NFL

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Kilroy

Bericht door Kilroy » ma dec 18, 2006 7:18 am

Monkey, de situation was dat de punt de vereiste 10 yards getraveled had, dat de bal door een KC player aangeraakt en weer verloren was en toen in het bezit van een SAN player belandde. Dat is een first down voor SAN.

De bears verdediging is door injuries gedecimeerd. Vandaag weer een verloren. Het is ven een super defensive team naar een 'run of the mill' qualiteit gezakt.

Vandaag werd door beide zijden verschrikkelijke druk door de defensive teams uitgeoefend. Dat had veel invloed en veroorzaakte wat slechte "rookie" beslissingen van Rivers, waar hij hopelijk wel van geleerd zal hebben. Het heeft ook laten zien dat LT een heel middelmatige blocker is en dat is nog zacht uitgedrukt.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma dec 18, 2006 11:44 am

Ja, achteraf begrijp ik dat. Ik wreef alleen wel even mijn ogen uit toen de bal weer naar SD ging, ipv dat KC hem op een paar yard van de doellijn had. Het tv commentaar was ook stomverbaasd. Goeie scheids! :D En dan meteen die LT TD er overheen. Wat een wending.

QB-switch naar Rattay legde CHI verdediging bloot. Die gast greep zijn kans met beide handen, en met de overtuiging dat hij niets te verliezen had. Maar dan nog. Als die geroemde Hester die bal niet meteen teruggeeft, zodat TB 14 punten in een minuut maakt, is die strijd gestreden.

Ik was onder de indruk van SD omdat ze, volgens mijn berekening, in een moeilijke hoek zaten. Dit hadden ze zomaar kunnen verliezen. Behalve de fonkelende eerste tien minuten was het een nogal vlakke vertoning. Dat ze het toch vrij gemakkelijk wonnen zegt me veel over de kwaliteit.

Saints bleek toch een uitschieter verleden week bij Dallas. Niet veel continuiteit van week tot week bij de meeste teams.

Kilroy

Bericht door Kilroy » ma dec 18, 2006 4:54 pm

Helemaal mee eens, Monkey.
SAN zat "in een moeiloijke hoek", omdat de Chiefs de druk tot het uiterste opvoerden en een beetje gokten op de mindere Corners van de Chargers. I vond overigens dat Left Corner Jammer de best wedstrijd speelde doe ik ooit gezien heb van hem. Ik dacht net als jij dat SAN het momentum niet terug zou kunnen krijgen
Zou je overigens niet denken dat als je ergens leest dat een contender's QB een wedstrijd speelde waarin hij 8 van de 23 wierp voor 97 yards met een QB rating van 12.4, dat zijn team die wedstrijd verloren had?
Ik weet niet hoelang jij Football al volgt, maar het is leuk te zien met wie de mensen LT proberen te vergelijken. Zelfs Jim Brown, maar ook Walter Peyton worden er bij gehaalt, maar voor mij zie ik al enige tijd een overeenmost qua stijl, kunnen en elegance met de beste running back die de Bears ooit hadden, Galen Sayers, wiens carriere helaas veel te vroeg werd afgebroken. Heb je van die ooit films gezien? We praten nu zo'n 40 jaar geleden.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di dec 19, 2006 12:08 am

LT is op weg naar Jim Brown status als hij zo doorgaat. Sayers ken ik niet.

Wat een jaar is dit. Mijn twee teams (Chargers en Suns) allebei favoriet. :D

Hopen dat iedereen gezond blijft. Gister twee keer schrikken met LT. En Merriman haalde het einde niet. Die bye gaat goed uitkomen. SD vier wedstrijden van de Superbowl! Hier een link naar de 'magic' van dit seizoen:
http://weblog.signonsandiego.com/sports ... hiefs.html

Zometeen een goede MNF wedstrijd. Cincy @ Colts.

