PSV

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jan 30, 2007 10:53 pm

Ach, Oliseh kon ook hard schieten. ;)

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jan 30, 2007 10:55 pm

WP_LeGeNd schreef:linksbuiten/spits... beetje babelachtig, maar in zijn toptijd 2 klassen beter!
Gek, ik zie Luque voor me als een behoorlijk fijnbesnaarde speler. Niet als Babelachtige speler.

Liet goede dingen zien op het WK 2002, naar ik me herinner. Volgens mij gaf hij de voorzet bij een Spaanse goal die ten onrechte werd afgekeurd. Tegen Zuid-Korea uiteraard.

Jesse

Bericht door Jesse » di jan 30, 2007 10:56 pm

Die voorzet kwam toch van rechts?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di jan 30, 2007 11:05 pm

Jöhnk schreef:
WP_LeGeNd schreef:linksbuiten/spits... beetje babelachtig, maar in zijn toptijd 2 klassen beter!
Gek, ik zie Luque voor me als een behoorlijk fijnbesnaarde speler. Niet als Babelachtige speler.

Liet goede dingen zien op het WK 2002, naar ik me herinner. Volgens mij gaf hij de voorzet bij een Spaanse goal die ten onrechte werd afgekeurd. Tegen Zuid-Korea uiteraard.
mwah hij was snel, redelijk sterk en had een goed schot... hij is wel technischer ja...
Arthur schreef:Volgens mij was een aantal jaar geleden uit een test gebleken dat Luque het hardste schot van de Primera Division had, maar het zou kunnen dat ik in de war ben met een andere speler. RGB?
ik dacht eerder aan pandiani... maar ik kan het mis hebben...

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » wo jan 31, 2007 12:37 am

Jöhnk schreef:

Luque zat inderdaad bij de selectie en viel een paar keer in(zijn eerste interlands, hij had nog nooit voor Spanje gespeeld voor het WK). Aardig maar niet bijzonder, tegen Korea bleef hij op de bank. De speler die uitblonk in dat duel en onder andere de voorzet gaf voor de afgekeurde goals was Joaquin Sánchez(nu Valencia). Hij miste nota bene de beslissende strafschop. De linker winger was Javier De Pedro(Burgos), een fijnbesnaard technicus maar geen groot licht.

Ik vergeleek Albert Luque in de Babel-topic al met Gigi Riva(dat zal jullie niks zeggen maar hij heeft er veel van weg) en Hristo Stoitchkov. Hij begon als spits(als duo met Eto'o) bij Mallorca en is bij Deportivo linkermiddenvelder/aanvaller geworden. Een linksbuiten die speelt voor de goal ipv de voorzet. Hij is snel, sterk, technisch vaardig en heeft een kiezelhard schot (120 kmh). Voor de reserves van Newcastle schijnt hij ze er nog regelmatig van grote afstand in te jagen.

Luque is een volbloed catalaan en dus zal hij zich knap verloren voelen in Newcastle, afschuwelijke stad ook trouwens. Ik heb maar glimpen van hem gezien in het zwart-wit maar toen viel hij helemaal niet tegen. De Luque van Depor en Mallorca is klassen beter dan Babel.

Het is overigens Louis van Gaal die hem ooit liet vertrekken bij Barcelona ( B ) omdat hij geen vertrouwen in hem had. Koeman, de trainer van Barça B, kent hem daar ook nog wel van vermoed ik. Fanatiek Barça supporter ook, Albert Luque.

Tot zover. ;)

999

Bericht door 999 » wo jan 31, 2007 8:28 am

Albert Luque rekent op PSV

NEWCASTLE, woensdag

Albert Luque gaat er vanuit vandaag naar Eindhoven te kunnen reizen voor de medische keuring en laatste besprekingen met PSV over een huurperiode van een half jaar. ,,De vlucht is al gereserveerd. Er is in principe een akkoord tussen de clubs, alleen wachten we nog op het groene licht van de Newcastle United-voorzitter”, lichtte zijn manager Francis Martin gisteravond toe. ,,Er zijn een paar andere clubs die geinformeerd hebben naar de mogelijkheid om Albert voor een half jaar te huren, maar Newcastle weet dat hij zijn zinnen heeft gezet op PSV. Albert vindt het geweldig dat PSV zoveel geduld heeft getoond en hij hoopt de kans te krijgen om dat terug te betalen op het veld.”

