AJAX - FC Utrecht (21 januari 2007)
Vanwege z'n snelheid, conditie, kracht en atletisme kwam hij veel verder op verdedigend gebied dan Ogararu. Trabelsi is twee klassen beter, vrees ik. Zelfs op 70% heb ik liever Trabelsi.Lucas schreef:Trabelsi de laatste twee jaar bij Ajax was drie keer niks! Daarnaast kon hij niet verdedigen
Maar ten koste van wie?Jöhnk schreef:Ik begrijp er niets van. Perez is de eerste speler zijn die ik zou opstellen.
En Utreg speelde met een achterhoede waarin een paar jongens stonden die amper de Olvarit zijn ontgroeid. Leuke eerste 20 minuten, daarna was de koek op.Lucas schreef:Het was natuurlijk wel thuis tegen Utrecht. Benieuwd naar de opstelling en intentie volgende week uit in Groningen!
Positief vond ik dat HtC nu eens niet emotioneel reageerde en de ploeg vertrouwen gaf die voor de winterstop ook speelde. Aan de andere kant zou het natuurlijk ook van de gekke zijn Sneyder en KJH te passeren. Dat is ons kapitaal, die 2 moeten altijd spelen.
Eens kijken wat ploeg en trainer er de komende weken van bakken. Je kunt er eigenlijk geen peil op trekken, afwachten maar.
Natuurlijk niet. Het wil ook niet zeggen dat als je een schroevendraaier in zijn navel steekt en een halve draai kloksgewijze draait, zijn achterwerk er af zal vallen.
Positioneel was hij erg goed voor zo'n jongen knaap. Ik weel niet hoe oud hij is maar hij zag er niet ouder dan 19-20 uit. Ik zou hem in de gaten houden en aantrekken als hij er goed uit blijf zien voor iedere tweede klasser in England of Spanje er achteraan gaat ziiten. Voorts is een verdediger heel wat anders dan een aanvaller en goed positie kiezen is een punt waarop vele onervaren spelers afvallen.
Positioneel was hij erg goed voor zo'n jongen knaap. Ik weel niet hoe oud hij is maar hij zag er niet ouder dan 19-20 uit. Ik zou hem in de gaten houden en aantrekken als hij er goed uit blijf zien voor iedere tweede klasser in England of Spanje er achteraan gaat ziiten. Voorts is een verdediger heel wat anders dan een aanvaller en goed positie kiezen is een punt waarop vele onervaren spelers afvallen.
Noemde jij Ten Cate laatst niet een excuustruus? Dit is al de zoveelste keer dat ik jou een overwinning zie afzwakken door te wijzen op de zwakte van de tegenstander.wimpey schreef:En Utreg speelde met een achterhoede waarin een paar jongens stonden die amper de Olvarit zijn ontgroeid.
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects
-The Usual Suspects
Ik wijs anders ook geregeld op de zwakte van onze trainer. Dat doet Ten Cate nou nooit! ;)Marijn schreef: Noemde jij Ten Cate laatst niet een excuustruus? Dit is al de zoveelste keer dat ik jou een overwinning zie afzwakken door te wijzen op de zwakte van de tegenstander.
Wat moet ik dan: zeggen dat Utreg zo geweldig was, dat we dit seizoen de treble nog pakken, dat er een Ten Cate-effect waarneembaar is en dat het allemaal zo geweldig gaat?!
Je zou het misschien vergeten wanneer de je de twee kampen op AT ziet, maar er bestaan ook genuanceerdere standpunten, Wimpey.
Je moet helemaal niets. Ik constateer slechts dat jij je schuldig maakt aan datgene wat je Ten Cate verwijt.
Je moet helemaal niets. Ik constateer slechts dat jij je schuldig maakt aan datgene wat je Ten Cate verwijt.
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects
-The Usual Suspects
Vind ik niet. Er stonden zondag 2 ploegen op het veld. De uitploeg verkeerde nog in de winterslaap, de thuisploeg ontwaakte daar voor een half uurtje uit. Dat heeft toch niets met excuses te maken?!Marijn schreef: Je moet helemaal niets. Ik constateer slechts dat jij je schuldig maakt aan datgene wat je Ten Cate verwijt. Hypocriet.
