Italië
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Dit hangt al maanden in de lucht, natuurlijk. Had zelf verwacht dat het in augustus al rond zou komen. Ben benieuwd wie er het slachtoffer gaat worden, al vrees ik voor Oliveira het ergste. Neemt niet weg dat ze met Ronaldo ook weer wat meer mogelijkheden hebben, want het was tot nu toe behelpen voorin.'Ronaldo en AC Milan zijn eruit, San Siro lonkt'
17/1/2007 10:53
San Siro lonkt voor de bij Real Madrid afgedankte Ronaldo, nu de Braziliaanse aanvaller zich naar verluidt heeft kunnen vinden in een aanbieding van AC Milan.
AC Milan had aanvankelijk een huur voor een half jaar in het hoofd, maar lijkt nu meer te voelen voor een definitieve overgang. Volgens verschillende Italiaanse kranten heeft Ronaldo ingestemd met het aanbod tot medio 2008 te tekenen in San Siro.
Real Madrid moet zich nog kunnen vinden in de afkoopsom van AC Milan. Veel problemen worden echter niet verwacht aangezien De Koninklijke de Braziliaanse spits liever kwijt dan rijk is.
Volgens onder andere La Gazzetta dello Sport is Ronaldo's zaakwaarnemer Fabiano Farah naar de Spaanse hoofdstad gevlogen om de deal met Reals technisch directeur Predrag Mijatovic af te ronden.
AC Milan heet niet de enige kandidaat te zijn voor Ronaldo. Het Braziliaanse Flamengo heeft belangstelling, terwijl ook vanuit Saudi-Arabië en de Verenigde Staten interesse is voor de spits.
www.vi.nl
Gilardino overschat? Hij heeft de belofte in ieder geval nooit helemaal ingelost, wat mij betreft. Toen hij de overstap maakte van Parma naar Milan was iedereen lyrisch (ik ook) en werd er niet getwijfeld. Nu zijn we 1.5 jaar verder en weet hij maar deels te overtuigen. In de competitie weet hij het net wel aardig te vinden, maar Europees is hij onzichtbaar. Shevchenko was een garantie voor goals en Gilardino is dat dus nog niet. We moeten verder niet vergeten dat hij met zijn 24 jaar nog betrekkelijk jong is. Ik zie hem nog wel slagen bij Milan ook.
Verder heeft Milan Storari nog aangetrokken als 2e doelman. Leuke goalie, maar geen wereldtop natuurlijk. Ik wacht dan ook rustig af, want ik verwacht nog wel 2 transfers.
- peter
Als er ergens problemen liggen, dan liggen die in de spits. Men zoekt per direct een spits, dus dan heb je ook maar een beperkte keuze. Te denken valt dan bijvoorbeeld aan Shevchenko, Cassano, Ronaldo en Rosenberg ( :D ). Shevchenko weet het nog niet. Cassano is te lastig, dus dan kom je logischerwijze uit bij een Ronaldo.
- peter
Nope helemaal niets. Cesena is een grauwe middenmoter en ik ken hem verder ook alleen van naam. Word verder ook niet gelinkt met andere clubs naar mijn weten.
Ik ben ook veel nieuwsgieriger naar de gang van zaken van de nummer 9 van Cesena. Graziano Pelle, bekend van u21, is namelijk (eindelijk)veelbelovend bezig.
Ik ben ook veel nieuwsgieriger naar de gang van zaken van de nummer 9 van Cesena. Graziano Pelle, bekend van u21, is namelijk (eindelijk)veelbelovend bezig.
Laatst gewijzigd door peter op do jan 18, 2007 6:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Speelt die daar ook? Had ik geen idee van. Ik vond hem een paar jaar terug op het jeugd WK een uitstekende spits. Zlatanesk, zelfs. :xyxthumbs:Peter schreef:Ik ben ook veel nieuwsgieriger naar de gang van zaken van de nummer 9 van Cesena. Graziano Pelle, bekend van u21, is namelijk (eindelijk)veelbelovend bezig.
