Vitesse

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Wouter

Bericht door Wouter » do jan 25, 2007 1:07 am

Tja, Karel Aalbers had natuurlijk ook gelijk dat club en stadion één organisatie hadden moeten zijn. VI brengt alles trouwens wel weer populistisch als altijd; ik had het bedrijfseconomische verhaal van Van der Kraan met betrekking tot de schulden wel eens letterlijk geciteerd willen zien.

Wouter

Bericht door Wouter » do jan 25, 2007 1:27 am

Voor de liefhebber, van www.vitesse.org:
Paul van der Kraan: "Een hoop commotie om oud nieuws!"

Beste Vitesse-supporters,
“Vorige week schreef ik al dat ik het gevoel had dat we drie jaar terug gingen in de tijd. Dat gevoel is niet verdwenen. Integendeel. Het verschil met drie jaar terug is echter dat we toen echt op sterven na dood waren, terwijl we nu stap voor stap aan de beterende hand zijn. Van de beademing zijn we al een tijdje af, maar we moeten nog wel regelmatig langs het ziekenhuis voor medicijnen en controle. Toch is het een hoop commotie om oud nieuws. Nieuws bovendien wat we zelf op 18 oktober vorig jaar in alle volledigheid op deze website bekend hebben gemaakt! Toen hebben de cijfers geen bevreemding opgewekt of ze zijn kennelijk niemand opgevallen. Slechts van één enkele supporter ontvingen wij een brief waarin hij vroeg om nadere uitleg. Deze heeft hij ook gekregen, zoals wij iedereen die daar behoefte aan heeft, supporter, sponsor of journalist, van uitleg voorzien.

Op dit moment echter, kiezen wij ervoor in eerste instantie uitsluitend via deze website te reageren. Dat doe ik bij deze.

