Dat maakt Rosenberg nog geen betere spits :aai:Lucas schreef:Huntelaar is over een half jaar of een jaar weg
Rosenberg
Moderator: mods
Ik kan je niet echt volgen Lucas.
Alleen omdat hij een aantal goals heeft gescoord en wat assists heeft hij het goed gedaan? Net als dat Blind het goed heeft gedaan omdat hij na een erbarmelijk slecht seizoen alsnog de beker en de playoffs won? Nu zijn er spitsen die geen van beiden doen (zoals er ook trainers zijn die geen van beiden doen ;)) maar ik heb toch verre van genoten van Markus die in heel wat partijen verder als hoekschopvlag had kunnen dienen, hij deed dikwijls totaal niet mee aan het spel.
Betere kwaliteiten dan Babel kan ik Rosenberg ook niet toeschrijven. De eerste aanname van beide heren is niet optimaal, het spelinzicht kan bij beide beter en waar Rosenberg vooralsnog iets trefzekerder lijkt te zijn heeft Babel een betere passeeractie, versnelling en biedt hij meer dreiging. Ik zie Rosenberg op zijn 25ste echter nog nauwelijks iets bijleren terwijl Babel met zijn 19(?)jaar nog wel wat gestuurd kan worden.
Zoals e.e.a. vorig jaar is verlopen en zoals Markus er nu bij zit zou ik daarom zeer content zijn met een bod dat min of meer gelijk is aan zijn aankoopsom. Het zit in zo'n typische situatie waarin Ajax altijd doet aan kapitaalvernietiging...
Alleen omdat hij een aantal goals heeft gescoord en wat assists heeft hij het goed gedaan? Net als dat Blind het goed heeft gedaan omdat hij na een erbarmelijk slecht seizoen alsnog de beker en de playoffs won? Nu zijn er spitsen die geen van beiden doen (zoals er ook trainers zijn die geen van beiden doen ;)) maar ik heb toch verre van genoten van Markus die in heel wat partijen verder als hoekschopvlag had kunnen dienen, hij deed dikwijls totaal niet mee aan het spel.
Betere kwaliteiten dan Babel kan ik Rosenberg ook niet toeschrijven. De eerste aanname van beide heren is niet optimaal, het spelinzicht kan bij beide beter en waar Rosenberg vooralsnog iets trefzekerder lijkt te zijn heeft Babel een betere passeeractie, versnelling en biedt hij meer dreiging. Ik zie Rosenberg op zijn 25ste echter nog nauwelijks iets bijleren terwijl Babel met zijn 19(?)jaar nog wel wat gestuurd kan worden.
Zoals e.e.a. vorig jaar is verlopen en zoals Markus er nu bij zit zou ik daarom zeer content zijn met een bod dat min of meer gelijk is aan zijn aankoopsom. Het zit in zo'n typische situatie waarin Ajax altijd doet aan kapitaalvernietiging...
De ploeg der dapp're Meersche Helden...
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Huntelaar laat anderen scoren door continu 2 verdedigers mee te trekken. Denk niet dat ze dezelfde dekking aan Rosenberg zouden geven.Lucas schreef:Maar er zal dus wel over opvolging nagedacht moeten worden. Babel of Leonardo? Ik mag het toch niet hopen...
Overigens, in de rol die ten Cate Huntelaar dwingt, ben ik er niet van overtuigd dat Rosenberg slechter is
Maar als ze Huntelaar verkopen hebben ze weer geld genoeg voor een kwaliteits aankoop. En met Van Geel aan het roer heb ik er vertrouwen in dat we niet weer met een type Rosenberg opgescheept gaan zitten.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Het blijkt dat je me niet kan volgen. Je samenvatting van mijn 'opvatting' over Blind is onjuist en onvolledig. Het feit dat ik Blind langer bij onze club had willen zien, is niet het gevolg van het 'na een erbarmelijk seizoen de beker en play-offs winnen'.MHF schreef:Ik kan je niet echt volgen Lucas.
Vwb Rosenberg heb ik het over zijn kwaliteiten als spits. Natuurlijk is het geen linksbuiten. Ik stel alleen maar vast dat hij op deze voor hem vreemde positie een hoog rendement haalde. Hehoogste rendement van een linksbuiten in jaren (ik vermoed terug tot Michael Laudrup, die daar vaak werd geposteerd). Rosenberg is een spits, ik vind niet dat hij lang genoeg op die positie heeft gespeeld (bij Ajax, in het Ajaxsysteem) om vast te stellen of hij eea onder de knie kan krijgen. Hij zou iig niet de eerste Ajacied zijn die eventjes tijd nodig had om te wennen aan het andere spelsysteem.
