Maarten Fontein

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

999

Bericht door 999 » do jan 11, 2007 3:32 pm

Lucas schreef:Hij was er vorig jaar toch ook al? Waarom gaat dat eens in de twee jaar kampioen pas dit jaar in dan?
Omdat dat nu effe zo uit komt misschien ...
Blij met de punten ...

Marijn

Bericht door Marijn » do jan 11, 2007 7:47 pm

Jöhnk schreef:Ik vind het een beetje onzinnig wat Fontein zegt. Je staat ergens voor of niet. Uit deze teksten spreekt twijfel. Of hij zegt gewoon wat het volk wil horen, dat kan natuurlijk ook.
Mwah, ik vind ambities niet iets waar je 'voor kunt staan'. Het is domweg naïef om er vanuit te gaan dat ambities hoe dan ook gehaald gaan worden en niet rekening te houden met de mogelijkheid dat dit niet gaat lukken.
Misschien spreekt er wel twijfel uit, maar hebben we die niet allemaal? Of ga jij er wel voor de volle 100% vanuit dat wij volgend jaar kampioen worden? Pas als Fontein dát zou roepen, zegt hij wat het volk wil horen.
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do jan 11, 2007 8:04 pm

Dat vind ik juist het vreemde: dat hij zijn functioneren ophangt aan die landstitel.

Als Ajax kampioen wordt heeft Fontein het goed gedaan, maar als Ajax tweede wordt op twee punten van Feyenoord, dan heeft hij 'gefaald'. Volgens mij zit het iets anders.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jan 11, 2007 9:06 pm

Volgens mij ook. Natuurlijk is het de bedoeling dat iedereen binnen Ajax uiteindelijk mee helpt aan de sportieve prestaties maar het lijkt mij normaal dat eerst de trainer, z'n staff en de TD verantwoordelijk worden gehouden en desnoods ook de voorzitter, AD en companen. Maar eerlijk gezegd zou ik Fontein alleen beoordelen op z'n prestaties in zijn vakgebied.

Jim

Bericht door Jim » do jan 11, 2007 9:49 pm

Thomas schreef:Maar eerlijk gezegd zou ik Fontein alleen beoordelen op z'n prestaties in zijn vakgebied.
Dat zit dan wel goed. IJs verkopen kan hij naar het schijnt als geen ander. ;)

LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 12, 2007 8:59 am

Met ijs en voetballers moet je anders heel erg uitkijken, vraag dat maar aan Pienaar!
I think I lost my fucking headache

999

Bericht door 999 » za jan 20, 2007 2:45 pm

Bij Ajax ligt de lat nog hoger’

Er was nog geen beleidsplan uit zijn koker gerold of een interview met hem te lezen geweest, toen de man met twee bijnamen zijn intrede deed in het voetbal. Hij luisterde naar de naam Maarten Fontein en hij zou vanaf december 2005 algemeen directeur van Ajax worden.

‘IJscoman’ noemden sommigen hem denigrerend, daarmee refererend aan zijn verleden bij Unilever, waar hij 29 jaar werkte en diverse ijsbedrijven hielp op te zetten. ‘De Aardappel’ was zijn andere snel verworven bijnaam, vanwege zijn bekakte stemgeluid dat in de voetbalwereld zelden wordt gehoord.

‘Daar heb ik ook hartelijk om moeten lachen’, zegt Fontein nu. ‘Als je iemand niet kent, pak je hem kennelijk op het uiterlijk. Voor mij is de inhoud doorslaggevend. Voeg ik waarde toe? Dat vraag ik me liever af.’

Na een dienstverband van ruim een jaar valt op dat Fontein zijn werk het liefst op de achtergrond doet. Martin van Geel verdedigt het technische beleid van de club, Jeroen Slop gaat over de financiële zaken en als Ajacieden zich verbaal vergalopperen, treedt voorzitter John Jaakke naar buiten.

Fontein bleef uit beeld en als het aan hem ligt, zal dat altijd zo blijven. ‘Ik zal nooit in een praatprogramma over voetbal gaan zitten. Daar voel ik me niet thuis. Er wordt vaak op de man gespeeld en ik mis de diepgang.