- Daily Blind
:hypocrite:Peter schreef:Nope helemaal niets. Cesena is een grauwe middenmoter en ik ken hem verder ook alleen van naam. Word verder ook niet gelinkt met andere clubs naar mijn weten.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Yup, ook een echte nummer 9 in Ajax-termen. Lang, technisch en wendbaar. Kon heel goed met de rug naar de goal van de tegenstander spelen.Thomas schreef:Fernando Llorente van Athletic Bilbao. :xyxthumbs: Heeft inmiddels ook al z'n debuut gemaakt en speelt vrij regelmatig, volgens mij. Hij is talentvol, maar Athletic Bilbao is een van de teams uit de Primera die ik het minst zie dus ik weet niet hoe hij het tegenwoordig doet.
Maar die Pelle is mij bijgebleven omdat hij iets moois had gedaan tijdens dat toernooi. Een mooie beweging of een mooie goal. Geen idee meer wat het was. Zo iemand moet toch voor Ajax wel te halen zijn neem ik aan?
IK GELOOF!!!!!!
- Daily Blind
Klopt hij deed alleen maar mooie dingen, omhaal, zlatan achtige passeer acties, vloeiende bewegingen, sterk in de lucht, lang groot, technisch, wendbaar.. :worshippy:Rishi schreef:Yup, ook een echte nummer 9 in Ajax-termen. Lang, technisch en wendbaar. Kon heel goed met de rug naar de goal van de tegenstander spelen.Thomas schreef:Fernando Llorente van Athletic Bilbao. :xyxthumbs: Heeft inmiddels ook al z'n debuut gemaakt en speelt vrij regelmatig, volgens mij. Hij is talentvol, maar Athletic Bilbao is een van de teams uit de Primera die ik het minst zie dus ik weet niet hoe hij het tegenwoordig doet.
Maar die Pelle is mij bijgebleven omdat hij iets moois had gedaan tijdens dat toernooi. Een mooie beweging of een mooie goal. Geen idee meer wat het was. Zo iemand moet toch voor Ajax wel te halen zijn neem ik aan?
- peter
In Italië ligt dat net allemaal wat anders, Rishi. Spelers als Pelle doorlopen een jeugdplan bij een Serie A club, waarna ze 3 à 4 jaar 'ervaring' opdoen bij Serie B en C clubs. Dat houdt dus in dat de rechten gewoon bij die oude club liggen. In het geval van Pelle ligt dit dan weer anders, want hij is eigendom van Lecce. Het probleem van Lecce is dus alleen dat ze gedegradeerd zijn. Dit moet dan ook het seizoen van Pelle worden, want anders blijft hij in die Serie B hangen.
- peter
Transfers en geruchten:
-Rossi (ManU) naar Parma (huur) (definitivo)
-Ronaldo moet 7.5 kosten, maar Milan biedt maar 3 miljoen.
-Juventus wil C. Ronaldo in ruil voor Trezeguet en Palladino (gerucht dus)
-Oddo tekent deze week nog bij Lazio (vrijwel zeker)
-Jimenez naar Fiorentina voor 11 miljoen euro. Overgenomen van Ternana (definitief)
-Pazzini naar Torino (gerucht)
-Metzelder naar Inter of Juventus (geruchtje)
-Cassano naar Inter (geruchtje)
Verder had ik die lijst natuurlijk nog kunnen uitbreiden met een honderdtal spelers, want Juventus wordt bijna overal genoemd.
-Rossi (ManU) naar Parma (huur) (definitivo)
-Ronaldo moet 7.5 kosten, maar Milan biedt maar 3 miljoen.
-Juventus wil C. Ronaldo in ruil voor Trezeguet en Palladino (gerucht dus)
-Oddo tekent deze week nog bij Lazio (vrijwel zeker)
-Jimenez naar Fiorentina voor 11 miljoen euro. Overgenomen van Ternana (definitief)
-Pazzini naar Torino (gerucht)
-Metzelder naar Inter of Juventus (geruchtje)
-Cassano naar Inter (geruchtje)
Verder had ik die lijst natuurlijk nog kunnen uitbreiden met een honderdtal spelers, want Juventus wordt bijna overal genoemd.
