groningen-AJAX 28 januari 2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo jan 28, 2007 9:09 pm

Het interviewtje na afloop met de commentator vond ik weer hilarisch.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 28, 2007 9:15 pm

Peter schreef:Het interviewtje na afloop met de commentator vond ik weer hilarisch.
Ik heb het niet kunnen zien. Met wie was het en wat was er hilarisch aan? :eusa_pray:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo jan 28, 2007 9:19 pm

Met Leonardo. Weet niet precies meer de juiste woorden, maar de strekking was dat hij gewoon heel koel was in het vieren van die goal. Gewoon, zeg maar. :D

Daniel

Bericht door Daniel » zo jan 28, 2007 10:28 pm

Wouter schreef:Ajax maakte een doelpunt dat afgekeurd had moeten worden.

Nee, het is duidelijk dat Ajax weer hulp heeft gekregen van de scheids. En Groningen liet het natuurlijk liggen. Ajax blijft een middelmatige ploeg.
Ik betwijfel of je de wedstrijd gezien heb, in de eerste helft was Ajax in het nadeel als je kijkt naar de scheids al moet ik wel zeggen dat er toen ook wel degelijk een hoop (domme) overtredingen gemaakt werden aan Ajax' kant. Scheids tegen wil ik niet echt zeggen, maar in ieder geval niet de scheids mee. En ja, we hebben op geluk gewonnen maar het vlagen harde werken en ''pompen of verzuipen'' heeft hard geholpen. Maar dit was ''het-hing-in-de-lucht geluk'' en niet ''scheids-mee geluk''.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 28, 2007 10:32 pm

Wouter was wat aan het sarren, Daniel. Hij had op dat moment nog niets gezien van de wedstrijd.

Daniel

Bericht door Daniel » zo jan 28, 2007 10:35 pm

Thomas schreef:Wouter was wat aan het sarren, Daniel. Hij had op dat moment nog niets gezien van de wedstrijd.
Aha, ok. Was niet duidelijk voor mij aangezien je de sarcastische toon niet uit een tekst kan halen (behalve als het overduidelijk is). ;)

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 28, 2007 10:35 pm

Hij gaf het later pas toe.

Daniel

Bericht door Daniel » zo jan 28, 2007 10:38 pm

Thomas schreef:Hij gaf het later pas toe.
Heb daar over heen gelezen, mijn excuses. ;) :hypocrite:

Wouter

Bericht door Wouter » zo jan 28, 2007 11:17 pm

Wegereef heeft gewoon goed gefloten, volgens mij. In de samenvatting in elk geval geen fouten gezien.

Ik ben benieuwd hoe mijn Groningse collega morgen reageert. Vorige week was hij nogal chagrijnig.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 28, 2007 11:21 pm

Wouter schreef:Ik ben benieuwd hoe mijn Groningse collega morgen reageert. Vorige week was hij nogal chagrijnig.
Die is ziek. :D
Het stinkt aan alle kanten!

Wouter

Bericht door Wouter » zo jan 28, 2007 11:23 pm

Het lullige is dat er ook veel Ajacieden werken, oa zijn directe chef.

Die zijn een maand stil geweest na 24 december, maar zullen morgen wel weer hun mond open trekken... :D

999

Bericht door 999 » zo jan 28, 2007 11:30 pm

Nu daar zouden ze zich dan voor moeten schamen, als er een ploeg verdiende om te winnen was het Groningen wel ...
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 28, 2007 11:35 pm

Vind ik niet hoor. Dan had Groningen het maar moeten afmaken. Ajax heeft ook aardig wat kansen gehad.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo jan 28, 2007 11:44 pm

Als ik de samenvatting zo zie had Groningen het toch wel verdiend hoor, maargoed 3 punten zijn 3 punten.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 28, 2007 11:46 pm

Ik las net op FN dat Sneijder vandaag een hele smerige overtreding heeft gemaakt. Heeft iemand op AT het ook gezien?

