Ajax-FC Haarlem
-
- AT Toto winner 15/16
-
- AT Toto winner 15/16
- RosenbergSpits
Een gretig Ajax? :huh:815 Teletekst do 25 jan
***OETBAL************************* 1/2
**** Gretig Ajax simpel langs Haarlem
**Ajax heeft zich met gemak een plek in
de kwartfinales van de beker verschaft.
In de eigen Arena was het veel te sterk
voor Haarlem,maar werd het slechts 4-0.
Ajax oogde gretig en zette het aardig
spelende Haarlem flink onder druk.Na 7
minuten lag de bal in het net,al had de
gastheer de hulp nodig van Fränkel,die
een voorzet van Huntelaar in eigen doel
werkte.Leonardo bekroonde zijn eerste
basisplaats met de 2-0.Nog voor de rust
schoot Perez de derde goal binnen.
Ook in de tweede helft ging Ajax - met
Babel in de spits - op zoek naar goals.
De uitblinkende doelman Heyblok keerde
vele doelpogingen,maar op een kopbal
van Perez was hij kansloos.
www.teletekst.nl
I think I lost my fucking headache
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Ik vond Ajax wel redelijk gretig, hoor.
Het was natuurlijk 'slechts' Haarlem, maar ook tegen een tegenstander van dat beperkte kaliber kun je er óf een goede óf een slechte pot van maken. In dit geval deed Ajax het eerste, net als thuis tegen IK Start, bijvoorbeeld.
Uit bij IK Start (en ook uit bij Jong RKC) gooide Ajax er met de pet naar. Dan ga je geërgerd naar huis. Nu niet. Nu dacht ik: "Keurig zo." Tegen dit soort tegenstanders valt geen eer te behalen, maar het was wel gewoon in orde.
K.
Het was natuurlijk 'slechts' Haarlem, maar ook tegen een tegenstander van dat beperkte kaliber kun je er óf een goede óf een slechte pot van maken. In dit geval deed Ajax het eerste, net als thuis tegen IK Start, bijvoorbeeld.
Uit bij IK Start (en ook uit bij Jong RKC) gooide Ajax er met de pet naar. Dan ga je geërgerd naar huis. Nu niet. Nu dacht ik: "Keurig zo." Tegen dit soort tegenstanders valt geen eer te behalen, maar het was wel gewoon in orde.
K.
Still alive...
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
- Kowalczyk
- Contacteer:
Dat vind ik dus écht niet. In dit soort wedstrijden haalt Ajax meestal de voet van het gaspedaal en bloedt de zaak totaal dood. Nu zijn ze eigenlijk 90 minuten blijven aanvallen, waren er voortdurend kansen en heeft Haarlem nooit een fase het gevoel gehad dat ze óók even mochten komen. Ajax heeft Haarlem bij de keel gepakt en eigenlijk 90 minuten niet meer losgelaten. Dat vind ik winst. Er hadden alleen wat meer goals bij gemoeten.Kaboem! schreef:Als we hetgeen we gisteren kregen voorgeschoteld al 'best in orde' vinden haak ik af. Als je het objectief bekijkt was het gewoonweg een saaie wedstrijd met matig voetbal van Amsterdamse zijde.
K.
Still alive...
Gegeven de omstandigheden (ondankbare wedstrijd, basisspelers die gespaard werden, komend weekend Groningen) viel het wel mee. Maar ik kan moeilijk zeggen dat ik op de banken heb gestaan, ik had het vooral koud.
Neemt niet weg dat Ajax aardig stond en goed naar voren verdedigde. Dat wel.
Neemt niet weg dat Ajax aardig stond en goed naar voren verdedigde. Dat wel.
Het stinkt aan alle kanten!
Dat kwam ook omdat Haarlem niet wilde. Ajax kreeg 90 minuten lang het initiatief opgedrongen.Kowalczyk schreef: Nu zijn ze eigenlijk 90 minuten blijven aanvallen, waren er voortdurend kansen en heeft Haarlem nooit een fase het gevoel gehad dat ze óók even mochten komen. Ajax heeft Haarlem bij de keel gepakt en eigenlijk 90 minuten niet meer losgelaten.
Die keeper van ze was zelfs bij een 3-0 achterstand nog aan het tijdrekken.
- Kowalczyk
- Contacteer:
Precies. En daarom zeg ik: in orde. Je kunt in zo'n wedstrijd, als het bij rust 3-0 was, ook de hele tweede helft niks meer doen en Haarlem in de 86e minuut een tegengoaltje toestaan, door puur concentratieverlies. Dat was een beetje het gevoel dat je overhield aan Jong RKC - Ajax, destijds: slapte, concentratiegebrek, ophouden met voetballen. Dat gevoel had ik vandaag niet. En dus zeg ik, nogmaals: het was in orde.joey schreef:Gegeven de omstandigheden (ondankbare wedstrijd, basisspelers die gespaard werden, komend weekend Groningen) viel het wel mee. Maar ik kan moeilijk zeggen dat ik op de banken heb gestaan, ik had het vooral koud. Neemt niet weg dat Ajax aardig stond en goed naar voren verdedigde. Dat wel.
Op de banken? Nee, natúúrlijk niet... Ik ook niet.
K.
Still alive...