‘Ik zie bijvoorbeeld nooit een goede discussie over wereldse zaken, of over wat er bij de UEFA en de FIFA gebeurt. Die onderwerpen zijn niet goed voor de kijkcijfers, dat begrijp ik ook wel. En wie zit er nu op Maarten Fontein te wachten? Laat die spelers en onze trainer maar over voetbal praten.’

De directeur onderzoekt liever in alle rust de mogelijkheid van een samenwerkingsverband met een club uit China. Drie werkbezoeken bracht hij al aan dat land, onder meer om te kijken op welke manier de club haar kennis over de jeugdopleiding kan verkopen.

‘Ajax heeft een fanbase van 40 tot 100 miljoen mensen in China. Die kennen de club niet alleen van de successen in de Champions League en van spelers als Cruijff, Van Basten en Bergkamp, maar vooral vanwege de jeugdopleiding. Wij onderzoeken de mogelijkheid of we die specifieke kennis van het opleiden van voetbaltalent kunnen exploiteren.

‘Wij willen een concept ontwikkelen, dat uitgaat van samenwerking met de Chinese voetbalbond en een club. We hopen tussen nu en zes maanden een voorlopige overeenkomst te ondertekenen.’

Waartoe moet dat leiden?

‘De essentie is dat Chinese trainers naar Amsterdam komen en training krijgen, en dat spelers hier stage kunnen lopen. Een beetje het Ajax Cape Town-model. Maar dit is wel een plan voor de lange termijn hoor. We hebben hier het businessplan nog niet voor klaar liggen. We doen nu een haalbaarheidsstudie, want we willen niet zomaar ergens miljoenen instoppen.’

U noemt Ajax Cape Town, maar wanneer breekt er eens een talent door van die club?

‘Het probleem met de huidige lichting spelers is dat ze het opleidingstraject hebben gemist tussen hun achtste en twintigste. Dus je kunt het succes van deze samenwerking pas beoordelen als iemand het hele traject heeft doorlopen. Dat is pas over zes of acht jaar te zien.

‘Misschien hebben we in de afgelopen jaren verzuimd gebruik te maken van elkaars sterkte. Wij hadden trainers uit Zuid-Afrika naar Amsterdam kunnen halen om ze op te leiden. En zelf hadden we vaker een bezoek kunnen brengen aan Kaapstad om te helpen. Dat gaan we dus anders en beter aanpakken.

‘Zo wordt Hans Vonk nu opgeleid als technisch coördinator en is het huidige hoofd jeugdopleiding van Ajax Cape Town in Amsterdam geweest, zodat hij heeft kunnen zien hoe het bij ons is georganiseerd.’

Had dat niet veel eerder moeten gebeuren?

‘Op zich wel ja. Maar na de beursgang is Ajax ook andere samenwerkingsverbanden aangegaan. Die bleken uiteindelijk niet voldoende vruchtbaar. We waren met zo veel dingen tegelijk bezig dat er geen doorstart kon worden gemaakt met Ajax Cape Town.’

Dus Ajax corrigeert nu de fouten uit het verleden?

‘Ik weet niet of het corrigeren is. Wij trachten Ajax op een volgend platform te brengen. Over twee jaar moeten de eerste talenten de overstap maken naar Amsterdam. Dat geeft de jeugd in Kaapstad ook een stimulans.’

Voorzitter John Jaakke zei tijdens zijn nieuwjaarsrede dat Ajax zichzelf een spiegel moet voorhouden en best wat kritischer mag zijn op zichzelf. Had dat ook uit uw pen kunnen komen?

‘Absoluut. Als je mensen van 20 nu pas mentale begeleiding gaat geven, ben je eigenlijk te laat. Toen ik hier begon, viel me op dat bij de jeugd moeder de tas droeg, vader daar ergens achteraan kwam. Dan pas kwam het keizertje binnen. Daar moet je vanaf.’

Maar dat is de jeugd. Kenneth Perez en Wesley Sneijder schelden een grensrechter en een scheidsrechter op de meest grove wijze uit. Wat vindt u daarvan?

‘Dat betreur ik natuurlijk enorm. Als mijn eigen kind dat zou doen, zou ik eerst zelf eens goed in de spiegel kijken. Hoe kan dat gebeuren? Gaan ze met de verkeerde mensen om of zit er iets anders achter? Kan ik mezelf wat verwijten?

