Spanje
Moderator: mods
Hoe speelde De La Red verder?Peter schreef:De wedstrijd was niet om aan te gluren, dus ik zou passen. Die De La Red had bij zijn entree gelijk een dot van een kans, maar ik waag het te betwijfelen of die bal er wel in had gekund. Keeper stond goed gepositioneerd, namelijk.
Raul Gonzalez Blanco schreef:Goed, op Thomas verzoek: progressie van Real Madrid onder Capello. :D
:xyxthumbs:
Je verhaal leek toch wel heel veel op wat ik hier al een tijdje roep. :yes: Ik ben niet gek hoor. ;)
Ik hoorde laatst trouwens van iemand dat Real met Diarra in de basis slechts 1 keer verloor, namelijk tegen Lyon.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op di jan 16, 2007 12:11 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
De La Red vond ik een leuk spelertje, hoor. Vrij opportunistisch allemaal, maar het heeft wel iets. Neemt niet weg dat ze het niet moeten gaan overdrijven bij Real. Ik vind het allemaal prachtig, maar bij Real moet er altijd instant succes behaald worden.
Higuain viel me trouwens erg tegen. Op Sport1 was men vrij lovend, maar ik heb speciaal op hem gelet. Deed behoudens die assist (hands of geen hands) maar bar weinig goed.
Higuain viel me trouwens erg tegen. Op Sport1 was men vrij lovend, maar ik heb speciaal op hem gelet. Deed behoudens die assist (hands of geen hands) maar bar weinig goed.
Ach, ze kunnen bij Real wel een bron van creativiteit gebruiken hoor. Ik ben alleen benieuwd of De La Red nou zoveel beter is dan Juanfran, die ze aan Osasuna hebben verhuurd.Peter schreef:De La Red vond ik een leuk spelertje, hoor. Vrij opportunistisch allemaal, maar het heeft wel iets. Neemt niet weg dat ze het niet moeten gaan overdrijven bij Real. Ik vind het allemaal prachtig, maar bij Real moet er altijd instant succes behaald worden.
Deed Gago het deze keer nog wat beter of speelde hij niet mee?Peter schreef:Higuain viel me trouwens erg tegen. Op Sport1 was men vrij lovend, maar ik heb speciaal op hem gelet. Deed behoudens die assist (hands of geen hands) maar bar weinig goed.
Yup.
Ik vind de wedstrijd sowieso niet zo heel slecht hoor. Dit is echt één van de betere prestaties die ik dit seizoen van Real heb gezien. Zeker in aanvallend opzicht.
Emerson en Raul zijn trouwens een tijdje out met blessures. Ze hopen er allebei tegen Bayern weer bij te zijn.
Naast de assist heb ik Higuain een verdediger van Real door de benen zien spelen en nog een goede lage pass het strafschopgebied in zien geven naar RvN, waar hij net niet bij kwam. Ik heb hem vlak na de goal van RvN de bal over een verdediger heen zien lobben waarna z'n schot van net buiten het strafschopgebied te dicht bij Cesar was. Vervolgens nam hij nog een bal knap aan op de borst vanuit een corner en werd z'n schot geblokt. En zonet gaf hij de assist op Reyes, die zeker had mogen scoren. En dat zijn dan de meest opvallende momenten. Ik vind hem zeker niet slecht spelen hoor. Hij straalt rust en zelfvertrouwen uit en heeft oog voor z'n medespelers.Peter schreef:Higuain viel me trouwens erg tegen. Op Sport1 was men vrij lovend, maar ik heb speciaal op hem gelet. Deed behoudens die assist (hands of geen hands) maar bar weinig goed.
Ik vind de wedstrijd sowieso niet zo heel slecht hoor. Dit is echt één van de betere prestaties die ik dit seizoen van Real heb gezien. Zeker in aanvallend opzicht.
Emerson en Raul zijn trouwens een tijdje out met blessures. Ze hopen er allebei tegen Bayern weer bij te zijn.