De T
Blij met de punten ...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo jan 31, 2007 10:54 am

Raul Gonzalez Blanco schreef:Luque zat inderdaad bij de selectie en viel een paar keer in(zijn eerste interlands, hij had nog nooit voor Spanje gespeeld voor het WK). Aardig maar niet bijzonder, tegen Korea bleef hij op de bank. De speler die uitblonk in dat duel en onder andere de voorzet gaf voor de afgekeurde goals was Joaquin Sánchez(nu Valencia). Hij miste nota bene de beslissende strafschop. De linker winger was Javier De Pedro(Burgos), een fijnbesnaard technicus maar geen groot licht.
Dank je, RGB. Ik was dus in de war met Joaquin. (Die ik een heerlijke speler vind, maar wel een beetje een eeuwig talent.)

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 31, 2007 10:55 am

Raul Gonzalez Blanco schreef:Het is overigens Louis van Gaal die hem ooit liet vertrekken bij Barcelona ( B ) omdat hij geen vertrouwen in hem had.
Waarom niet, RGB?
Het stinkt aan alle kanten!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo jan 31, 2007 11:06 am

Het zal geen goedkope jongen zijn, Luque. Zit Tardelli er overigens nog, of is die al weer terug gestuurd?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 31, 2007 12:20 pm

Jöhnk schreef:Dank je, RGB. Ik was dus in de war met Joaquin. (Die ik een heerlijke speler vind, maar wel een beetje een eeuwig talent.)
Inderdaad. Ook bij Valencia zit hij weer regelmatig op de bank. Jammer, want met Vicente en Joaquin in de basis heb je een geweldige vleugelbezetting. Nu krijgt Angulo vaak de voorkeur en die haalt een behoorlijk hoog rendement. Persoonlijk denk ik dat Joaquin meer te bieden heeft als je hem maar vertrouwen geeft. Valencia kan een mooie Spaanse aanval opstellen met Vicente, Villa, Morientes en Joaquin.

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » wo jan 31, 2007 12:33 pm

PSV lijkt Luque op de valreep te krijgen

31/1/2007 8 :33

PSV lijkt alsnog succes te boeken bij het aantrekken van de Spaanse aanvaller Albert Luque (28). Club en speler zijn al akkoord over een huurperiode van vijf maanden. Newcastle United moet het sein definitief op groen zetten.
Begin januari richtte PSV zijn pijlen al op Luque als versterking van de aanval. Newcastle hoopte op dat moment nog de Spanjaard te kunnen verkopen. Met de transferdeadline in zicht, lijkt dat er niet meer van te komen en is de verhuur aan PSV weer een optie.

Bij Newcastle hoeft Luque in elk geval nergens meer op te rekenen. Ondanks de aanwezigheid van de zelden spelende Luque wil coach Glenn Roeder nog voor het sluiten van de transfermarkt een extra aanvaller aan de selectie toevoegen. In twee seizoenen kwam de Spanjaard tot slechts twintig optredens in het eerste elftal van The Magpies. Hij scoorde één keer.
VI.nl
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo jan 31, 2007 12:41 pm

Duke schreef:Het zal geen goedkope jongen zijn, Luque. Zit Tardelli er overigens nog, of is die al weer terug gestuurd?
Die zit er nog. Wat hem betreft hadden ze beters nog Robert kunnen houden. Wist de laatste twee wedstrijden bij Betis zelfs tegen Barca en Valencia te scoren.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 31, 2007 2:09 pm

Drie keer zelfs. :xyxthumbs:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo jan 31, 2007 2:10 pm

Dat pleit dan niet voor FC Barcelona en Valencia, want Roberrrt kan er vrij weinig van.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo jan 31, 2007 3:38 pm

Ball naar Manchester City.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » wo jan 31, 2007 4:26 pm

Alaindebanaan schreef:Ball op proef:
Stage in Manchester voor PSV'er Michael Ball

24/1/2007 17:20

Michael Ball krijgt de kans zijn vastgelopen carrière vlot te trekken. De verdediger van PSV heeft zich gemeld bij Manchester City voor een stage.
'Dit is een fantastische kans voor me om de manager en de rest van de technische staf te laten zien wat ik kan', zegt Ball op de website van The Citizens over de week die hij in Manchester doorbrengt.

Ball is op zoek naar een nieuwe club, omdat zijn rol bij PSV is uitgespeeld. De 27-jarige Engelse verdediger zal door de komst van Alcides en Xiang Sun nog minder aan spelen toekomen in Eindhoven.