‘Daarna ga je kijken waar je dat gedrag kunt corrigeren. Eerst probeer je bepaald gedrag te corrigeren door het bespreekbaar te maken. Helpt dat niet, dan tref je maatregelen.’

Was u geërgerd of geschokt?

‘Beide. Ajax heeft een voorbeeldfunctie en dan ligt de lat nog hoger ten aanzien van je gedrag. Zeker als wij bepaalde normen en waarden voorstaan.’

Hebt u de spelers erop aangesproken?

‘Ja, we zijn met Martin van Geel in de kleedkamer geweest een paar dagen erna. Meer ga ik er niet over zeggen.’

Maar Ajax is toch met een campagne begonnen, waarin de club stelt hoe een Ajacied in het leven staat?

‘Daar staan we ook voor. Maar dat wil niet zeggen dat het dan ook meteen allemaal zo is en er nooit meer iets misgaat. Het is een proces dat blijft doorgaan, net als het opvoeden van kinderen.’

Waarom bent u na die verbale uitbarstingen eigenlijk niet naar buiten getreden? U blijft als directeur zo anoniem.

‘Dat doe ik bewust, want ik ben bezig een club te runnen en invulling te geven aan ons beleidsplan. Henk ten Cate en Martin van Geel gaan over voetbalzaken, ik over de algemene zaken.’

Dit zijn toch algemene zaken?

‘Dit raakte de vereniging in zijn volle omvang, vonden wij. En John Jaakke is voorzitter van die vereniging.’

Maar Jaakke zegt dan dat Ajax geen koorknapenvereniging is. Dat is niet echt een gelukkige uitspraak.

‘Dat heeft hij ook erkend. Maar de media pakken één zinsnede uit een genuanceerd verhaal en daarop worden wij vervolgens afgerekend.

‘We hebben dan ook in de spiegel gekeken en ervan geleerd. We moeten nu zorgen dat het niet meer voorkomt. Maar binnen de club is er voldoende ruimte voor zelfreflectie.’

Als Ajax geen kampioen wordt, stellen jullie dan als eis aan trainer Henk ten Cate dat hij dat volgend jaar wel wordt?

‘Ja, dat is een eis. Anders falen we. Op een gegeven moment mag je de directeur afrekenen op een plan. Dan mogen de mensen tegen mij zeggen: we hebben niet meer voldoende vertrouwen in jou en weten niet of er nog voldoende basis is.’

Dan verbindt u daar uw positie aan?

‘Ja, dat zou kunnen. Dat is aan degenen die mij benoemen of ontslaan.’

Structureel bij de beste zestien ploegen van Europa behoren, vindt u dat wel een reële doelstelling?

‘Ik denk het wel. We hoeven ons niet te spiegelen aan Manchester United, Chelsea of Real Madrid. We moeten kijken naar FC Porto of Lyon.’

Lyon is een ploeg die bijna jaarlijks de vloer aanveegt met Real Madrid.

‘Maar jarenlang had Lyon dat niveau nog niet bereikt en waren ze toch bij de laatste zestien.’

Uw doelstelling komt niet overeen met de resultaten van de laatste jaren.

‘Eens in de twee jaar kampioen worden, is ons ook niet gelukt. Maar er is een periode geweest, waarin Ajax dat wel heeft gehaald. En wij denken dat Ajax dit als een ambitie moet neerleggen. Daarom moeten wij daar een klimaat voor creëren. Rome is ook niet in één dag gebouwd.’

Ajax wil dus aanschurken tegen de Europese elite, terwijl de realiteit is dat de club niet meer is dan een Europese middenmoter.

‘Sportief gezien heb je daar op dit moment gelijk in. Maar wij hebben de filosofie dat 50 procent van onze spelers uit de jeugdopleiding moet komen.

‘En hoewel we de Ronaldinho’s van deze wereld niet kunnen halen, denken we dat we Europees toch een rol kunnen spelen. Wij moeten onze winst uit de jeugd halen.’

Maar welk uitzonderlijke talent, dat de Europese top heeft gehaald, heeft Ajax de laatste jaren dan opgeleid?

