0)

Afbeelding
Eerder dit seizoen won N.E.C. in Nijmegen met 1-0.
Youssef El-Akchaoui benutte een strafschop in blessuretijd.
Zondag ontbreekt hij wegens een schorsing

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » za feb 03, 2007 11:23 am

Wanneer doorbreekt N.E.C. de vloek van Gelredome? (03/02/2007)

Morgenmiddag (om 12:30 uur) de tweede Gelderse derby van dit seizoen. In eigen huis is N.E.C. de laatste jaren succesvol tegen Vitesse, in Arnhem anzienlijk minder. In de Gelredome wisten de Nijmegenaren zelfs nog nooit te winnen. De kroniek van een burenruzie in vijf afleveringen.

Maandag 16 april 1979 (0-1)
Een onvergetelijke Pasen voor de Nijmeegse voetballiefhebber. N.E.C. en Vitesse staan dat weekeinde tweemaal tegenover elkaar. In De Goffert, op zaterdag, walst de ploeg van trainer Leen Looyen met 4-1 over Vitesse heen. Twee dagen later hebben de Arnhemmers de messen gewet. Het wordt een veldslag op Monnikenhuize. Scheidsrechter Jonker is de wanhoop nabij: „Zijn dergelijke wedstrijden nog wel door één scheidsrechter te leiden?. „Ik geloof het niet.“

Als de rookwolken zijn opgetrokken, blijkt N.E.C. andermaal de winnaar. Gevierde man is Ronald Hendriks. De spits neemt de enige treffer voor zijn rekening. Het zal de laatste keer zijn dat N.E.C. - althans op eredivisieniveau - in Arnhem weet te winnen. Alleen in 1985, als beide ploegen op een lager podium acteren, zegeviert N.E.C. nog een keer.

Zondag 5 april 1998 (2-1)
Een draak van een wedstrijd. Vitesse speelt niet best, maar is toch een klasse beter dan het gehavende N.E.C. dat de geschorste Pothuizen en de geblesseerde Abdellaoui mist.

Dat de wedstrijd toch memorabel is, is puur en alleen te danken aan Ayhan Tumani. Al kan de Duitse Turk zich na afloop niets meer herinneren van zijn heldenrol.

Tumani, tegenwoordig uitkomend voor Regionalligaclub Wuppertal SV, gaat halverwege de tweede helft gestrekt nadat hij is getroffen door een granaat van Michel Kreek. De spits wordt met enige moeite opgelapt en bewijst kort daarna dat hij niet voor niets voorzien is van een fors geschapen neus; hij scoort op fraaie wijze de aansluitingstreffer. Na afloop weet hij echter van God noch zure peren, hij herkent zelfs zijn medespelers niet meer. ‘Hersenschudding', diagnosticeert clubarts Van Beek van Vitesse.

Zondag 3 oktober 1999 (5-1)
Het zwaarste derbyverlies ooit. Eentje dus die de aanhangers van N.E.C. het liefst zouden vergeten. Even door de zure appel heen bijten.

De Nijmeegse ploeg kent dat seizoen een desastreuze competitiestart, ook al omdat er in verband met de bouw van het nieuwe stadion begonnen wordt met drie uitwedstrijden die allemaal verloren gaan.

Geplaagd door blessures speelt trainer Jimmy Calderwood hoog spel. Hij koppelt de onervaren verdediger Roy Grootaert aan Pierre van Hooijdonk. Het wordt een catastrofe. Pi-Air, op dat moment nog een absolute topper, maakt gehakt van zijn cipier en scoort drie keer. „Dit was voor een Nijmegenaar als ik een ramp“, stamelt de jonge mandekker na afloop. „Ik was blij dat het afgelopen was.“

Zondag 20 april 2003 (1-1)
Het succesjaar waarin N.E.C. een Europees ticket bemachtigt. Het jaar ook waarin Dennis Gentenaar zich definitief bij de beste keepers van Nederland schaart. De Nijmeegse goalie wordt dat seizoen door zijn vakbroeders zelfs tot nummer één uitgeroepen.

Afbeelding

Op eerste paasdag heeft Gentenaar een mooie stunt in gedachten. Hij brengt op zijn zwarte haardos een groene en een rode veeg haarverf aan en verschijnt zo in de clubkleuren van N.E.C. in het hol van de leeuw. Het Nijmeegse vak rilt van genot, de rest van de Glasbak reageert met een woedend fluitconcert. „Misschien heb ik mezelf onnodig druk opgelegd“, zegt hij na de wedstrijd. „Maar ik heb er geen seconde last van gehad.“

De wedstrijd zelf heeft niet zo veel om het lijf. N.E.C. is beter, maar komt al vroeg achter door een treffer van Bob Peeters. Kort na de hervatting bezegelt Resit Schuurman de puntendeling: 1-1.

