AJAX - FC Utrecht (21 januari 2007)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
999

Bericht door 999 » vr jan 19, 2007 1:04 am

Ruud Bossen
Blij met de punten ...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jan 19, 2007 2:06 pm

Basisplaats Huntelaar en Leonardo'
Vrijdag 19 januari, door SV, Amsterdam, 13.20u GMT+01.00, AS

Uit de vrijdagochtendtraining is op te maken dat Ajax-trainer Henk ten Cate gewoon door blijft gaan met een 4-3-3-systeem. Voor aankoop Leonardo lonkt een basisplaats.

Een nagegenoeg fitte selectie bereidde zich in de ArenA voor op het eerste competitietreffen van 2007 tegen FC Utrecht. Ten Cate legde in de partijvorm de nadruk op het vleugelspel.

In eerste instantie speelde hij met het aanvalsduo Babel-Huntelaar-Leonardo en de tweede partij met Leonardo-Huntelaar-De Mul. Daarmee wordt duidelijk dat Huntelaar zijn positie als eerste spits behoud.

Opvallend was dat Grygera maar een partijvorm bij de basis hoorde. Wellicht voelt Ten Cate al nattigheid voor een eventuele transfer naar Juventus.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 19, 2007 2:22 pm

Ajaciedjuh schreef:het aanvalsduo Babel-Huntelaar-Leonardo
Om te janken! X'C
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jan 19, 2007 2:24 pm

Ja, het is niet de bedoeling dat Huntelaar door zijn ploeggenoten uit de wedstrijd gespeeld wordt.

Ik zou De Mul sowieso opstellen in een driemansvoorhoede.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 19, 2007 2:25 pm

Het ging me niet om de spelers. Dat zien we wel. Ik vind het gewoon verschrikkelijk dat iemand die een stukje schrijft niet eens fatsoenlijk kan tellen! :redcard:

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jan 19, 2007 2:25 pm

Nu je het zegt. :D

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 19, 2007 2:31 pm

Na de babbels van Ten Cate over Leonardo als aanspeelpunt begin ik steeds meer te geloven dat Leonardo de rol van Perez moet overnemen, in plaats van de rol van Huntelaar. Ik heb het idee dat Henk Leo als extra afspeelpunt voor het middenveld wil gebruiken, in plaats van als aanspeelpunt in de diepte. Ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken, want puur technisch is Perez natuurlijk wel beter dan Leonardo. Maarja, dat verdraaide gebrek aan snelheid van Huntelaar betekent nou eenmaal dat je keuzes moet maken. Het zal wel stuivertje wisselen tussen Babel, Leonardo en Perez worden, met De Mul die zo nu en dan gebruikt kan worden als er meer breedte voorin gevraagd wordt. Dat kan ook prima, want Babel, Perez en in mindere mate Leonardo kunnen allemaal vanaf links spelen.

En met niemand anders!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 19, 2007 2:49 pm

Heitinga trainde trouwens weer helemaal mee en als rechtsback. Dit zal wel betekenen dat Emanuelson weer linksback wordt en dat Maduro of Verthongen het voor de verdediging mag proberen.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 19, 2007 4:04 pm

Daarmee wordt duidelijk dat Huntelaar zijn positie als eerste spits behoud.t
Was er dan iemand die anders verwacht had? Die journalisten kletsen maar raak. :X [/b]
Het stinkt aan alle kanten!

MHF

Bericht door MHF » vr jan 19, 2007 4:40 pm

Ik ben erg benieuwd wat we a.s. zondag voorgeschoteld krijgen. Een fris en redelijke attractief spelend Ajax zoals we (althans, bijna iedereen dan) dat eind augustus uit de startblokken zagen komen of die stel dweilen waarmee we het kalenderjaar mocht afsluiten.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Arwin

Bericht door Arwin » vr jan 19, 2007 4:48 pm

Voetske schreef:Ruud Bossen
Jaakke zegt dat we niet meer over de scheidsrechter moeten beginnen.

Bossen is wel een drama scheidsrechter..

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jan 19, 2007 4:56 pm

LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 19, 2007 5:20 pm

Bertje schreef:Het ging me niet om de spelers. Dat zien we wel. Ik vind het gewoon verschrikkelijk dat iemand die een stukje schrijft niet eens fatsoenlijk kan tellen! :redcard:
Zie je nou wel, die ten Cate doet wel net alsof hij 433 blijft spelen, maar ondertussen is het toch mooi stiekem slechts met een duo voorin! Niet te vertrouwen! :hypocrite:
I think I lost my fucking headache

Fenerbahce

Bericht door Fenerbahce » vr jan 19, 2007 5:40 pm

Lucas schreef:
Bertje schreef:Het ging me niet om de spelers. Dat zien we wel. Ik vind het gewoon verschrikkelijk dat iemand die een stukje schrijft niet eens fatsoenlijk kan tellen! :redcard:
Zie je nou wel, die ten Cate doet wel net alsof hij 433 blijft spelen, maar ondertussen is het toch mooi stiekem slechts met een duo voorin! Niet te vertrouwen! :hypocrite:
Lachen hier met Bert en Ernie ...