‘Ik denk dat Van der Vaart het had kunnen zijn. En ik denk dat Sneijder het kan zijn. Emanuelson heeft de potentie. Maar inderdaad, de club heeft de laatste jaren geen talent opgeleid voor de echte top. Daar moeten we weer naar toe. Daarom geven we de opleiding nu ook weer een injectie.’

Wat is er mis met die opleiding?

‘We moeten flexibeler zijn, niet zo halsstarrig denken in één spelsysteem. Aan de individuele kwaliteiten van spelers moet meer aandacht worden gegeven om topspelers van ze te maken. Misschien zijn de resultaten van de teams de laatste jaren belangrijker geweest dan de individuele ontwikkeling van de spelers.’

Ajax is dit seizoen gestart met de campagne ‘Ik ben rood, ik ben wit, ik ben Ajacied’. Wij kregen op de redactie zelfs een kerstkaart waarop stond dat de kerstman Ajacied is. Wat moeten we daar precies mee?

‘Wij zagen daar humor in, een ludieke actie. Wat ik ook mooi vond, waren de spandoeken met de tekst: ik drink bier, ik rook wiet, ik ben Ajacied. Dan denk ik: dan wordt er toch op een leuke manier invulling gegeven aan zo’n campagne. Dat brengt mij weer op het idee dat we misschien een ‘spandoek van de wedstrijd’ moeten hebben.’

Door wie is die Ajax-campagne eigenlijk bedacht?

‘Heel toevallig door een vrijwilliger bij Ajax. Die zat te bladeren in een boekje, waarin een foto stond uit 1922 van een man die met de armen over elkaar stond en een beetje arrogant uit zijn ogen keek. Toen heeft die vrijwilliger daar die tekst onder gezet en zo is die campagne verder ontwikkeld.’

Kan de Ajax-supporter zich hiermee wel identificeren?

‘Je kunt er toch om lachen? Ik moest dat in elk geval wel. Je moet niet te serieus in alles worden. Er moet ook plezier en fun bij zijn. Er mag best wat meer leven in de brouwerij komen.

‘Ik vind het Ajax-publiek vaak zo kritisch. Kritisch is goed, maar van mij mogen ze op sommige momenten ook best wat meer achter hun club staan en dat ook laten merken.’

U bent immers een echte F-sider?

‘Een D-sider. In mijn tijd heette het nog de Diemen-zijde en die is later omgedoopt in de F-side.

Maar tijdens de aandeelhoudersvergadering van vorig jaar zei u nog dat u een echte F-sider bent.

‘Voor alle duidelijkheid: ik heb niet de indruk willen wekken dat ik een hardcore F-sider ben. Maar ik heb wel willen zeggen dat ook ik vroeger achter het doel heb gestaan in De Meer.’
De Volkskrant.
Blij met de punten ...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jan 24, 2007 3:31 pm

Deze week staat Maarten Fontein in de VI. Op zich een goed stuk van onze algemeen directeur, al was het niet echt opzienbarend.
Even wat highlights:

Over China:
'We hebben daar een fanbase van vijftig tot honderd miljoen mensen' en 'Wat je in elk geval niet moet doen, is zonder visie Chinese spelers halen. Want als je die vervolgens aftest en terugstuurt, betekent dat voor Chinezen enorm gezichtsverlies'.

Zuid-Afrika:
'Er moet een constante pendel van leidinggevenden op gang komen. Natuurlijk moet dat de komende ajren tot meer talenten leiden. Als de teller over vijf jaar nog steeds alleen op Pienaar staat, heeft het geen zin verder te gaan'.

Mogelijkheid Nederlands-Belgische competitie:
'De wereld is sindsiden dermate veranderd, doe in elk geval weer eens een nieuwe toets'.

Beker:
'Verder heb ik grote vraagtekens bij het bekertournooi Dat kan zo echt niet doorgaan, daarvoor móét een andere vorm worden gevonden. Ajax dat thuis voor nog geen zevenduizend mensen speelt tegen ADO, nu weer tegen Haarlem...Het kost speeldagen, maar levert Ajax niets op'

Inkomsten media:
'Van onze inkomsten komt slechts twaalf procent uit de tak media. Dat moet omhoog.'
'Als in Nederlands clubverband ergens potentiële sponsors worden benaderd, is de eerste vraag: Doet Ajax mee? In het laatstte blok van De wedstrijden op Tien ligt in acht van de tien gevallen Ajax, om de mensen vast te houden. De populariteit van de topclubs bepaalt voor een groot deel de aantrekkelijkheid van de competitie'.

