Italië

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

999

Bericht door 999 » vr jan 19, 2007 9:18 pm

Dat fotomodel is zeker blond ...
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 21, 2007 4:57 pm

Indien er nog enige twijfel bestond over de aanstaande winnaar van de Scudetto heeft Inter vandaag met 3-1 gewonnen van Fiorentina waar Roma met 1-1 gelijkspeelde tegen Livorno.

Een :pukey: voor Galante voor z'n elleboogstoot tegen Totti, maar een misschien nog wel grotere :pukey: voor Totti vanwege z'n reactie. Hij ging weer eens door het lint en duwde zelfs een van de verzorgers van Roma omver, terwijl hij van het veld afliep. Totti ontsnapte namelijk niet aan rood, Galante wel.

Toni scoorde voor Fiorentina, waarna Stankovic, Adriano en Ibra de wedstrijd in het voordeel van Inter beslisten.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma jan 22, 2007 10:58 am

Thomas schreef:Indien er nog enige twijfel bestond over de aanstaande winnaar van de Scudetto heeft Inter vandaag met 3-1 gewonnen van Fiorentina waar Roma met 1-1 gelijkspeelde tegen Livorno.

Een :pukey: voor Galante voor z'n elleboogstoot tegen Totti, maar een misschien nog wel grotere :pukey: voor Totti vanwege z'n reactie. Hij ging weer eens door het lint en duwde zelfs een van de verzorgers van Roma omver, terwijl hij van het veld afliep. Totti ontsnapte namelijk niet aan rood, Galante wel.
Och och. De wereld op zijn kop. Die Galante geeft een elleboog in het gezicht en Totti pakt hem bij de schouder om hem om te draaien. Als je daar een rode kaart voor geeft, dan snap je er als scheids niet veel van. Zeker niet als je de dader geel geeft.

Rossi bleek gelijk goud waard, aangezien hij met een mooie goal beslissend was voor Parma.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jan 22, 2007 12:11 pm

Natuurlijk verdiende Galante rood voor z'n smerige elleboog. De grensrechter maakte een blunder, maar Tottis reactie zat zo vol frustratie. Dat ging echt nergens meer over. Eén van de leden van je eigen staff zo agressief neer duwen vind ik aanvoerder onwaardig.

Hij was trouwens wel weer belangrijk met z'n goal. :xyxthumbs:

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma jan 22, 2007 1:25 pm

Ik vond eerlijk gezegd die duw van Totti op een van die AS Romastaffleden het ernstigste vergrijp. Bij die elleboog loopt Totti er zelfs toch meer tegenaan en hij zelf pakt Galante zoals gezegd alleen bij de schouder, van 'wat flik je mij nou?".
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

999

Bericht door 999 » ma jan 22, 2007 3:27 pm

Das nog es wat anders dan het vingertje ...
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jan 22, 2007 5:38 pm

Jinne schreef:Ik vond eerlijk gezegd die duw van Totti op een van die AS Romastaffleden het ernstigste vergrijp. Bij die elleboog loopt Totti er zelfs toch meer tegenaan en hij zelf pakt Galante zoals gezegd alleen bij de schouder, van 'wat flik je mij nou?".
Mee eens. Die elleboog was rood, maar zo extreem was hij nou ook weer niet. Totti lijkt zich een beetje aan te stellen en dat zal wel voortkomen uit frustratie. Laten we niet vergeten dat het niet de eerste keer is dat hij zich zo laat gaan. Maargoed, bij nader inzien verdiende Totti geen rode kaart voor z'n duw tegen Galante, die zich op z'n beurt ook weer aanstelde.

@ Peter:
He pushed Vito Scala! Not Spalletti. Vito scala is an old friend of Totti's family and also his personal athletic coach.

Klopt dit?

De de goal van Ibrahimovic passeerde de bal de lijn niet in z'n geheel, volgens mij. Maar beoordeel zelf maar.

peter

Bericht door peter » ma jan 22, 2007 6:15 pm

Dat van Vito Scala klopt, ja.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jan 22, 2007 9:06 pm

Fijne manier om je vrienden te behandelen. ;)

Bijzondere mijlpalen voor Totti en Del Piero

22/1/2007 15:40

Francesco Totti heeft een woelig weekend achter de rug. De Romeinse aanvoerder bezorgde AS Roma met zijn doelpunt een punt uit tegen Livorno. Totti is dankzij die treffer nu samen met Enrico Chiesa topscorer van de Serie A onder de nog actieve spelers. Beiden staan op 138 goals.

