NEC

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Kaboem

Bericht door Kaboem » zo jan 21, 2007 10:11 am

Hebben ze weer eens verloren?
Bertje for President!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo jan 21, 2007 12:21 pm

Neej, 0-0. Maar van Heracles moet je gewoon 3 punten pakken... klaar...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Baseman

Bericht door Baseman » ma jan 22, 2007 12:00 am

Aan Beerens lag het niet :xyxthumbs:

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » di jan 23, 2007 3:42 pm

Ze hadden beter Paul Jans kunnen opstellen :D
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di jan 23, 2007 4:42 pm

Die Paul Jans is volgens mij niet aangetrokken om te spelen voor NEC... geen idee waar dan wel voor, maar hij mag alleen maar met oefenwedstrijdjes mee doen... (waar hij dan wel scoort overigens).. :)

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo jan 24, 2007 10:10 am

Tsja... wat moet je er ook mee he... hopp... gewoon ontslaan... heb je nix aan.. :)
Dennie Lamers en Engin Gungor ontslagen door NEC
Door: chiron | Gepubliceerd: Gisteren 17:24 | Laatst bewerkt: Gisteren 20:38 | 10 reacties

Dennie Lamers en Engin Gungor zijn afgelopen maandag ontslagen bij NEC. Over de ware toedracht doen verschillende verhalen de ronde maar waarschijnlijk gaat het om een ruzie van enkele weken geleden tussen de twee youngsters.

Gungor, twee jaar geleden nog tweede in de 'Speler van het Jaar'-verkiezing in de A-jeugd achter Jonathan de Guzman, en Lamers schijnen destijds op het trainingsveld de nodige dingen tegen elkaar te hebben gezegd.

Jacco Swart wilde tegenover ForzaNEC.nl niets anders kwijt dan ''wij wensten op deze manier niet verder te gaan met deze spelers.''

Engin Gungor was wel bereid ForzaNEC.nl te voorzien van commentaar: ''Ik ben een tijdje geschorst geweest door wat er toen gebeurd is en maandag is mijn contract officieel ontbonden. Ik vind het erg raar en erg jammer want ik voelde me echt verbonden met Nijmegen en was trots om voor NEC te spelen. Er is al wel wat interesse getoond door wat profclubs maar ik moet nu voor 31 januari wèl een nieuwe club hebben gevonden en dit kwam toch best onverwacht.''
www.forzanec.nl

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » wo jan 24, 2007 10:19 am

Fok! Engin...snap ik geen jota van...super aardige en lieve gozer die altijd voor iedereen klaarstaat... X'C

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo jan 24, 2007 10:47 am

Misschien dat hij iets te fanatiek heeft klaargestaan voor iemand? :)

Ramona

Bericht door Ramona » wo jan 24, 2007 10:58 am

banjavi schreef:Misschien dat hij iets te fanatiek heeft klaargestaan voor iemand? :)
'kVind er weinig grappigs aan eerlijk gezegd!

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » wo jan 24, 2007 5:48 pm

Vreemde move in ieder geval. Ik neem aan dat NEC niet veel meer in deze jongens zag, als ze ze zo gemakkelijk wegsturen...

En speciaal voor de Dr.:

Ramona

Bericht door Ramona » wo jan 24, 2007 5:50 pm

Alaindebanaan schreef:Vreemde move in ieder geval. Ik neem aan dat NEC niet veel meer in deze jongens zag, als ze ze zo gemakkelijk wegsturen...
Beiden talentjes...en wie zegt dat 't makkelijk was? ;)

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » wo jan 24, 2007 6:00 pm

Nou ja die jongen geeft in zijn commentaar toch te kennen dat hij er al voor geschorst was geweest. Beetje vreemd dus om daarna tot contractontbinding over te gaan, als het echt toptalenten zijn is het daarna toch over? Of weet jij meer van de toedracht af toevallig?

En speciaal voor de Dr.:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 24, 2007 6:15 pm

Het lijkt mij ook niet dat een club als, met alle respect, NEC echte toptalenten de deur wijst.

Ramona

Bericht door Ramona » wo jan 24, 2007 6:21 pm

Alaindebanaan schreef:Nou ja die jongen geeft in zijn commentaar toch te kennen dat hij er al voor geschorst was geweest. Beetje vreemd dus om daarna tot contractontbinding over te gaan, als het echt toptalenten zijn is het daarna toch over? Of weet jij meer van de toedracht af toevallig?
Wellicht nog iets voorgevallen? Ik weet 't niet...heb 'm al een tijdje niet gesproken...

