Johan Cruyff Schaal en KNVB beker

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Michael_B

Bericht door Michael_B » di jan 23, 2007 1:48 pm

Mwoah, het blijft een lekker zakcentje voor het uitvoeren van je hobby natuurlijk...
Face your fears and live your dreams, No Fear

MHF

Bericht door MHF » di jan 23, 2007 1:54 pm

De Dominee schreef:Mwoah, het blijft een lekker zakcentje voor het uitvoeren van je hobby natuurlijk...
Absoluut, maar die 'hobby' kan je maar uitoefenen tot je +/- 35ste, daarna moet je iets anders gaan verzinnen en gemiddeld zal men noch een geweldige opleiding, noch een schat aan werkervaring meebrengen wanneer men met 35 fulltime de arbeidsmarkt betreedt.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

999

Bericht door 999 » di jan 23, 2007 2:32 pm

De Dominee schreef:Mwoah, het blijft een lekker zakcentje voor het uitvoeren van je hobby natuurlijk...
Zeker als je nivo ziet in de Jupiter l.
Blij met de punten ...

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di jan 23, 2007 2:43 pm

Duke schreef:
joey schreef:Feyenoord ligt al uit de beker, Cees. 3-2 verloren van RKC. :yes:
Wie is Cees trouwens?
Potdomme Joey! Jij vat ironische opmerkingen van MHF op als serieuze vragen van mij?? :dissapprove:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jan 23, 2007 2:43 pm

Vind het ook moeilijk te definiëren, hoor. Er is altijd een uitwisseling tussen Eerste Divisie, Buitenland en Eredivisie, namelijk. Veel spelers hebben wel iets van ervaring in de Eredivisie en het Buitenland, waardoor ze sowieso wel wat meer verdienen. Verder word er ook veel meer uitgekeerd op winstpremie, wat dus ook nog wel eens kan oplopen als je bij een leuk clubje speelt. Sponsorinkomsten zullen overigens wel weer wat tegenvallen. Bij een transfer vang je zelf ook altijd nog wel weer tekengeld, dus dat telt ook nog weer mee.

Met een gemiddeld salaris van pak 'em beet 45.000 en de sponsors/premies zul je wel op een jaarinkomen komen van ruim 50.000. Vaak is dat inclusief een auto en een vakantie in januari en juli ( ;) ). Moet zeggen dat je dat met een HBO/WO vaak niet zal gaan redden van je 25-35e. Spelers als Powel, Volmer, Wau en Bechan kunnen, mits ze normaal doen, gewoon na hun carrière een rustig baantje op zoeken.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jan 23, 2007 2:51 pm

Je ziet aan het salaris van Van Barneveld dat er betere tijden zijn geweest in de Eerste divisie. Zeker de spelers met een langlopend contract zullen nog best aardig kunnen meekomen. De laatste jaren is dat volgens mij wel een stuk minder geworden, ik denk dat de jongere, minder ervaren spelers echt geen vetpot hebben in de Eerste divisie.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 23, 2007 5:50 pm

MHF schreef:Dacht je werkelijk dat het vetpot was om te voetballen in Nederland, Thomas?
Een vetpot niet, maar bij Feyenoord, AZ, Ajax en PSV kan je je wel financieel onafhankelijk voetballen. En op het moment zullen clubs als Twente en Heerenveen wel aardig wat te makken hebben, waar dat een paar jaar terug Willem II en Vitesse waren.

Maar ik dacht eerlijk gezegd wel dat je in de Eerste Divisie toch wel op een ton kon rekenen. :blush:

LucaS

Bericht door LucaS » di jan 23, 2007 6:18 pm

30.000 euro is natuurlijk nog steeds boven modaal. Ik denk overigens ook dat premies niet op de salrissen worden geboekt, maar apart. Dan zou de 30.000 ook gewoon meer kunnen worden.
I think I lost my fucking headache

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di jan 23, 2007 8:16 pm

Correct Lucas. De spelerscontracten die ik heb gezien hebben een basissalaris én daarnaast nog een premiesysteem. Zelfs ook nog 8% vakantiegeld! :yes:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 23, 2007 8:42 pm

Welke spelerscontracten heb jij gezien? :sly:

LucaS

Bericht door LucaS » wo jan 24, 2007 8:58 am

Cees = Steef? :scared:

Kaboem

Bericht door Kaboem » wo jan 24, 2007 9:52 am

Of werken beide heren stiekem samen?
Bertje for President!

