Ajax-FC Haarlem

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jan 25, 2007 4:05 pm

Kaboem! schreef:En ook dit jaar niet! Ik zie de vooruitgang waar zo over gerept wordt niet van de grond komen. Tegen Haarlem was nu juist een wedstrijd om die vooruitgang te laten zien. Maar nee, dan spelen we met de rem erop omdat de kraker tegen Groningen staat te wachten. Wat een onzin! Alsof we de Play-Offs nog kunnen mislopen. In mijn ogen is elke wedstrijd van belang.
Niet mee eens. Wedstrijden tegen Feyenoord, PSV, Groningen, AZ, Utrecht, Twente, Heerenveen. Dat zijn wedstrijden waarin je de vooruitgang moet laten zien.
Lucas schreef:Overigens veel spelers hoeven zondag dus niet te spelen, ze zullen toch geen handrem erop gooien als ze over 4 weken weer eens mogen invallen?
Van de jongens die mee deden zijn er slechts een paar een zekerheid voor de bank.

LucaS

Bericht door LucaS » do jan 25, 2007 4:07 pm

Eén van de weinige dingen die mij dit seizoen aansprak van ten Cate was dat hij bij een bepaalde wedstrijd (5-0 of vitesse, 3-0) na afloop kwaad was, omdat de ploeg het laatste deel met de handrem speelde. Maar goed, dat is waarschijnlijk ook al verleden tijd, iig wat de supporters betreft
I think I lost my fucking headache

Beloki

Bericht door Beloki » do jan 25, 2007 4:48 pm

Dat was een competitie wedstrijd. Als je dan de kans krijgt lekker door te drukken en je doelsaldo op te krikken, moet je dat natuurlijk doen. Nu mag jij mij het nut uitleggen om door te drukken tegen Haarlem in het bekertoernooi.

LucaS

Bericht door LucaS » do jan 25, 2007 4:50 pm

Omdat er G*D bijna 25.000 mensen die mede de salarissen van de spelers betalen kou hebben getrotseerd om de heren te zien spelen. Omdat de schoonheid van het spel voorheen van groot belang was voor iedereen die bij Ajax betrokken was!

Beloki

Bericht door Beloki » do jan 25, 2007 4:52 pm

Maar dat is dan een verwijt naar ten Cate? Ik heb Blind ook weinig door zijn drukken, of het moet zijn geniale wedstrijd tegen Eindhoven zijn geweest waarin we zelfs een goal tegenkregen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jan 25, 2007 4:53 pm

Geen enkel team draait een heel seizoen op volle toeren. Helemaal niet dit Ajax of het Ajax van de laatste jaren.

Groningen, Feyenoord, Werder. Belangrijke wedstrijden. Prima zaak dat Ajax het rustig aan heeft gedaan.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do jan 25, 2007 4:56 pm

Dat was niet de bedoeling hoor. Het was de bedoeling dat met name de reserves zich zouden bewijzen.

Ergo: de ploeg speelde niet zoals de staf het voor ogen had.

Kaboem

Bericht door Kaboem » do jan 25, 2007 4:57 pm

Het is wel een beetje hypocriet dat dit wordt recht geluld, heren!
Bertje for President!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jan 25, 2007 4:59 pm

Vind je? Vorig seizoen tegen Eindhoven was die 6-1 ook prima. Er komen belangrijke wedstrijden aan voor Ajax die wel veel energie vergen.

Kaboem

Bericht door Kaboem » do jan 25, 2007 5:00 pm

Jöhnk schreef:Dat was niet de bedoeling hoor. Het was de bedoeling dat met name de reserves zich zouden bewijzen.

Ergo: de ploeg speelde niet zoals de staf het voor ogen had.
Bertje for President!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do jan 25, 2007 5:02 pm

Ajax speelde gewoon prima, gisteren. Die lui zijn 1x voor de goal geweest in de 70e minuut en voor de rest werd er rustig gezocht naar gaatjes in de verdediging van Haarlem. Die gaten werden meerdere keren gevonden, maar er werd slechts 4x gescoord. Het enige verwijt wat ik die jongens dan ook kan maken is dat er te weinig met scherp werd geschoten. Voor de rest heb ik weinig aan te merken op het spel, of het moet zijn dat we in de eerste 30 minuten teveel over gingen op 'trechtervoetbal'.

Kaboem

Bericht door Kaboem » do jan 25, 2007 5:04 pm

Prima? :shock:

Mensen, kinderen toch, wat hebben jullie in vredesnaam voor ogen met Ajax?

We speelden tegen HFC Haarlem, Peter.
Bertje for President!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jan 25, 2007 5:05 pm

Precies. Daar hoef je je als Ajax zijnde niet tegen te vermoeien.

LucaS

Bericht door LucaS » do jan 25, 2007 5:06 pm

:cry:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jan 25, 2007 5:10 pm

Lucas denkt dat Ajax vroeger altijd op en top gemotiveerd was tegen die kleine clubjes en ze altijd met fantastisch voetbal van de mat speelde.

