Betrouwbaar Transfernieuws
Moderator: mods
Je kunt ook te ver gaan met je bewondering hoor Thomas. Rosenberg is voor minder verkocht dan ie is gehaald, Leonardo had een clausule in zijn contract en Tottenham wilde van Davids af. Hoezo een geweldige prestatie van van Geel?
De aankoop van davids doet me denken aan de aankoop van Winter. Vantevoren gejubel, naderhand is de verantwoordelijke o.a. voor die aankoop compleet afgemaakt.
De aankoop van davids doet me denken aan de aankoop van Winter. Vantevoren gejubel, naderhand is de verantwoordelijke o.a. voor die aankoop compleet afgemaakt.
I think I lost my fucking headache
joey schreef:Ik dacht dat jij de pest had aan Davids?Thomvak425 schreef:Fantastisch! En hopelijk brengt-ie nog wat moois!
-
- AT Toto winner 15/16
Idd.Lucas schreef:Je kunt ook te ver gaan met je bewondering hoor Thomas. Rosenberg is voor minder verkocht dan ie is gehaald, Leonardo had een clausule in zijn contract en Tottenham wilde van Davids af. Hoezo een geweldige prestatie van van Geel?
Wat betreft Davids, ik denk dat hij nog wel wat toe zal voegen maar ik kreeg bij Davids het gevoel dat andere opties steeds aantrekkelijker waren dan terug gaan naar AJAX, nu op het laatste moment dan toch naar AJAX, van mij had het nu niet meer gehoeven.
- RosenbergSpits
Na de Telegraaf meldt ook nu het:
nu.nlAjax met Tottenham rond over Davids
Uitgegeven: 28 januari 2007 10:19
Laatst gewijzigd: 28 januari 2007 10:49
AMSTERDAM - Edgard Davids voetbalt de komende anderhalf jaar voor Ajax. De Amsterdamse club bereikte eerder al overeenstemming met de middenvelder en hoeft zijn huidige club Tottenham Hotspur geen transfersom te betalen. Dat hebben bronnen rond Davids zondag bevestigd.
Davids, die in maart 34 jaar wordt, wordt begin van de week medisch gekeurd in Amsterdam. De oud-international had nog een contract voor een half jaar bij Tottenham, maar hij kwam in Londen amper aan spelen toe.
Vrijdag berichtte Het Parool dat de voetballer al rond was met de bekerhouder over een contract voor anderhalf jaar.
Davids wordt bij Ajax herenigd met trainer Henk ten Cate. Eerder werkten de twee samen bij FC Barcelona, waar Ten Cate assistent was van Frank Rijkaard. De dynamische middenvelder zou volgende week al in actie kunnen komen. Ajax neemt het dan in eigen huis op tegen Feyenoord.
Tottenham Hotspur
De 74-voudig international kwam de laatste tijd weinig aan spelen toe bij de ploeg van manager Martin Jol. Hij speelde dit seizoen negen competitiewedstrijden, waarvan drie als invaller. In zijn eerste seizoen maakte hij wel veelvuldig deel uit van het basisteam van de Londense club.
Davids kende in de jaren negentig een succesvolle periode bij Ajax, waarvoor hij van 1991 tot 1996 speelde. Met de Amsterdamse club won hij onder meer drie landstitels, de Champions League en de Uefa Cup.
Later speelde hij voor achtereenvolgens AC Milan, Juventus, Barcelona en Internazionale voordat hij in de zomer van 2005 in Londen neerstreek.
- Giacomo Puccini
Zoals gehoopt betaalt Ajax geen transfersom, en terecht natuurlijk. Dat maakt dat Ajax aan deze transfer geen buil kan vallen en dus ben ik wel tevreden. Het niveau van de Eredivisie zal hij nog wel aankunnen, en hij lijkt me trots genoeg om iedereen te willen laten zien dat hij het nog kan.
Ik betwijfel of hij voetballend écht een toegevoegde waarde is maar de realiteit is dan ook dat je voor zulke spelers met een aantal miljoenen over de brug moet komen. Die hebben we simpelweg niet.