Ramona

Bericht door Ramona » wo jan 24, 2007 6:22 pm

Thomas schreef:Het lijkt mij ook niet dat een club als, met alle respect, NEC echte toptalenten de deur wijst.
Wie heeft 't over toptalent?

Ja, Alain... :D

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 24, 2007 6:53 pm

Dat bedoelde ik dus. Die jongens zullen wel niets speciaals zijn.

Ramona

Bericht door Ramona » wo jan 24, 2007 8:26 pm

Tuurlijk...degradatiekandidaat, nietwaar?

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr jan 26, 2007 6:51 pm

Davids lijkt toch haalbaar voor NEC
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Vandaag 17:24 | Laatst bewerkt: Vandaag 17:24 | 3 reacties

NEC had Lorenzo Davids nog niet van het verlanglijstje geschrapt. Feyenoord heeft de prijs voor de linkermiddenvelder/back laten zakken.

''Feyenoord vroeg 300.000 euro voor Davids'', zegt NEC-trainer Mario Been. Om zich daarna te laten ontvallen: ''Nu hebben we hem bijna voor niets. Als Feyenoord water bij de wijn doet hebben wij zeker nog interesse in Davids. Verder doen we geen gekke dingen.''

Na de 0-0 tegen Heracles roept de achterban weer om een spits. ''Kijk om je heen. We hebben geen geld en wat we ook halen, hij is tweede keus elders. We willen ook geen onrust in de groep.''

Bron: Omroep Gelderland
Kan iemand mij uitleggen wat hij hiermee bedoelt??
Geldt dat voor die Davids niet dan??
Babos: het wordt lastig tegen NAC
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Vandaag 17:26 | Laatst bewerkt: Vandaag 17:26

NEC treft met NAC zaterdag een ploeg in vorm. Deze week werd FC Twente in Enschede uit de KNVB-beker gestoten door de club uit Breda.

''Het wordt een hele moeilijke wedstrijd voor ons'', weet doelman Gabor Babos. ''Dat zij woensdag nog hebben gevoetbald zegt niets over zaterdag. Ik verwacht een goede wedstrijd, want wij verliezen ook niet de laatste tijd.

Het verschil tussen NAC met en zonder Leonardo is groot. ''Zonder Leonardo functioneert NAC beter als team. Ze werken voor elkaar en corrigeren elkaar. Dat wil ik bij ons ook. Alleen dan kun je hogere doelen bereiken.''
Kivuvu in voorselectie Jong Oranje
Door: chiron | Gepubliceerd: Vandaag 13:52 | Laatst bewerkt: Vandaag 13:52 | 6 reacties

Dominique Kivuvu zit in de voorselectie van Jong Oranje. De 19-jarige middenvelder is door bondscoach Foppe de Haan voor het eerst bij de groep gehaald.

In de mogelijke oefeninterland tegen Jong Rusland kan de jongeling zich in de kijker spelen om er bij te zijn op het aanstaande EK -21 in Nijmegen, Arnhem, Heerenveen en Groningen.
beide forzanec

Ramona

Bericht door Ramona » za jan 27, 2007 10:25 am

Voorbeschouwing N.E.C. - NAC Breda

zaterdag 27 januari 2007, 20:00 uur, McDOS Goffertstadion, Nijmegen
Scheidsrechter:
E. Braamhaar
Wedstrijdsponsor:
Website Kronenburg Uitzendbureau

N.E.C.
Geblesseerd: Saidi Ntibazonkiza, Raymon van Emmerik
Twijfelgevallen: -
Geschorst: Youssef El-Akchaoui

NAC Breda
Website: www.nac.nl
Geblesseerd: Victor Sikora, Rob Penders
Twijfelgevallen: -
Geschorst: Patrick Mtiliga

N.E.C. ontvangt zaterdagavond NAC Breda. De Brabanders zijn bezig aan een goed seizoen, en al twee maanden ongeslagen in de competitie. Een 7e plaats is het voorlopige resultaat. De bijna 51-jarige trainer Ernie Brandts bouwt in het doorgaans frivole NAC Breda wat meer zekerheden in, iets wat je van een oud-verdediger (en geen slechte) ook kunt verwachten. Brandts begon met een 1-8 nederlaag tegen AZ en had de laatste maanden regelmatig akkefietjes met de inmiddels naar Ajax vertrokken Leonardo (wie niet?) en Anouar Diba, maar ondertussen lijken de gelederen in Breda gesloten en wordt de aanpak van Brandts alom gewaardeerd.