Jesse

Bericht door Jesse » zo jan 28, 2007 11:47 pm

Je zag bij Talpa dat hij op het been van een speler van Groningen ging staan.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo jan 28, 2007 11:48 pm

Ja klopt, lieten ze bij Talpa ook zien, hij ging expres op een been van een groninger staan achter de rug van de scheids..

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 28, 2007 11:50 pm

Bij welke tussenstand was het? Ofterwijl was er sprake van frustratie, intimidatie of gewoon smerigheid?

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 28, 2007 11:51 pm

brigade zuid schreef:Als ik de samenvatting zo zie had Groningen het toch wel verdiend hoor, maargoed 3 punten zijn 3 punten.

Als je tegen 10 man een voorsprong niet kunt vasthouden verdien je niets.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo jan 28, 2007 11:51 pm

Geen idee, ze lieten het niet in de samenvatting zien maar na de wedstrijd, was dacht ik wel de tweede helft.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma jan 29, 2007 12:26 am

brigade zuid schreef:Als ik de samenvatting zo zie had Groningen het toch wel verdiend hoor, maargoed 3 punten zijn 3 punten.
Je verdient toch pas die 3 punten als je wint?? Dus ajax heeft die 3 punten verdiend
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

999

Bericht door 999 » ma jan 29, 2007 12:38 am

joey schreef:Vind ik niet hoor. Dan had Groningen het maar moeten afmaken. Ajax heeft ook aardig wat kansen gehad.
Groningen kan het al veel eerder beslissen, de kansen van AJAX kwamen pas later.Maakt me verder niks uit hoor.Alleen om nu een grote mond te hebben voor een paar kluts goals in een alles of niks tactiek, kweet niet ..
Blij met de punten ...

MHF

Bericht door MHF » ma jan 29, 2007 1:37 am

Lachwekkend gewoon hoe enkelen hier er continu van alles en nog wat bij slepen om krom te lullen wat recht is. In en in triest en geen enkele discussie (meer) waard. Volledig doorgeschoten in de strijd om hun 'gelijk' te bewijzen. Echt te zielig voor woorden. Hoe moeilijk kan het zijn om Ajax/een speler/trainer te complimenteren als daar aanleiding toe bestaat en (opbouwende) kritiek te leveren wanneer er niet goed wordt gespeeld of er aspecten voor verbetering vatbaar zijn? Ik word dat eenzijdige negatieve gezeik zo langzamerhand zo zat. :pukey:
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jan 29, 2007 1:49 am

MHF schreef:Lachwekkend gewoon hoe enkelen hier er continu van alles en nog wat bij slepen om krom te lullen wat recht is. In en in triest en geen enkele discussie (meer) waard. Volledig doorgeschoten in de strijd om hun 'gelijk' te bewijzen. Echt te zielig voor woorden. Hoe moeilijk kan het zijn om Ajax/een speler/trainer te complimenteren als daar aanleiding toe bestaat en (opbouwende) kritiek te leveren wanneer er niet goed wordt gespeeld of er aspecten voor verbetering vatbaar zijn? Ik word dat eenzijdige negatieve gezeik zo langzamerhand zo zat. :pukey:
Ik weet wat je bedoelt, MHF. Maar de 'negatievelingen' begrijpen het 'eenzijdige positieve gelul' wat hier blijkbaar voorkomt weer niet. Persoonlijk denk ik dat de meesten hier na de eerdere hosanna stemming al snel weer alle hoop hebben opgegeven. Dat vind ik jammer, want volgens mij heb je vertrouwen in een trainer of niet en is dat niet alleen afhankelijk van de resultaten.

Waar ik persoonlijk de meeste moeite mee heb is dat gezeik over die playoffs. Het komt er ongeveer op neer dat Ajax 30 punten meer kan halen dan vorig seizoen maar als de playoffs vervolgens niet gewonnen worden dan heeft Ajax toch geen vooruitgang geboekt. Tsja, ik weet echt niet wat ik daar nog mee kan.

Dit seizoen moest de ongelooflijk grote achterstand op PSV voor een groot deel verkleind worden en moest Ajax weer beter gaan voetballen. Ajax heeft in mijn ogen in het reguliere seizoen aardig wat mooie wedstrijden gespeeld en heeft jammergenoeg in de maanden november en december een aantal diepe dalen bereikt (die vorig seizoen gedurende het hele seizoen en vaker plaats vonden).