Ik kan niet bepaald warm worden van het huidige Ajax, het waarom probeer ik te formuleren. Heeft ook niets met excuses te maken, veel meer met het constateren van dezelfde gebreken die onze club al jaren parten spelen.
Ach, of je het excuses noemt of niet vind ik niet zo interessant. Eerder verweet je Ten Cate dat hij bij verloren wedstrijden teveel naar andere factoren verwijst, in plaats van naar het eigen elftal (of eigen handelen) te kijken. Vervolgens zie ik je bij minimaal twee gewonnen wedstrijden de prestatie bagatelliseren door te verwijzen naar andere factoren (de tegenstander).wimpey schreef: Vind ik niet. Er stonden zondag 2 ploegen op het veld. De uitploeg verkeerde nog in de winterslaap, de thuisploeg ontwaakte daar voor een half uurtje uit. Dat heeft toch niets met excuses te maken?!
-The Usual Suspects
-The Usual Suspects
Dat zegt helemaal niemand. Not even close.wimpey schreef:Wat moet ik dan: zeggen dat Utreg zo geweldig was, dat we dit seizoen de treble nog pakken, dat er een Ten Cate-effect waarneembaar is en dat het allemaal zo geweldig gaat?!
Maar het is wel zo dat het al een tijdje niet meer aan Ajax heeft gelegen als er gewonnen werd. Op de tegenstander is altijd wel wat aan te merken geweest.wimpey schreef:Vind ik niet. Er stonden zondag 2 ploegen op het veld. De uitploeg verkeerde nog in de winterslaap, de thuisploeg ontwaakte daar voor een half uurtje uit. Dat heeft toch niets met excuses te maken?!
Ik kan niet bepaald warm worden van het huidige Ajax, het waarom probeer ik te formuleren. Heeft ook niets met excuses te maken, veel meer met het constateren van dezelfde gebreken die onze club al jaren parten spelen.
Ik hoor anders geregeld dat er onder ten Cate sprake is van progressie. Dat is dan toch een ten Cate-effect?!Thomas schreef:Dat zegt helemaal niemand. Not even close.wimpey schreef:Wat moet ik dan: zeggen dat Utreg zo geweldig was, dat we dit seizoen de treble nog pakken, dat er een Ten Cate-effect waarneembaar is en dat het allemaal zo geweldig gaat?!
Bertje for President!
Die gebreken constateer ik ook. De spelers uit de eigen jeugd moeten nog teveel leren als ze bij het eerste komen en de van buiten gehaalde spelers lopen niet altijd over van kwaliteit. Verder leiden we meer van hetzelfde op. Waarom geen mandekkers of vleugelspelers?wimpey schreef:Ik kan niet bepaald warm worden van het huidige Ajax, het waarom probeer ik te formuleren. Heeft ook niets met excuses te maken, veel meer met het constateren van dezelfde gebreken die onze club al jaren parten spelen.
Neemt niet weg dat er wel iets in gang gezet wordt bij Ajax. MVG licht scouting en opleiding door, HtC is een vakman die weet hoe hij een team moet neerzetten, dat heeft hij in het verleden bewezen. Dat we er nog lang niet zijn kan iedereen zien, maar ik zie wel aanzetten tot het soort voetbal dat we willen spelen.
Het stinkt aan alle kanten!
En wat heeft dat met die post van Wimpey te maken. Daar staat toch echt iets veel extremers in hoor.Kaboem! schreef:Ik hoor anders geregeld dat er onder ten Cate sprake is van progressie. Dat is dan toch een ten Cate-effect?!Thomas schreef:Dat zegt helemaal niemand. Not even close.wimpey schreef:Wat moet ik dan: zeggen dat Utreg zo geweldig was, dat we dit seizoen de treble nog pakken, dat er een Ten Cate-effect waarneembaar is en dat het allemaal zo geweldig gaat?!