De Prins van Rome liet zich ook in negatief opzicht gelden. Hij kreeg in de negentigste minuut een rode kaart toen hij zich liet gaan ten opzichte van Galante. Vervolgens gaf hij zijn persoonlijke trainer Scala zo'n zet dat hij neerging. Het was Totti's negende rode kaart in de Serie A in zijn carrière. Van de nog actieve spelers kregen alleen Giulio Falcone (Sampdoria, 10) en Luigi De Biagio (Ascoli, 11) er meer.

Alessandro Del Piero bereikte een mijlpaal zonder vervelende bijsmaak bij Juventus. De 32-jarige aanvoerder van de club uit Turijn staat na de 4-2 zege thuis op Bari op precies vijfhonderd officiële wedstrijden in het shirt van Juve. Hij was een van de doelpuntenmakers tegen Bari. Alleen de Juventus-legendes Gaetano Scirea (552 duels) en Giuseppe Furino (528) gaan Alex nog voor.
vi.nl

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma jan 22, 2007 10:50 pm

Thomas schreef:
Jinne schreef:Ik vond eerlijk gezegd die duw van Totti op een van die AS Romastaffleden het ernstigste vergrijp. Bij die elleboog loopt Totti er zelfs toch meer tegenaan en hij zelf pakt Galante zoals gezegd alleen bij de schouder, van 'wat flik je mij nou?".
Mee eens. Die elleboog was rood, maar zo extreem was hij nou ook weer niet. Totti lijkt zich een beetje aan te stellen en dat zal wel voortkomen uit frustratie. Laten we niet vergeten dat het niet de eerste keer is dat hij zich zo laat gaan. Maargoed, bij nader inzien verdiende Totti geen rode kaart voor z'n duw tegen Galante, die zich op z'n beurt ook weer aanstelde.

@ Peter:
He pushed Vito Scala! Not Spalletti. Vito scala is an old friend of Totti's family and also his personal athletic coach.

Klopt dit?

De de goal van Ibrahimovic passeerde de bal de lijn niet in z'n geheel, volgens mij. Maar beoordeel zelf maar.
100% doelpunt keeper ligt bijna volledig gestrekt achter de lijn.. komt na voren om de bal te keren.. maar de handen passeren de hoogte van zijn knieen niet eens.. en die liggen zelfs achter de lijn..

peter

Bericht door peter » di jan 23, 2007 3:18 pm

AC Milan heeft Oddo zo goed als binnen

23/1/2007 13:16

Massimo Oddo vervolgt zijn carrière bij AC Milan. De dertigjarige verdediger komt over van Lazio Roma, dat 7,75 miljoen euro voor hem ontvangt. Alleen de handtekening van Oddo onder het akkoord met de Rossoneri ontbreekt nog.
Oddo is 25-voudig international (een goal) en is bezig aan zijn vijfde seizoen voor Lazio. De rechtsback scoort regelmatig, vooral omdat hij bij Lazio de strafschoppen neemt. Milan kan hem goed gebruiken omdat de Braziliaan Cafú, de enige echte rechtervleugelverdediger, veel geblesseerd en op leeftijd is.

Lazio krijgt in ruil voor Oddo een speler van Milan. Pasquale Foggia, die al werd verhuurd aan Lazio, is nu definitief van de Romeinen. Foggia is een 23-jarige middenvelder die dit seizoen een keer scoorde in elf Serie A-duels voor Lazio.

www.vi.nl
Langverwacht, maar nu lijkt toch de kogel door de kerk. Toptransfer, hoor.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 23, 2007 5:39 pm

Als Ronaldo weer tot leven komt heeft Milan toch twee uitstekende aankopen gedaan.

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » wo jan 24, 2007 4:19 pm

Als, Als.

Oddo vind ik wereldklasse. Goede vent ook, leider. Doet Milan een heel prima deal mee. Ronaldo lijkt nu echt bijna weg, als Real de verwachte 12 miljoen voor hem vangt zou ik zeggen, dikke strik er omheen. Bij Milan hoeft hij weinig meer te doen dan er af en toe wat inprikken en Kaka lijkt me een te heilig boontje om nog aan de drank of foute vrouwen te brengen...dus veel kwaad kan hij vast niet daar ;)

Maar ik zal blij zijn als hij weg is :eusa_pray:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 24, 2007 6:11 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef:Als, Als.