Ik heb er vertrouwen in dat Ajax verder gaat groeien. Dankzij deze trainer en de manier waarop hij z'n teams over het algemeen heeft laten spelen, maar ook dankzij het type spelers dat hij na een aantal maanden gehaald heeft. Samen met Van Geel valt er voor volgend seizoen iets moois van te maken en dat wordt dan natuurlijk ook tijd. Ondertussen is het zaak voor Ten Cate om er voor te zorgen dat wedstrijden als Vitesse en NEC uit niet meer voorkomen en goede wedstrijden des te meer. Zorg er maar voor dat Ajax een mooie, ongeslagen reeks neerzet. Zorg er maar voor dat we aan het einde van het seizoen geen 10 punten of meer achter PSV staan. Dat we tweede worden en met Ajax-waardig voetbal in de playoffs spelen. En het zou helemaal mooi zijn als Ten Cate Ajax voor alle vier de wedstrijden in de playoffs scherp zou krijgen en niet in slechts drie van de vier, zoals dat vorig seizoen gebeurde. Menig een hier lijkt namelijk al te zijn vergeten dat Ajax die dag net zo goed met een nulletje of 4 op z'n bek had kunnen gaan. Achteraf gezien was het misschien beter geweest als dat inderdaad zo gebeurd was. En dat ik dat nu zeg betekent echt iets. Dat oeverloze gejammer over Blind is gewoon ontzettend vermoeiend.

Even iets anders. Heeft iemand ooit een triester stuk gelezen van een zogenaamde objectieve nieuwssite dan het volgende stukje van voetbalonline.nl?

Scheidsrechter elfde man voor Ajax

www.voetbalonline.nl, 28 januari 2007 17:00 - FC Groningen heeft Ajax op de rand van de afgrond gebracht, maar de Amsterdammers werden, op het moment dat ze de hulp het hardst nodig hadden, een handje geholpen door scheidsrechter.

Wat was het geval? Toen Henk ten Cate zijn derde wissel al had ingebracht, raakte Grygera, bij een 2-1 achterstand geblesseerd en moest Ajax met tien man verder. Ondanks de numerieke minderheid bleven de Amsterdammers maar aanvallen. Toch was er een grove fout van de scheidsrechter voor nodig om de stand in evenwicht te brengen. De goal die Heitinga scoorde in de 82ste minuut was een 100% buitenspelgoal 2-2.

In de eerste helft speelde de thuisploeg Ajax geheel van de mat en de 2-0 rustand, dankzij doelpunten van Levtsjenko en Suàrez, was dan ook volkomen terecht. Even na rust had het zelfs 3-0 moeten zijn, maar dezelfde Suàrez verzuimde tot tweemaal toe Ajax de doodsteek toe te dienen.

Dankzij een magistraal moment van routinier Jaap Stam in de 53ste minuut, kwam Ajax echter weer in de wedstrijd. Toch was er het kontje van Wegereef er voor nodig om de achterstand weg te werken. Tot overmaat van ramp voor iedereen bij Groningen liep Leonardo in de blessuretijd nog de winnende binnen. Mogelijk dat de gang van zaken het ‘goede gevoel ‘ was waarover Ajax-coach Ten Cate eerder deze week sprak. Van het spel kan hij nauwelijks opgewonden zijn geraakt.
En maar door gaan over een niet bestaande buitenspelgoal. :D

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » ma jan 29, 2007 3:47 am

[azijn] Je moet er toch niet aan denken dat PSV instort en we onverhoopt alsnog kampioen worden. Want dan kunnen we de pleeoffs niet meer winnen! [/azijn]
Thomas schreef:Waar ik persoonlijk de meeste moeite mee heb is dat gezeik over die playoffs. Het komt er ongeveer op neer dat Ajax 30 punten meer kan halen dan vorig seizoen maar als de playoffs vervolgens niet gewonnen worden dan heeft Ajax toch geen vooruitgang geboekt.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Plaats reactie