Zondag 2 mei 2004 (2-2)
Een bijzondere editie van de derby, een onvervalst degradatieduel. Met nog drie speelronden te gaan heeft N.E.C. aan een punt genoeg om zich te verzekeren van klassebehoud. Vitesse daarentegen heeft een zege nodig om de nacompetitie te kunnen ontlopen.

Zo ver komt het echter niet. De beladen clash eindigt onbeslist. Grote man bij de Arnhemmers is een kleintje, Nicky Hofs. Het Arnhemse patsertje vervult de Gelredome met hoop als hij Vitesse vlak na rust op voorsprong zet. Na ruim een uur zet trainer Johan Neeskens zijn joker in, Youssef Hersi. De aanvaller, die een halfjaar later bij Vitesse gaat spelen, is getergd omdat hij op de bank moet beginnen. Hij haalt zijn gram door een kwartier voor tijd gelijk te maken. En vlak voor tijd waant Hersi zich zelfs matchwinner als hij N.E.C. na een mooie actie aan de leiding brengt. Het loopt anders. Na gestuntel in de Nijmeegse defensie kan Hofs voor 2-2 zorgen. De derby eindigt voor beide teams in een kater.

Bron: De Gelderlander, door Harry Arts

Afbeelding
Met een mengeling van vreugde en verbetenheid viert Youssouf Hersi zijn tweede treffer tegen Vitesse op 2 mei 2004.

Geknipt en geplakt van: http://www.nec-nijmegen.nl/

COME ON N.E.C.! :nec: :eusa_pray:

joey
Erelid

Bericht door joey » zo feb 04, 2007 4:42 pm

Ramona is de 1-1 aan het vieren volgens mij. :alc:
Het stinkt aan alle kanten!

Ramona

Bericht door Ramona » zo feb 04, 2007 5:42 pm

joey schreef:Ramona is de 1-1 aan het vieren volgens mij. :alc:
Nou vooral die 'prachtig' bijtende kopstoot van Sansoni...waarvoor slechts geel...wat een mafketel! :pukey:

Maar goed...al met al mag NEC tevree zijn met dit verdiende puntje... YES! :nec: :eusa_dance: :cheer: :headbang:
Vitesse blijft NEC voor op ranglijst

Uitgegeven: 4 februari 2007 14:40
Laatst gewijzigd: 4 februari 2007 14:41

ARNHEM - NEC pakte dit seizoen in de twee Gelderse burenruzies met Vitesse vier van de zes punten. De Arnhemmers staan na het gelijkspel (1-1) halverwege de ranglijst van de eredivisie echter op basis van een beter doelsaldo net boven de Nijmegenaren die zondag met de remise het meest gelukkig konden zijn.

De wedstrijden tussen de aartsrivalen uit Arnhem en Nijmegen zijn niet altijd even goed, maar zelden saai. Vitesse zette NEC van meet af aan zwaar onder druk. Doelman Babos kreeg een spervuur aan schoten te verwerken, vooral de redding van de Hongaar op een kopbal van Junker mocht er wezen. Ook bij een vrije trap van Janssen en een inzet van Lazovic liet hij zich niet passeren.

Wissel

De thuisclub liep het middenveld van de tegenstander in hoog tempo onder de voet. Trainer Been greep kort voor de rust in met een geslaagde tactische wissel, rechtsachter Nalbantoglu maakte plaats voor een extra middenvelder, Snoyl. Daarmee werden de aanvallen van Vitesse in een eerder stadium in de kiem gesmoord.

Invaller Snoyl stond acht minuten na de pauze bovendien aan de basis van de verrassende openingstreffer. Hij stuurde verdediger Olsson de ruimte in, de Zweed had oog voor de vrij staande Beerens (0-1).

Geel

Vitesse raakte even van slag, Sansoni gaf daarvan het duidelijkste voorbeeld toen hij doelpuntenmaker Beerens tijdens een opstootje zelfs in diens neus leek te bijten. De Belgische scheidsrechter Allaerts volstond met geel.

Pas 20 minuten voor tijd hervond Vitesse zich. Janssen vuurde tot twee keer toe vergeefs op het doel van Babos, Junker was wel succesvol. De Deen reageerde alert nadat Babos een inzet van Sprockel slechts had kunnen blokkeren. Na de gelijkmaker waren beide ploegen moegestreden en leken zij in het gelijkspel te berusten.

In de slotfase was Barreto nog dichtbij de beslissing, zijn vrije trap werd door doelman Velthuizen uit het doel gestompt. Zo bleef de eerste Nijmeegse overwinning in Arnhem sinds 1979 achterwege, het was ook teveel van het goede geweest na een wedstrijd waarin Vitesse de bovenliggende partij was.

Bron: http://www.nu.nl/

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » zo feb 04, 2007 10:57 pm

T leek Hannibal Lecter wel haha, die Sansoni.

Wouter

Bericht door Wouter » zo feb 04, 2007 11:48 pm

Het was een beroerde wedstrijd, waarin NEC nog slechter was dan Vitesse.