Doelpunten
Afgelopen zaterdag liet N.E.C. weer eens aardig veldspel zien. Heracles Almelo kwam er op het eigen kunstgrasveld niet aan te pas. Wel vergat de ploeg, ook niet voor het eerst, het overwicht in doelpunten uit te drukken. Dat is natuurlijk jammer, al moet niet worden vergeten dat niet iedereen daar zomaar even wint. Heracles Almelo pakte thuis tot nu toe een puntje meer dan N.E.C. thuis en NAC Breda verloor er half november bijvoorbeeld gewoon met 2-0.

Finale 1973
N.E.C. – NAC Breda, dat is een wedstrijd met flink wat historie. De iets oudere supporters zullen zich 31 mei 1973 nog wel herinneren, toen beide clubs de kans van hun leven hadden om de KNVB-beker te winnen. Met onder andere Sije Visser, Jan Peters, Frans Thijssen en Jan van Deinsen in de gelederen was N.E.C. voor deze finale zwaar favoriet. Omdat NAC al in de 11e minuut scoorde viel N.E.C. vervolgens de hele wedstrijd aan, maar verloor in Rotterdam uiteindelijk teleurstellend met 2-0.

In de eredivisie heeft N.E.C. ook niet zo'n goede thuisbalans tegen NAC Breda: zes keer winst in 26 wedstrijden, twaalf keer gelijk, acht keer verlies. In de eerste divisie, zo tussen 1983 en 1993, maakt N.E.C. dat weer helemaal goed: zes thuiswedstrijden, vijf keer winst en een gelijkspel.

Strafschoppen
De laatste keer dat N.E.C. thuis van NAC Breda won, was bijna precies vier jaar geleden, op 9 februari 2003. Mike Zonneveld, toen nog N.E.C., en Frank Demouge passeerden Gábor Babos, toen nog NAC Breda. Daarna volgden een 0-3 nederlaag en een aantal gelijke spelen, die verre van saai waren. Vooral de 3-3 in oktober 2004 was enerverend. En wat te denken van de bekerwedstrijd vorig seizoen, die na een 2-2 eindstand door N.E.C. alsnog via strafschoppen werd gewonnen. Babos scoorde zelf de vierde, Muslu Nalbantoglu de na de misser van Sander van Gessel beslissend gebleken vijfde.

NAC sterk in uitwedstrijden
Opvallend in de resultaten van NAC Breda is dit seizoen het grote aantal punten dat in uitwedstrijden werd behaald. In tien wedstrijden buitenshuis werd vijf keer verloren, maar ook vijf keer gewonnen. Alleen AZ, PSV en Ajax doen dat beter. Zaterdag is vleugelverdediger Patrick Mtiliga (vijfde gele kaart) geschorst en zullen ook Rob Penders en Victor Sikora niet kunnen starten.

Gele kaart
Als N.E.C. zaterdag met hetzelfde elan aan de slag gaat, dan kunnen de toeschouwers rekenen op een mooie wedstrijd. Trainer Mario Been heeft zo langzamerhand wel een vaste basisopstelling in zijn hoofd, waarbij hij nog een paar keer moet schuiven om de schorsing van Youssef El-Akchaoui op te vangen. Gelukkig doet Jonas Olsson het prima op linksachter en was Mark Otten in Almelo zelfs de beste man van het veld. Edgar Barreto of Ferne Snoyl, en Roy Beerens of Andrzej Niedzielan, dat lijken de enige twistpunten. Overigens moeten Ferne Snoyl, Peter Wisgerhof en Romano Denneboom wel een beetje op hun tellen passen. Een gele kaart van scheidsrechter Eric Braamhaar en ze zijn een week later tegen Vitesse geschorst.

J.v.E.

Vermoedelijke opstellingen:
N.E.C. :
Gábor Babos; Muslu Nalbantoglu, Peter Wisgerhof, Mark Otten, Jonas Olsson; Dominique Kivuvu, Patrick Pothuizen, Edgar Barreto; Romano Denneboom, Brett Holman, Roy Beerens.

