Ja nog steeds, 2e helft was na inbrengen Leonardo, hoe moet je dat zeggen, levendiger zoiets ?.Verder werdt het er niet beter op en lijkt het met elke wedstrijd meer een onsamenhangender zooitje te worden ... maar ach dan geven we nu het publiek daarvan de schuld ..brigade zuid schreef:Nog steeds? Het staat nu al zolang 2-0Voetske schreef:2 mooie goals, vooral de tweede was een mooie uitgespeelde kans en met een beetje geluk binnenkant kruising-paal het doel in, verder is het een beetje een gaap opwekkende vertoning ..
AJAX - FC Utrecht (21 januari 2007)
Blij met de punten ...
Mwah, het ging vandaag stukken beter dan tegen NEC bijvoorbeeld. Ajax creëerde eindelijk weer eens regelmatig kansen. Best wel wat eigenlijk.
Nee, het was niet bijzonder goed maar ik vond het ook zeker niet slecht. Zoals ik al zei, men bewoog te weinig waardoor het niet echt begon te swingen. Jammer, want De Mul speelde als een echte rechtsbuiten, Leo had het betere van z'n tegenstanders, Sneijder speelde goed als spelverdeler en Huntelaar heeft veel kansen gehad.
Nee, het was niet bijzonder goed maar ik vond het ook zeker niet slecht. Zoals ik al zei, men bewoog te weinig waardoor het niet echt begon te swingen. Jammer, want De Mul speelde als een echte rechtsbuiten, Leo had het betere van z'n tegenstanders, Sneijder speelde goed als spelverdeler en Huntelaar heeft veel kansen gehad.
Uiteraard is de tendens hier weer negatief (voetske voorop), maar VI.nl heeft volgens mij toch een geheel andere wedstrijd gezien:
Dat het niet perfect was begrijp ik ook wel, maar waarom moet het nu altijd zo ontzettend negatief zijn...Leonardo debuteert met eenvoudige zege Ajax
21/1/2007 14:29
Waar FC Utrecht vorig seizoen in Amsterdam nog voor een daverende verrassing zorgde door met 4-1 te winnen, was er ditmaal geen sprake van een sensatie. Ajax was oppermachtig en boekte een terechte 2-0 overwinning.
Als Ajax efficiënter met de kansen was omgesprongen, had het een grote score neer kunnen zetten. Ondanks een aantal missers viel er echter genoeg te genieten in de Arena. De goals waren van grote schoonheid en Leonardo maakte een goed debuut voor de Amsterdammers.
Alles verliep op rolletjes voor Ajax. Na iets meer dan twintig minuten stond het al 2-0. John Heitinga opende de score met een geplaatst schot met links en Wesley Sneijder besloot een combinatie met Ryan Babel met een fantastisch schot dat doelman Michel Vorm opnieuw kansloos liet. Beide aanvallen werden opgezet door Tom De Mul, die op de rechterflank veel te sterk was voor directe tegenstander Etienne Shew-Atjon.
Waar Ajax vlak voor de winterstop een aantal keren een zeker lijkende voorsprong verspeelde, was daar ditmaal geen sprake van. Daar was het tegenspel van FC Utrecht te matig voor. De gasten mochten Vorm danken dat de schade beperkt bleef. Bij een 0-0 stand maakte de doelman zijn beste redding toen Huntelaar, op aangeven van opnieuw De Mul, de bal van dichtbij op zijn lichaam schoot.
In de tweede helft bleef Ajax druk zetten. Leonardo maakte als vervanger van Babel zijn debuut en liet leuke dingen zien. De Mul miste nog de grootste kans, door na een overstapje van de Braziliaan de bal hoog over te schieten. Ajax neemt door de winst de tweede plaats weer over van AZ. De achterstand op koploper PSV bedraagt negen punten.
Jahoor. De 'hoogtepunten':Mr. Ajax schreef:Maar Leonardo dus goed gedebuteerd??