Ik begin met de belangrijkste boodschap: de megaschuld waar de media melding van maakt, - € 18.590 miljoen per 30 juni 2006, is GEEN schuld maar een negatief eigen vermogen. Het wezenlijke verschil tussen een harde schuld en een negatief eigen vermogen ga ik u verderop in deze column uitleggen. De financiële situatie van Vitesse is weer een actueel thema geworden door de publicatie in de Gelderlander vorige week waarin stond dat Vitesse een achterstand van € 1,6 miljoen heeft met betrekking tot betalingen aan de gemeente. Op die publicatie heb ik in mijn vorige column van afgelopen week al uitgebreid gereageerd. Het bewuste artikel heeft nu navolging gevonden in de landelijke media. Misschien tijdelijk, misschien blijft de financiële huishouding van Vitesse een item. Vast staat dat wij onze eigen koers varen en u via onze eigen kanalen zullen blijven informeren over de actuele stand van zaken. Overigens, en daar ben ik blij om, hebben de journalisten van de Gelderlander de moeite genomen zich uitgebreid door ons te laten voorlichten, zodat zij een completer beeld van de situatie kunnen schetsen. Het resultaat heeft u zaterdag en vandaag in de krant kunnen lezen: een genuanceerd en realistisch beeld van de stand van zaken bij Vitesse. Niet zo genuanceerd waren de uitspraken van Johan Derksen maandagavond in het tv-programma Voetbal Insite. Derksen bracht het gegeven dat Vitesse ruim 18 miljoen negatief eigen vermogen heeft als een harde schuld. Eentje bovendien die nieuw is. Beide zijn feitelijk onjuist. We weten allemaal, Derksen voorop, dat dit soort uitspraken het lekker doet op tv en dat Derksen de feiten niet altijd even nauw neemt. Ik vraag me af of hij zich realiseert wat zijn uitspraken teweeg brengen onder Vitesse-supporters? Of het hem überhaupt interesseert dat hij deze supporters opnieuw en onnodig de stuipen op het lijf jaagt? Laat ik voorop stellen dat ik heel goed begrijp welke journalistieke verantwoordelijkheid de media heeft en dat de financiële situatie van de betaald voetbal clubs, en zeker die van Vitesse, natuurlijk onderwerp van gesprek zijn en blijven. Het gekke is dat het negatief eigen vermogen van Vitesse gebracht wordt alsof er weer een of ander lijk uit een oude kast is gekomen, terwijl wij volledig transparant zijn geweest (en zijn!) over onze financiële huishouding! Hoe dan ook, woensdag verschijnt er in Voetbal International een uitgebreider en nogal subjectief verhaal over de jaarcijfers 2005-2006 en de stand van zaken bij onze club vanuit het oogpunt van de betrokken journalisten. Ik heb het verhaal inmiddels gelezen en ik kan niet anders dan concluderen dat Derksen de verkoopcijfers van zijn blad kennelijk belangrijker vindt dan de objectiviteit van de berichtgeving, want er is een ‘lekker smeuïg’ verhaal van gemaakt met daarin de nodige feitelijke onjuistheden. Daarnaast wordt er een te eenzijdig beeld geschetst. Een vooraankondiging is overigens nu al te lezen op de website van het voetbalweekblad. Los van alle (verwachte) publicaties, schets ik graag onderstaand nog een keer de situatie zoals deze is. Alle cijfers zijn behalve op onze eigen website ook te checken via de (website van de) Kamer van Koophandel. Met deze uitleg verwacht ik de gerezen ongerustheid bij u weg te kunnen nemen. In deze verklaring zal ik niet uitgebreid ingaan op details uit het verhaal waarmee Voetbal International morgen komt en wat wij inmiddels per mail hebben ontvangen. Dat zou niet netjes zijn. Wel neem ik de vrijheid om de zeer storende en essentiële feitelijke onjuistheden, bijvoorbeeld met betrekking tot Eurocommerce, alvast te ontkrachten. Daarover verderop meer. Onderstaand treft u de pagina’s uit het jaarverslag 2005-2006 waar de media nu over valt (www.vitesse.nl/nieuws/archief/18 oktober 2006). Ik ga proberen u stapsgewijs door de materie heen te nemen. (Overigens spreekt de uitleg die er steeds onder de cijfers staat al grotendeels voor zich!)

STICHTING BETAALD VOETBAL "VITESSE-ARNHEM"

PASSIVA
Groepsvermogen
Kapitaal Agioreserve Totaal
Saldo per 1 juli 2005 -27.649 10.185 -17.464
Resultaat 2005/2006 129 0 129
Mutatie agioreserve 0 -1.255 -1.255
--------------- --------------- ---------------
Saldo per 30 juni 2006 -27.520 8.930 -18.590
========= ========= =========
Agioreserve
Een bedrag van € 11.000 is ontstaan bij de herstructurering per 30 november 1998.

Het restant ad € 8.919.000 heeft betrekking op de restant schuld aan De Drie en de Stichting Vrienden van Vitesse, zoals per 30.06.2003 was vastgesteld op € 10.760.000.
Vanaf 1 juli 2003 is hierover een interest verschuldigd van 3,2 % op jaarbasis welke echter pas betaalbaar zal worden gesteld nadat de gehele lening is afgelost én er voldoende liquiditeit beschikbaar is. Terugbetaling van de lening is geheel afhankelijk gesteld van door Vitesse te realiseren positieve resultaten op transfers, alsmede de mogelijke opbrengst van een procedure tegen de Provincie inzake nog te ontvangen huurverlaging en voorts eventuele inkomsten indien de aandelen van B.V. Vitesse zouden worden verkocht. Gezien dit voorwaardelijke karakter is deze schuld niet langer als een betalingsverplichting op de balans tot uitdrukking gebracht maar gepresenteerd als een niet uit de balans blijkende aanspraak op toekomstige resultaten. Tot zekerheid zijn de rechten op transfersommen deels door Vitesse overgedragen.

