AJAX - FC Utrecht (21 januari 2007)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 21, 2007 4:18 pm

Hij deed wel pogingen, maar het is zijn stiel niet. ;)

Hoe deed Cruijff dat met Romario? Zo diep laten spelen dat de tegenstander twee spelers achter houdt. Ook zo kun je een meerderheid op het middenveld scheppen.
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » zo jan 21, 2007 4:21 pm

joey schreef:Hij deed wel pogingen, maar het is zijn stiel niet. ;)

Hoe deed Cruijff dat met Romario? Zo diep laten spelen dat de tegenstander twee spelers achter houdt. Ook zo kun je een meerderheid op het middenveld scheppen.
Je gaat wel steeds verder terug in je vergelijkingen met .. ;)
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 21, 2007 4:22 pm

joey schreef:Utrecht (Caluwé) kwam een aantal keren gevaarlijk door bij ons op links. Dan was Urby nergens te zien.
Is mij niet opgevallen. Caluwé speelde een slechte wedstrijd en Urby heb ik een aantal keer goed de bal af zien pakken. Overigens stond Caluwé tegenover Heitinga.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 21, 2007 4:25 pm

Caluwé dook af en toe aan die kant op. Nr. 10,toch?

Vond dat Utrecht maar gemakkelijk het veld kon oversteken. Achterin stond het wel redelijk.

Wat me stoorde was dat Ajax KJH door de lucht bleef aanspelen, terwijl hij bijna alle kopduels verloor.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » zo jan 21, 2007 4:29 pm

Ben ik nou de enige die dit een leuke pot vond met een sprankelende tweede helft? Mooie aanvallen waar veel meer uit gescoord had moeten worden, heerlijk om te zien weer.

999

Bericht door 999 » zo jan 21, 2007 4:31 pm

Spijker schreef:Ben ik nou de enige die dit een leuke pot vond met een sprankelende tweede helft? Mooie aanvallen waar veel meer uit gescoord had moeten worden, heerlijk om te zien weer.
Wat mij betreft wel :D
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 21, 2007 4:33 pm

joey schreef:Wat me stoorde was dat Ajax KJH door de lucht bleef aanspelen, terwijl hij bijna alle kopduels verloor.
Dat lag vaak aan Huntelaar zelf. Hij ging steeds heel diep staan, terwijl De Mul hem een paar keer opzocht met een pass naar het gebied zo'n 10 meter van de doellijn.

Sowieso is Huntelaar wel degelijk gevaarlijk geweest door de lucht met een kopbal uit een voorzet van De Mul, die omhaal uit een voorzet van Gabri en een kopbal uit een corner, die hij recht op de keeper afkopte.

Die Pieters speelde overigens wel een goede pot tegen Huntelaar. Hij zat er erg kort op en blokkeerde zo'n 5 schoten van hem.

RosenbergSpits

Bericht door RosenbergSpits » zo jan 21, 2007 4:34 pm

Net terug uit het stadion.

Eerst werden we ontvangen in de Rinus Michels zaal, waar we drankjes en hapjes kregen (erg lekker , oa Haring en Broodjes warm vlees, champagne, sjuus en natuurlijk een biertje ;-) ). Daarna hielden bryan roy van der lem, en Aron winten een kleine toespraak en kregen we de opstelling te horen.

Toen gingen we het stadion in, de wedstrijd begon eigenlijk niet zo goed de eerste 10 minuten, maar daarna waren er een paar prima aanvallen. eerst het afstands schot van Heitinga (niks mis mee)was raak en daarna het hakje van babel en de wereldgoal van sneijder in de verre hoek.

de tweede helft waren er aanvankelijk geek wissels, maar na een tijdje kwamen Ogararu , Leonardo en Lindenbergh er in (die me tegeviel), voor Gabri, Babel en Urby. Leonardo liet ze meteen zien en was verreweg de beste speler op het veld in een 2de helft waar Ajax kans op kans produceerden, maar het gewoon weg niet afmaakte. Leonardo zocht telkens zijn tegenstander op en heb hem amper kunnen betrappen op een mislukte aanval. Helaas was het wel die zelfde leonardo die een stuk of 2 keer overschoot en nog 1 a 2 keer naast.

Toen de wedstrijd was afgelopen kregen we nog meer te eten en drinken, en kwamen gabri en Krohn-delhi (+weer bryan roy, winter en van der lem) een toespraak houden. Opvallend was dat Winter de analyse van Krohn-Delhi afkapte en een andere analyse voorschotelde.

Dat was het wel, al met al een leuke middag dus.

Aristides

Bericht door Aristides » zo jan 21, 2007 4:36 pm

Snel thuis, want zo druk was het niet, P2 was erg leeg.

Vandaag leuke actis gezien, maar helaas te weinig. Ajax kreeg wel kansen, maar ze werden gemist. Huntelaar kreeg "een niet te missen kans" na een goede voorzet van De Mul, De Mul schoot een keer hoog over en Sneyder was in de tweede helft niet gelukkig met zijn schoten.

Opvallend vond ik dat voor het doel Huntelaar werd gezocht (De Mul, Leonardo die ook alleen door had kunnen gaan), ze gunden hem dat doelpunt, maar het lukte maar niet. Hij ging van te grote afstand schieten, week soms uit naar links, zette de bal te laat voor, kortom spelde een ongelukkig/slechte wedstrijd.

Voor de rust (laatste tien minuten) was het stil in de Arena, blijkbaar sloop de angst? ook in het publiek, zoals ik het gevoel had dat Ajax na rust ook te angstg begon.

Vermaelen had het moeilijk tegen Fortuné, de enige Utrechtspeler die goed speelde. Vermalen is geen back.