Dit Ajax is nog niet zo ver als het Ajax van 'vroeger', Lucas. Waarschijnlijk zullen ze daar ook nooit komen (ik weet het wel zeker). In de competitie wil ik dat Ajax altijd op volle kracht speelt maar als je kijkt naar wat voor zware wedstrijden er aan komen vind ik het echt niet raar dat Ajax een beetje rustig aan doet tegen Haarlem.

peter

Bericht door peter » do jan 25, 2007 5:10 pm

Precies. We speelden met Haarlem, waardoor ik het vertoonde spel prima vond. Haarlem heeft al met al 4 a 5 minuutjes op vijandelijke helft mogen voetballen en voor de rest was het de slag bij Ieper, waarbij Haarlem met man en macht voor de goal ging liggen. Je kunt niet verwachten dat je flitsend voetbal kan spelen als je tegen een club als Haarlem moet spelen. Daar is simpelweg geen ruimte voor, omdat Haarlem helemaal niet naar de Arena kwam om te voetballen. Al met al toch een 4-0 overwinning, zonder ook maar een centje pijn. Dat vind ik prima, zeker wanneer je een loodzwaar programma voor de boeg hebt.

LucaS

Bericht door LucaS » do jan 25, 2007 5:12 pm

Thomas schreef:Lucas denkt dat Ajax vroeger altijd op en top gemotiveerd was tegen die kleine clubjes en ze altijd met fantastisch voetbal van de mat speelde.

Dit Ajax is nog niet zo ver als het Ajax van 'vroeger', Lucas. Waarschijnlijk zullen ze daar ook nooit komen (ik weet het wel zeker). In de competitie wil ik dat Ajax altijd op volle kracht speelt maar als je kijkt naar wat voor zware wedstrijden er aan komen vind ik het echt niet raar dat Ajax een beetje rustig aan doet tegen Haarlem.
Lucas kent Ajax van vroeger Thomas. Waarschijnlijk beter dan jij; kan jij niets aan doen, maar ik ben nu eenmaal een stuk ouder.

Zware wedstrijden, rustig aan, krachten sparen? Het is potverdorie de eerste wedstrijd (voor de meeste spelers van gisteren) na drie weken winterstop!

Kaboem

Bericht door Kaboem » do jan 25, 2007 5:21 pm

Peter schreef:Precies. We speelden met Haarlem...
Ik lach de ballen uit mijn broek, Peter. Wij speelden met Haarlem. Haarlem, Peter. Haar-lem.
Peter schreef:zeker wanneer je een loodzwaar programma voor de boeg hebt.
Over welk loodzware programma heb jij het nu weer? We zijn uitgeschakeld voor het kampioenschap. Spelen geen CL meer. Waar het je het over, Peter?
Bertje for President!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jan 25, 2007 5:22 pm

Lucas schreef:Lucas kent Ajax van vroeger Thomas. Waarschijnlijk beter dan jij; kan jij niets aan doen, maar ik ben nu eenmaal een stuk ouder.

Zware wedstrijden, rustig aan, krachten sparen? Het is potverdorie de eerste wedstrijd (voor de meeste spelers van gisteren) na drie weken winterstop!
Dus Ajax speelde volgens jou vroeger (en dan heb ik het even van voor een jaar of 12 geleden, want zover terug ga ik jammergenoeg niet) wel op 100% tegen teams als Haarlem, VVV, etc? Dat lijkt me sterk, aangezien het onmogelijk is dat een heel seizoen vol te houden.

Beloki

Bericht door Beloki » do jan 25, 2007 5:22 pm

Feyenoord en Werder, waar hebben we het over. :X

LucaS

Bericht door LucaS » do jan 25, 2007 5:23 pm

Thomas schreef: Dus Ajax speelde volgens jou vroeger (en dan heb ik het even van voor een jaar of 12 geleden, want zover terug ga ik jammergenoeg niet) wel op 100% tegen teams als Haarlem, VVV, etc? Dat lijkt me sterk, aangezien het onmogelijk is dat een heel seizoen vol te houden.
Oe, das wel heel lang geleden! ;)
Er werden wel eens grote uitslagen neergezet in de eredivisie ja. Dat doe je niet door na 2-0 naar versnelling 1 terug te schakelen!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jan 25, 2007 5:24 pm

Kaboem! schreef:
Peter schreef:zeker wanneer je een loodzwaar programma voor de boeg hebt.
Over welk loodzware programma heb jij het nu weer? We zijn uitgeschakeld voor het kampioenschap. Spelen geen CL meer. Waar het je het over, Peter?
Ajax moet nog steeds zoveel mogelijk winnen in de competitie en weer spelen op het niveau dat het aan het begin van de competitie deed. Er is gewoon nog veel eer te behalen voor Ajax, in mijn ogen.

Kaboem

Bericht door Kaboem » do jan 25, 2007 5:26 pm

Ontzettend veel eer, Thomas. Succes er mee! :sad:
Bertje for President!

LucaS

Bericht door LucaS » do jan 25, 2007 5:26 pm

Alles met 1-0 winnen! :cheer:

peter

Bericht door peter » do jan 25, 2007 5:30 pm

Haar-lem inderdaad. Ben al lang blij dat we dit keer wel konden winnen van die club. ;)

Wat had jij dan verwacht, Kaboem? Dat onze jongens het publiek trakteerden op snelle positiewisselingen, talloze hoogstandjes en dubbele cijfers?

Plaats reactie