Voorzieningen 30-06-2006 30-06-2005
Belastingdienst inzake openingsbalans 131 131
========= =========

De schuld heeft betrekking op de seizoenen tot en met
30 juni 1997 en wordt geheel bestreden.

Langlopende schulden 30-06-2006 30-06-2005

Achtergestelde schulden 3.200 3.088
Overige leningen 12.892 11.598
--------------- --------------- 16.092 14.686
========= =========

Het totale bedrag hiervan met een looptijd langer dan 5 jaar bedraagt € 10.935.000.

De achtergestelde schulden omvatten:
- Rente lening o/g De Drie en Stichting Vrienden van Vitesse
Dit betreft de verschuldigde rente over de schulden van € 8.919.000, welke naar verwachting niet binnen een termijn van 5 jaar verschuldigd zal zijn. De rente bedraagt 3,2%. - Achtergestelde leningen
Gedurende het seizoen 2004-2005 zijn diverse achtergestelde leningen afgesloten.
Aflossing geschied vanaf 1 juli 2010 in 5 jaarlijkse termijnen.
De rente bedraagt 5% en wordt jaarlijks per 30 juni voldaan.
- Achtergestelde leningen inzake spelerstransfers
Ten behoeve van de verwerving van spelers zijn een drietal CV’s opgericht, door welke vennootschappen aan Vitesse leningen zijn verstrekt. Vitesse neemt als commanditaire vennoot in 2 van de CV’s deel.
Eventuele aflossing geschiedt 15 dagen nadat betreffende speler is getransfereerd en de overeengekomen transfervergoeding door B.V. Vitesse is ontvangen. De looptijd van de CV eindigt uiterlijk op het moment dat de speler B.V. Vitesse transfervrij verlaat per einde van zijn arbeidsovereenkomst.

De overige leningen omvatten:

- Lening Gemeente Arnhem
De lening bedraagt € 6.500.000. Aflossing geschiedt middels 240 tweemaandelijkse annuïteiten van € 107.738,67 ingaande 1 juli 2006. De rente bedraagt 9,7% per jaar en bedraagt per 30 juni 2006 € 630.000.

- Vooruitontvangen bedragen groot € 3.967.000.
Deze vergoeding wordt gedurende de looptijd van het contract (20 jaar) ten gunste van de resultaten gebracht.

- Lening inzake Supportershome
Ten behoeve van het realiseren van de bouw van het Supportershome zijn een tweetal leningen verkregen:
1. Via lening I is € 100.000 verkregen, de rente bedraagt ING basisrente verhoogd met 2%. De lening wordt in 5 jaarlijkse termijnen van € 20.000 afgelost. Aan schuldeiser is als zekerheid het eerste pandrecht verstrekt op door de KNVB uit te keren gelden.

2. Via lening II is € 30.000 verkregen, de rente bedraagt 4%. De lening wordt in 2 jaarlijkse termijnen van € 7.500 en 1 jaar termijn van € 15.000 afgelost en deze aflossingen zullen verrekend worden met verschuldigde sponsorbedragen.

- Vooruitontvangen huur boarding
In het kader van de afkoop van een commercieel dienstverleningscontract hebben zij het recht verkregen om tot 30 juni 2009 een ring boarding te exploiteren. De waarde per ring per jaar bedraagt € 50.000.

- Lening inzake LED-schermen
Ten behoeve van het realiseren van de LED-schermen is een lening ad € 80.000 verkregen. De rente bedraagt ING basisrente verhoogd met 2%. De lening wordt in 7 jaarlijkse termijnen van € 11.429 afgelost. Aan schuldeiser is als zekerheid het eerste pandrecht verstrekt op door de KNVB uit te keren gelden.

