AZ

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do jan 18, 2007 8:30 am

Voetske schreef:Tuurlijk zegt dat niks, maar als DS blijft investeren in AZ denk ik dat AZ een van de top 4 gaat worden.En dan kunnen ze onder AJAX eindigen, maar ook er boven ...
Denk ik niet. Actie is immers reactie. Enerzijds zul je zien dat andere subtoppers hun voorbeeld zullen volgen waardoor zij het gat met AZ gaan verkleinen. Anderzijds zal de top-3 zich extra inspannen om AZ weer achter zich te laten. AZ heeft nu profijt van een gelukkige reeks aankopen plus twee goede trainers op rij. Op termijn verdwijnt dat voordeel weer en dan is de volgende subtopper aan de beurt. Net zoals wij een te klein achterland hebben om permanent bij de Europese top te horen geldt dat voor AZ op nationaal niveau. Ik ben het met joey eens dat ze in Alkmaar vooral moeten genieten van het huidige succes. Ipv hun aanhang te voeden met de illusie dat ze de beste van Noord Holland zullen worden.

LucaS

Bericht door LucaS » do jan 18, 2007 9:07 am

Ik vond het stuk in de VI over AZ helemaal niet bol staan van frustratie. Eerder ambitie en durf. En natuurlijk vergelijk je eea met het beste, daar willen ze immers naartoe. Tot slot nog de vaststelling dat het grootste deel van de vergelijkingen met Ajax op rekening van de VI staan en niet zozeer allemaal uit de mond van bij AZ betrokkenen opgetekend is.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 18, 2007 10:21 am

Je kunt nu eenmaal geen interview maken bestaande uit louter citaten. Maar de tendens is duidelijk.

Voordat men roept dat men Ajax voorbij is in de meeste leeftijdsklassen (ja,dat staat er, citaat) moet men eerst eens een paar basisspelers en liefst internationals afleveren. Daar word je namelijk op beoordeeld, niet op die overwinning van de D1 op de D1 van Ajax.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » do jan 18, 2007 10:24 am

Als je vaststelt dat een deel van de spelers nu voor de opleiding van AZ kiest, je veel jeugdinternationals levert én ziet dat de jeugdelftallen hetzelfde nivo halen als de jeugd van Ajax, dan kan je die conclusie natuurlijk best trekken. Uiteraard moet nog blijken of ook AZ het bereikt dat het eerste regelmatig een meerdere zelfopgeleide spelers speelt!

Michael_B

Bericht door Michael_B » do jan 18, 2007 10:42 am

Dat is het nu juist. AZ is een koopclub, geen opleider. Die jongens kiezen nu voor AZ, waar het momenteel allemaal goed gaat en de sfeer prima en gemoedelijk is.

Zodra de shit toeslaat (mensen weg willen omdat ze niet spelen oid) wil ik wel eens zien hoe AZ daarmee omgaat. Bovendien verwacht ik weinig speeltijd voor de jeugd...
Face your fears and live your dreams, No Fear

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jan 18, 2007 12:23 pm

Welke jeugdspelers van AZ hebben de afgelopen jaren nou indruk kunnen maken in het eerste elftal?

Iedereen was (terecht) enthousiast over Vormer, maar volgens mij heeft hij zelfs z'n debuut nog niet gemaakt.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jan 18, 2007 12:26 pm

Hij heeft één wedstrijd in het eerste gespeeld.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » do jan 18, 2007 12:26 pm

Vlaar haalde het Nederlands elftal en wekte de interesse van Ajax

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 18, 2007 12:31 pm

Maar alleen omdat Adriaanse bijna zijn hele verdediging moest missen door blessures en schorsingen. Onder LVG verdween hij naar de bank.

Een jaar of wat geleden verkondigden ze bij Vitesse trots dat ze nu een betere jeugdopleiding hadden dan Ajax. Kijk wat ervan terechtgekomen is.

LucaS

Bericht door LucaS » do jan 18, 2007 12:36 pm

Ik zeg niet dat de jeugd van AZ Ajax voorbij is, ik kan dat ook absoluut niet beoordelen. Maar om vanuit een ivoren toren te gaan roepen dat zoiets onmogelijk is, zou ik ook niet doen!

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do jan 18, 2007 1:34 pm

Geloof mij maar als ik zeg dat ieder jochie uit Amsterdam en omgeving altijd op de eerste plaats bij Ajax zal willen voetballen. Dat zal nooit veranderen.

LucaS

Bericht door LucaS » do jan 18, 2007 1:36 pm

Eens. Maar om gelijk te roepen dat AZ nooit een serieuze concurrent kan worden vind ik misplaatst hooghartig! Ik zie niet in waarom AZ geen gelijkwaardige aantrekkingskracht zou kunnen gaan uitoefenen op kinderen uit Noor-Holland en andere delen van het land

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 18, 2007 1:46 pm

Bij Ajax opgeleide spelers hebben een streepje voor. Wie kent AZ nou in de wereld.

