Ajax-FC Haarlem

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do jan 25, 2007 12:17 pm

Ben het met Ko eens, dit soort wedstrijden kun je nooit uitstekend doen. Het goede is:Er is 4 keer gescoord, we hebben de 0 gehouden en er is geen averij opgelopen. Goed resultaat dus. Al had het 8-0 geworden was het nog matig geweest.

Kaboem

Bericht door Kaboem » do jan 25, 2007 12:18 pm

Ik zie toch liever (basisspelers of bankspelers) dat er in dit soort wedstrijden aanvallend wordt gespeeld. Ik heb niet gezien dat dat gebeurde, maar wellicht heb ik een andere zienswijze van aanvallend voetbal en van kansen. Kansen heb ik in de tweede helft niet echt gezien. In mijn ogen moet er in dit soort wedstrijden zo vlak na de winterstop vol gas worden gegeven. Tegen dit soort tegenstanders kun je juist laten zien dat je als bankspeler aan de deur klopt en als team laten zien wat de strijdwijze voor de komende tijd gaat worden. Maar als hetgeen gisteren vertoond werd de strijdwijze voor de toekomst is dan vrees ik met grote vrezen.
Bertje for President!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do jan 25, 2007 12:21 pm

Ik vond juist de 2e helft aantrekkelijker dan de eerste helft. Ik heb me stierlijk verveeld tussen de 10 en de 35e minuut, terwijl ik in de tweede helft wel het gevoel had dat ze continu bleven aanzetten. In de 2e helft geen kansen gezien? Dat kun je echt niet serieus menen, want er waren er veel meer dan in de eerste helft. Die keeper is meerdere keren op de proef gesteld en verder hadden jongens als Maduro, Babel en Ogararu het vizier ook niet op scherp door over of naast te schieten vanuit zeer kansrijke posities.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do jan 25, 2007 12:28 pm

Peter schreef:Ik vond juist de 2e helft aantrekkelijker dan de eerste helft. Ik heb me stierlijk verveeld tussen de 10 en de 35e minuut, terwijl ik in de tweede helft wel het gevoel had dat ze continu bleven aanzetten. In de 2e helft geen kansen gezien? Dat kun je echt niet serieus menen, want er waren er veel meer dan in de eerste helft. Die keeper is meerdere keren op de proef gesteld en verder hadden jongens als Maduro, Babel en Ogararu het vizier ook niet op scherp door over of naast te schieten vanuit zeer kansrijke posities.
Ik ben het helemaal met je eens! De tweede helft was veel aantrekkelijker om te kijken. Ajax bleef zoeken naar goals, alleen werden ze niet gemaakt (ondanks de vele kansen). De 1ste helft heb ik met stierlijk zitten vervelen, omdat er bijna niks gebeurde. Bijna geen combinaties op het veld, maar wel 3 goals. E.e.a. kan ook te maken hebben dat Haarlem het fysiek moeilijker kreeg in de 2e helft.
Ondanks dat het maar Haarlem is, heb ik de 2e helft wel aanvallen gezien waar een idee achter zat. Structureel Haarlem opjagen (druk zetten) en combineren (niet continue breed en achteruit). Ik ben benieuwd wat ze as zondag gaan doen. Dan is de vooruitgang waarover HtC spreekt, beter te toetsen.

Kaboem

Bericht door Kaboem » do jan 25, 2007 12:30 pm

Ik heb de eerste helft niet gezien. Vond de tweede helft matig. Ik heb niet het voetbal gezien dat ik graag zie. En heb derhalve niet meer vertrouwen gekregen in de tweede competitiehelft. Ik kan niet snappen dat jullie het aanvallend vonden. Of 'in orde'. Dat je kansen krijgt tegen een clubje als Haarlem zegt mij vrij weinig . Die kansen krijgt NEC ook tegen HFC Haarlem. Juist in dit soort wedstrijden wil ik sprankelend voetbal zien. Maar als jullie het allemaal goed of in orde vonden, wie ben ik dan om er over door te zeuren? Mijn conclusie: we zijn wel erg snel tevreden tegenwoordig! :sad:
Bertje for President!

Kaboem

Bericht door Kaboem » do jan 25, 2007 12:34 pm

Wat vond Voetske eigenlijk van de wedstrijd? Ik zie hem alleen maar computertips aan Thomas verstrekken in deze topic.
Bertje for President!

999

Bericht door 999 » do jan 25, 2007 12:37 pm

Was weer fantaaastisch ...
Blij met de punten ...