En ze zijn hem kwijt!
Ball maakt indruk en tekent bij Manchester City

31/1/2007 16:10

Michael Ball verlaat PSV per direct en stapt over naar Manchester City. De Engelse linksback verdiende de transfer door een goede indruk achter te laten tijdens zijn stage bij The Citizens.
Man City kocht de 27-jarige linkspoot voor een niet nader genoemd bedrag van PSV. Ball tekende tot aan het einde van het seizoen.

In Eindhoven kwam hij dit seizoen niet in actie. Vorig seizoen moest hij het doen met negen basisplaatsen en drie invalbeurten in de Eredivisie.
Die zien we nooit, meer, terug!
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 31, 2007 4:55 pm

Wat vinden jullie van het huren van Luque (mocht het doorgaan)? Zien we hier de hand van Koeman? In mijn ogen is het weinig zinvol om een speler zonder wedstrijdritme te halen voor 5 (4, 3) maanden. Maar misschien presteert Luque meteen, je weet nooit.
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » wo jan 31, 2007 4:58 pm

Das ook weer zoiets wedstrijdritme ;)
Blij met de punten ...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jan 31, 2007 4:59 pm

PSV is met de korte termijn bezig. Voor een topclub als PSV rendeert het niet om spelers te huren. Spelers als Tardelli en Luque zullen geen meerwaarde betekenen en er valt gewoon niet op te bouwen. Men had beter het geld van Kluivert, Tardelli en Luque kunnen steken in een nieuwe Farfan, aangezien ze alledrie toch niet zullen spelen. Als je Beerens achter de hand hebt, dan zou ik een dure jongen als Luque niet willen hebbn. Zeker niet aangezien het hier gaat om een breedte-aankoop.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 31, 2007 5:00 pm

Mijn mening over Luque is bekend. Verder kan zo’n constructie niet zoveel kwaad, lijkt mij. Zie Juanfran bij Ajax.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jan 31, 2007 5:03 pm

Thomas schreef:Mijn mening over Luque is bekend. Verder kan zo’n constructie niet zoveel kwaad, lijkt mij. Zie Juanfran bij Ajax.
Dat is het probleem nou juist. Het kan geen kwaad, maar denk je dat een dergelijke constructie op de lange termijn zal werken? Wil je als Nederlandse club wat voorstellen in Europa dan moet je dat doen door een visie te tonen. Wees creatief!

Laudrup

Bericht door Laudrup » wo jan 31, 2007 5:15 pm

http://psv.netwerk.to/forums/HTML/forum18/1570-16.php

Met deze mail als absolute hoogtepunt:

quote:
--------------------------------------------------------------------------------

Van [email protected]
Verstuurd op woensdag, januari 31, 2007 7:33 am
Aan [email protected]
Cc
Bcc
Onderwerp Aanklager betaald voetbal
Geachte heer/mevrouw,

Via de pers en diverse websites heb ik vernomen dat de aanklager een
actie van Jefferson Farfan in de Wedstrijd Roda-PSv onderzoekt. Dit
mede aan de hand van beelden bij Tien. Indien dat zo is, accoord maar
er is sprake van willekeur. In dezelfde uitzending heeft men een actie
van Wesley Sneijder laten zien bij FC Groningen-Ajax, die leek op een
actie waarvoor van Dijk van Utrecht rood kreeg in de wedstrijd Utrecht-
Ajax toevallig ook tegen Sneijder.

Graag wil ik een beroep doen op u om de zaak tegen Farfan te laten
vervallen of ook de zaak Sneijder te behandelen. Dit om te voorkomen
dat er sprake is van onrechtvaardigheid, de een wel aanklagen, de ander
niet.

Met vriendelijke groet,

Maarten-jan van Nunen
Nijmegen

--------------------------------------------------------------------------------

:D :D :D

Marijn

Bericht door Marijn » wo jan 31, 2007 5:31 pm

Overigens vind ik het wel apart dat de aanklager een vooronderzoek start. In dit gifje is toch duidelijk te zien dat scheidsrechter Vink de situatie heeft gezien:

Afbeelding
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 31, 2007 5:33 pm

Ik had dat gifje eerder ook al geplaatst en toen merkte iemand terecht op dat daar niet uit blijkt dat Vink het heeft gezien. Als hij het namelijk niet heeft gezien en alleen Saeijs neer ziet vallen, mag hij in principe ook gewoon door laten spelen.

jabu

Bericht door jabu » wo jan 31, 2007 5:36 pm

De kans dat Vink iets niet heeft gezien is natuurlijk vele malen groter dan de kans dat hij het wel ziet....

Gesloten