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jan 24, 2007 10:47 am

Geloof het of niet, maar ik heb meerdere contracten bekeken in verband met de verdenking van fraude. Verder vertel ik jullie natuurlijk lekker niks! :D

LucaS

Bericht door LucaS » wo jan 24, 2007 10:57 am

Cees heeft de GKL vrij weten te pleiten! :worshippy:

Harm

Bericht door Harm » wo jan 24, 2007 11:43 am

KNVB woest over vraagtekens bekerloting

24/1/2007 8 :46

De KNVB heeft geen goed woord over voor een aantal trainers uit de Jupiler League dat vraagtekens heeft gezet bij de loting voor de achtste finale van de KNVB-beker. De voetbalbond beraadt zich zelfs op de mogelijkheid de aanklager betaald voetbal in te schakelen om MVV-coach Jurrie Koolhof te bestraffen.

'Ik dacht dat de Chinese gokwereld alleen in België actief was', was een van de gewraakte uitspraken die Koolhof dinsdag deed in het Algemeen Dagblad. De coach vond het wel heel toevallig dat zijn MVV op bezoek moest bij het sterke AZ, een duel dat dinsdag overigens kansloos met 5-0 werd verloren door de Limburgers. 'Voor Tien blijven op deze manier de beste vier clubs uit de Eredivisie over.'

De KNVB reageerde woensdag in het AD bij monde van woordvoerder Frank Huizinga als door een adder gebeten. 'Ik had Koolhof graag uitgenodigd om live bij de loting aanwezig te zijn, maar als hij een vergelijking maakt met de Chinese gokwereld, blijft hij maar lekker thuis met zijn krokodillentranen. Wat een Calimero-gedrag.'

Huizinga legt uit dat gesjoemel met de loting onmogelijk is. Tegenwoordig worden de clubs door de balletjes uit een elektronisch apparaat aan elkaar gekoppeld en daarop is geen invloed uit te oefenen.

Koolhof was overigens niet de enige trainer die de eerlijkheid van de loting in twijfel trok. Gert Aandewiel (met Haarlem op bezoek bij Ajax) en Mike Snoei (met Go Ahead Eagles uit bij PSV) hadden ook commentaar. Volgens Snoei wordt er in de voetbalwereld al weken over gesproken. 'Dit is allemaal te toevallig.'
www.vi.nl

Een beetje kansberekening toont volgens mij toch wel aan dat de trainers uit de eerste divisie gelijk hebben.

MHF

Bericht door MHF » wo jan 24, 2007 11:45 am

Lucas schreef:30.000 euro is natuurlijk nog steeds boven modaal. Ik denk overigens ook dat premies niet op de salrissen worden geboekt, maar apart. Dan zou de 30.000 ook gewoon meer kunnen worden.
Niet dat het ook maar iets met bekervoetbal van doen heeft maar wat wordt er ook al weer verstaan onder 'modaal', hoeveel procent van de bevolking valt in deze klasse en hoe komen de meeste hiervan rond? Zitten ze allemaal bij Leen? Of moet ik mijn eigen inkomen wellicht eens onder de loep nemen in relatie tot mijn uitgave patroon? :blush:

Overigens noemde ik de (bij)baan naast het voetbal als noodzakelijk omdat je pas 'op de helft zit' als je er mee stopt. Persoonlijk zou ik dan niet nog tig jaar als pak 'm beet postbode (van Aerle!) o.i.d. willen werken maar goed, mijn mening zal wellicht wat gekleurd zijn en bovendien heb ik nooit de keuze gehad om te voetballen voor m'n centen...