In krap anderhalf jaar heeft Van Geel de hiërarchie in de spelersgroep compleet hersteld. Waar tot voor kort De Jong, Van der Vaart, Sneijder en Pienaar de dienst uit maakten, worden de lakens nu uitgedeeld door Jaap Stam, Kenneth Perez, Gabri en Edgar Davids. Zonder dat het veel gekost heeft is er nu een verhouding ontstaan waarbinnen talentvolle jonge spelers zich goed kunnen ontwikkelen: geen enorme druk op onervaren schouders, de jonkies worden gecorrigeerd wanneer ze verslappen of naast hun schoenen dreigen te gaan lopen.
In voetballend opzicht moet het beter en zie ik ook verbeteringen ten opzichte van het dramatische seizoen 2005/2006. Het is nog lang niet goed genoeg maar er worden nu in ieder geval omstandigheden gecreëerd waarmee het ook beter kán. Het lijkt allemaal zo simpel, van 'we trekken even een blik routiniers open.' Maar waarom is dit dan niet eerder gebeurd en krijgt Van Geel het nu wel voor elkaar? Ik kan alleen maar concluderen dat het technisch beleid bij Van Geel weer sinds lange tijd in goede handen is. Alle credits voor hem!
Ik betwijfel of hij voetballend écht een toegevoegde waarde is maar de realiteit is dan ook dat je voor zulke spelers met een aantal miljoenen over de brug moet komen. Die hebben we simpelweg niet.
In krap anderhalf jaar heeft Van Geel de hiërarchie in de spelersgroep compleet hersteld. Waar tot voor kort De Jong, Van der Vaart, Sneijder en Pienaar de dienst uit maakten, worden de lakens nu uitgedeeld door Jaap Stam, Kenneth Perez, Gabri en Edgar Davids. Zonder dat het veel gekost heeft is er nu een verhouding ontstaan waarbinnen talentvolle jonge spelers zich goed kunnen ontwikkelen: geen enorme druk op onervaren schouders, de jonkies worden gecorrigeerd wanneer ze verslappen of naast hun schoenen dreigen te gaan lopen.
In voetballend opzicht moet het beter en zie ik ook verbeteringen ten opzichte van het dramatische seizoen 2005/2006. Het is nog lang niet goed genoeg maar er worden nu in ieder geval omstandigheden gecreëerd waarmee het ook beter kán. Het lijkt allemaal zo simpel, van 'we trekken even een blik routiniers open.' Maar waarom is dit dan niet eerder gebeurd en krijgt Van Geel het nu wel voor elkaar? Ik kan alleen maar concluderen dat het technisch beleid bij Van Geel weer sinds lange tijd in goede handen is. Alle credits voor hem!
Ajax!
- Monkey Tonk
- Monkey Tonk
Ja, laten we vooral Van Geel de schuld geven van het feit dat Rosenberg voor minder verkocht is dan waar hij voor gekocht is. Van Geel kan er ook niets aan doen dat Blind een ongeschikte speler voor 5 miljoen naar Amsterdam haalde.Lucas schreef:Je kunt ook te ver gaan met je bewondering hoor Thomas. Rosenberg is voor minder verkocht dan ie is gehaald, Leonardo had een clausule in zijn contract en Tottenham wilde van Davids af. Hoezo een geweldige prestatie van van Geel?
Verder bewonder ik Van Geel niet. Ik heb hem regelmatig bekritiseerd vanwege z'n transferbeleid. Ik vind alleen nu dat hij uitstekende zaken heeft gedaan. Ik dacht dat Ajax minstens 2 miljoen verlies zou lijden op Rosenberg maar het is een half geworden. Verder heeft hij twee spelers met kwaliteiten die op dit moment ontbreken naar Ajax gehaald voor vrijwel niets. Prima zaak, toch?
Half miljoen? Ik dacht hij voor 2,5 miljoen verkocht was, niet voor 4,5 miljoen?Thomas schreef:Ja, laten we vooral Van Geel de schuld geven van het feit dat Rosenberg voor minder verkocht is dan waar hij voor gekocht is. Van Geel kan er ook niets aan doen dat Blind een ongeschikte speler voor 5 miljoen naar Amsterdam haalde.Lucas schreef:Je kunt ook te ver gaan met je bewondering hoor Thomas. Rosenberg is voor minder verkocht dan ie is gehaald, Leonardo had een clausule in zijn contract en Tottenham wilde van Davids af. Hoezo een geweldige prestatie van van Geel?