- peter
Ook wel, hoor. Vergeet niet dat je er dan ook flink voor moet lappen. Nu weer Jimenez (Ternana) voor 11 miljoen naar Fiorentina. Maar veel van die spelers liggen eigenlijk al jaren vast bij een Serie A club. Zeker als we het hebben over Oostblokkers en Italianen.Thomas schreef:Komt het niet zo vaak voor dat een speler op latere leeftijd (24 ofzo) uit de Serie B gehaald wordt dan?
Opmerkelijk dat Oddo waarschijnlijk bij gaat tekenen. Ik had toch wel verwacht dat hij nu eindelijk bij de Europese top zou belanden. Het schijnt trouwens dat Lazio Oddo niet wil laten spelen tegen Milan. Blijkbaar is het toch niet helemaal rond.
En Juve kan Cristiano Ronaldo nooit krijgen. Manchester zou gek zijn als ze hem laten gaan voor die twee. Ik denk dat ze hem alleen laten gaan voor een bod dat in de buurt komt van het recordtransferbedrag. Niet zo gek ook, want veel beter dan C. Ronaldo loopt er op dit moment niet rond. Die jongen draait fantastisch. Misschien wel de beste van Europa, op dit moment.
En Juve kan Cristiano Ronaldo nooit krijgen. Manchester zou gek zijn als ze hem laten gaan voor die twee. Ik denk dat ze hem alleen laten gaan voor een bod dat in de buurt komt van het recordtransferbedrag. Niet zo gek ook, want veel beter dan C. Ronaldo loopt er op dit moment niet rond. Die jongen draait fantastisch. Misschien wel de beste van Europa, op dit moment.
- peter
Origineel excuus. :D
Vaginale doping
Vriendin van positief bevonden AC Milan-aanvaller Borriello springt in de bres
Twee maanden geleden werd AC Milan-aanvaller Marco Borriello positief bevonden. Vandaag krijgt hij het resultaat van de tegenexpertise. Zijn vriendin, het fotomodel Belén Rodriguez, neemt echter de schuld op zich.
Er zijn al veel redenen gevonden voor 'onverklaarbare' positieve dopingtesten. Marco Borriello en Belén Rodriguez hebben er een nieuwe dimensie aan toegevoegd. De 24-jarige aanvaller werd op 11 november van vorig jaar na de wedstrijd tegen AS Roma (2-1 verlies voor Milan) positief bevonden op het gebruik van corticosteroiden (prednisolone en prednisone). Corticosteroiden zitten in veel ontstekingsremmende zalfjes.
Vandaag krijgt Borriello de resultaten van de tegenexpertise. Intussen schoot zijn vriendin Belén Rodriguez de AC Milan-speler al te hulp. Het Argentijnse fotomodel wijt de positieve dopingtest aan de seksuele contacten die beiden hadden. De ontstekingsremmers die ze in de periode nam om een vaginale infectie tegen te gaan zouden ook Borriello aangestoken hebben.
,,Ons seksueel contact is fataal gebleken'', aldus de 22-jarige Rodriguez. ,,Ik stelde hem voor, nadat ik de infectie aan hem had doorgegeven, hetzelfde zalfje te gebruiken. We wisten niet dat er cortisone inzat.''
De clubleiding van AC Milan overweegt in elk geval de getuigenis van Rodriguez gebruiken. Maar of dat veel kans op succes heeft?
,,Het minste wat je kan zeggen, is dat die jongen onvoorzichtig is geweest'', aldus dokter Chris Goossens, adviseur Medisch Verantwoord Sporten voor de Vlaamse Gemeenschap. ,,Een sportman op dat niveau die zomaar een cortisonezalf gebruikt, is gewoonweg dom. De bevoegde instantie ( in dit geval het Italiaans Olympisch Comité, red ) moet maar oordelen of het aanbrengen van een zalfje voldoende is om positief te worden bevonden. Volgens mij is dat nagenoeg onmogelijk, maar dat moet de bevoegde instantie maar uitmaken.''
Borriello is geen hoogvlieger en speelde dit seizoen slechts zeven wedstrijden voor AC Milan. ,,Hij is geen dopinggebruiker'', zegt Belén Rodriguez. ,,Als we thuis zijn drinkt hij zelfs geen thee of koffie.''
www.sportwereld.be