NAC Breda: Zoetebier, Stam, Petö, Van Gessel, Mathijssen, De Graaf, Slot, Zonneveld, Diba, Salmon, Rigters.

Afbeelding
Vorig seizoen speelde N.E.C. en NAC met 1-1 gelijk. Na een 0-1 achterstand scoorde Björn van der Doelen in de 75ste minuut de verdiende gelijkmaker

Historie in de eredivisie:
Aantal keren winst N.E.C. 6
Aantal keren gelijkspel 12
Aantal keren winst NAC 8
Doelsaldo 29 - 36

Eerste ontmoeting 12 nov 1967 2 - 1

Laatste 5 ontmoetingen 28 nov 2001 1 - 3 (0-0)
09 feb 2003 2 - 0 (0-0)
19 okt 2003 0 - 3 (0-2)
23 okt 2004 3 - 3 (2-1)
15 sep 2005 1 - 1 (0-1)

Grootste winst N.E.C. 30 aug 1980
25 apr 1998
09 feb 2003 4 - 2 (3-1)
2 - 0 (1-0)
2 - 0 (0-0)
Grootste winst NAC 08 dec 1996
19 okt 2003 0 - 3 (0-1)
0 - 3 (0-2)
Meeste doelpunten 23 okt 2004
30 aug 1980 3 - 3 (2-1)
4 - 2 (3-1)

Afbeelding
Eerder dit seizoen won N.E.C. in Breda met 0-2.
Romano Denneboom nam beide treffers voor zijn rekening.

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » zo jan 28, 2007 8:16 am

W A T een wedstrijd... :worshippy: :eusa_dance: :cheer: :nec:

Afbeelding

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma jan 29, 2007 3:51 pm

NEC en Lorenzo Davids bereiken akkoord

[29/01/2007] NEC lijkt Lorenzo Davids dan toch beet te hebben. Feyenoord en NEC lijken er nagenoeg uit te zijn over het jongere neefje van Edgar Davids. Verschillende media spreken elkaar tegen of het dan wel om een defintieve transfer gaat dan wel een huurovereenkomst.

De linkspoot, die zowel in de verdediging als op het middenveld kan worden ingezet, is al tot een akkoord gekomen met NEC. Davids is al enige tijd lid van de A-selectie van Feyenoord maar kwam vooralsnog alleen voor de Rotterdammers in het bekertoernooi in actie.

Ondertussen staat Bas Bakker, speler van Jong NEC, op de nominatie om te worden verhuurd aan Go Ahead Eagles. De 21 jarige speelde zijn enige en tot dusver laatste duel in het eerste elftal van NEC in Mei 2005. Bakker heeft in Nijmegen een aflopend contract.
voetbalplus.nl

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » wo jan 31, 2007 12:20 am

NEC'er Bakker naar Go Ahead Eagles

30/1/2007 23:20

Bas Bakker maakt het seizoen af bij Go Ahead Eagles. De club uit de Jupiler League huurt de 21-jarige verdediger van NEC, waar zijn contract komende zomer afloopt. Bakker debuteerde 22 mei 2005 in de Eredivisie voor NEC maar slaagde er daarna niet meer in aan spelen toe te komen in de hoofdmacht.
vi.nl

En speciaal voor de Dr.:

Ramona

Bericht door Ramona » wo jan 31, 2007 7:53 am

Nijmeegs' 'eigen' pitbull? :nec: :headbang:

Lorenzo Davids, de slimme pitbull (30/01/2007)
De transfer van Lorenzo Davids hing al enkele weken in de lucht, leek door een te hoge transfersom af te ketsen, maar kwam gisteravond uiteindelijk toch rond. Vandaag trainde Davids voor het eerst mee bij N.E.C., wij spraken hem na afloop.

Afbeelding

Ten eerste: gefeliciteerd!
"Dank je wel! Ik ben heel blij, ik heb er zin in om te beginnen."

In bijna elk artikel dat over jou gaat, gaat het eigenlijk over die andere Davids, Edgar. Daar beginnen wij dan ook maar gelijk mee, dan hebben we dat gehad. Jij bent zijn neef en net als Edgar ben jij een linkspoot en een middenvelder. Zijn er meer overeenkomsten?
"Ik denk dat ik dezelfde mentaliteit als hem heb. Ik geef nooit op tijdens een wedstrijd, dat is vooral mijn kracht."