Verder bewonder ik Van Geel niet. Ik heb hem regelmatig bekritiseerd vanwege z'n transferbeleid. Ik vind alleen nu dat hij uitstekende zaken heeft gedaan. Ik dacht dat Ajax minstens 2 miljoen verlies zou lijden op Rosenberg maar het is een half geworden. Verder heeft hij twee spelers met kwaliteiten die op dit moment ontbreken naar Ajax gehaald voor vrijwel niets. Prima zaak, toch?
Volgens mij was Blind de trainer en is het een beetje flauw om hem dan verantwoordelijk voor het transferbeleid te houden. Of waren Wouters en Westerhof ook verantwoordelijk voor de aankopen ten tijde van Blind zijn technisch directeurschap?Thomas schreef:Ja, laten we vooral Van Geel de schuld geven van het feit dat Rosenberg voor minder verkocht is dan waar hij voor gekocht is. Van Geel kan er ook niets aan doen dat Blind een ongeschikte speler voor 5 miljoen naar Amsterdam haalde.
- Giacomo Puccini
De trainer is altijd mede verantwoordelijk vind ik, dus ja. Westerhof natuurlijk niet, dat spreekt voor zich.Jabu schreef:Volgens mij was Blind de trainer en is het een beetje flauw om hem dan verantwoordelijk voor het transferbeleid te houden. Of waren Wouters en Westerhof ook verantwoordelijk voor de aankopen ten tijde van Blind zijn technisch directeurschap?Thomas schreef:Ja, laten we vooral Van Geel de schuld geven van het feit dat Rosenberg voor minder verkocht is dan waar hij voor gekocht is. Van Geel kan er ook niets aan doen dat Blind een ongeschikte speler voor 5 miljoen naar Amsterdam haalde.
Omdat Ajax geen TD had ten tijde van Blind was de verantwoordelijkheid van Blind groter. Vroeger had je helemaal geen TD, deed een trainer alles zelf. Blind liep al jaren rond bij Ajax en wist dus waar het aan ontbrak. Toch deed hij nauwelijks iets om de selectie te versterken en haalde hij een Zweede spits die niet de kwaliteiten had voor het 4-3-3 systeem.
Blind was verantwoordelijk en heeft gefaald. Het ontbreken van een TD is een verzachtende omstandigheid, maar pleit hem niet honderd procent vrij.
Ajax!
Ajax had geen TD en Blind wilde Rosenberg halen. Wie is er dan verantwoordelijk voor de aankoop van Rosenberg?Jabu schreef:Volgens mij was Blind de trainer en is het een beetje flauw om hem dan verantwoordelijk voor het transferbeleid te houden. Of waren Wouters en Westerhof ook verantwoordelijk voor de aankopen ten tijde van Blind zijn technisch directeurschap?Thomas schreef:Ja, laten we vooral Van Geel de schuld geven van het feit dat Rosenberg voor minder verkocht is dan waar hij voor gekocht is. Van Geel kan er ook niets aan doen dat Blind een ongeschikte speler voor 5 miljoen naar Amsterdam haalde.
Huh? Ik heb jou volgens mij weleens zien beweren dat Blind Rosenberg heeft gehaald, maar dat je hem daar niet op kon afrekenen omdat er geen TD was.Lucas schreef:Van Geel was wel degelijk TD toen Rosenberg werd gehaald.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Ik heb beweerd Jesse dat je Blind kon verwijten dat ie geen goede inschatting heeft gemaakt over de selectie en zijn mogelijkheden om spelers met aflopend contract gemotiveerd te houden en/of te bewegen hun contract te verlengen. Ik vind dat je een trainer niet kan afrekenen op het niet fanatiek betrokken zijn van een TD. Van Geel deed het lekker makkelijk, beginnen op 1 juli, maar niet verantwoordelijk zijn voor de transfers van die zomer? Slappe hap
I think I lost my fucking headache