Ajax speelt eigenlijk met te veel centrumverdedigers (Heitinga, Stam, Grygera en Vermaelen), er is te weinig afstemming tussen buitenspeler en middenvelder en Ajax heeft wel erg veel spelers die linkerspits kunnen staan (Babel, Leonardo, Perez, Mitea en Rosenberg) Het middenveld blijft mij zorgen baren, Heitinga doet het niet slecht, maar mist creativiteit.

Positief: de voorzetten van De Mul (eerste helft) en Sneyder. Emanuelson komt als middenvelder tekort.

Leonardo? Binnen vijf minuten lag hij drie keer op de grond, maar hij werkte hard, je zag dat hij lucht tekort kwam (conditiegebrek?) Hij gaf een kans aan Huntelaar, een knap overstapje, maar helaas miste De Mul en een keer helemaal vrij voor doel staan, maar Huntelaar past niet goed. Daarnaast dreiging, al met al een goed debuut.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » zo jan 21, 2007 4:40 pm

Spijker schreef:Ben ik nou de enige die dit een leuke pot vond met een sprankelende tweede helft? Mooie aanvallen waar veel meer uit gescoord had moeten worden, heerlijk om te zien weer.
Vond ik ook, heb me best vermaakt. Jammer dat er geen goals meer vielen, maar ach. Ik heb een leuke zondag gehad.
Leonardo is natuurlijk ook een voetballer voor wie je naar het stadion komt.

Het is nog niet allemaal goed natuurlijk, maar het léék in ieder geval al ergens een beetje op.

Fenerbahce

Bericht door Fenerbahce » zo jan 21, 2007 4:46 pm

Ik vond het ook best een leuke pot en ik heb me uitstekend vermaakt vanmiddag. Prima zondag .... :yes:
Jammer dat er in de 2e helft niet nog een paar goaltjes bij kwamen ..

:tifoajax:
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 21, 2007 4:48 pm

Ik heb mee ook vermaakt. Ajax was heer en meester, zoals het hoort. Heel iets anders dan Ajax-Utrecht vorig seizoen! Er werd best aardig gecombineerd, de passing zag er goed uit met af en toe mooie openingen met name op De Mul.

Die Fortuné is een beer. Vermaelen kwam soms kracht tekort. Op een gegeven moment ging Stam zich ermee bemoeien, die zette Fortuné op zijn plaats. :D

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 21, 2007 4:51 pm

joey schreef:Die Fortuné is een beer. Vermaelen kwam soms kracht tekort. Op een gegeven moment ging Stam zich ermee bemoeien, die zette Fortuné op zijn plaats. :D
Als Vermaelen zijn duels verliest is dat vrijwel altijd op kracht. Op Kuijt was hij ook altijd zo dol.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 21, 2007 5:00 pm

Toch vond ik Vermaelen niet zo heel slecht spelen hoor. Je moet niet vergeten dat Ajax nog niet zo vaak in een drie mans verdediging heeft gespeeld. Dat is een aparte manier van verdedigen, omdat je al snel 1 op 1 komt te staan.

Vermaelen verloor op een gegeven moment een duel met Fortuné maar hij gaf niet op. Waar Grygera hem er in Utrecht in een dergelijk duel langs liet gaan vanwege z'n gebrek aan wendbaarheid, pakte Vermaelen de professionele kaart.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 21, 2007 5:03 pm

Toen werd hij dus gedold en moest hij een kaart pakken. Daarnaast verdedigde hij een paar keer slecht/riskant uit. En hij verloor een aantal duels van Fortuné. Nee, ik vond hem niet sterk.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo jan 21, 2007 5:17 pm

DelToro schreef: Maar ik vind een aantal personen hier wel overdreven kritisch over dit Ajax
Ik vind 11 punten achterstand wel wat overdreven voor dit AJAX.

Thijs

Bericht door Thijs » zo jan 21, 2007 5:17 pm

Thomas schreef:, pakte Vermaelen de professionele kaart.
Waardoor hij nu wel geschorst is voor Groningen-uit, maargoed. ;)

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » zo jan 21, 2007 6:21 pm

Mooie sfeeractie weer! :worshippy: :yes:

Afbeelding

Foto geknipt en geplakt van http://www.ajaxfotoside.net/

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » zo jan 21, 2007 6:29 pm

Ramona schreef:Mooie sfeeractie weer! :worshippy: :yes:

Afbeelding

Foto geknipt en geplakt van http://www.ajaxfotoside.net/
waarmee het bewijs geleverd is, er waren toeschouwers bij de wedstrijd vandaag ;)
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Thijs

Bericht door Thijs » zo jan 21, 2007 6:33 pm

Zonder uitsupporters is het ook altijd saaier...Had me trouwens bijna verslapen voor vandaag, heb de hele actie gemist. Kwam net om drie over half één binnen.

Was beetje tam idd.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » zo jan 21, 2007 6:36 pm

En je bent daarna weer even weggesukkeld... tot even voor half 3
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

999

Bericht door 999 » zo jan 21, 2007 6:56 pm

Dr. Living Stoned schreef:En je bent daarna weer even weggesukkeld... tot even voor half 3
:D
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 21, 2007 6:59 pm

Het spel tussen de momenten voor de goal was vaak niet bijzonder, maar er gebeurde behoorlijk wat hoor.

999

Bericht door 999 » zo jan 21, 2007 7:02 pm

Thomas schreef:Het spel tussen de momenten voor de goal was vaak niet bijzonder, maar er gebeurde behoorlijk wat hoor.
Dus er gebeurde behoorlijk wat niet bijzondere momenten ;)
Blij met de punten ...

goodfella

Bericht door goodfella » zo jan 21, 2007 8:39 pm

Voetske, vanwaar die frustraties?

Donder toch aub op joh. Met dat eeuwige gezanik van je. Laat je helpen.

Plaats reactie