Maar ik vind het best, hoor. Al komt het op mijn pathetisch over dat een artikel over AZ vol staat met verwijzingen naar Ajax. :aai: :aai:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do jan 18, 2007 1:50 pm

Ze (Scheringa en zo) zijn geobsedeerd. Dat is bekend.

Scheringa zit maandag as. overigens aan tafel bij Derksen; dat wordt lachen.

LucaS

Bericht door LucaS » do jan 18, 2007 1:52 pm

Nogmaals Ajax is het beste (iig qua naam) op dit gebied. Het is dus logisch dat je je daarmee vergelijkt als je ambitie is om de beste te worden. Ervan uitgaan dat het feit dat bij Ajax opgeleide spelers een streepje voor hebben, eeuwigheidswaarde heeft, lijkt me niet alleen hooghartig maar ook een beetje dom. Niets gaat vanzelf en niets is voor eeuwig!

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do jan 18, 2007 2:31 pm

Ik denk best dat AZ iets neer kan zetten, maar het mist de allure om echt top te worden.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » do jan 18, 2007 2:36 pm

Spijker schreef:Ik denk best dat AZ iets neer kan zetten, maar het mist de allure om echt top te worden.
Aan de top komen kan heel snel. Aan de top blijve is veel moeilijker. En een naam bouw je pas op na heel veel jaren aan de top te staan. Voordat AZ echt iets kan opbouwen dat blijvend is, zijn we weer 10 jaar verder. En ik denk niet dat Scheringa het zo lang uit gaat houden.

En dan is het weer dat leuke gezellige clubje uit de kaasstad dat ergens tussen plaats 5 en 10 gaat bungelt.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » do jan 18, 2007 3:59 pm

Raymon schreef:
Spijker schreef:Ik denk best dat AZ iets neer kan zetten, maar het mist de allure om echt top te worden.
Aan de top komen kan heel snel. Aan de top blijve is veel moeilijker. En een naam bouw je pas op na heel veel jaren aan de top te staan. Voordat AZ echt iets kan opbouwen dat blijvend is, zijn we weer 10 jaar verder. En ik denk niet dat Scheringa het zo lang uit gaat houden.

En dan is het weer dat leuke gezellige clubje uit de kaasstad dat ergens tussen plaats 5 en 10 gaat bungelt.
Dat kan in principe niet: als Scheringa eruit stapt en er niets noemenswaardigs voor terugkomt valt AZ gewoon weer terug naar de Eerste Divisie...
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Toppie

Bericht door Toppie » do jan 18, 2007 4:34 pm

Van Gaal gaat meer zekerheid inbouwen bij AZ

18/1/2007 16:20

'Ik wil voor 31 januari een keeper en een linkerspits', benadrukt Louis van Gaal, die donderdag op de website van zijn club aankondigde dat AZ de tweede seizoenshelft iets anders zal gaan voetballen.
Van Gaal vindt dat zijn ploeg nog altijd te veel doelpunten tegenkrijgt. 'We gaan meer zekerheden inbouwen. Bijvoorbeeld op het middenveld. Het scheelt natuurlijk of je een aanvallende of een verdedigende middenvelder op bepaalde posities opstelt. Dat is iets waar ik ook voor de winterstop al mee begonnen ben.'

Tevens zal hij de komende duels kiezen voor een ander centraal verdedigingsduo. David Mendes da Silva en Barry Opdam missen door een schorsing immers het eerste duel met Fenerbahe in de UEFA Cup. 'Daar zal half februari dus een ander duo moeten gaan spelen en dat moet ook nog eens ingespeeld zijn. Dan kun je denken aan Gijs Luirink, Kew Jaliens en Ryan Donk.'

Van Gaal zag in de winterstop Ronald Waterreus vertrekken. Omdat Joey Didulica nog altijd geblesseerd is, hoopt de coach deze transferperiode nog een doelman aan te trekken. 'Een keeper is noodzakelijk. Het beste is natuurlijk een talentvolle jonge doelman, maar hij moet wel direct inzetbaar zijn zowel in de Eredivisie als op Europees niveau. Waarschijnlijk wordt het een keeper uit het buitenland, want als hij in de Eredivisie zou rondlopen had hij hier al gezeten.'