I think I lost my fucking headache
Je doelt waarschijnlijk op het feit dat Blind volgens jou heeft aangetoond en/of met de tijd had aangetoond dat hij Ajax aan het voetballen kon krijgen? Een opvatting die ik niet deel, vandaar dat ik dit 'over het hoofd heb gezien'... ;)Lucas schreef:
Het blijkt dat je me niet kan volgen. Je samenvatting van mijn 'opvatting' over Blind is onjuist en onvolledig. Het feit dat ik Blind langer bij onze club had willen zien, is niet het gevolg van het 'na een erbarmelijk seizoen de beker en play-offs winnen'.
Vwb Rosenberg heb ik het over zijn kwaliteiten als spits. Natuurlijk is het geen linksbuiten. Ik stel alleen maar vast dat hij op deze voor hem vreemde positie een hoog rendement haalde. Hehoogste rendement van een linksbuiten in jaren (ik vermoed terug tot Michael Laudrup, die daar vaak werd geposteerd). Rosenberg is een spits, ik vind niet dat hij lang genoeg op die positie heeft gespeeld (bij Ajax, in het Ajaxsysteem) om vast te stellen of hij eea onder de knie kan krijgen. Hij zou iig niet de eerste Ajacied zijn die eventjes tijd nodig had om te wennen aan het andere spelsysteem.
Ik ben met je eens dat Rosenberg niet erg veel tijd heeft gehad maar zoals ik bijvoorbeeld bij Zlatan -die ook geen beste start had- altijd het gevoel had dat het een klasbak was die angst in zou gaan boezemen bij de tegenstander, zo krijg ik dat gevoel bij Rosenberg totaal niet. Ik durf het wel aan om nu te veronderstellen dat Rosenberg niet de absolute top gaat halen zoals hij ook nooit dé spits van Ajax zal gaan worden.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...
En het was dus ook zo tot op dat momentThomas schreef:Jij geloofde daar een tijdje terug toch heilig in? :DLucas schreef:Ik had begrepen dat er behoorlijk veel belangstelling was. Ook al waren de berichten tot een maand geleden dat hij niet weg mocht. Zo heb ik ook de naam Lyon voorbij zien komen. Voorwaar de Europese top, Lyon en Werder
Inderdaad.Lucas schreef:En het was dus ook zo tot op dat momentThomas schreef:Jij geloofde daar een tijdje terug toch heilig in? :DLucas schreef:Ik had begrepen dat er behoorlijk veel belangstelling was. Ook al waren de berichten tot een maand geleden dat hij niet weg mocht. Zo heb ik ook de naam Lyon voorbij zien komen. Voorwaar de Europese top, Lyon en Werder
Ik geef geen moreel oordeel, ik stel alleen vast dat je tot 1 december het volste vertrouwen kan genieten en op twee december passé kunt zijn.
Maar als je een moreel oordeel wil; als iemand na 20 jaar zwoegen voor de baas op zijn oude dag kan oprotten omdat ie niet meer zo handig is met de nieuwste techniek als een 20-jarige, dan vind ik dat wel kwalijk ja
Maar als je een moreel oordeel wil; als iemand na 20 jaar zwoegen voor de baas op zijn oude dag kan oprotten omdat ie niet meer zo handig is met de nieuwste techniek als een 20-jarige, dan vind ik dat wel kwalijk ja
Vind ik niet. Als baas wil je dat je bedrijf optimaal draait en dan hoef je van mij niet uit liefdadigheid iemand te laten zitten die dat (ongewild) tegenhoudt.Lucas schreef: Maar als je een moreel oordeel wil; als iemand na 20 jaar zwoegen voor de baas op zijn oude dag kan oprotten omdat ie niet meer zo handig is met de nieuwste techniek als een 20-jarige, dan vind ik dat wel kwalijk ja
Neemt niet weg dat zo iemand natuurlijk wel goed gecompenseerd moet worden.
-
Vind ik ook. Je kunt je sowieso afvragen of ontslagbescherming wel aan de orde moet zijn voor mensen die zoveel verdienen. Maar dat is een andere discussie.Peter schreef:Verder is een werknemer die niet overweg met een nieuwe technologie wel wat anders dan een voetballer die per jaar een miljoen euro opstrijkt.
Rosenberg is nooit een favoriet van HtC geweest. Zoveel is wel duidelijk.
Het stinkt aan alle kanten!