Ik ben wel heel erg benieuwd naar zondag, maar heb er in ieder geval weer heel veel zin aan ... :yes:

:tifoajax:
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 19, 2007 5:42 pm

Hé, Bert, vroegen we jou iets?! :sly: ;)

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 19, 2007 5:47 pm

Lucas schreef:Zie je nou wel, die ten Cate doet wel net alsof hij 433 blijft spelen, maar ondertussen is het toch mooi stiekem slechts met een duo voorin! Niet te vertrouwen! :hypocrite:
Op RTVNH zei Ten Cate op de vraag of hij 4-4-2 ging spelen: ' Dat zijn geruchten, moet ik daarop ingaan? Het is onzin.' (Of zoiets.)

Fenerbahce

Bericht door Fenerbahce » vr jan 19, 2007 5:54 pm

Bertje schreef:Hé, Bert, vroegen we jou iets?! :sly: ;)
Wie ???? :whistling: :D

Zit je zondag ook in de ArenA ??
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 19, 2007 6:15 pm

Fenerbahce schreef:
Bertje schreef:Hé, Bert, vroegen we jou iets?! :sly: ;)
Wie ???? :whistling: :D

Zit je zondag ook in de ArenA ??
Nee. Ik kan niet zo vaak en nu al helemaal niet, want ik zit middenin m'n toetsweek. Morgen moet ik zelf voetballen en heb ik wellicht een kater, dus komt er van leren niets terecht.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 19, 2007 6:37 pm

joey schreef:
Lucas schreef:Zie je nou wel, die ten Cate doet wel net alsof hij 433 blijft spelen, maar ondertussen is het toch mooi stiekem slechts met een duo voorin! Niet te vertrouwen! :hypocrite:
Op RTVNH zei Ten Cate op de vraag of hij 4-4-2 ging spelen: ' Dat zijn geruchten, moet ik daarop ingaan? Het is onzin.' (Of zoiets.)
Oh, gelukkig, als Henk wat zegt dan is het zo! :hypocrite:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jan 19, 2007 10:52 pm

Moeten we echt zondag al weer beginnen? De winterstop had van mij nog wel wat langer mogen duren. Is ook wel eens lekker. Zo'n weekend zonder teleurstelling.

Het lijkt me sterk dat de problemen in één trainingskamp met tussendoor een nederlaag tegen Ajax cape town alle problemen heeft opgelost dus het zal wel weer een matig potje worden. Ik ben wel benieuwd hoe Ten Cate nu gaat spelen en hoe 'de zaak' Huntelaar zich gaat ontwikkelen.

999

Bericht door 999 » za jan 20, 2007 8:32 am

Ajax-FC Utrecht

Henk ten Cate keerde met een vrijwel fitte groep terug uit Kaapstad. De blessures van John Heitinga en Hedwiges Maduro zijn genezen. Of Leonardo zijn debuut zal maken, wilde de coach niet zeggen. Over de aanpassing in de groep was hij in elk geval tevreden. ,,Hij is rustig en relaxed, mengt zich ook in de discussies over voetbal. Leo manifesteert zich goed. Nu zal hij moeten aantonen dat hij beter is dan de spelers die we al hebben.” A1-spits Jordy Brouwer tekent een 4,5-jarig contract bij Liverpool. Hij wilde niet wachten op een aanbieding van Ajax.

Ajax: geblesseerd: Roger, Vermeer.

FC Utrecht: geblesseerd: Dickoh, Keller, Schut, Van der Gun. Twijfelachtig: Braafheid.
De T.
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » za jan 20, 2007 12:35 pm

Ten Cate: ‘Leonardo manifesteert zich goed bij Ajax’

Op een combinatie van Veldbeemdgras (45 %), Engels raaigras (45 %) en Roodzwenkgras (10 %) zal Leonardo, Ajax’ enige nieuwe aankoop tot dusver deze transfermaand, zondag vermoedelijk zijn competitiedebuut maken tegen FC Utrecht. Trainer Henk ten Cate heeft altijd benadrukt, dat de dribbelsterke Braziliaan op alle aanvallende posities uit de voeten kan, maar afgaande op de training van vrijdag zal de Braziliaan zijn opwachting maken als rechtsbuiten, met Klaas-Jan Huntelaar naast zich in de spits en Ryan Babel op de andere vleugel.