Kortlopende schulden 30-06-2006 30-06-2005

Kortlopend deel langlopende schulden 50 50
Belastingen, sociale lasten en pensioenpremies 602 74
Overige schulden en overlopende passiva 6.847 5.980
--------------- --------------- 7.499 6.104

========= =========

Uitleg over het bovenstaande:

Het negatief eigen vermogen (saldo per 30 juni 2006) van € 18.590 miljoen vindt zijn oorsprong in twee boekjaren. In 1999/2000 heeft de club een groot verlies geleden. Het positieve eigen vermogen van ruim € 1 miljoen euro werd omgebogen naar een negatief eigen vermogen van € 13 miljoen euro (cijfers op te vragen bij Kamer van Koophandel). Dit verlies van eigen vermogen is in de twee daaropvolgende seizoenen niet ingelopen, doordat de onderneming geen grote winsten heeft gerealiseerd. In het seizoen 2003-2004 ben ik bij mijn aanstelling ook gaan saneren. Simpel gezegd heb ik alle afschrijvingen op inventaris (onder andere uitbreiding Euro 2000) en spelers in één keer als verlies ‘genomen’. Een beproefde handeling in het bedrijfsleven. Dit had tot gevolg dat de eigen vermogens positie nog eens afnam met € 11,3 miljoen en in 2004-2005 met nog eens € 2,9 miljoen. Bij elkaar kom je dan op een negatief eigen vermogen van ca. € 27 miljoen.
Van dit bedrag mag € 10.185 worden afgetrokken als weerstandsvermogen (zie toelichting hierboven onder Agioreserve). Het negatief eigen vermogen komt dan uit op de eerder genoemde € 18.590 miljoen. Dit is echter GEEN bedrag wat Vitesse verschuldigd is aan externe partijen! Het bedrag dat Vitesse wel is verschuldigd aan externe partijen staat onder de kort- en langlopende schulden.

De kortlopende schuld bedraagt € 7.449 miljoen. Van dit bedrag is in het eerste kwartaal van het lopende seizoen € 2 miljoen betaald aan crediteuren (belastingen en bedrijven). Het resterende bedrag bestaat uit ontvangen gelden van seizoenkaarthouders en sponsors in het seizoen 2005-2006, die betrekking hebben op het seizoen 2006-2007. Daarom moeten deze bedragen worden opgenomen als kortlopende schuld. Dit is een normale gang van zaken.

Dan de langlopende schuld. In totaliteit bedraagt deze € 16.092 miljoen. Van dit bedrag heeft € 10.935 een langere looptijd dan vijf jaar. Het bedrag dat overblijft, en dat binnen vijf jaar betaald moet worden, bedraagt € 5.157 miljoen. Dit is het bedrag dat Vitesse als harde verplichting en in cash moet terugbetalen. Jaarlijks komt dit neer op ongeveer € 1 miljoen gedurende vijf jaar. Dit is opgenomen in de exploitatie.

Naast de uitleg wil ik graag het volgende kwijt. In het verhaal van Voetbal International zult u woensdag lezen dat Vitesse slechts een mondelinge overeenkomst heeft met Eurocommerce. Dit is een grove feitelijke onjuistheid. Wij hebben wel degelijk een getekend contract met en van Eurocommerce. De datum van ondertekening is 19 mei 2006.
Ook verwijs ik nog even naar pagina 7 van de jaarrekening 2005-2006 (zie deze website, nieuws/archief/ 18 oktober 2006). Daarin staat onder het kopje ‘algemeen’ een opmerking over de continuïteit van de onderneming. Wanneer een dergelijke opmerking wordt opgenomen in een jaarverslag, is het gebruikelijk dat in de accountantsverklaring zoals bijgevoegd op pagina 17 van genoemd verslag, dit meeneemt in hun verklaring. Dit zinnetje staat helaas al jaren in de accountantsverklaring. Vitesse werkt er hard aan om in één van de komende seizoenen een accountantsverklaring zonder deze toevoeging te krijgen.

