Ajax-Feyenoord 04 Feb 2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 26, 2007 2:50 pm

Misschien is het handiger om het lijstje te maken van teams die we heel misschien wel zouden kunnen hebben!
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jan 26, 2007 2:51 pm

Zulte Waregem als we een goede dag hebben. Maar die konden we niet loten. :sad:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jan 26, 2007 2:58 pm

Jöhnk schreef:
Thomas schreef:Uit m'n hoofd: Sevilla, Tottenham, Werder Bremen, CSKA Moscow, Shakhtar Donetsk, Benfica.
Dus Ajax heeft een 'butteam'?
Een rare conclusie om uit mijn post te trekken.
Lucas schreef:Misschien is het handiger om het lijstje te maken van teams die we heel misschien wel zouden kunnen hebben!
De rest moet Ajax kunnen hebben.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr jan 26, 2007 3:00 pm

Thomas schreef:
Jöhnk schreef:
Thomas schreef:Uit m'n hoofd: Sevilla, Tottenham, Werder Bremen, CSKA Moscow, Shakhtar Donetsk, Benfica.
Dus Ajax heeft een 'butteam'?
Een rare conclusie om uit mijn post te trekken.
Nee hoor. Jij noemde Dinamo Kiev laatst een butteam.

Nu wordt Shakhtar Donjetsk, dat Kiev haast niets ontloopt en momenteel zelfs de nummer twee van Oekraine is achter datzelfde Kiev, opeens geprezen als beter dan Ajax. Dus eigenlijk is Ajax nog slechter dan een butteam.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jan 26, 2007 4:04 pm

Ik weet niets van de competitiestand in Oekraine, maar bedankt dat je het even voor me opgezocht hebt. ;) De wedstrijden die ik Kiev heb zien spelen vond ik ze verre van indrukwekkend, terwijl ik Shakthar een goede indruk vond maken. Het lijkt mij een hele lastige ploeg.

Sowieso is Kiev een 'butteam' vergelijken met de Europese top, maar ik chargeerde natuurlijk.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za jan 27, 2007 2:37 pm

Kan niet wachten!!

Hopelijk kan Davids al meedoen, zou echt geweldig zijn!

--------------Stekelenburg--------------

--Ogararu--Stam--Grygera--Emanuelson--

------------------Heitinga--------------------

---------Sneijder------------Davids------------

--Leonardo-------Huntelaar-----------Babel----

Lekker 6 jongens uit de eigen opleiding. Leonardo zou ik zeker laten beginnen tegen feyenoord, al gaat dat ten koste van De Mul en zijn voorzetten. Die moeten dan maar van Ogararu komen. Op links hetzelfde met Urby. Davids dekt dan zijn zone als hij naar voren rusht. Op rechts kan eventueel Heitinga naar rechts uitwijken als Ogararu opkomt, en kan Sneijder iets meer naar binnen trekken.

Heerlijke elftal vind ik dit, op papier althans.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 27, 2007 2:56 pm

Heitinga op een driemans middenveld staat me niet aan. Dan kan hij minder vanuit een aanvallende middenvelder spelen en moet hij stukken sneller handelen. Vanwege z'n goede spel wil ik hem wel een plek in het elftal gunnen. En dan hoop ik dat in balbezit z'n rol wat aangepast wordt.

Met Urby en Oga als backs zou je eigenlijk juist Gabri en Davids op moeten stellen.

Verder zou ik Leo in plaats van Babel laten beginnen. De Mul deed het tegen Utrecht wederom prima en ik geef hem een goede kans om Drenthe zoek te spelen. Een talentvol ventje, die Drenthe, maar hij houdt niet van een diepspelende buitenspeler als De Mul.

