Edgar Davids
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Zuidema was me net voor met posten. Als ik onder iemand sta, dan quote ik normaliter niet.Thomas schreef:Aha. Op die manier. Dit lijkt me een situatie waarin er gequote had moeten worden, Peter. :D
Davids en Stam, inderdaad.
Davids en Stam dus. Grappig, want vooral bij Stam heb ik al helemaal geen speciaal gevoel.
Ik houd van heel veel verschillende type spelers, maar jongens met de uitstraling, onverzettelijkheid, hardheid en over mijn lijk mentaliteit van Stam en Davids prijken hoog op m'n lijstje. Van zulke spelers wordt vrijwel ieder team beter. Ik ben er dan ook hartstikke trots op dat Ajax deze twee spelers heeft weten te contracteren.Peter schreef:Davids en Stam dus. Grappig, want vooral bij Stam heb ik al helemaal geen speciaal gevoel.
Mee eens. Davids kan bikkelen én voetballen. Heb ik bij hem altijd een geweldige combinatie gevonden, die elk team kan gebruiken. Zeker met dat stelletje koorknapen bij Ajax.Thomas schreef:
Ik houd van heel veel verschillende type spelers, maar jongens met de uitstraling, onverzettelijkheid, hardheid en over mijn lijk mentaliteit van Stam en Davids prijken hoog op m'n lijstje. Van zulke spelers wordt vrijwel ieder team beter.
Moest vanmiddag aan u denken, Heer Zuidema. Het lijkt wel of MVG kennis heeft genomen van de naar u genoemde doctrine. ;)Zuidema schreef:Davids kan bikkelen én voetballen. Heb ik bij hem altijd een geweldige combinatie gevonden, die elk team kan gebruiken. Zeker met dat stelletje koorknapen bij Ajax.
Het stinkt aan alle kanten!
Hehe...joey schreef:
Moest vanmiddag aan u denken, Heer Zuidema. Het lijkt wel of MVG kennis heeft genomen van de naar u genoemde doctrine. ;)
Davids past in ieder geval perfect in dat plaatje, wat mij betreft. Natuurlijk is het afwachten wat ie allemaal nog kan, maar ik heb goede hoop dat hij nog heel veel goeds bij Ajax kan verrichten. Zeker in de toch wat minder belastende HCE.
Ach, Wim Jansen en Johan Cruijff waren midden tachtiger jaren niet meer de toppers die ze geweest waren, maar wat hebben de jonkies veel aan die mannen gehad! In die zin juich ik de transfer van Davids toe. Ik ben wel tegen het terughalen van spelers die geen top zijn geweest.Zuidema schreef:Davids past in ieder geval perfect in dat plaatje, wat mij betreft. Natuurlijk is het afwachten wat ie allemaal nog kan, maar ik heb goede hoop dat hij nog heel veel goeds bij Ajax kan verrichten. Zeker in de toch wat minder belastende HCE.
Met Jaap Stam, Grygera en Davids hebben we nu drie bikkels in de ploeg. Gaat de goede kant uit.
Zeker weten! En Davids heeft ook coachende kwaliteiten. Heel plezierig in de middenlinie.joey schreef: Ach, Wim Jansen en Johan Cruijff waren midden tachtiger jaren niet meer de toppers die ze geweest waren, maar wat hebben de jonkies veel aan die mannen gehad! In die zin juich ik de transfer van Davids toe.
Idem. Daarom vind ik de vergelijking Davids-Winter bijvoorbeeld ook niet opgaan. Winter heeft zijn Ajax-niveau na zijn vertrek naar Italië nooit meer gehaald naar mijn mening. Vond hem daar zelfs wat lui en plichtmatig spelen. Toen hij terugkeerde zag ik dan ook geen enkele toegevoegde waarde in hem. Zulke gasten moeten maar lekker afbouwen bij een subtopper of zo.Ik ben wel tegen het terughalen van spelers die geen top zijn geweest.
Klopt, alhoewel je dan ook het voetballende gedeelte in de peiling moet blijven houden. Stam en Grygera doen opkomend en opbouwend hun best en zijn soms best wel verdienstelijk bezig, maar je mist toch wel de echte voetbalkwaliteiten zoals bij een duo Koeman-Rijkaard. Maar goed, je kan niet alles hebben. Voor het Ajax van nu is dit al heel aanvaardbaar.Met Jaap Stam, Grygera en Davids hebben we nu drie bikkels in de ploeg. Gaat de goede kant uit.
We hebben het hier over Aron Winter, toch?Zuidema schreef:Idem. Daarom vind ik de vergelijking Davids-Winter bijvoorbeeld ook niet opgaan. Winter heeft zijn Ajax-niveau na zijn vertrek naar Italië nooit meer gehaald naar mijn mening. Vond hem daar zelfs wat lui en plichtmatig spelen. Toen hij terugkeerde zag ik dan ook geen enkele toegevoegde waarde in hem. Zulke gasten moeten maar lekker afbouwen bij een subtopper of zo.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
:DNihad schreef:Met Edgar Davids wordt Ajax alsnog kampioen omdat...
Cocu op een schoothondje lijkt en Davids een pitbull is
Davids net als Wouters niet meer opgeroepen wordt voor Oranje
met Davids z'n bril Huntelaar het net weer scherp ziet
het oude clubje weer bijna compleet is
de volgende penalty wel raak is
Stijn Vreven zelfs bang van hem wordt
hij zijn hoofd niet zomaar ergens in steekt
Davids Sneijder en Perez in toom kan houden
Ajax zijn wedstrijden wint zodra het met 10 man speelt
Kluivert het ook zo lekker doet bij PSV
Heintje Davids ook altijd op zijn best was bij een come-back
Ajax de verzameling tuinkabouters nu compleet heeft
Perez nu een pitbull achter zich aan krijgt als hij de grensrechter uitscheldt
Maduro nu op de bank zit
:D
Soms hou ik zooooo van Nihad!!!
Jezus, ik kan niet wachten tot zondag! :cheer: :headbang:
Aron was een dienende speler. Totaal geen leiderstype. In Italië heeft hij het goed gedaan, maar hij cijferde zich volledig weg voor de sterren. Terug bij Ajax werd hij gebombardeerd tot aanvoerder, hij zou het elftal wel even neerzetten. Dat werkte niet.
Een routinier moet zich ook willen doen gelden. Jari bijvoorbeeld is een topper, maar de spelersgroep accepteerde zijn leiderschap niet.
Een routinier moet zich ook willen doen gelden. Jari bijvoorbeeld is een topper, maar de spelersgroep accepteerde zijn leiderschap niet.
Dat is van VI.nl dus dat heeft Nihad niet zelf geschreven. :D :razz:Thomvak425 schreef::DNihad schreef:Met Edgar Davids wordt Ajax alsnog kampioen omdat...
Cocu op een schoothondje lijkt en Davids een pitbull is
Davids net als Wouters niet meer opgeroepen wordt voor Oranje
met Davids z'n bril Huntelaar het net weer scherp ziet
het oude clubje weer bijna compleet is
de volgende penalty wel raak is
Stijn Vreven zelfs bang van hem wordt
hij zijn hoofd niet zomaar ergens in steekt
Davids Sneijder en Perez in toom kan houden
Ajax zijn wedstrijden wint zodra het met 10 man speelt
Kluivert het ook zo lekker doet bij PSV
Heintje Davids ook altijd op zijn best was bij een come-back
Ajax de verzameling tuinkabouters nu compleet heeft