groningen-AJAX 28 januari 2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 28, 2007 6:09 pm

Bertje schreef:Ik vond het opstellen van Maduro prima. Hij speelde zonder directe tegenstander, wat hem ligt. Daarnaast speelde hij goed tegen Haarlem en verdiende hij een kans. Nu verdient hij weer even helemaal niets. Zo gaat dat. Aan het einde van het seizoen maak je de balans op en kijk je of je hem wilt behouden.
Na het aantal slechte wedstrijden dat Maduro dit seizoen heeft laten zien vind ik niet dat je hem er na een goed potje tegen Haarlem direct weer in moet zetten. Tegen Haarlem win je je basisplek in principe niet terug, lijkt mij.

Maduro is slap in de duels en kan niet snel handelen. Dan moet je er tegen Groningen niet in staan.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 28, 2007 6:10 pm

Jesse schreef:Het is uiteindelijk toch gewoon een mooie overwinning bij Groningen. :xyxthumbs:
Is fijn voor spelers en supporters, met die lange terugreis! :yes: :xyxthumbs:

Ik vind het knap dat Ajax met tien man voor de overwinning bleef knokken. Ja, dat doet me best een beetje goed.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 28, 2007 6:14 pm

Tien Ajacieden kloppen Groningen in spektakel

28/1/2007 16:50

Ajax leek op een nederlaag af te stevenen bij FC Groningen, maar tien Amsterdammers pakten alsnog de 3-2 overwinning dankzij Leonardo.

In Euroborg was het negentig minuten lang genieten geblazen. Beide elftallen streden vol overgave voor de winst en beide partijen hadden ook evenveel recht op de drie punten. Dat Ajax won had met een beetje geluk, maar ook met grote Amsterdamse wilskracht en iets te veel Groningse angst te maken.

FC Groningen liet zich namelijk in de laatste tien minuten verslaan door tien Ajacieden. Nadat coach Henk ten Cate door zijn wissels heen was, stapte Zdenek Grygera geblesseerd van het veld. Desondanks lukte het de tien Amsterdammers om FC Groningen vast te zetten rond het doelgebied van Bas Roorda. Blijkbaar overheerste bij de thuisploeg de behoudzucht boven de drang de beslissing te forceren.

Dat kwam mannen van coach Ron Jans duur te staan. Want in de 82ste minuut belandde de bal in de kluts voor de voeten van de vrijstaande John Heitinga: 2-2. En in de negentigste minuut tikte invaller Leonardo van dichtbij de 2-3 in het doel, nadat Roorda een schot van Kenneth Perez tegen de paal had geduwd.

Zo eindigde de wedstrijd in een zure nederlaag voor Groningen, dat voor rust de betere partij was en verdiend een 2-0 voorsprong had genomen. Hedwiges Maduro had in beide goals een aandeel. Eerst maakte hij een overtreding op Goran Lovré, waarna Evgeniy Levchenko de strafschop benutte. Vlak voor rust liet Maduro Luis Suárez uit zijn rug ontsnappen, en tikte de Uruguayaan van dichtbij de 2-0 op het scorebord. Maduro bleef in de rust dan ook in de kleedkamer achter.

In de tweede helft zegevierde Ajax alsnog. Jaap Stam, die defensief vaak in de problemen kwam, leidde de comeback in. Na een hoekschop kreeg hij de bal voor zijn voeten en schoot hij pardoes de bal in de kruising.

Daarmee ontketende de verdediger een spektakelstuk, waarin Ajax via Gabri, Urby Emanuelson, Heitinga en Wesley Sneijder grote kansen kreeg en Groningen de partij had kunnen beslissen via zeer gevaarlijke acties van Levchenko. Het werd uiteindelijk een Amsterdams feestje.

Ajax behield de tweede positie. FC Groningen zakte naar de elfde plaats, al heeft het evenveel punten als nummer negen Vitesse.
vi.nl

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 28, 2007 6:27 pm

Thomas schreef:
Bertje schreef:Ik vond het opstellen van Maduro prima. Hij speelde zonder directe tegenstander, wat hem ligt. Daarnaast speelde hij goed tegen Haarlem en verdiende hij een kans. Nu verdient hij weer even helemaal niets. Zo gaat dat. Aan het einde van het seizoen maak je de balans op en kijk je of je hem wilt behouden.
Na het aantal slechte wedstrijden dat Maduro dit seizoen heeft laten zien vind ik niet dat je hem er na een goed potje tegen Haarlem direct weer in moet zetten. Tegen Haarlem win je je basisplek in principe niet terug, lijkt mij.
Vind ik wel.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo jan 28, 2007 6:30 pm

Bertje schreef:
Thomas schreef:
Vind ik wel.
Dan is hij em nu weer verloren. Jezus wat was die slecht zeg.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo jan 28, 2007 6:31 pm

Maarten127 schreef:hehehe :xyxthumbs:

Maar.. volgende week krijgt psv az op bezoek. Met een gelijkspelletje daar is het verschil nog maar 6 punten... een overwinning voor az en het is nog maar 5.. ik ben benieuwd of psv dan nog zo makkelijk blijft winnen met de hete adem van Ajax in de nek.
Zal ik dan ff pessimistisch zijn.... AZ gaat op zijn bek daar :yes: weet bijna of nagenoeg nooit van Psv te winnen. Als AZ wilt winnen dan moeten ze dat eerst maar eens thuis proberen.
Weer op zoek naar een Interim coach..