Ik zou het zo doen:

---------------------------Steek

Heitinga--------Stam-----------Gryga------Urby

-----------Gabri-------Sneijder-----Davids

De Mul--------------Huntelaar---------Leonardo

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za jan 27, 2007 2:59 pm

Ik snao niet dat mensen Heitinga nog in de verdediging zetten. Hoe vaak is al gebeleken dat hij gewoon geen verdediger is. Ik vind dat hij vrijwel hetzelfde kan spelen op een driemans middenveld als op een viermans middenveld.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jan 27, 2007 3:01 pm

Dat je geen verdediger bent (wat uitstekend te betwisten is) betekent niet dat je een middenvelder bent.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 27, 2007 3:06 pm

Mr. Ajax schreef:Ik snao niet dat mensen Heitinga nog in de verdediging zetten. Hoe vaak is al gebeleken dat hij gewoon geen verdediger is. Ik vind dat hij vrijwel hetzelfde kan spelen op een driemans middenveld als op een viermans middenveld.
Ik heb hem wedstrijden op een drie mans middenveld zien spelen die net zo slecht waren als een aantal van z'n slechtste wedstrijden in de verdediging. Maccabi Tel Aviv-uit was daar eentje van, als ik het me goed herinner.

Verder heb ik hem als rechtsback dit seizoen een goed aantal keer degelijk zien spelen en heb ik gisteren in een andere topic uitgelegd hoe ik deze ploeg neer zou zetten in balbezit.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za jan 27, 2007 5:00 pm

Dat je geen verdediger bent (wat uitstekend te betwisten is) betekent niet dat je een middenvelder bent.

Maar ik vind hem dus wel een middenvelder. Hij laat de laatste tijd zien ook dat ie daar op zijn plaats is.

@Thomas: Wil je nou serieus de wedstrijd tegen Maccabi Tel-Aviv als voorbeeld gebruiken? Kan je ook maar een speler noemen die toen wel goed speelde, op welke positie dan ook??
Verder heb ik hem als rechtsback dit seizoen een goed aantal keer degelijk zien spelen en heb ik gisteren in een andere topic uitgelegd hoe ik deze ploeg neer zou zetten in balbezit.
Ik ben het dus niet eens met hoe je de ploeg neer zou zetten in balbezit. Vind ik veel te ingewikkeld. Heitinga moet dan volgens jou eigenlijk op twee posities tegelijk spelen. En het is niet echt zo dat de ploeg nou uitblinkt in de omschakeling...Wat jij voorstelt helpt daar niet echt aan.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za jan 27, 2007 9:05 pm

Heitinga hoeft wat mij betreft nooit meer in de verdediging, dat vind ik echt helemaal niks. middenveld gaat wel.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 28, 2007 12:23 am

Zal een aparte wedstrijd worden. Feyenoord-thuis, de terugkeer van Davids. Jammer voor alle gloryhunters dat het al uitverkocht is. :headbang:

Neem ik aan.
Het stinkt aan alle kanten!

Nihad

Bericht door Nihad » zo jan 28, 2007 2:52 am

Het is alweer een tijdje uitverkocht.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 28, 2007 5:28 am

Mr. Ajax schreef:
Maar ik vind hem dus wel een middenvelder. Hij laat de laatste tijd zien ook dat ie daar op zijn plaats is.
Op een vier mans middenveld met de mogelijkheid om vanuit een directe tegenstander te spelen, ja. Heitinga staat in de 3-4-3 formatie tussen verdediging en middenveld en kiest z'n momenten om in te schuiven. Dat doet hij uitstekend maar als middenvelder in een 4-3-3 systeem moet hij er constant staan en zal hij een hoge handelingssnelheid moeten hanteren. En daar heeft Johnny moeite mee.
Mr. Ajax schreef:Ik ben het dus niet eens met hoe je de ploeg neer zou zetten in balbezit. Vind ik veel te ingewikkeld. Heitinga moet dan volgens jou eigenlijk op twee posities tegelijk spelen. En het is niet echt zo dat de ploeg nou uitblinkt in de omschakeling...Wat jij voorstelt helpt daar niet echt aan.
Met Davids kan je compenseren voor twee van de zwakke schakels in de omschakeling. Op de manier dat ik de ploeg neerzet benut je de specifieke kwaliteiten van de spelers het beste, denk ik. Het komt Huntelaar, Sneijder, Davids (en daardoor de ploeg), Emanuelson en Heitinga ten goede.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo jan 28, 2007 4:27 pm

oke Stam geschorst X'C

Dus steek
Ogararu-heitinga-Grygera(mits fit. Viel vandaag geblesseerd uit) Anders Vermaelen-Urby