Verder riep hij mooie woorden over de concurrentie. 'Ik vind het knap wat AZ heeft bereikt. Zoals ik ook bewonder hoe Feyenoord bezig is erbovenop te komen. Dat is ook in ons voordeel, want Ajax heeft baat bij een sterke competitie'. Ook wou hij niet naar ander clubs gaan wijzen.
Laatst gewijzigd door peter op wo jan 24, 2007 3:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jan 24, 2007 3:42 pm

Bedankt Peter, maar hij is natuurlijk geen voorzitter. ;)
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

peter

Bericht door peter » wo jan 24, 2007 3:44 pm

Excuus. Iets verder op stond ook een stuk met Jaakke, dus vandaar de kortstondige verwarring.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo jan 24, 2007 3:47 pm

Peter schreef:Mogelijkheid Nederlands-Belgische competitie:
'De wereld is sindsiden dermate veranderd, doe in elk geval weer eens een nieuwe toets'.

Beker:
'Verder heb ik grote vraagtekens bij het bekertournooi Dat kan zo echt niet doorgaan, daarvoor móét een andere vorm worden gevonden. Ajax dat thuis voor nog geen zevenduizend mensen speelt tegen ADO, nu weer tegen Haarlem...Het kost speeldagen, maar levert Ajax niets op'
Ik zal mijn stokpaardje maar weer eens van stal halen: voeg de Nederlandse en Belgische clubs bijelkaar en maak daar een bekercompetitie van. Je hebt dan een groter aantal goeie ploegen in één toernooi (ipv Ajax-Haarlem bijvoorbeeld Genk-Ajax), het semi-internationale tintje maakt het voor de toeschouwers spannender en de beker krijgt een grotere uitstraling omdat je niet alleen de kampioen wordt van Nederland, maar van de hele Benelux.

Het lijkt mij het proberen waard; er is weinig te verliezen.
Ajax!

Vossie

Bericht door Vossie » wo jan 24, 2007 3:55 pm

Ja, prima begin. Eerst daarmee proef draaien, voordat je de hele competities overhoop haalt.
Kampioen van de Benelux is toch wel leuk! :D

Voor de JCS lijkt het mij wel mooi om het Liga Pokal voorbeeld te volgen, zeker als je de Eredivisie terugbrengt naar 16 clubs zou dat aan het begin van het seizoen wel een lekkere opwarmer zijn.

peter

Bericht door peter » wo jan 24, 2007 3:55 pm

Mij lijkt het ook geen gekke gedachte, hoor. De bekercompetitie ligt, zoals Fontein aangeeft, op zijn gat. De enige wedstrijd die er toe doet is die finale in de Kuip. Dit is geen Nederlands verschijnsel verder, want alleen in Duitsland en in Engeland heeft het bekertournooi (grote) waarde. Voor clubs als Twente, Utrecht, Roda en Feyenoord is het de enige mogelijkheid op een prijs, dus die zullen niet te spreken zijn over een aanpassing. Toch moet er maar eens kritisch naar gekeken worden, want het leeft gewoon niet.

Nihad

Bericht door Nihad » wo jan 24, 2007 4:04 pm

Voor clubs als Twente, Utrecht, Roda en Feyenoord is het de enige mogelijkheid op een prijs
Je mag Ajax er ook wel tussen zetten, hoor. :X
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

LucaS

Bericht door LucaS » wo jan 24, 2007 4:07 pm

Nee hoor. Nog geen 2 1/2 jaar geleden was Ajax nog kampioen

MHF

Bericht door MHF » wo jan 24, 2007 4:08 pm

Peter schreef:Deze week staat Maarten Fontein in de VI. Op zich een goed stuk van onze algemeen directeur, al was het niet echt opzienbarend.
Even wat highlights:

....

Over China:
'We hebben daar een fanbase van vijftig tot honderd miljoen mensen'

....