Oddo vind ik wereldklasse. Goede vent ook, leider. Doet Milan een heel prima deal mee. Ronaldo lijkt nu echt bijna weg, als Real de verwachte 12 miljoen voor hem vangt zou ik zeggen, dikke strik er omheen. Bij Milan hoeft hij weinig meer te doen dan er af en toe wat inprikken en Kaka lijkt me een te heilig boontje om nog aan de drank of foute vrouwen te brengen...dus veel kwaad kan hij vast niet daar ;)

Maar ik zal blij zijn als hij weg is :eusa_pray:
Dat snap ik, maar om de redenen die jij zelf min of meer aangeeft denk ik dat hij wel gaat slagen bij Milan. De explosieve Ronaldo die langs 3 of 4 verdedigers schoot gaan we nooit meer terugzien, maar afmaken kan hij nog wel. Sterker nog, bij Real zag je in z'n schaarse minuten dat hij minder moeite had om in de kleine ruimte kansen voor zichzelf te creëren dan Van Nistelrooij (niet lullige bedoelt). En laten we eerlijk zijn, Ronaldo oogde nooit echt gelukkig bij Real. Volgens mij mag hij straks bij Milan veel meer z'n gang gaan. Ten slotte interesseert het ze bij Milan en in Italië in het algemeen bar weinig of hij afspeelt en/of het team beter laat spelen. Als hij scoort, is men tevreden. Mits hij fit blijft, zal dat ook wel gaan lukken.

peter

Bericht door peter » vr jan 26, 2007 10:24 am

Gisteren was de andere halve finale van de Coppa Italia, tussen Milan en Roma. Deze wedstrijd werd gadegeslagen door Ronaldo en Leonardo in het bijzijn van Galliani. In de rust werd er nog even gesproken met Galliani en die had wel de verwachting dat het snel rond zou komen. Geruchten gingen zelfs al dat hij vandaag medisch gekeurd zou worden.
Ronaldo heeft in ieder geval een leuke wedstrijd gezien, die bol stond met fouten. Behoudens de 3e goal, een voorzet waarbij Totti een overstapje maakte waardoor Perrotta binnen kon leggen, lag er aan iedere goal wel een persoonlijke fout ten grondslag. De 1-0 door Oliveira, die erg matig speelde, was een enorme inschattingsfout van Chivu. Oliveira kon daardoor zo doorlopen en de 1-0 binnenschuiven. Bij de 2-0 stond Panucci half te slapen, waardoor Jankulovski de bal zo makkelijk kon voorleggen op Pippo, die van dichtbij gewoon wist te scoren. Na die goal kantelde de wedstrijd, mede door het goede spel van Mancini en....Wilhelmsson. De Zweed speelde zowaar een erg goede partij. De 2-2 werd mooi opgebouwd, maar het schot van Pizarro was houdbaar. Dida verwerkte die bal zo dramatisch, waardoor het toch een goal opleverde.
In de 2e helft werd er niet meer gescoord en ging het tempo omlaag. Wilhelmsson bleef zich gelden, maar wist niet scoren. Totti kon het verschil ook niet maken en was zelfs onzichtbaar in de 2e helft. Milan ging ook zeker niet beter spelen en Kaka werd onschadelijk gemaakt, doordat Roma vaak met 3 man er op sprong. Tavano en Seedorf mochten nog invallen, maar beide vielen vooral op door onzichtbaarheid.
Roma kan het karwei nu thuis afmaken en ik denk dat ze dat ook wel gaan doen, al zouden Oddo en Ronaldo absoluut voor nieuwe impulsen kunnen gaan zorgen.

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » vr jan 26, 2007 5:11 pm

Thomas schreef:Sterker nog, bij Real zag je in z'n schaarse minuten dat hij minder moeite had om in de kleine ruimte kansen voor zichzelf te creëren dan Van Nistelrooij (niet lullige bedoelt).
Vind je het gek als je de hele tijd staat uit te rusten :pukey:

Ik vrees dat er minder diepzinnige redenen achter zitten Thomas. Trainers zijn graag eigenwijs en vinden nog liever elke dag opnieuw het wiel uit. En er is geen trainer die niet stiekem denkt dat hij Ronaldo wél kan motiveren en opnieuw aan het stralen krijgt.
Mijn zegen hebben ze. Ronaldo is een geweldige afmaker maar zo laks, lui, labiel en met zo'n slechte mentaliteit dat hij ook een enorme gok is. Hij heeft voor Real ook veel goals gemaakt maar daar zijn we per saldo geen millimeter mee vooruit gekomen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jan 26, 2007 5:36 pm

Zou het echt alleen aan z'n mentaliteit liggen of ook voor een groot deel aan die kapotte knie van hem?

