Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jan 22, 2007 4:27 am

Atlético Madrid-Osasuna 1-0: Osasuna maakte z'n reputatie bij mij als gerenommeerde schopploeg weer ruimschoots waar. In de eerste helft werd voormalig Osasuna-trainer Javier Aguirre (nu Atlético) naar de tribune verwezen, maar in de tweede helft begon het circus pas echt. Twaalf minuten voor het einde haalde Cuéllar Fernando Torres in kansrijke positie neer. De scheidsrechter trok rood en gaf een penalty, maar Torres faalde z'n ploeg vanaf 11 meter op voorsprong te zetten. Niet lang daarna scoorde Ze Castro alsnog voor Atlético. Zo'n 5 minuten daarna was het weer raak voor Osasuna. Met een nieuwe rode kaart, welteverstaan. Roberto Soldado (huurling van Real) deelde een elleboogstoot uit en mocht met direct rood vertrekken. Persoonlijk twijfelde ik of er sprake van opzet was maar in dit duel hadden de spelers inmiddels terecht de schijn tegen. Nog geen twee minuten later mocht ook Osasuna-doelman Ricardo gaan douchen. Hij kwam uit richting de zijlijn en trapte de bal weg terwijl hij al nipt over de zijlijn was. Een aparte situatie om een tweede gele kaart voor te geven (de eerste kreeg hij voor tijd rekken). Casillas kan er over mee praten. In blessuretijd kreeg Osasuna zelfs nog een vierde rode kaart. Raul García liep de hele wedstrijd al te solliciteren naar een kaart door opstootje te veroorzaken of zich er nadrukkelijk in te mengen. Uiteindelijk kreeg hij direct rood omdat hij bewust op het been ging staan van een speler van A.Madrid.

Atlético Madrid won de wedstrijd wel en staat inmiddels op een keurige vijfde plek. En dat zonder Maxi en Petrov. :xyxthumbs:

Villarreal-Sevilla 0-0: Villarreal begon al in de derde wedstrijd op rij met Riquelme op de tribune. Mati Fernandez speelde wel en dat is echt een pareltje, in mijn ogen. Hij is erg talentvol en op dit moment sneller, frisser en beweeglijker dan Riquelme. Hij past zich schijnbaar moeiteloos aan aan het niveau in Spanje. Natuurlijk verdeelt hij het spel nog niet zo goed als een Riquelme op z'n best, maar het team lijkt er niet slechter op te worden met Fernandez. Ook in de wedstrijden die ik eerder heb gezien met Riquelme had Villarreal namelijk al moeite om kansen te creëren. Linkshalf Marcos was trouwens één van de grote uitblinkers bij Villarreal. Een ranzendsnel, ouderwets lefgozertje die vol bravoure de duels aanging met Daniel Alves en Javi Navarro. Hij beschikt ook over een goede techniek en loopvermogen en volgens mij is z'n trap ook goed. Hij kon ook aardig z'n gang gaan omdat linksback José Enrique z'n zaakjes prima in orde had en Daniel Alves aardig in toom hield. Het zou me niets verbazen als die overschatte Arruabarrena nu eindelijk eens kan fluiten naar z'n basisplaats.

Verder kon ik bij Villarreal nog steeds niet ontdekken wat er nou zo verkeerd is aan de keeper, Sebastián Viera. En aangezien ik Mariano Barbosa ook een talentvolle keeper vind snap ik niet wat ze met Timmer moeten. Blijkbaar heeft Pellegrinni in geen van beiden het volste vertrouwen, gezien de 10 wedstrijden die Viera keepte en de 9 wedstrijden die Barbosa in het doel stond.

Bij Sevilla was Kanouté vergeten z'n schietkicksen aan te trekken. Iedere aanname of doelpoging was net niet goed genoeg. Jammergenoeg voor Sevilla, want hij Sevilla werd maar weinig gevaarlijk via andere spelers. Het oogde allemaal wat onwennig met jongens als Chevanton, Duda en Hinkel in de basis. Die Duda kan overigens erg weinig, maargoed. Sevilla zou de komende tijd zomaar achterop kunnen raken indien Barcelona, Real en Valencia weer met wat meer regelmaat gaan winnen. Je merkt toch al een verschil wanneer Luis Fabiano en Navas niet meedoen en nu doet Daniel Alves volgende week ook al niet mee vanwege een schorsing.