Een goede rush tussen twee man door, waarna hij de bal aan de ene kant langs z'n tegenstander speelde en hem aan de andere kant voorbij liep. Z'n lage voorzet kwam net niet aan bij Huntelaar.
Aanval opgezet op rechts, voorzet Vermaelen, overstapje Leo, De Mul schiet hoog over.
Huntelaar draaft op links, Leonardo stond geheel vrij voor een simpele 1 op 1 kans, maar Huntelaar schopte de bal tegen z'n tegenstander aan.
Verder begingen Utrechters nog een keer of 4 een overtreding op Leonardo.
zeer slecht .. slecht ........ matig ... goed ... zeer goedDelToro schreef:Uiteraard is de tendens hier weer negatief (voetske voorop), maar VI.nl heeft volgens mij toch een geheel andere wedstrijd gezien:Dat het niet perfect was begrijp ik ook wel, maar waarom moet het nu altijd zo ontzettend negatief zijn...Leonardo debuteert met eenvoudige zege Ajax
21/1/2007 14:29
Waar FC Utrecht vorig seizoen in Amsterdam .......... .
Dus wat is je probleem nu weer ...
Frappant dat mensen de V.I. er bij moeten halen om een waarde oordeel over een wedstrijd te geven ..
Blij met de punten ...
Achja ik loop altijd te zeuren op jou :nooo:Voetske schreef: zeer slecht .. slecht ........ matig ... goed ... zeer goed
Frappant dat mensen de V.I. er bij moeten halen om een waarde oordeel over een wedstrijd te geven ..
Dat matig had ik niet gelezen omdat ik toen nog bezig was met de reactie op dit stuk van jou:
"Verder werdt het er niet beter op en lijkt het met elke wedstrijd meer een onsamenhangender zooitje te worden ... maar ach dan geven we nu het publiek daarvan de schuld .."
Klinkt niet al te positief of wel Voetske?
Het zal me verder geen moer interesseren wat jij ervan vindt, ik snap het alleen niet. Ik snap niet waarom jij over het algemeen alleen maar de negatieve kanten ziet. Is natuurlijk al lang bekend dat je nu niet de grootste positieveling bent die er hier ronddwaalt, maar toch.
De negativiteit viert hoogtijdagen hier op het forum, als jullie dat leuk vinden doen jullie dat uiteraard maar gewoon. Ik zie zelf alleen liever de ietwat positievere dingen, vind ik leuker.
(wat uiteraard niet wil zeggen dat ik geen oog heb voor de zwakke kanten, maar om daar nu alle aandacht op te vestigen vind ik niet leuk, veel plezier ermee)
Laatst gewijzigd door DelToro op zo jan 21, 2007 2:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Utrecht viel uiteen in een voorhoede en een achterhoede.En als je dan ziet hoe weing AJAX daar van profiteerd ...Lucas schreef:Zo spectaculair was Leonardo nou ook weer niet hoor. Nadat hij inkwam werd het wel weer wat leuker, maar dat kan net zo goed liggen aan het feit dat Booij ongeveer op dat moment ook een verdediger inruilde voor een aanvaller
Blij met de punten ...
Niet over jou in ieder geval. Maar ik vind een aantal personen hier wel overdreven kritisch over dit Ajax, om naast Voetske nog wat andere namen te noemen:Thomas schreef:Je mening over Voetske kan ik begrijpen, maar over wie heb je het verder eigenlijk, Del Toro?
Bijvoorbeeld Doc en Lucas, er zullen er nog wel meer zijn, maar die ken ik waarschijnlijk niet goed genoeg van naam.
Absoluut niet het geval. het lijkt hier soms wel alsof je pas serieus wordt genomen als je lekker aan het afgeven bent op Ajax. Er moet oog zijn voor de zwakke kanten van Ajax, maar zeker niet alleen maar voor die kant, dat is alles.Lucas schreef:Het is hier zeer vijandig bij tijd en wijle ten opzichte van mensen die de vinger op de zere plek leggen. Met name Voetske moet het vaak ontgelden. Het lijkt er wel op dat 'we' gewoon een goednieuwsshow eisen en de negatieve dingen maar het liefst diep begraven.