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » za jan 27, 2007 5:13 pm

Oh Ronaldo is half invalide. Hij heeft 4 zware knieoperaties ondergaan en dus sowieso geen toonbeeld van een atleet in topconditie. Maar Ronaldo heeft wel meer te bieden dan het luie verwende nest dat hij de afgelopen jaren is geweest. Een halve Ronaldo is nog steeds een topvoetballer, maar de Ronaldo van Real is niet eens 5 % Ronaldo.

En dat ligt inderdaad aan zijn mentaliteit. Ronaldo is hardstikke labiel natuurlijk, en altijd al geweest. Toen Ronaldo de grote ster van het mondiale voetbal was, was hij geestelijk een 14 jarige. Ronaldo hield zich op een gegeven moment alleen nog maar bezig met (ongezond) eten en seks. Een wat dommige puber met te veel geld en mogelijkheden. Hij is dus vaak een speelbal geweest van anderen(medespelers, zaakwaarnemers, officials) voor wie hij gewillig zijn kunstje opvoerde. Maar ik vind dat op een gegeven moment de maat vol is. Ronaldo is inmiddels een 30'er en geen klein kind meer. Hij heeft met harde hand moeten leren hoe de wereld in elkaar zit en hij kan zich nu niet meer verschuilen achter zijn kind-zijn. Hij beseft ook drommels goed wie hij is en wat hij kan op het moment dat het hem goed uitkomt maar zodra er moeite of inspanning gevraagd wordt gedraagt hij zich als een onhandelbaar oververwend kind. Geen, maar dan ook werkelijk geen enkel, greintje zelfkritiek. Ronaldo is nog te lui om zichzelf om te draaien en als je iets van hem wil, zoals Capello of binnenkort Milan, dan zal je hem moeten dwingen. Ik vraag me namelijk sterk af of wachten op het besef dat het 2 voor 12 is voor Ronaldo tevergeefs zal zijn. Ronaldo heeft op basis van zijn talent en commerciële waarde op immense hoeveelheden krediet kunnen rekenen maar..heeft hij nu ooit een 2e kans met beide handen aangegrepen ? Ik dacht het niet.

Hpoe het ook zij, ik wens Milan alle plezier met hem.

joey
Erelid

Bericht door joey » za jan 27, 2007 5:47 pm

Ronaldo en Kluivert zijn op dezelfde dag geboren. Je zou bijna in astrologie gaan geloven. :D

Wat jij schrijft moeten ze bij Milan ook weten, RGB. Ik vind het hoogmoedig van de clubleiding van Milan dat die denkt Ronaldo nog aan het voetballen te krijgen. Op een gegeven moment zit een voetballer op een spoor waar je hem niet meer af krijgt.
Het stinkt aan alle kanten!

Rembrandt III

Bericht door Rembrandt III » za jan 27, 2007 5:53 pm

joey schreef:Ronaldo en Kluivert zijn op dezelfde dag geboren. Je zou bijna in astrologie gaan geloven. :D
PK en RVN zijn van dezelfde dag en jaar. PK en Ronaldo alleen van het zelfde jaar.

joey
Erelid

Bericht door joey » za jan 27, 2007 5:56 pm

Shit ja. :blush:

Maar ik geloof toch niet in astrologie. :headbang: :D
Het stinkt aan alle kanten!

peter

Bericht door peter » za jan 27, 2007 6:37 pm

Is Ronaldo trouwens de enige speler ooit die zich zo profileert als een man zonder clubliefde? Barcelona, Inter, Real, Milan dus. Seedorf kwam dichtbij, maar zijn er voorbeelden die dit kunnen evenaren?

Jesse

Bericht door Jesse » za jan 27, 2007 6:39 pm

:D
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » za jan 27, 2007 6:47 pm

Dat zou betekenen dat ie ook nog bij Ajax terecht komt . :blush:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Ouroboros

Bericht door Ouroboros » za jan 27, 2007 6:51 pm

:D

Plaats reactie