Kortom, we zijn er nog niet op financieel gebied, de liquiditeiten staan nog onder druk, maar we zetten elke keer weer stappen voorwaarts. Ik houd jullie op de hoogte. De halfjaarcijfers volgen eind februari.

Groet, Paul

PS Voor de beeldvorming: er heeft de afgelopen drie jaren nog nooit een deurwaarder bij Vitesse op de stoep gestaan!

Poeder

Bericht door Poeder » do jan 25, 2007 3:07 pm

Vitesse rond met Giovanny Espinoza

Verdediger tekent voor 1,5 jaar

Vitesse heeft vanochtend overeenstemming bereikt met Giovany Espinoza. De verdediger uit Ecuador tekent een contract voor 1,5 jaar, met een optie voor nog een jaar.

De overeenkomst is onder voorbehoud van keuring, die op dit moment plaatsvindt.

Manager Voetbal, Jan Streuer is verheugd met de komst van de Ecuadoriaanse international: "Deze jongen is een directe versterking voor onze ploeg. Hij staat wereldwijd bekend als een uitstekende verdediger. Dat wij er in geslaagd zijn hem nu aan Vitesse te verbinden, maakt mij heel, heel blij."

Espinoza zal de komende twee wedstrijden tegen Willem II en NEC in elk geval niet inzetbaar zijn. Het verkrijgen van de juiste papieren om in Nederland te mogen werken neemt tenminste tien dagen in beslag.

Bron: Vitesse.nl 25-01-2007

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do jan 25, 2007 5:23 pm

Hij staat wereldwijd bekend als een uitstekende verdediger. Dat wij er in geslaagd zijn hem nu aan Vitesse te verbinden, maakt mij heel, heel blij

:D

Vraag me af waarom er geen enkele andere club er in is geslaagd om deze uitstekende verdediger van 29(!) uit Ecuador te halen. Misschien zal hij toch wel niet zo uitstekend zijn. Aan de prijs zal het ook niet liggen, want anders had Vitesse hem niet gekocht.

Baseman

Bericht door Baseman » do jan 25, 2007 6:23 pm

Ik weet nog wel dat Steef het eens over hem had, zijn mening was duidelijk. Hij is groot en sterk en daar houdt het dan ook mee op...

PSV scheen ook geïnteresseerd te zijn geweest, maar aangezien hij naar Vitesse gaat zal hij wel afgetest zijn. Ik ben benieuwd, maar een topper zal hij niet zijn.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do jan 25, 2007 7:36 pm

Peter schreef:Hij staat wereldwijd bekend als een uitstekende verdediger. Dat wij er in geslaagd zijn hem nu aan Vitesse te verbinden, maakt mij heel, heel blij

:D

Vraag me af waarom er geen enkele andere club er in is geslaagd om deze uitstekende verdediger van 29(!) uit Ecuador te halen. Misschien zal hij toch wel niet zo uitstekend zijn. Aan de prijs zal het ook niet liggen, want anders had Vitesse hem niet gekocht.
Om van de financiele situatie van Vitesse uit te gaan lijkt het me het meest logisch dat Vitesse er geld bij krijgt...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter

Bericht door Wouter » vr jan 26, 2007 12:41 am

De Mos is duidelijk: 'Giovanny Espinoza (Ecuadoriaans international van LDU Ouito, red.) staat al klaar als Ruud Knol vertrekt. Hij heeft twee WK's gespeeld en ik heb weinig twijfels meer over zijn komst.' Maar ook Van der Kraan is duidelijk. 'Espinoza komt zeker niét.'
Wel grappig dat dat blaadje van Derksen zo vaak mis zit met dit soort dingen. Er staan al met al toch wel de nodige onjuistheden in dat stuk. VI lijkt altijd wat te willen provoceren bij Vitesse maar ze slaan nu de plank toch wel flink mis.