Kilroy

Bericht door Kilroy » zo jan 14, 2007 1:58 am

Now, de eerste wedstrijd dit week-end was flink beneden peil. Indianapolis (voormalig Baltimore) Colts vs. Baltimore Ravens (voormalig Cleveland Browns). Geen enkele touchdown zonder dat de defensies nou echt zo geweldig waren. Manning niet best met een 50% completion ratio; geen touchdowns and 2 interceptions dat er eigenlijk 4 behoorden te zijn.

Ik hou mijn hart vast voor San Diego morgen, want ze treffen de moeilijkste tegenstander voor hen die ze ook maar zouden kunnen treffen: de Patriots. SAN wordt geacht momenteel het beste team in de NFL te zijn, maar de Patriots hebben de ervaring en dat telt zwaar in dit stadium. Dat heb je vandaag aan Baltimore kunnen zien. Voorts hebben ze Brady, toch de beste QB in the League. Cool as a cucumber that guy.

Grappig overigens om te herinneren dat San Diego enige tijd geleden Eli Manning met de Giants ruilde. En wat kregen ze er voor terug? Phillip Rivers and Shaune Merriman. That's who! What a deal!!!!!

Uit San Diego komt een gerucht dat A. J. Smith Marty Schottenheimer wil ontslaan wat er ook verder gebeurd, uitgezonderd mischien als de Chargers de Superbowl winnen. Als ze de test morgen doorstaan hebben ze daar een zeer goede kans voor. Ik zie Marty liever blijven, want er zijn niet veel goede coaches met ervaring beschikbaar momenteel. Marty's zoon, Brian, 32 jaar oud, is op de "short-list" om hoofd-coach te worden van de Miami Dolphins. Als Smith Marty snel ontslaat, zal Miami ongetwijfeld ook met Marty willen praten.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » zo jan 14, 2007 11:43 am

Kilroy schreef:Indianapolis (voormalig Baltimore) Colts vs. Baltimore Ravens (voormalig Cleveland Browns).
Niet lullig bedoeld, maar wat bedoel je met dat "voormalig"
Grappig overigens om te herinneren dat San Diego enige tijd geleden Eli Manning met de Giants ruilde. En wat kregen ze er voor terug? Phillip Rivers and Shaune Merriman. That's who! What a deal!!!!!
In Nederland hebben we een gezegde: "Van ruilen komt huilen" ;)

De trade:
Giants received
Rights to 2004 1st Overall Pick - Used to sign quarterback Eli Manning.

[edit] Chargers received
Rights to 2004 4th Overall Pick - Used to sign Quarterback Philip Rivers.
2005 1st Round Draft Pick - Used to draft and sign Linebacker Shawne Merriman.
2004 3rd Round Draft Pick - Used to draft and sign Kicker Nate Kaeding.
2005 5th Round Draft Pick - Traded to Tampa Bay Buccaneers for Super Bowl winning Left Tackle Roman Oben.

[edit] Additional notes
Philip Rivers, Nate Kaeding and Shawne Merriman have all made the 2007 Pro Bowl - Manning still has yet to make a Pro Bowl in the NFL.
The Chargers will also consider the third round compensation pick from the NFL in the 2007 draft for releasing Drew Brees as being inextricably linked with the Manning trade.
Nate Kaeding, over three years from 2004 to 2006, has a higher field goal percentage than Giants kicker Jay Feely[4][5]
Rivers has a higher career QB Rating than Manning[6][7]
Shawne Merriman was the 2005 Defensive Rookie of the Year and led the league in sacks in 2006, despite missing four games for violating the NFL's substance abuse policy.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Kilroy

Bericht door Kilroy » zo jan 14, 2007 7:10 pm

Dr. Living Stoned schreef:
Kilroy schreef:Indianapolis (voormalig Baltimore) Colts vs. Baltimore Ravens (voormalig Cleveland Browns).
Niet lullig bedoeld, maar wat bedoel je met dat "voormalig"
De Baltimore Colts verhuisden in het midden van de nacht naar Indy. Ik geloof dat dat in 1984 was. (Ik heb geen reference books of statistieken).
De Cleveland Brown verhuisden daarna naar Baltimore maar de naam moest wel in Cleveland blijven, vandaar werd het de Ravens.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » zo jan 14, 2007 7:25 pm

aha, leuk om te weten.