Barcelona-Gimnàstic 3-0: Daar kan ik heel kort over zijn: kut met peren. Ronaldinho zit weer in z'n 'laat ik aan iedereen proberen te bewijzen dat ik in bloedvorm ben door constant de bal een uur bij me te houden en iedereen voorbij proberen te spelen'-fase. Bloedirritant. Op een gegeven moment had hij de bal aan z'n fout en werd hij onder druk gezet door een speler van Nàstic, terwijl er een medespeler achter hem stond. In plaats dat hij de bal gewoon naar achteren tikte hield hij de verdediger af en liep hij zeker zo'n tien meter achteruit. Vrijwel ieder balcontact betekende balverlies. Verder deed de stream het niet al te best, dus heb ik het na een tijdje maar uit gezet. Ik kan niet wacht tot Messi en Eto'o weer fit zijn. Bij Chelsea zie je ook wat voor effect het gemis van één of twee spelers op een ploeg kan hebben. Of haal voor de gein maar eens Klose weg bij Werder. Of Cristiano Ronaldo bij Manchester United. Dan had het seizoen er wellicht heel anders uit gezien.

En als Rijkaard Marquez nou weer eens op het middenveld zou zetten en Xavi weer lekker op de bank zou laten plaatsnemen komt het allemaal weer goed, dit seizoen. :eusa_pray:

Mallorca-Real Madrid 0-1: Real kwam de eerste helft maar moeilijk onder de druk uit van Mallorca, waar hoofdrollen waren weggelegd voor Varela en Ibagaza. Real had het echter net als tegen Betis veel minder moeilijk om kansen te scheppen dan voorheen. Opvallend was dat maar weinig van de kansen voor Van Nistelrooij vielen. Wellicht ligt het niet alleen maar aan de aanvoer, aangezien Higuain (gaat Real mijns inziens trouwens nog veel plezier aan beleven) wel meerdere keren in kansrijke positie verscheen. In de tweede helft liet Real zo nu en dan goed voetbal zijn, al ging het vooral via counters. Uiteindelijk scoorde Real uit een vrije trap van Reyes.

Maxi Lopez hoef ik trouwens echt niet meer terug te zien in Barcelona. Volgens mij heeft hij zelf geen idee waar hij mee bezig is. Wat een twijfelkont. Hij heeft totaal geen overzicht, rust en inzicht.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op ma jan 22, 2007 12:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jan 22, 2007 10:59 am

Ik heb de wedstrijd niet gezien. Hoe speelde super Ruud verder?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma jan 22, 2007 11:45 am

Bedankt voor de verslagen Thomas, maar zou je voor de volledigheid de uitslagen er ook bij willen zetten? :xyxthumbs:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jan 22, 2007 12:05 pm

Jöhnk schreef:Ik heb de wedstrijd niet gezien. Hoe speelde super Ruud verder?
Qua actie voor de goal had hij één mooie loopactie waardoor hij bijna 1 op 1 met de keeper kwam. De verdediger kwam er echter net op tijd bij om het schot te blokkeren. Verder viel hij niet of nauwelijks op. Higuain kwam veel vaker in het stuk voor. Wellicht omdat hij balvaster is dan RvN. Ik denk trouwens wel dat het op den duur een goed spitsenduo kan worden.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma jan 22, 2007 12:11 pm

Bedankt voor je aanpassing, Thomas.

Waar speelt Maxi Lopez tegenwoordig?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jan 22, 2007 12:18 pm

Graag gedaan. Ik vergeet de uitslag wel vaker in m'n verslagen te zetten. :D

Maxi Lopez speelt tegenwoordig bij Mallorca.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 23, 2007 12:26 pm

'Napoli haalt Ronaldinho voor twee miljoen'

23/1/2007 9 :30

De fans Napoli hebben iets om naar uit te kijken. De nummer twee van de Serie B zinspeelt op een stunt nog groter dan die in 1984, toen de Napolitanen Diego Armando Maradona losweekten bij Barcelona. Deze keer is het doelwit Ronaldinho.

De voormalige kampioen van Italië heeft een ingenieus plan bedacht om de transfer van de Braziliaanse supervedette van Barcelona te financieren. Napoli heeft een wedkantoor op internet bereid gevonden die 67 keer de inzet uitbetaalt als de club erin slaagt Dinho weg te lokken uit Catalonië.

Een weddenschap van twee miljoen euro zou bijvoorbeeld 134 miljoen opleveren. En met dat bedrag denkt Napoli Barça wel te kunnen overtuigen en heeft Napels er een nieuwe verlosser bij.
vi.nl

Origineel is het wel. :D

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di jan 23, 2007 12:56 pm

dat zou wel een stunt zijn zeg! ik denk eerlijk gezegd dat ze die 2 miljoen gewoon kwijt zijn!