Voor de positie van linksbuiten bevestigde Van Gaal de interesse in Nourdin Boukhari. 'Die staat inderdaad ook op de lijst, dat vind ik een goede voetballer.' De Marokkaanse international staat nog onder contract bij FC Nantes, maar zou mogen vertrekken bij de Franse club.

bron vi

Mitea een optie :sad:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do jan 18, 2007 4:40 pm

Waarschijnlijk wordt het een keeper uit het buitenland, want als hij in de Eredivisie zou rondlopen had hij hier al gezeten.'
Mooie uitspraak, hoor. Het is in ieder geval een feit dat AZ er alles aan doet om de markt leeg te kopen. Gelukkig worden er nu weer 2 spelers gekocht, zodat je een selectie van rond de 35 man krijgt. Gaat helemaal goedkomen in Alkmaar.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do jan 18, 2007 4:43 pm

Van Gaal wilt Boukhari als linkerspits hebben?? Hoe vaak moet nog bewezen worden dat Boukhari geen linksbuiten is... Ik had van Gaal wat dit soort zaken betreft wel hoger ingeschat.

Verder heeft AZ nog een lange, lange weg te gaan wilt het AJAX evenaren. En dan heb ik het over zowel prijzen als opgeleide spelers. Het gaat ze nooit lukken, om ons te evenaren.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jan 18, 2007 4:49 pm

Mr. Ajax schreef:Van Gaal wilt Boukhari als linkerspits hebben?? Hoe vaak moet nog bewezen worden dat Boukhari geen linksbuiten is... Ik had van Gaal wat dit soort zaken betreft wel hoger ingeschat.

Verder heeft AZ nog een lange, lange weg te gaan wilt het AJAX evenaren. En dan heb ik het over zowel prijzen als opgeleide spelers. Het gaat ze nooit lukken, om ons te evenaren.
Wat is een linksbuiten? Ronald de Boer speelde ook wel eens op de vleugel. Je moet Boukhari in ieder geval niet als snelle man aan de zijkant gebruiken, want hij is niet snel. In een meer teruggetrokken rol moet hij redelijk kunnen functioneren.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do jan 18, 2007 4:51 pm

Precies, en Ronald De Boer was dat wel. Daarom is Boukhari geen buitenspeler... En dat heeft ie een paar seizoenen lang kunnen bewijzen bij AJAX. Van Gaal wilt hem nu dus weer als linkerspits gebruiken, zegt ie...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jan 18, 2007 5:39 pm

Ik denk overigens dat als AZ daadwerkelijk aan het inlopen is op Ajax op het gebied van jeugd opleiden dat dat minstens net zoveel te maken heeft met de achteruitgang van Ajax als de vooruitgang van AZ.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do jan 18, 2007 10:49 pm

Andrey beoogde doelman AZ
Geschreven door Robert Smid op donderdag, 18 januari om 18:08

Andrey Nazario Afonso, kortweg Andrey genoemd, is hoogstwaarschijnlijk de nieuwe beoogde doelman van AZ. De 23-jarige doelman moet nog voor het sluiten van de transfermarkt toegevoegd worden aan de selectie van coach Louis van Gaal.

Opvallend is echter dat Andrey, momenteel uitkomend voor het Braziliaanse Atletico Paranaense, 16 december j.l. een mondeling akkoord heeft bereikt met Steaua Boekarest. De transfer naar de Roemeense topclub leek in kannen en kruiken, totdat Andrey een ‘knieblessure’ opliep. Het kwetsuur werd echter in scène gezet, in een poging om de transfer te laten afketsen. Atletico Paranaense gaf haar speler vervolgens ook niet meer vrij, zodat de transfer in het water zou vallen. Steaua Boekarest gaf 9 januari echter alsnog aan dat het verwachtte dat Andrey zo snel mogelijk een contract zou tekenen. Iets wat tot op heden nog steeds niet is gebeurd.

Zijn beoogde nieuwe club Steaua Boekarest lekte een faxbericht van Marcel Brands, de huidige technisch directeur van AZ. De fax is verzonden naar Guilliano Bertolucci, de zaakwaarnemer van onder andere Andrey en PSV-er Alex. De inhoud van de fax bestaat uit het contractvoorstel dat AZ aan de speler wil voorleggen. Zo staat er in verwerkt dat AZ een éénjarig contract wil aanbieden aan de doelman, met een optie voor nog 3,5 jaar.

Eerder gaf AZ-coach Louis van Gaal al aan dat hij nog voor het sluiten van de transfermarkt een nieuwe doelman wilde hebben. ”Ik wil voor 31 januari een keeper en een linkerspits. Zeker een keeper is noodzakelijk. Het beste is natuurlijk een talentvolle jonge doelman, maar hij moet wel direct inzetbaar zijn, zowel in de Eredivisie als op Europees niveau. Waarschijnlijk wordt het een keeper uit het buitenland, want als hij in de Eredivisie zou rondlopen had hij hier al gezeten,” liet van Gaal weten.

Of AZ al tot een overeenstemming is gekomen met Atletico Paranaense is vooralsnog onbekend.

Afbeelding

Afbeelding
voetbalzone

Gesloten