Henk ten Cate: “Leonardo is een jongen die je niet vol moet stoppen met opdrachten. Je moet hem een beetje vrije rol geven. Dan speelt hij mensen uit, zet ploeggenoten vrij voor het doel, of hij scoort zelf. Tot nu toe heeft Leonardo een prima indruk op mij gemaakt. Hij is heel rustig, heel relaxed en in de groep praat hij mee over voetballen. Leonardo manifesteert zich wat dat betreft heel goed.”
Of een week vakantie (en een week op trainingskamp in Zuid-Afrika) voldoende is geweest om enigszins op adem te komen na de eerste seizoenshelft zal moeten blijken. “In principe is een week te weinig,” aldus ten Cate. “Maar het heeft ongetwijfeld heilzaam gewerkt.

“Als je de eerste helft van het seizoen analyseert en constateert, dat we een fase van vijf mindere weken hebben gekend, dan is dat te wijten aan een aantal oorzaken. Vormverlies, een hoop commotie rond Perez en Sneijder. En de vermoeidheid. Een enkeling heeft geloof ik 35 wedstrijden gespeeld, dat is heel veel. En op den duur gaat dat ten koste van het ritme van het spel. Dus daar kan ik niet tevreden over zijn. Maar ondanks alles hebben we ook progressie gemaakt dit seizoen, hebben we meer punten dan vorig jaar om deze tijd en we staan ook hoger op de ranglijst.”
Ten Cate beschikt voor de wedstrijd tegen FC Utrecht over een vrijwel fitte selectie, alleen derde doelman Kenneth Vermeer en de Spanjaard Roger zijn geblesseerd.
Sportweek
Blij met de punten ...

Toppie

Bericht door Toppie » za jan 20, 2007 4:55 pm

Voetske schreef:
Ten Cate: ‘Leonardo manifesteert zich goed bij Ajax’

Op een combinatie van Veldbeemdgras (45 %), Engels raaigras (45 %) en Roodzwenkgras (10 %) zal Leonardo, Ajax’ enige nieuwe aankoop tot dusver deze transfermaand, zondag vermoedelijk zijn competitiedebuut maken tegen FC Utrecht. Trainer Henk ten Cate heeft altijd benadrukt, dat de dribbelsterke Braziliaan op alle aanvallende posities uit de voeten kan, maar afgaande op de training van vrijdag zal de Braziliaan zijn opwachting maken als rechtsbuiten, met Klaas-Jan Huntelaar naast zich in de spits en Ryan Babel op de andere vleugel.

Henk ten Cate: “Leonardo is een jongen die je niet vol moet stoppen met opdrachten. Je moet hem een beetje vrije rol geven. Dan speelt hij mensen uit, zet ploeggenoten vrij voor het doel, of hij scoort zelf. Tot nu toe heeft Leonardo een prima indruk op mij gemaakt. Hij is heel rustig, heel relaxed en in de groep praat hij mee over voetballen. Leonardo manifesteert zich wat dat betreft heel goed.”
Of een week vakantie (en een week op trainingskamp in Zuid-Afrika) voldoende is geweest om enigszins op adem te komen na de eerste seizoenshelft zal moeten blijken. “In principe is een week te weinig,” aldus ten Cate. “Maar het heeft ongetwijfeld heilzaam gewerkt.

“Als je de eerste helft van het seizoen analyseert en constateert, dat we een fase van vijf mindere weken hebben gekend, dan is dat te wijten aan een aantal oorzaken. Vormverlies, een hoop commotie rond Perez en Sneijder. En de vermoeidheid. Een enkeling heeft geloof ik 35 wedstrijden gespeeld, dat is heel veel. En op den duur gaat dat ten koste van het ritme van het spel. Dus daar kan ik niet tevreden over zijn. Maar ondanks alles hebben we ook progressie gemaakt dit seizoen, hebben we meer punten dan vorig jaar om deze tijd en we staan ook hoger op de ranglijst.”
Ten Cate beschikt voor de wedstrijd tegen FC Utrecht over een vrijwel fitte selectie, alleen derde doelman Kenneth Vermeer en de Spanjaard Roger zijn geblesseerd.
Sportweek

We vreten ze op morgen 3-0 2x hunt en 1x Leo (weer een leo) :xyxthumbs:

LucaS

Bericht door LucaS » za jan 20, 2007 5:44 pm

Leo is nu al net zo'n steunpilaar als Gabri? :hypocrite:

joey
Erelid

Bericht door joey » za jan 20, 2007 6:50 pm

Nee, hij zegt dat Leonardo zich goed heeft aangepast.

Plaats reactie