Kaboem

Bericht door Kaboem » do jan 25, 2007 12:38 pm

:D

Duidelijk!
Bertje for President!

999

Bericht door 999 » do jan 25, 2007 12:43 pm

Kaboem! schreef::D

Duidelijk!
Kaboem! schreef:Als we hetgeen we gisteren kregen voorgeschoteld al 'best in orde' vinden haak ik af. Als je het objectief bekijkt was het gewoonweg een saaie wedstrijd met matig voetbal van Amsterdamse zijde.

:xyxthumbs:
Blij met de punten ...

Kaboem

Bericht door Kaboem » do jan 25, 2007 12:45 pm

Het is al veelzeggend genoeg dat ik Ajax tegenwoordig objectief kan bekijken. :sad:
Bertje for President!

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 25, 2007 1:05 pm

Kaboem! schreef:Ik zie toch liever (basisspelers of bankspelers) dat er in dit soort wedstrijden aanvallend wordt gespeeld. Ik heb niet gezien dat dat gebeurde, maar wellicht heb ik een andere zienswijze van aanvallend voetbal en van kansen.
Niet aanvallend? Dat begrijp ik niet. :shock:
Het stinkt aan alle kanten!

Kaboem

Bericht door Kaboem » do jan 25, 2007 1:07 pm

Als je de hele wedstrijd de bal hebt wil dat nog niet zeggen dat je aanvallend voetbal speelt.

Aanvallend voetbal brengt de nodige oehs en aahs met zich mee. Ik heb mijzelf niet kunnen betrappen op dergelijke kreten.
Bertje for President!

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 25, 2007 1:17 pm

Kaboem! schreef:Aanvallend voetbal brengt de nodige oehs en aahs met zich mee. Ik heb mijzelf niet kunnen betrappen op dergelijke kreten.
Aanvallend voetbal houdt volgens mij in dat je aanvalt. En dat deed Ajax gisteren. Ajax speelde continu op de helft van Haarlem en verdedigde naar voren.

Wat verwachtte jij eigenlijk? Een galavoorstelling tegen Haarlem voor de beker, een paar dagen voor de zware uitwedstrijd tegen Groningen? Ik vind dat Ajax heel efficiënt heeft gespeeld.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do jan 25, 2007 1:28 pm

Ik heb me stierlijk verveeld en heb met moeite de wedstrijd uitgezeten (nota bene voor de televisie). Ik vond het een inspiratieloos potje, met als lichtpuntje de paar combinaties die Leo opzette met Babel. Zeker het eerste half uur was slaapverwekkend. In ieder geval geen wedstrijd om nog lang over na te praten.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 25, 2007 1:45 pm

AZ-MVV gezien? Was net zoiets. Wat mag je verwachten op een koude woensdagavond in een slecht gevuld stadion tegen een club uit de eerste divisie? Dat Ajax wint. Dat die club uit de eerste divisie niets te vertellen heeft. Dat er mooie doelpunten vallen. Is allemaal gebeurd. Spel viel tegen? Voor goed voetbal heb je twee ploegen nodig, kan zo in de OD-topic, maar het is waar. Haarlem ging met tien man voor het doel liggen. Dat is voor Ajax heel vervelend voetballen.
Dit is een wedstrijd voor fanatieke supporters die overal bij willen zijn. Voor een echte wedstrijd ga je een andere keer. Ik begrijp dan ook niet dat Talpa deze wedstrijd uitzond. Er stonden wedstrijden op het programma die meer beloofden. Zo zie je maar dat Maarten Fontein gelijk heeft: Ajax trekt altijd kijkers, hoe onbelangrijk de tegenstander ook is.

Kaboem

Bericht door Kaboem » do jan 25, 2007 2:21 pm

joey schreef:
Kaboem! schreef:Aanvallend voetbal brengt de nodige oehs en aahs met zich mee. Ik heb mijzelf niet kunnen betrappen op dergelijke kreten.
Aanvallend voetbal houdt volgens mij in dat je aanvalt. En dat deed Ajax gisteren. Ajax speelde continu op de helft van Haarlem en verdedigde naar voren.

Wat verwachtte jij eigenlijk? Een galavoorstelling tegen Haarlem voor de beker, een paar dagen voor de zware uitwedstrijd tegen Groningen? Ik vind dat Ajax heel efficiënt heeft gespeeld.
Vond jij dat aanvallen? :shock:

Ik vond het de bal rondspelen. En dan niet op een manier die mij kon bekoren. Beetje plichtmatig met te lage balcirculatie. Ook ik had, net als Cees, moeite de aandacht erbij te houden en om de afstandsbediening te laten liggen.