Ik hoop dat je je meer hebt vermaakt met de Saints vs Eagles. Ik vond het tenminste wel een leuke pot, Nog ideeën over sea vs chi en NE vs SD

chicago staat voor tegen de Seahawks maar "Gross Man" vind ik nog niet zeker ogen.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » zo jan 14, 2007 7:47 pm

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo jan 14, 2007 7:50 pm

Dr. Living Stoned schreef:aha, leuk om te weten.

Ik hoop dat je je meer hebt vermaakt met de Saints vs Eagles. Ik vond het tenminste wel een leuke pot, Nog ideeën over sea vs chi en NE vs SD

chicago staat voor tegen de Seahawks maar "Gross Man" vind ik nog niet zeker ogen.
Net de pass van Gross man gezien? ;)

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » zo jan 14, 2007 7:52 pm

Zeker, mooie pass.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo jan 14, 2007 10:09 pm

Overtime bij Seattle vs. Chicago.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma jan 15, 2007 11:08 am

Chargers are out.

Unbelievable. They had it won and gave it away with stupid mistakes.

(did sell my contracts before, but... F*CK!)

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » ma jan 15, 2007 1:35 pm

Ik vond het een mooi gevecht, een goede wedstrijd. Spannend tot en met de laatste seconde, groot was mijn verbazing toen ik de post game show zag. Men had t over een matige pot.

Enfin, ik wil even met terugwerkende kracht mijn gelijk halen, Monk. Ik zei dat Chargers play off-serie maar 1 rondje zou duren... oke oke, ik zal stoppen. Afgelopen seizoen hebben de chargers mij positief verrast. Hun Offence is meer dan "alleen DT".

En monk :aai: In ieder geval heb je nog Brees.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma jan 15, 2007 7:56 pm

Parker fumble and turnover on kickoff return. 3 pts.
15 yard penalty on 4th down on same drive.

4th down interception that is then fumbled away... Just knock the ball down! It's fourth f*cking down!! You get the ball back. That would have decided it right there. 8 pts (to tie it at 21)

Missed FG to tie it at the end. I could go on, but in the end Marty didn't have his team as sharp as they should have been. Too many mental mistakes. They picked a bad time for their worst game of the season, allowing Brady to steal one in spite of three interceptions.

What a wasted opportunity. F*CK!!!!

Kilroy

Bericht door Kilroy » ma jan 15, 2007 8:08 pm

Yes Stoned, I agree: NO v. Philly was de leukste wedstrijd tot nu toe.
Monkey, the Chargers "blew" it you say. . . . That's called "inexperience" (at this level) In de playoffs is alles een beetje sneller, geraffineerder en meer intense. Gedurende de 2e en 3e quarter verloren Chargers vertrouwen. Dat was crystal clear. Zag je die "injuries" van zo'n beetje iedereen in de defense. De ene na de andere. Zulke flaters of blunders (hoe je het ook noemt) van Florence, McCree en Parker. gewoon niet te geloven, en dat terwijl Brady SAN een open invitatie gaf om met de winst binnen te komen. Kijk maar eens naar zijn completion percentage in de eerste 3 quarters en zijn interceptions. Very unlike Brady.

Stoned en Monkey: Hebben jullie ooit in de USA gewoont en daar football kennis opgedaan, of hebben jullie alles van commentatoren van internet uitzending moeten leren?
Dit is niet sarcastisch bedoeld, hoor. Het interesseert me echt, want dat zou niet makkelijk geweest moeten zijn.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » ma jan 15, 2007 10:20 pm

Kilroy schreef:Stoned en Monkey: Hebben jullie ooit in de USA gewoont en daar football kennis opgedaan, of hebben jullie alles van commentatoren van internet uitzending moeten leren?
Dit is niet sarcastisch bedoeld, hoor. Het interesseert me echt, want dat zou niet makkelijk geweest moeten zijn.
Ik ben nog nooit in Amerika geweest. Sinds de NFLEurope er is wordt de sport wat populairder. Sinds 2000 wordt de superbowl uitgezonden en vorig jaar heb ik digitale TV. Dit jaar was dus het eerste jaar dat ik de NFL echt kon volgen. Daarvoor was het dus aanmodderen, af en toe een flits en verder het score board op NFL.com.