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » wo jan 24, 2007 4:25 pm

Thomas schreef: Ik denk trouwens wel dat het op den duur een goed spitsenduo kan worden.
Ik hoop het. Ze lijken me redelijk complementair, weten elkaar nu al aardig te vinden en Vn lijkt me ook wel een prima mentor voor zo'n breekbaar zieltje als pipita. Tot nog toe maakt Higuaín ook een prima indruk.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jan 24, 2007 5:07 pm

Is Higuin meer een speler die er wil komen of meer een speler die de diepte ingestuurd moet worden? Aangezien ze bij Real Kaka erg graag willen hebben en Nistelrooy al hebben lopen, lijkt het me aangenamer als Higuin meer een komende speler is.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » wo jan 24, 2007 5:11 pm

Hij is behoorlijk veelzijdig en zou volgens mij prima wat achter VN kunnen spelen. Hij heeft ook de snelheid en het inzicht om daar te spelen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jan 24, 2007 5:19 pm

Ik vraag me alleen af of het daar niet erg vol wordt. Zeker aangezien Van Nistelrooy en Kaka het liefste zo snel mogelijk de diepte zoeken. Ik denk dat Real Kaka beter bij Milan kan laten. Misschien dat Van Nistelrooy dan samen met Higuin een duo kan vormen zoals hij dat eerder met Nilis deed.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 24, 2007 6:06 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef:
Thomas schreef: Ik denk trouwens wel dat het op den duur een goed spitsenduo kan worden.
Ik hoop het. Ze lijken me redelijk complementair, weten elkaar nu al aardig te vinden en Vn lijkt me ook wel een prima mentor voor zo'n breekbaar zieltje als pipita. Tot nog toe maakt Higuaín ook een prima indruk.
:xyxthumbs:

Ik heb hem nu een keer of drie in actie gezien en het lijkt me een hele veelzijdige speler. Ik weet niet in hoeverre hij in Argentinië bekend stond als 'killer' maar ik vind de vergelijking met Crespo wat vreemd. Hij lijkt een speler die graag met de bal aan de voet loopt tot hij openingen vindt voor zichzelf of een medespeler en heeft ook de techniek, dribbel, pass, kracht (al kan dat nog beter) en inzicht om zo te spelen. Volgens mij is hij, in tegenstelling tot hoe Van the Man het liefst speelt, wel een speler die prima in kan zakken om de bal op te eisen.
Bertje schreef:Ik vraag me alleen af of het daar niet erg vol wordt. Zeker aangezien Van Nistelrooy en Kaka het liefste zo snel mogelijk de diepte zoeken. Ik denk dat Real Kaka beter bij Milan kan laten. Misschien dat Van Nistelrooy dan samen met Higuin een duo kan vormen zoals hij dat eerder met Nilis deed.
Goed punt, Bertje. Ik denk ook dat Real meer heeft aan een aanvallende middenvelder die wat meer 'uit stand' voetbalt of in de breedte beweegt, dan eentje die veel diepgang zoekt zoals Kaka. Op dit moment hebben ze met Robinho en Reyes namelijk al spelers die aan de zijkant de diepte op zoeken en een spits die het beste tot z'n recht komt in een hele diepe positie (RvN), terwijl ze iemand missen die vanuit het middenveld het spel goed kan verdelen. Dat is waar het blok Emerson-Diarra opzichtig faalt.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo jan 24, 2007 6:07 pm

Vergelijking gaat idd. niet op. Crespo is de Argentijnse EoH.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jan 24, 2007 6:15 pm

Jöhnk schreef:Vergelijking gaat idd. niet op. Crespo is de Argentijnse EoH.
Crespo is alleen wel wat completer en dodelijker.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr jan 26, 2007 12:50 pm

Ik zie tot mijn verbazing zojuist dat Real slechts 1 punt achter staat op koploper Barcelona. :shock: Die club is weer op de goede weg.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr jan 26, 2007 12:51 pm

Het zou wat zijn als ze kampioen zouden worden. Ik ben in ieder geval stiekem voor dit Real.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jan 26, 2007 1:27 pm