Vreemd dat Lindenbergh op de bank zat. Immers, spelers die weg wilden zouden teruggezet worden naar het tweede.
Dat een speler als Vertonghen, die laatst zijn contract heeft verlengd, hierdoor buiten de selectie valt maakt het hele verhaal extra vreemd.
Verder een matige wedstrijd waarin een counterend Ajax met gemak de punten in huis hield.
Dat een speler als Vertonghen, die laatst zijn contract heeft verlengd, hierdoor buiten de selectie valt maakt het hele verhaal extra vreemd.
Verder een matige wedstrijd waarin een counterend Ajax met gemak de punten in huis hield.
Zeg nou niet matig ;)Jöhnk schreef:Vreemd dat Lindenbergh op de bank zat. Immers, spelers die weg wilden zouden teruggezet worden naar het tweede.
Blij met de punten ...
DelToro schreef:Achja ik loop altijd te zeuren op jou :nooo:Voetske schreef: zeer slecht .. slecht ........ matig ... goed ... zeer goed
Dat matig had ik niet gelezen omdat ik toen nog bezig was met de reactie op dit stuk van jou:
"Verder werdt het er niet beter op en lijkt het met elke wedstrijd meer een onsamenhangender zooitje te worden ... maar ach dan geven we nu het publiek daarvan de schuld .."
Klinkt niet al te positief of wel Voetske?
Het zal me verder geen moer interesseren wat jij ervan vindt, ik snap het alleen niet. Ik snap niet waarom jij over het algemeen alleen maar de negatieve kanten ziet. Is natuurlijk al lang bekend dat je nu niet de grootste positieveling bent die er hier ronddwaalt, maar toch.
De negativiteit viert hoogtijdagen hier op het forum, als jullie dat leuk vinden doen jullie dat uiteraard maar gewoon. Ik zie zelf alleen liever de ietwat positievere dingen, vind ik leuker.
(wat uiteraard niet wil zeggen dat ik geen oog heb voor de zwakke kanten, maar om daar nu alle aandacht op te vestigen vind ik niet leuk, veel plezier ermee)
Ja jongen ik kan er ook niks aan doen dat AJAX nog steeds niet al te best is, wat moet ik dan doen.Me aanklampen aan een paar " leuke " momenten.Me optrekken aan het gewauwel van HtC.Me blij maken met Leonardo als aankoop.
Ik zie niet wat al die positievelingen zien.Nog maar een voorbeeldje De Mul, mom, tja, tegen 2 van zo'n koekenbakkende verdedigers zoals die vandaag bij Fc Utrecht rondliepen zou het een schande zijn geweest als de Mul niet eens een keertje redelijk goed speelde ( al kwamen nu ook weer tig voorzetten en corner niet eens richting een medespeler ).Nu maar hopen dat ie dat eens een keertje een wedstrijdje of 5-6 volhoud ...
Matig .. onsamenhangend zooitje ..
Maar wat is jou mening over deze wedstrijd ?.
Laatst gewijzigd door 999 op zo jan 21, 2007 3:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
- Ajaciedjuh
Het is jammer er niet 2 meer in schoot, want dan hadden we 't over een goede wedstrijd gehad. Kansen zijn er wel geweest.
Centraal stond een srevig blok (Grygera, Stam, Heitinga). Voorin was de Mul het gevaarlijkst. Hij er zeker 1 mogen maken. Verdiend gewonnen!
Schitterende goal van Sneijder!!! :bis:
Centraal stond een srevig blok (Grygera, Stam, Heitinga). Voorin was de Mul het gevaarlijkst. Hij er zeker 1 mogen maken. Verdiend gewonnen!
Schitterende goal van Sneijder!!! :bis:
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op zo jan 21, 2007 3:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.