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » vr jan 26, 2007 7:36 am

Afbeelding

ahoi ahoiiiii... :cheer:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr jan 26, 2007 10:45 am

Wouter schreef:
De Mos is duidelijk: 'Giovanny Espinoza (Ecuadoriaans international van LDU Ouito, red.) staat al klaar als Ruud Knol vertrekt. Hij heeft twee WK's gespeeld en ik heb weinig twijfels meer over zijn komst.' Maar ook Van der Kraan is duidelijk. 'Espinoza komt zeker niét.'
Wel grappig dat dat blaadje van Derksen zo vaak mis zit met dit soort dingen. Er staan al met al toch wel de nodige onjuistheden in dat stuk. VI lijkt altijd wat te willen provoceren bij Vitesse maar ze slaan nu de plank toch wel flink mis.
"Wij zijn Vitesse.. en ze moeten altijd ons hebben.." :(
:aai:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr jan 26, 2007 11:58 am

Baseman schreef:Ik weet nog wel dat Steef het eens over hem had, zijn mening was duidelijk. Hij is groot en sterk en daar houdt het dan ook mee op...
Ik geloof dat Steef over de hele wereld maar 5 spelers goed vind ofzo, met alle respect maar hij is wel erg kritisch.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jan 26, 2007 12:30 pm

Baseman schreef:Ik weet nog wel dat Steef het eens over hem had, zijn mening was duidelijk. Hij is groot en sterk en daar houdt het dan ook mee op...
Thomas schreef:Van het WK herinner ik me alleen dat hij groot en sterk was.
Vitesse had mij goed kunnen gebruiken. :D

Wanneer wordt duidelijk of Lazovic wordt geschorst?

Wouter

Bericht door Wouter » za jan 27, 2007 1:14 am

banjavi schreef:
Wouter schreef:
Derksen is altijd op zoek naar relletjes en weet dat je bij Vitesse met het eerste het beste lulkoektelefoontje een stortvloed aan roddelnieuws kunt produceren. Ik heb wel eens gehoord dat Derksen vaak eerst een speler uitspraken over de trainer probeert uit te lokken en vervolgens de trainer belt met "Weet je wat meneer X over jou gezegd heeft?"

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za jan 27, 2007 10:45 am

Wouter schreef:
banjavi schreef:
Wouter schreef: Wel grappig dat dat blaadje van Derksen zo vaak mis zit met dit soort dingen. Er staan al met al toch wel de nodige onjuistheden in dat stuk. VI lijkt altijd wat te willen provoceren bij Vitesse maar ze slaan nu de plank toch wel flink mis.
Derksen is altijd op zoek naar relletjes en weet dat je bij Vitesse met het eerste het beste lulkoektelefoontje een stortvloed aan roddelnieuws kunt produceren. Ik heb wel eens gehoord dat Derksen vaak eerst een speler uitspraken over de trainer probeert uit te lokken en vervolgens de trainer belt met "Weet je wat meneer X over jou gezegd heeft?"
Maak je niet druk Wouter... dat doet hij ook bij Feyenoord, Ajax, NEC, PSV, Sparta, AZ, Heracles, Willem II... etc...

Wouter

Bericht door Wouter » za jan 27, 2007 3:25 pm

Weet ik, banjavi. Maar het was de laatste jaren erg makkelijk om bij vites een ruzietje te creëeren.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma jan 29, 2007 3:50 pm

Ik las op tt pagina 807 dat Lasovic is vrijgesproken en dus niet wordt geschorst...

Ramona

Bericht door Ramona » ma jan 29, 2007 4:22 pm

banjavi schreef:Ik las op tt pagina 807 dat Lasovic is vrijgesproken en dus niet wordt geschorst...
Onbegrijpelijk...en eergisteren ook al een pingel onthouden...nee, Wouter, niet meer Rijnjanken hoor... :evil:

Afbeelding

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jan 29, 2007 5:28 pm

Zo, de verhalen dat Nederlandse spitsen meer wordt vergeven dan buitenlandse kunnen ook wel weer naar het rijk der fabelen verwezen worden. Schandalig, zeg.