Jesse

Bericht door Jesse » zo jan 28, 2007 6:32 pm

Speelt AZ dit seizoen niet beter uit dan thuis?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » zo jan 28, 2007 6:32 pm

Wat een gewledige tweede helft. Volgens heeft de neutrale toeschouwer echt genoten. Ik zat hem vaak te knijpen. Zei nog tegen een maatje van me 'dit wordt het zelfde als Twente uit van vorig jaar. Let maar op laatste minuut' . Een knappe prestatie en met de nederlaag van psv ook een hele belangrijke. Niet dat ik in ene weer hoop krijg hoor, maar alles kan nog :D

Ow, en Maduro was een drama.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 28, 2007 6:34 pm

Een beetje hoop toch wel, Spijker. ;)

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » zo jan 28, 2007 6:36 pm

Tuurlijk, maar dat is tussen jou en mij ;)

Weet je waar ik nog het meest van baal? Dat als we 'gewoon' bij Nec en Vitesse hadden gewonnen het nog maar drie punten waren....

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 28, 2007 6:37 pm

Schei uit, man. Zeker bij NEC. Sta je 'gewoon' met 1-0 voor.... :sad:

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo jan 28, 2007 6:39 pm

Nou, de 3-0 bij Sparta was ook niet nodig. Maar goed, achteraf kijk je een koe(man) in z'n kont.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

LucaS

Bericht door LucaS » zo jan 28, 2007 6:53 pm

Raymon schreef:
Lucas schreef:Het zou een mooi scenario zijn. We moeten immers nog naar Eindhoven Dit seizoen is er een van breken met tradities, mooi rijtje toch, Utrecht, heerenveen, Eindhoven!
Vergeet Groningen niet. De wedstrijd voor deze werd kansloos verloren.
Het ging om het doorbreken van tradities. groningen uit wordt oha niet verloren. Vorig jaar was een bijzonder jaar, toen won niemand in groningen. Dit jaar had groningen al 3 thuis wedstrijden op rij verloren geloof ik
I think I lost my fucking headache

999

Bericht door 999 » zo jan 28, 2007 6:54 pm

Lucas schreef:Gelukkig maar Arthur, anders zou het hier een dode boel zijn!

Ik heb overigens alle respect voor de mening van bijvoorbeeld Maarten, die de wedstrijd heeft gezien, maar mijn broek zakt af van het kotsen over |Maduro door mensen die LdL zitten te luisteren
Maduro was slecht.Punt. En er waren er meer die slecht waren ...
Blij met de punten ...

Jesse

Bericht door Jesse » zo jan 28, 2007 6:55 pm

Waren er ook mensen goed? Of vandaag niet?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo jan 28, 2007 6:56 pm

Jesse schreef:Waren er ook mensen goed? Of vandaag niet?
Sneijder, Heitinga, Ogararu, Babel (2de helft) en Leo.

Eerste helft waren het een stelletje slaapwandelaars met Maduro voorop. In de tweede helft zag je het echt ontbranden in één keer.

Jesse

Bericht door Jesse » zo jan 28, 2007 6:58 pm

Hoe was de Steek?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 28, 2007 6:59 pm

Hij hield Ajax een aantal keer knap in de wedstrijd.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo jan 28, 2007 7:02 pm

Steek hield er aardige ballen uit. Ik ben de tel kwijt geraakt hoeveel keren Groningen alleen op Steek afkwam, maar hij had ze iedere keer.

999

Bericht door 999 » zo jan 28, 2007 7:07 pm

Jesse schreef:Waren er ook mensen goed? Of vandaag niet?
Was de eesrte keer dat ik Heitinga goed vond.Steek hield AJAX op de been, eigenlijk hield Groningen AJAX op de been, maar vooruit.Perez.Stam, al had hij toch een paar minmomenten.
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 28, 2007 7:17 pm

Je vond Heitinga niet goed tegen AZ, PSV en Utrecht thuis?

999

Bericht door 999 » zo jan 28, 2007 7:19 pm

Niet goed genoeg om van mij een goed te krijgen ..
Blij met de punten ...

M..

Bericht door M.. » zo jan 28, 2007 7:28 pm

Voetske schreef:Niet goed genoeg om van mij een goed te krijgen ..
Als je dat vertaald naar mensen die niet typen alsof ze net 5 liter azijn hebben opgedronken is dat heel goed... ;)

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo jan 28, 2007 7:30 pm

Arthur schreef: Ik vond Babel sterk vandaag, KJH moet echt gaan vrezen voor zijn plek.
Zou ook wel terecht zijn, op een gegeven moment houd het op hoor, het is geen schim meer van de spits die hij vorig jaar was.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 28, 2007 7:54 pm

Ten Cate: geluk was vandaag met ons

Ajax coach Henk ten Cate was na afloop erg blij dat zijn ploeg in de slotfase aan het langste eind trok. 'Het geluk was vandaag met ons. Ajax is de winnaar vandaag, maar de grootste winnaar was het publiek. Voor het publiek was het een fantastische wedstrijd om naar te kijken. Het was ook nog eens van heel behoorlijk niveau.'

'De eerste helft speelden we heel slap. We werden afgebluft door de tegenstander. Groningen jaagde op iedere bal. Dat kostte wel heel veel kracht. Dat brak ze in de eindfase op. In de tweede helft waren de rollen omgedraaid. Wij waren aggressiever. Daarnaast hadden we een goede veldbezetting en hebben we goed gespeeld. Al moet gezegd worden dat ze bij 2-0 en 2-1 kansen hadden om de wedstrijd te beslissen.'
AN

Plaats reactie