Gabri-Davids-Sneijder
de Mul-Babel-Leonardo

Huntelaar is en lijkt hopeloos uit vorm. Ook HtC schijnt steeds meer vertrouwen te hebben in Babel. Het voordeel van een supersnel voorhoede is dat je je ook kan laten inzakken. :xyxthumbs:
Weer op zoek naar een Interim coach..

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 28, 2007 4:28 pm

Als Babel of Leonardo in de spits staat moet je sowieso met Perez op links spelen.

En met niemand anders!

Michael_B

Bericht door Michael_B » zo jan 28, 2007 4:30 pm

Jammer, geen Stam en Davids in 1 team tegen Feyenoord. Voordeel is dat Heitinga kan spelen op de positie waar ik hem volgend seizoen wil zien. (maar dan naast Stam)

Misschien nog Perez in de spits en De Mul eruit? Kan hij Babel en Leonardo lanceren.
Face your fears and live your dreams, No Fear

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo jan 28, 2007 4:33 pm

Bertje schreef:Als Babel of Leonardo in de spits staat moet je sowieso met Perez op links spelen.
Oke kenner ik geef mijn redinatie dat het niet zo slecht idee is om met zowel babel als leonardo te spelen. Perez op links kan mij toch echt niet bekoren en na afgelopen woensdag ben ik bang dat ik niet van mening over perez wijzig ;)
Weer op zoek naar een Interim coach..

Michael_B

Bericht door Michael_B » zo jan 28, 2007 4:35 pm

Zonder Stam maar ook waarschijnlijk zonder Grygera. Davids meteen aanvoerder?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo jan 28, 2007 4:37 pm

De Dominee schreef:Zonder Stam maar ook waarschijnlijk zonder Grygera. Davids meteen aanvoerder?
Liever niet. Doe maar Perez. Die vindt het een eer om voor Ajax te spelen en is ook gewoon onze vice-aanvoerder.

Arthur

Bericht door Arthur » zo jan 28, 2007 4:42 pm

KJH is derde aanvoerder na Stam en Perez, maar ik vraag me af of zowel Perez als Huntelaar gaan starten tegen Feyenoord. Wie dan aanvoerder moet worden weet ik niet.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 28, 2007 4:42 pm

Precies. Meneer Davids hoeft de komende maanden sowieso niet op een band te rekenen. Aan het begin van het volgende seizoen kunnen we nog eens kijken wie de band allemaal verdienen.

Tegen Charisteas zou ik trouwens met Vermaelen of Heitinga spelen. Die vinden het heerlijk om tegen een groot aanspeelpunt te spelen. Je moet alleen even kijken hoe je Huysegems opvangt.

Verder kun je, als Feyenoord met een diepe middenvelder speelt, natuurlijk ook met Heitinga als controleur spelen, maar dat zou waarschijnlijk ten koste gaan van Urby of Davids. Niet doen, dus.

Zoiets, denk ik:

Stekelenburg;
Ogararu, Heitinga, Vermaelen, Emanuelson;
Gabri, Sneijder, Davids;

Even kijken wie er linksback speelt nu Drenthe niet meedoet. Die Leonard is al weg, toch? ;)

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 28, 2007 4:43 pm

---------------Steek

Oga---Heitinga--Vermaelen---Urby

-------Gabri--Sneijder--Davids

De Mul------Huntelaar-------Leonardo

Arthur

Bericht door Arthur » zo jan 28, 2007 4:46 pm

Thomas schreef:---------------Steek

Oga---Heitinga--Vermaelen---Urby

-------Gabri--Sneijder--Davids

De Mul------Huntelaar-------Leonardo
Ik neem aan dat dit is wat je wilt en niet wat je verwacht? Ten Cate laat Babel echt niet uit de basis.

Plaats reactie