Tuurlijk speelde Ajax op de helft va Haarlem. Dat lijkt me logisch. Als dat al niet het geval was geweest...

Ik verwachtte toch iets meer snelheid, betere passing en meer kansen op doelpunten. Of het dan 4-0 of 9-0 wordt is mij om het even.
Bertje for President!

LucaS

Bericht door LucaS » do jan 25, 2007 2:26 pm

U legt de lat duijdelijk veel te hoog Boem!! :hypocrite:
I think I lost my fucking headache

Kaboem

Bericht door Kaboem » do jan 25, 2007 2:28 pm

Lage latten zijn voor langlaufers!
Bertje for President!

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 25, 2007 3:07 pm

Kaboem! schreef:Vond jij dat aanvallen? :shock:

Ik vond het de bal rondspelen.
Ajax valt altijd aan door de bal rond te spelen. Onder LVG ging de bal zelfs vaak terug op Van der Sar. Ajax is geen Werder Bremen uit de tijd van Otto Rehhagel.

999

Bericht door 999 » do jan 25, 2007 3:10 pm

joey schreef:
Kaboem! schreef:Vond jij dat aanvallen? :shock:

Ik vond het de bal rondspelen.
Ajax valt altijd aan door de bal rond te spelen. Onder LVG ging de bal zelfs vaak terug op Van der Sar. Ajax is geen Werder Bremen uit de tijd van Otto Rehhagel.
Maar daar zat een idee achter, bij dit AJAX is het rondspelen zonder idee ...
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jan 25, 2007 3:23 pm

Kaboem! schreef:Ik zie toch liever (basisspelers of bankspelers) dat er in dit soort wedstrijden aanvallend wordt gespeeld. Ik heb niet gezien dat dat gebeurde, maar wellicht heb ik een andere zienswijze van aanvallend voetbal en van kansen. Kansen heb ik in de tweede helft niet echt gezien. In mijn ogen moet er in dit soort wedstrijden zo vlak na de winterstop vol gas worden gegeven. Tegen dit soort tegenstanders kun je juist laten zien dat je als bankspeler aan de deur klopt en als team laten zien wat de strijdwijze voor de komende tijd gaat worden. Maar als hetgeen gisteren vertoond werd de strijdwijze voor de toekomst is dan vrees ik met grote vrezen.
Met alle respect, maar ik snap niet waarom hier een discussie over is. De komende tijd speelt Ajax uit tegen Groningen, de klassieker in de Arena en een hele moeilijke Europa Cup-wedstrijd in Bremen. Maar inderdaad, laten we vooral vol gas proberen Haarlem te vernederen.

Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar ik neem aan dat het zo verlopen is zoals dit soort potjes meestal verlopen.

Kaboem

Bericht door Kaboem » do jan 25, 2007 3:26 pm

Ik weet hoe Ajax door de jaren heen heeft gespeeld, Joey. Ik volg de club langer dan menigeen hier. :aai:

Ik weet ook dat het voetbal dat Ajax nu op de mat legt mij niet kan bekoren. Al jaren niet. En ook dit jaar niet! Ik zie de vooruitgang waar zo over gerept wordt niet van de grond komen. Tegen Haarlem was nu juist een wedstrijd om die vooruitgang te laten zien. Maar nee, dan spelen we met de rem erop omdat de kraker tegen Groningen staat te wachten. Wat een onzin! Alsof we de Play-Offs nog kunnen mislopen. In mijn ogen is elke wedstrijd van belang.
Bertje for President!

LucaS

Bericht door LucaS » do jan 25, 2007 3:45 pm

En ik dacht ook dat wij het niet des PSV's wilden. Dus niet denken na 20 minuten bij een 2-0 voorsprong, "oei, we moeten zondag weer, laten we de handrem erop gooien"

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 25, 2007 3:49 pm

Ajax begon al met een aangepaste opstelling, Luuk.

Zulke potjes heeft Ajax altijd al gespeeld. Alleen kwamen die vroeger niet op TV.

LucaS

Bericht door LucaS » do jan 25, 2007 3:51 pm

Mijn kennis van Ajax komt niet (voornamelijk) van de tv Joey! :eusa_naughty:

Overigens veel spelers hoeven zondag dus niet te spelen, ze zullen toch geen handrem erop gooien als ze over 4 weken weer eens mogen invallen?

Plaats reactie