Dit is toch van een ander kaliber dan wat Rijkaard over Capello zegt (of eigenlijk niet zegt, alleen dat hij het anders zou doen)."Ik denk dat Van Basten geen goede bondscoach is. Hij laat zijn ploeg immers niet spelen zoals hij wil. Hij selecteert een bepaald soort spelers die niet de kwaliteiten hebben voor het voetbal dat hij wil spelen." Over het spel van Oranje is de AZ-coach dan ook niet te spreken: "De uitvoering in al die wedstrijden onder zijn leiding is niet goed geweest, op één wedstrijd na misschien."
Niet bang voor kritiek
Moderator: mods
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Ik geef alleen aan dat er een verschil tussen de kritiek van Van Gaal tov Van Basten en de 'kritiek' van Rijkaard tov Capello.Lucas schreef:Hij heeft een oordeel over van Basten, geeft die voorzichtig ( "ik denk dat....") en geeft argumenten waarom. Vind ik veel beschaafder dan de kritiek van van Basten, Rijkaard en Koeman richting van Gaal.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Van Basten praat met Van Nistelrooy
MADRID -
Marco van Basten en John van 't Schip hebben vrijdag in Madrid een gesprek gehad met Ruud van Nistelrooy. De bondscoach kondigde aan het einde van vorig seizoen al aan dat hij wilde spreken met de gewezen aanvalsleider van het Nederlands elftal. Volgens een woordvoerder van de KNVB ging het om een persoonlijk gesprek en wil Van Basten geen uitlatingen doen over de inhoud van de ontmoeting.
De bondscoach bezocht donderdag de bekerwedstrijd tussen Real Madrid en Betis Sevilla, waarop vrijdag een gesprek volgde. De KNVB bevestigde wel dat de bondscoaches in Madrid zijn voor een onderhoud met Van Nistelrooy.
Telesport.nl
Vind je? Rijkaard bekritiseert het selectiebeleid van Capello. Net als Van Gaal het selectiebeleid van San Marco bekritiseert.Raymon schreef:Ik geef alleen aan dat er een verschil tussen de kritiek van Van Gaal tov Van Basten en de 'kritiek' van Rijkaard tov Capello.
Maar los daarvan: Rijkaard zegt dat Van Gaal zich niet met andere coaches mag bemoeien. Prima, maar dan moet hij dat zelf ook niet doen.
Van Nistelrooy vertrouwt Van Basten nog steeds niet
22/1/2007 17:58
Ruud van Nistelrooy heeft nog altijd geen trek in een terugkeer in de selectie van het Nederlands elftal van Marco van Basten. De aanvaller liet de bondscoach maandag weten dat hij nog altijd te 'onvoldoende vertrouwen' in hem heeft.
Van Basten was vrijdag met collega-bondscoach John van 't Schip naar Madrid gevlogen om met Van Nistelrooy te spreken. De aanvaller bedankte eerder dit seizoen voor Oranje nadat de bondscoach hem al enkele malen had gepasseerd voor de selectie. De spits van Real Madrid nam zijn beslissing omdat hij geen vertrouwen meer had in een goede samenwerking met de bondscoach. Dat geldt blijkbaar nog steeds.
'We hebben vrijdag een goed gesprek gehad in Madrid over de samenwerking in het afgelopen jaar, waarbij een aantal plooien is glad gestreken', reageerde Van Basten in een persbericht van de KNVB. 'Er was daarmee weer een basis gelegd voor een eventuele verdere samenwerking.'
'In hetzelfde gesprek hebben we Ruud desgevraagd echter ook verteld dat de situatie rondom zijn positie niet meer dezelfde is als een jaar geleden. Er hebben zich het afgelopen jaar nadrukkelijk ook andere kandidaten gemeld voor de spitspositie.'
'Daarom zal hij bereid moeten zijn de concurrentie aan te gaan. Wij kunnen hem op voorhand geen vaste plaats in de selectie garanderen. Dat zou ten opzichte van zijn directe concurrenten voor de spitspositie niet juist zijn.'
vi.nlVan Nistelrooy: 'Zware maar juiste beslising'
22/1/2007 19:29
Ruud van Nistelrooy keert nog niet terug in het Nederlands elftal, ondanks het recente bezoek van bondscoach Marco van Basten. 'Teleurstellend', reageert de spits van Real Madrid.
In een reactie op het eerdere persbericht van de KNVB (inclusief een verklaring van Van Basten) laat Van Nistelrooy weten dat de 'persoonlijke tegenstellingen tussen bondscoach en spits zijn gladgestreken'. Maar dat is nog niet genoeg voor de dertigjarige aanvaller.
'Teleurstellend, want ik heb altijd graag voor het Nederlands elftal gespeeld en ik had dat ook graag willen blijven doen. Ik heb niet zozeer gevraagd om een plaats in de selectie, maar zocht wel het gevoel dat ik daarvoor in aanmerking zou kunnen komen. Dat gevoel heb ik niet gekregen.'
'Daarom ontbreken voor mij de voorwaarden om tot een goede prestatie te komen', aldus de 54-voudig international. 'Aan frustraties heeft niemand iets. Daarom is dit een zware, maar wel juiste beslissing.'