Kilroy

Bericht door Kilroy » ma jan 15, 2007 11:38 pm

Dan moet ik jou een compliment maken, Stoned :xyxthumbs: , want dat moet verschrikkelijk moeilijk zijn als je geen echte "tutor" hebt waarvan je de fijne punten kunt leren. Verdiep je vooral in de strategy and tactics, want daar ligt het verschil en de schoonheid van het spel, net eigenlijk als in baseball.
Er zijn commentatoren, die weinig expertise genieten, maar als je de kans hebt om commentaar van John Madden te horen of zien, raad ik je dat sterk aan. Ik heb het ongelofelijke geluk gehad dat ik uit Frankrijk hier aangekomen als snotneus advocaatje, het tutelage hebt kunnen genieten van Al DiRogatis van de NY Giants, net zoals ik baseball heb geleerd van Mel Allen van de Yankees. Onbetaalbaar, maar Madden is er eentje die er op Football gebied dicht bij komt.

Good luck and enjoy!

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » di jan 16, 2007 12:15 am

Madden hoor ik graag. Rustge man, maar gepassioneerd over Football sprekend. Eisen of zoiets hoor ik ook graag. Amerikaans Football wint het bijna van voetbal/soccer. ik kijk vele malen liever naar bijvoorbeeld Texans - Lions dan naar een willekeurige wedstrijd uit de engelse premier league.

Ik heb nog een vraagje: Die Touchdown van Ben Roethlisberger in de Superbowl, dat was toch geen TD? Waarom ik daarvan "overtuigd" ben is omdat ik denk dat het spel stopt op 't moment dat de speler die de bal vast heeft het veld met de knie raakt. Op dat moment leek de bal de lijn van endzone niet te raken. Ben Roethlisberger legde de bal na de landing op de lijn. Is mijn gedachtegang correct of zit het toch anders?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jan 16, 2007 12:19 am

Het commentaar en de nabeschouwingen op NASN vind ik over het algemeen van een goed niveau. Voor zover je dat als niet kenner tenminste kunt beoordelen. Ik steek er tenminste geregeld wat van op.

Wat ging die Tomlinson trouwens in de fout op het einde zeg. Beetje zeuren over dat dansje op het veld. Als dat niet mag waarom mag Merriman het dan wel het hele seizoen doen? Dan weet je dat je het ook een keer om je oren krijgt.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » di jan 16, 2007 12:28 am

ja, en dan nog een keer dat herhalen tijdens de persconverentie, niet zeggen "Oke ik ben LT e ik ben soms net een mens die niet tegen zijn verlies kan." maar janken over het gebrek aan respect wat de Patriots toonde... de hele wedstrijd door. LT is a crybaby!!!

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » di jan 16, 2007 12:38 am

wat ik wel storend vind aan de NFL Total Access uitzendingen op NASN is dat geschreeuw van die oud-speler [ik meen deion saunders]

Kilroy

Bericht door Kilroy » di jan 16, 2007 8:00 am

Dr. Living Stoned schreef: Madden hoor ik graag. Rustge man, maar gepassioneerd over Football sprekend. Eisen of zoiets hoor ik ook graag. Amerikaans Football wint het bijna van voetbal/soccer. ik kijk vele malen liever naar bijvoorbeeld Texans - Lions dan naar een willekeurige wedstrijd uit de engelse premier league.