Inkomsten media:
'Van onze inkomsten komt slechts twaalf procent uit de tak media. Dat moet omhoog.'

....
Dat doen we toch goed, binnen 4 dagen is onze fanbase met 10 miljoen gegroeid! Of ziet de VI het wat positiever in dan de Volkskrant?

Daarnaast vraag ik mij af of hij vooral/alleen naar Media-inkomsten kijkt met het oog op financiele groei. Ik mag toch hopen van niet want juist hij moet met zijn commercieel inzicht onze club naar een hoger plan helpen op dit vlak. Tot nu toe lees ik echter maar verdomd weinig over een verbeterde merchandising. En dat terwijl bijvoorbeeld 'onze' Ko voorbeelden te over heeft gegeven van producten en diensten die hier aan kunnen bijdragen.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jan 24, 2007 4:09 pm

Sterker nog: minder dan twee jaar geleden was Ajax nog regerend landskampioen.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 24, 2007 4:11 pm

In die dromen over China geloof ik niet. In China weten ze heel goed dat er grotere clubs zijn dan Ajax.
Het stinkt aan alle kanten!

MHF

Bericht door MHF » wo jan 24, 2007 4:20 pm

joey schreef:In die dromen over China geloof ik niet. In China weten ze heel goed dat er grotere clubs zijn dan Ajax.
Ach, volgens mij weet jij uit eigen ervaring dat er over de hele wereld mensen met een Ajax shirtje rondlopen, van Lapland tot Indonesie. Als je weet aan te spreken door je op welke manier dan ook te onderscheiden is er vast wel wat te halen. Bijkomend voordeel van China is de enorme schaalgrootte; je ontwikkelt produkten voor een markt van dik één miljard mensen. Dat is dik 63x de Nederlandse markt.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jan 24, 2007 4:22 pm

joey schreef:In die dromen over China geloof ik niet. In China weten ze heel goed dat er grotere clubs zijn dan Ajax.
En dus maar niet proberen?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

MHF

Bericht door MHF » wo jan 24, 2007 4:26 pm

Lucas schreef:Nee hoor. Nog geen 2 1/2 jaar geleden was Ajax nog kampioen
Ja, dat waren nog eens toptijden! :X ;)

LucaS

Bericht door LucaS » wo jan 24, 2007 4:27 pm

Dat natuurlijk niet MHF, maar we winnen nog net te vaak een prijs om Nihads zure opmerking te rechtvaardigen.
Nihad schreef:
Voor clubs als Twente, Utrecht, Roda en Feyenoord is het de enige mogelijkheid op een prijs
Je mag Ajax er ook wel tussen zetten, hoor. :X

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 24, 2007 4:44 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Kun je doen, maar verwacht er geen wonderen van. Vergeet ook niet dat bijvoorbeeld shirts op grote schaal illegaal nagemaakt worden. Ik heb in Azië meer nep dan echt gezien. :yes:
Wat heeft PSV uiteindelijk aan Korea gehad? En die konden Hiddink 'exploiteren'.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo jan 24, 2007 4:56 pm

Giacomo Puccini schreef: Ik zal mijn stokpaardje maar weer eens van stal halen: voeg de Nederlandse en Belgische clubs bijelkaar en maak daar een bekercompetitie van.
Eens, maar ik zou nog wat verder willen gaan, doe ook maar gewoon 1 competitie. 10 Nederlandse en 6/8 Belgische clubs, moet je eens opletten wat voor een leuke competitie je dan hebt. Liever Anderlecht en Standard dan Excelsior of Willem2.

MHF

Bericht door MHF » wo jan 24, 2007 4:58 pm

joey schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Kun je doen, maar verwacht er geen wonderen van. Vergeet ook niet dat bijvoorbeeld shirts op grote schaal illegaal nagemaakt worden. Ik heb in Azië meer nep dan echt gezien. :yes:
Wat heeft PSV uiteindelijk aan Korea gehad? En die konden Hiddink 'exploiteren'.
Maar daar zijn de shirts al in het land van herkomst, scheelt aanzienlijk in de kosten! Of bied zelf een 'nepkledinglijn' aan (niet vertellen aan Adidas!), net als dat bierbrouwers ook A en B/C merken in hun assortiment hebben! :cheer:

Plaats reactie