Wouter

Bericht door Wouter » ma jan 29, 2007 8:00 pm

Rijnjanken???????? Waar slaat dat nou weer op? Nieuw woord verzonnen?

Waalhuilen. Amsteltranen. Maasgrienen. IJsselschreien.

Slaat echt nergens op allemaal.

Ramona

Bericht door Ramona » ma jan 29, 2007 8:15 pm

:bis: :D

Ach als kleine speldeprik op jouw opmerking over de scheids bij AJAX... maar je collega's waren zekers spraakzamer vandaag... :twisted:

Vwb Lazovic...bezopen beslissing, m.i. Maar jij vond zijn handen niet wapperen??? Zag toch echt weinig bal in de buurt hoor... :X
''Ik ga altijd voor de bal en ik wil altijd winnen. Maar daarbij ken ik wel mijn grenzen. Ik zal een speler nooit bewust blesseren of iets dergelijks. Nu ben ik heel blij dat de Tuchtcommissie dat ook heeft ingezien, want ik zou zwaar teleurgesteld zijn geweest als ik de wedstrijd tegen NEC had moeten missen'', aldus de spits.

Bron: Vitesse.nl

Wouter

Bericht door Wouter » ma jan 29, 2007 8:24 pm

Ik vind het woord zo raar. Elbeëmmeren. Nijlnuilen. Tibertranen. Pozeiken.

Nee, het blijft vreemd allemaal.

Over Lazovic: is een tik (je ziet hem die bijna-noordpoolbewoner nog in het gezicht kijken voordat hij hem raakt), maar de grensrechter schijnt het gezien te hebben en niet als gerichte mep beoordeeld te hebben. Een vergelijkbare situatie als met Huntelaar een tijdje geleden.

Ramona

Bericht door Ramona » ma jan 29, 2007 8:27 pm

Ach...de een zegt bosjesman, de ander rijnjanker...tiswa... :cheer:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma jan 29, 2007 8:27 pm

Moet gezegd worden dat hij hem niet goed weet te raken. :D

Wouter

Bericht door Wouter » ma jan 29, 2007 8:41 pm

Bosjesman slaat nog ergens op. Tenminste, het is mij bij de Goffert ook altijd opgevallen dat diverse heren met NEC-tattoo's etc. daar graag gezellig met elkaar de bosjes in duiken. Vaak maken ze dan nog vriendelijke uitnodigingen om ook te komen, maar die sla ik altijd af...;)

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » di jan 30, 2007 2:04 am

Dus ze beschouwen jou daar toch als 'een van hen'? :D
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » wo jan 31, 2007 11:26 pm

Geldproblemen? Nee hoor, gewoon nog een Chineesje erbij!
Jeugdinternational China tekent voor Vitesse

31/1/2007 22:01

Vitesse legde woensdagavond Yu Hai vast. De negentienjarige aanvaller kwam woensdag tot een akkoord over een contract dat hem tot de zomer van 2009 aan de Arnhemse club verbindt.
Yu Hai zal zich pas in februari melden bij Vitesse. Momenteel is hij op trainingskamp met de Chinese Olympische ploeg. In eigen land kwam hij uit voor Xian International Football Club.

In november maakte Yu Hai indruk tijdens een stage die hij afwerkte bij Vitesse. 'Hij heeft mij geïmponeerd', reageerde coach Aad de Mos destijds. 'Hij is een linksbuiten, maar zou ook uitstekend op tien kunnen spelen.'

Omdat Yu Hai nog geen twintig jaar is, hoeft de Arnhemse club niet te voldoen aan de hoge salariseisen die gelden voor spelers van buiten de Europese Unie. Externe financiers maakten de transfer mogelijk.

VI.nl
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gesloten