Ramona

Bericht door Ramona » ma feb 05, 2007 7:23 am

Wouter schreef:Het was een beroerde wedstrijd, waarin NEC nog slechter was dan Vitesse.
Maar wel 4 punten uit die 2 wedstrijden behaald heeft... YES YES...! :headbang: :eusa_dance: :cheer:

Aad de Mos genoot van NEC

Door: Jeroen | Gepubliceerd: Gisteren 15:48 | Laatst bewerkt: Gisteren 15:53 | 7 reacties

De Gelderse derby was zondag een aantrekkelijk schouwspel, zag ook Vitesse-trainer Aad de Mos.

''Ik heb van het spelbeeld genoten. We moeten alleen meer in de kleine ruimtes leren spelen. Steeds meer ploegen geven ons het initiatief en dan heb je raffinement nodig'', weet De Mos.

De coach was lovend over NEC. ''We zeggen wel eens dat we in Nederland niet kunnen verdedigen, maar als je ziet hoe zij zich voor de bal gooien: petje af.'' Over het incident met Sansoni: ''Men kijkt naar de reactie en vergeet vaak de actie. Ik neem pas maatregelen als ik hem gesproken heb.''

Bron: Omroep Gelderland
Beerens beheerst zich tegen Sansoni

Door: Jeroen | Gepubliceerd: Gisteren 16:48 | Laatst bewerkt: Gisteren 22:04 | 20 reacties

Afbeelding

Na bijna een uur voetballen in de derby leek het duel tussen Vitesse en NEC te ontsporen. Sansoni haalde door op Snoyl. Een opstootje volgde.

NEC'er Roy Beerens haalde verhaal bij Sansoni. De Fransman beet de kleine aanvaller tot diens verbazing in de neus. Beerens: ''Op straat had ik 'm gehoekt, maar ik ben hier om te leren en heb me beheerst. We moesten wel met elf man op het veld blijven.''

Toevoeging:

De openbare aanklager kan het gedrag van Vitesse-speler Sébastien Sansoni toch in onderzoek nemen. Volgens Jaap Uilenberg, hoofd scheidsrechterszaken van de KNVB, trok arbiter Allaerts zondag niet de gele kaart voor zijn beet in de neus van NEC-speler Roy Beerens.

''De kaart was bedoeld voor het opstootje van even eerder. Het vermeende bijten is onbestraft gebleven en kan dus door de aanklager betaald voetbal in onderzoek worden genomen'', aldus Uilenberg.

Bron: Omroep Gelderland
Beide artikelen geknipt en geplakt van: http://www.forzanec.nl/

Goede reactie van Mario ook...hij zal wel honger gehad hebben na 80 minuten... :rofl:

jabu

Bericht door jabu » ma feb 05, 2007 12:08 pm

Afbeelding
Sansoni heeft spijt maar beet niet

ARNHEM - Sebastien Sansoni heeft spijt van zijn actie tegen NEC-speler Roy Beerens maar ontkent dat hij bij het incident Beerens heeft gebeten.

"Ik heb echt niet gebeten en ook niet geraakt. Dat was ook helemaal niet de bedoeling", zo verklaart de Franse verdediger. "Ik schreeuwde hem heel agressief van dichtbij iets toe, maar dat had ook een reden. Hij zei namelijk "Fuck you" en dat ik maar op moest rotten naar Frankrijk."

Sansoni betreurt het incident. "Ik heb spijt. Het gebeurde in het heetst van de strijd. Misschien riskeer ik een schorsing, maar ik heb niet gebeten."
Omroep Gelderland :eusa_liar:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 05, 2007 12:22 pm

Ach, hij beet niet door, Jabu. Zo erg is het allemaal niet. :hypocrite:

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » ma feb 05, 2007 1:31 pm

Lauwe reacties op vreemde beet Sansoni

5/2/2007 8 :56

Een kwestie van misplaatste collegialiteit of een storm in een glas water? De hap die Vitesse-verdediger Sébastien Sansoni probeerde te nemen van de neus van NEC-aanvaller Roy Beerens zorgde na afloop van de Gelderse derby in ieder geval niet voor veel commotie bij de betrokkenen.
Beerens, die bekende de tanden van de Fransman na het opstootje in zijn neus te hebben gevoeld, veroordeelde zijn belager nauwelijks. 'Het was emotie. Maar hij mag het natuurlijk niet doen, een beetje dom', aldus Beerens voor de camera's van Tien. NEC-coach Mario Been deed de vreemde actie af met een lolletje: 'Ik kan me voorstellen dat je na 80 minuten een beetje honger krijgt.'

Aad de Mos gaf aan zijn pupil wel te zullen toespreken. 'Zoiets hoort niet op een voetbalveld thuis.' De kans dat de aanklager betaald voetbal van de KNVB een onderzoek instelt, is groot. Scheidsrechter Paul Allaerts vertelde na afloop het incident niet te hebben gezien. De gele kaart die hij Sansoni gaf, was de straf voor zijn gesteggel met Ferne Snoyl.

VI.nl
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gesloten