MHF

Bericht door MHF » wo jan 24, 2007 11:54 am

Harm schreef: Een beetje kansberekening toont volgens mij toch wel aan dat de trainers uit de eerste divisie gelijk hebben.
Te bewijzen valt het i.i.g. niet want de kans dat de loting zonder beinvloeding op deze manier is verlopen bestaat natuurlijk ook. Leuker wordt het als de KNVB volgend seizoen, teneinde het tegendeel te bewijzen, PSV, Ajax, Feyenoord en AZ aan elkaar koppelt in de eerste ronde...

Arthur

Bericht door Arthur » wo jan 24, 2007 12:05 pm

Daarnaast vraag ik me af hoe het technisch mogelijk is om de lotingsmachine te fixen. Het zag er wat mij betreft iig redelijk willekeurig uit.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » wo jan 24, 2007 12:29 pm

Huizinga legt uit dat gesjoemel met de loting onmogelijk is. Tegenwoordig worden de clubs door de balletjes uit een elektronisch apparaat aan elkaar gekoppeld en daarop is geen invloed uit te oefenen.
:drecul2:

Als je dat gelooft dan geloof je alles.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

LucaS

Bericht door LucaS » wo jan 24, 2007 12:31 pm

Waarom zou het geen toeval kunnen zijn? Statistisch gezien is de kans dat het zo uitkomt exact even groot dan dat Ajax, AZ, Feyenoord en PSV tegen elkaar hadden geloot. Het kan een keer voor komen. Als dit het beeld jaar na jaar is, dan hebben de eerste divisieclubs een punt, nu is het calimero gezeik.

OT:
Modaal is het meest voorkomende inkomen (in de statistiek: de modus)

Harm

Bericht door Harm » wo jan 24, 2007 12:34 pm

Volgens mij was het statistisch onmogelijk dat AZ, AJAX, Feyenoord en PSV tegen elkaar zouden loten :hypocrite:

Een extra factor is hier dat alle grote clubs thuisspelen, dit verkleint de kans dat het toeval is met een factor 8.

LucaS

Bericht door LucaS » wo jan 24, 2007 12:35 pm

Tja, de kans dat een bepaald individu de staatsloterij wint is ook heel klein (heeeeeeeeeel klein); toch schijnt dat bijna maandelijks wel een keer te gebeuren

MHF

Bericht door MHF » wo jan 24, 2007 12:54 pm

Lucas schreef:Waarom zou het geen toeval kunnen zijn? Statistisch gezien is de kans dat het zo uitkomt exact even groot dan dat Ajax, AZ, Feyenoord en PSV tegen elkaar hadden geloot. Het kan een keer voor komen. Als dit het beeld jaar na jaar is, dan hebben de eerste divisieclubs een punt, nu is het calimero gezeik.

OT:
Modaal is het meest voorkomende inkomen (in de statistiek: de modus)
Precies, het kan allemaal dus kan deze loting, hoe opvallend ook, niet zo maar worden afgedaan als 'geprepareerd'.

Overigens kan ik mij voorstellen dat de KNVB er wel wat aan gelegen is als de sterker broeders in het bekertoernoi overblijven. Of ontvangt de KNVB totaal geen inkomsten die gerelateerd zijn aan de prestaties van de Nederlandse teams in Europa? Sinds wanneer kennen we het gejojo met lotingen? Sinds het bijna gedegradeerde WIllem II ons mocht vertegenwoordigen of zit er al langer een luchtje aan?

OT:
De term modaal is mij bekend Luuk, ik doelde op het bedrag dat hiervoor staat.

LucaS

Bericht door LucaS » wo jan 24, 2007 12:57 pm

In 2007 30.000

Harm

Bericht door Harm » wo jan 24, 2007 12:59 pm

Lucas schreef:Tja, de kans dat een bepaald individu de staatsloterij wint is ook heel klein (heeeeeeeeeel klein); toch schijnt dat bijna maandelijks wel een keer te gebeuren
De kans dat een bepaald individu de staatsloterij wint is inderdaad klein ja. De kans dat iemand in een bepaalde maand de staatsloterij wint is echter bijna 100% volgens mij.

Gesloten