Ik heb nog een vraagje: Die Touchdown van Ben Roethlisberger in de Superbowl, dat was toch geen TD? Waarom ik daarvan "overtuigd" ben is omdat ik denk dat het spel stopt op 't moment dat de speler die de bal vast heeft het veld met de knie raakt. Op dat moment leek de bal de lijn van endzone niet te raken. Ben Roethlisberger legde de bal na de landing op de lijn. Is mijn gedachtegang correct of zit het toch anders?
Mee eens. Ik zie ook liever welke NFP dan EPL wesdstrijden behalve mischien Chelsey - ManU alleen omdat ik ManU zo verschrikkelijk graag zie verliezen (recentelijk helaas to vaak teleurgestend).

Ik herinner me die TD in de 2006 SB niet meer. Ik zat midden in de trial van een grote rechtszaak die bijna 2 maanden duurde, ergo . . . Wat je beschrijft word bepaald door de vraag: Did the ball break the plane of the goal-line (dus niet noodzakelijk de grond) prior to the carrier's knee hitting the ground. Voorts moet hij "full control" of the ball hebben. Bij de "plane" wordt bedoeld het verticale vlak van de goalline naar boven. Zie het als een recht-opstaande glas-plaat op de goal-line, die gebroken moet worden door de bal, op welke hoogte doet er niet toe. Daarom zeggen commentators: The ball broke the plane of the goal-line!"

Saunders heb ik wel eens gehoord. Draagt niet veel bij. gelukkig zie je dus John Madden af en toe. Ik weet niet wat NASN is.

Re LT(2) hij scoorde wel 2 touchdowns en had geen fumble. So he did his job. Dat hij ontzettend teleur gesteld was kan ik me heel goed voorstellen en dat hij dat niet op zijn medespelers kon uitleven vind ik ook logiasch want dan had dat op je eigen team critiek geven uitgelopen.
Het was overigens niet alleen een "dansje", maar er waren twee Patriots bij betrokken en de gebaren waren veel beledigender dan die Merriman dans. Ik vond het veel ongepaster toen Belicheck in de voorgaande wedstrijd een reporter omver gooide. Een cry-baby? My ass. Ik zou een van ons wel eens willen zien als we door twee LBs op volle snelheid getackled zouden worden.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di jan 16, 2007 10:48 am

Had wel een voorgevoel. Daarom verkocht ik die Chargers aandelen in de dagen voor de wedstrijd. Geen slechte zaken gedaan, maar als fan vond ik dit een verschrikkelijke teleurstelling. Het enige team dat in een oerslecht competitiejaar wel constant goed presteerde geeft een 21-13 voorsprong, die veel groter had moeten zijn, volkomen onnodig weg.

San Diego is mijn team, Kilroy. Heb vijftien jaar in Southern California gewoond; LA en voor een groot gedeelte omgeving San Diego. Zit nu in Arizona. Ik heb hier dus de run'n'gun Suns, en dan is die NFL snel weer vergeten. :D

Overigens, Doc, LT staat bekend als iemand van hele aparte klasse, zowel op als buiten het veld. Waarschijnlijk verwachtte hij een klein beetje klasse van de Patriots na de overwinning, maar dat kon er dus niet af.

Kan LT goed begrijpen. Zag je bijvoorbeeld hoe bij die incomplete pass op de Pats 1 yard lijn, de Patriot verdediger die Charger van achter in zijn kloten probeerde te pakken terwijl hij de bal in de lucht ving? Dan laten veel spelers de bal dus los. Dat soort gasten... Geen wonder dat LT kwaad was.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di jan 16, 2007 11:14 am

Marillion schreef:Het commentaar en de nabeschouwingen op NASN vind ik over het algemeen van een goed niveau. Voor zover je dat als niet kenner tenminste kunt beoordelen. Ik steek er tenminste geregeld wat van op.

Wat ging die Tomlinson trouwens in de fout op het einde zeg. Beetje zeuren over dat dansje op het veld. Als dat niet mag waarom mag Merriman het dan wel het hele seizoen doen? Dan weet je dat je het ook een keer om je oren krijgt.
Die nabeschouwingen en commentaren zijn niet van NASN toch? Gewoon van het station die de betreffende wedstrijd doorgeeft. De ene keer Fox, dan weer CBS of NBC.

Plaats reactie