Wordt je er nooit moe van als mensen over Edgar Davids beginnen?
"Helemaal niet, ik ben er juist trots op. Het is toch leuk als je wordt vergeleken met Edgar Davids, dat lijkt me niet iets om je voor te schamen..."

Edgar wordt de pitbull genoemd. Ben jij ook een pitbull?
"Op het veld ben ik zeker een pitbull. Buiten het veld helemaal niet, daar ben ik juist rustig."

Pak je dan ook zoveel kaarten?
"Dat niet, ik ben en slimme pitbull, haha."

Bij Feyenoord staat er links achterin ook een pitbull, Drenthe. Had jij daar niet moeten staan?
"Als linksback? Ik denk dat Drenthe beter geschikt is voor de linksbackpositie. Ik ben toch meer een middenvelder. Daar heeft de trainer me ook vooral voor gehaald."

Je bent een jonge speler die vorig jaar pas bij het eerste elftal werd gehaald. Waarom laat Feyenoord je zo makkelijk gaan?
"Ik heb een gesprek gehad met de trainer (Erwin Koemen, J.v.O.). We vonden beide dat ik meer speeltijd moest hebben in de eredivisie. De selectie van Feyenoord is heel groot en de trainer gaf eerlijk aan dat mijn kans op speeltijd niet zo groot zou zijn. Ik zou gewoon geen kans krijgen, daarom was het beter dat ik weg zou gaan."

Bij N.E.C. tref je Mario Been. Is zijn aanwezigheid een belangrijk reden om voor N.E.C. te kiezen?
"Zeker. Hij ziet het echt in mij zitten. Ik heb heel prettig met hem gewerkt bij Feyenoord, mijn gevoel gaat echt naar hem uit. Ik ben nog jong, moet nog veel leren en kan dat doen door ervaring op te doen. Hij geeft jonge spelers de kans, dus ik hoop die ervaring hier op te doen."

Waren er nog andere redenen om voor N.E.C. te kiezen?
"Jazeker, de sfeer, het publiek. Ik heb zaterdag de wedstrijd tegen NAC in het stadion gezien, dat was erg leuk. Heel anders dan bij Feyenoord, maar erg leuk."

Wat vond je van het team zaterdag?
"Vooral de eerste helft vond ik heel goed. De tweede helft was minder, het middenveld werd overlopen, maar het was een prima wedstrijd."

Was je al eens eerder in het McDOS Goffertstadion geweest?
"Ik zat tijdens de 4-1 verloren wedstrijd eerder dit seizoen bij Feyenoord op de bank. Tsja, dat was een slechte ervaring. Maar ik ben nu toch maar teruggekomen, haha."

Wat weet je eigenlijk van Nijmegen?
"Niet veel eigenlijk. Ik ga hier eerst kijken voor een woning, en dan kan ik de stad een beetje gaan verkennen."

Je weet dat je hier eigenlijk maar twee keer per jaar hoeft te winnen?
"Jazeker, van Vitesse. Ik hoop dat ik er zondag bij ben. Dat zijn toch de wedstrijden waar je het voor doet. Ik ben fit, dus ik kan gewoon mee. Maar het is natuurlijk even afwachten wat de trainer doet. Maar we moeten natuurlijk wel gewoon kunnen winnen!"

Verder is het belangrijk te weten wat nuilen betekent. Weet je wat dat is?
Nee…

Nuilen betekent zaniken, zeuren. De Nijmegenaar is nooit tevreden. Kan je goed tegen kritiek?
"Tsja, ik denk het wel. Bij Feyenoord hebben de mensen een heel erg hoog verwachtingspatroon van de spelers, dus daar moet je wel tegen kritiek kunnen. Ik ben wel wat gewend."

Door: Jaap van Oosteren

Afbeelding

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » wo jan 31, 2007 12:39 pm

De onze was goedkoper :D

En speciaal voor de Dr.:

Ramona

Bericht door Ramona » wo jan 31, 2007 12:56 pm

Alaindebanaan schreef:De onze was goedkoper :D

Hopelijk speelt-ie net als z'n grote en beroemde oude Neef zondag... :twisted: waarover ik trouwens een goed gevoel heb...beide wedstrijden... :cheer: :yes:

Gesloten