Het heeft minstens net zoveel met de slechte prestaties van Barcelona en Valencia te maken als met de prestaties van Real Madrid. Mario Kempes zei het laatst treffend: ‘Niemand in Spanje is goed, op dit moment.’ Barcelona speelt nog niet voor de helft zo goed als vorig seizoen. Reals resultaten zijn wat beter maar het spel is over het algemeen bedroevend. Hoe Valencia met zulk voetbal de laatste 6 wedstrijden heeft weten te winnen weet niemand. Atletico Madrid lijkt nu uit hun dipje en Zaragoza en Sevilla spelen vaak wel mooi maar verliezen ook veel punten.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr jan 26, 2007 1:34 pm

Ja, het spel is bedroevend. Vandaar dat ze om de titel strijden in misschien wel de zwaarste competitie ter wereld. :D

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jan 26, 2007 1:41 pm

Sorry, verkeerde woordkeuze. Het is niet bedroevend maar eerder niet om aan te zien. Maar dat neemt niet weg dat de concurrentie opzichtig faalt. Zonder de blessures van Eto’o en Messi en met Marquez op het middenveld had Barcelona nu al een straatlengte voor gestaan op de concurrentie. Tenminste, als Rijkaard inderdaad zo’n goede trainer is als hij vorig seizoen leek.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr jan 26, 2007 1:52 pm

OK, daar kan ik me wel in vinden. Hoewel schoonheid iets arbitrairs is.

Of de concurrentie in gebreke blijft? Dat vind ik wel meevallen. Door de jaren heen is gebleken dat de kampioen van de PD een puntgemiddelde van iets boven -en soms iets onder- de 2 punten per wedstrijd heeft.

Op dit moment heeft Barcelona 39 uit 19 en Real 38 uit 19. Redelijk normaal toch voor de kop van de PD.

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » vr jan 26, 2007 4:28 pm

Er steekt niemand echt duidelijk boven uit. Ik had aanvankelijk het idee dat barcelona en Sevilla het onderling zouden verdelen maar tegenwoordig is er weinig pijl op te trekken. Als Eto'o snel op niveau komt zou dat wel wat kunnen schelen.
Peter schreef:
Jöhnk schreef:Vergelijking gaat idd. niet op. Crespo is de Argentijnse EoH.
Crespo is alleen wel wat completer en dodelijker.
Ik vind ze helemaal niet vergelijkbaar. VoH is een heel goed aanspeelpunt, dat is Crespo niet(hij doet ook nauwelijks mee in het spel). Niet dat Crespo niets met de bal kan, hij heeft bijvoorbeeld een heel aardige dribbel, maar hij is vooral een sluipmoordenaar die altijd zijn kansen afdwingt. Een heel complete aanvaller die gemaakt is voor de serie A. Ik snap ook niet dat zijn clubs hem uiteindelijk altijd weer verkopen want Crespo is instant succes in Italië.

Ze kunnen allebei goed koppen en zijn sterk maar daar blijft het volgens mij wel bij. Vennegoor is een teamspeler, Crespo een rasegoïst. on topic, Higuain is niet echt een type Crespo. Hij is een veel bewegelijker voetballer die veel dwingender aanwezig is dan Crespo.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jan 26, 2007 5:34 pm

Jöhnk schreef:OK, daar kan ik me wel in vinden. Hoewel schoonheid iets arbitrairs is.

Of de concurrentie in gebreke blijft? Dat vind ik wel meevallen. Door de jaren heen is gebleken dat de kampioen van de PD een puntgemiddelde van iets boven -en soms iets onder- de 2 punten per wedstrijd heeft.

Op dit moment heeft Barcelona 39 uit 19 en Real 38 uit 19. Redelijk normaal toch voor de kop van de PD.
Volgens mij had Barcelona vorig seizoen rond dezelfde tijd een stuk meer punten dan dit seizoen. En dan hebben ze Thuram en Zambrotta er dit seizoen ook nog bij gekregen. Er wees niet zoveel op een grote vermindering van de dominantie van Barça.

Ik zal het wanneer ik thuis ben eens nakijken.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr jan 26, 2007 5:37 pm

Zou best kunnen hoor, maar het gaat mij erom dat Real een puntengemiddelde heeft een kampioen waardig.

Vorig seizoen was Barcelona buitengewoon. Dat presteer je niet ieder jaar.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jan 26, 2007 5:53 pm

Dat is ook wel zo, maar er was voorafgaand aan het seizoen weinig aanleiding om te denken dat Barcelona het zo stroef zou draaien. Alleen van de ruil Larsson-Gudjohnssen zijn ze minder geworden.

Plaats reactie