Ik ben ook geen fan van Bouma, maar hij speelde laatst wel erg sterk tegen Chelsea. Wellicht dat hij zich toen weer in de selectie heeft gespeeld.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op di jan 23, 2007 6:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De T.CBV HOUDT POOT STIJF
Foppe de Haan: ,,Al langer irritatie in trainersgilde over Van Gaal”
ALKMAAR, woensdag
Het besluit van de CBV om de berisping van Louis van Gaal voor zijn aanhoudende kritiek op bondscoach Marco van Basten te handhaven wordt breed gesteund in het Nederlandse trainersgilde. ,,Een ruime meerderheid staat achter ons standpunt. Bijna alle coaches die we hebben gesproken, kunnen er zich in vinden”, aldus CBV-voorzitter Foppe de Haan. ,,Het is belangrijk om consequent te zijn. Voor ons was dat in deze kwestie belangrijker dan om Van Gaal binnenboord te houden.”
Van Gaal was na AZ-MVV duidelijk over de consequenties. ,,Ik ben verplicht om uit de CBV te stappen. Als ik dat niet doe, word ik monddood gemaakt door de actie van de bondscoach en de vrijheid van meningsuidoor Jeroen ting is een groot goed voor mij. En dus zit ik op 7 februari weer bij SBS6 om op dezelfde wijze met respect een eerlijke analyse te geven over het Nederlands elftal.”
De afgelopen weken werd de CBV duidelijk dat het gedrag van Van Gaal veel van zijn collega’s al langere tijd een doorn in het oog is. ,,Het gaat niet alleen om die ene opmerking in dat interview. Het is gewoon zo dat er in trainersland al langer veel irritatie over het optreden van Van Gaal bestaat. Je mag als trainer best eens een wedstrijd analyseren, maar als je systematisch bij een zender gaat zitten om het Nederlands elftal kritisch te benaderen dan beschadig je onherroepelijk een collega”, aldus De Haan.
De onverzoenlijke houding van Van Gaal maakte de situatie extra gecompliceerd. ,,We hebben geen excuses geeist, maar om excuses verzocht. En daarbij hadden we graag gezien dat Van Gaal met Van Basten om de tafel was gegaan om over deze kwestie te praten. Maar dat wilde hij absoluut niet”, aldus De Haan.
Van Gaal reageerde furieus op de suggestie om excuses aan te bieden. ,,Degenen die hun excuus aan moeten bieden zijn Marco van Basten, Ronald Koeman, Frank Rijkaard en Guus Hiddink. In eerste instantie reageerde niemand op het interview dat ik had gegeven. Pas nadat de bondscoach, die niet gewend is om met kritiek om te gaan, een laag-bij-de-grondse aanval op de persoon Louis van Gaal heeft ingezet, nam de CBV het over en zei dat ik de erecode heb geschonden.”
De CBV verliest door de affaire een boegbeeld, want Van Gaal was erevoorzitter en ambassadeur van de trainersclub. ,,Aan de andere kant mag je misschien juist van een boegbeeld verwachten, dat hij zich niet met dit soort zaken inlaat. Op een goede manier met collega’s omgaan is iets wat we zéker van een boegbeeld verwachten”, aldus De Haan.
Van Gaal wordt nu het slachtoffer van een gedragscode die hij nota bene zélf heeft opgesteld. De Haan: ,, Als je zelf een code hebt medebepaald dan moet je alles doen om je daaraan te houden. Ik hoorde een collega terecht zeggen ‘Van Gaal is een slang, die zich in zijn eigen staart bijt.’ Daar komt het wel op neer.” Van Gaal was niet te spreken over het in zijn ogen ‘politieke’ gedraai van de CBV en voorzitter De Haan. Van Gaal: ,,Maar ja, er zijn maar weinig mensen zoals Louis van Gaal.”
Lachertje dat CBV met van Basten voorop.Alleen de goed nieuws show mag uitgedragen worden.
Blij met de punten ...
Volgens mij zijn ze allemaal hypocriet, ik kan me b.v. een Koeman herinneren die in het programma Barend & Dorp elke dag op Advokaat zat te hakken.Van 't schip zal er nog wel de pest in hebben dat ie dankzij ( door z'n eigen grote bek ) van Gaal een heleboel moois is misgelopen ..Lucas schreef:De Haan is een beetje hypocriet, ik heb hem toch echt zien en horen zeggen (ik meen bij het sportjournaal) dat de reactie van van Basten idd veel erger was dan de opmerkingen van van Gaal.
Oja Foppe de Haan
De Haan uit kritiek op van Basten
Foppe de Haan, de bondscoach van Jong Oranje, heeft zich woensdag opvallend kritisch uitgelaten over Marco van Basten en het Nederlands elftal. De Fries verklaarde voor de camera van Omroep Friesland dat bondscoach Marco van Basten spits Klaas-Jan Huntelaar mee had moeten nemen naar het WK in Duitsland.
De Haan wees erop dat Ajacied, de topscorer van zijn ploeg in Portugal, in grote vorm steekt. "En hij kan een doelpuntje maken", aldus De Haan. De Fries toonde zich ook kritisch over de defensie van Oranje. "Verdedigend zijn we nogal kwetsbaar", wees hij fijntjes op de tekortkomingen van Oranje in de afgelopen oefenwedstrijden.
Blij met de punten ...