Volgens mij wordt hij vergeleken met Crespo, dus ik neem aan dat het een echte killer is. Persoonlijk leek het mij een speler met meer voetballend vermogen die verder in zakte om de bal op te halen, maar ik heb pas één wedstrijd van hem gezien. Verder vond ik dus dat hij rust en zelfvertrouwen uitstraalde en goed oog voor z'n medespelers had.
Er zullen vast wel raakvlakken zijn, maar laten we de eindconclusies mbt. de 'progressie' -waar de discussie over ging- er eens bij pakken:Thomas schreef: Je verhaal leek toch wel heel veel op wat ik hier al een tijdje roep. :yes: Ik ben niet gek hoor. ;)
Volgens RGB is er wel progressie:
Volgens jou is er geen progressie:Er is wel wat progressie, denk ook dat Real uiteindelijk beter zal gaan draaien(en please gooi die Ronaldo er nou eens uit ) maar nu was Real afgelopen seizoenen ook wel erg slecht.
Zeg niet dat RGB het bij het juiste eind heeft, of dat jij gek bent, maar jullie verschillen dus wel degelijk van mening.Hij speelde echter ook maar matig en Juhnk haalde hem en Van Nistelrooij aan als de mannen achter de 'progressie' (die er niet is) bij Real Madrid.
Eerder in deze topic zei je het volgende:Jöhnk schreef:Vreemd, want ik ben het roerend met RGB eens. Dan was de discussie uiteindelijk nergens voor nodig.
Real speelt weliswaar geen aantrekkelijk voetbal (wat best logisch is onder Capello), maar is wel stabieler, haalt meer punten en is beter dan vorig seizoen.
En dan RGB:Jöhnk schreef:Real Madri creeert meer kansen, speelt aantrekkelijker voetbal en de resultaten zijn beter. Dat is wat ik vind.
Real is iets(ietsje) stabieler, is moeilijker te verslaan en heeft bij tijd en wijlen iets wat lijkt op controle over de wedstrijd. Daarnaast hebben ze uitstekend gespeeld tegen Barcelona -dat niet eens slecht speelde- waarin de nieuwe fundamenten(Van Nistelrooij, Ramos, Cannavaro, Diarra) uitblonken.
Ik heb ook de wedstrijd tegen Barcelona genoemd als Real Madrids beste wedstrijd van het seizoen tot nu toe. Verder heb ik ook aangegeven dat Real stabieler is (dat kan ook niet anders met zo'n blok op het middenveld erbij) maar dat dat ten koste is gegaan van de creativiteit. Iets waar ik voorafgaand aan het seizoen al voor had gewaarschuwd.
Verder nog een aantal opmerkingen die toch wel heel erg lijken op de vele posts waarin ik het had over het vaak afgrijselijke voetbal van Real Madrid:
Goed, op Thomas verzoek: progressie van Real Madrid onder Capello. :D
Over de slecht acterende verdediging (waar ik vooral Cannavaro eruit pikte omdat hij normaal gesproken een topper is maar er zijn er meer die lopen te prutsen) en de niet zichzelf ogende Casillas, waar ik het over had:Maar verder. Ik vind dit Real madrid een bloedirritante ploeg. Helemaal niks.
Over het onsamenhangende spel:Door die verdediging freewheelen de meest beperkte aanvallers op kwade dagen(en die zijn er veel)zich zonder enige tegenstand richting Casillas, ooit de beste lijnkeeper ter wereld, die zo moedeloos van zoveel geklungel wordt dat zelf de onpasseerbare een onbetrouwbare indruk maakt.
Real hangt als los zand aan elkaar, met de toevoeging dat het tegenwoordig stugger zand is(het zijn niet meer 3 verdedigers en 7 aanvallers die maar wat doen maar andersom) en men daarom wat minder vaak verliest. Maar gut wat is het oervervelend om naar te kijken.
Over de slechte aanvoer en het niet kunnen creëren van kansen:
Voorin hebben we een spits die bij voldoende aanvoer Hugo Sanchez uit de boeken kan schieten maar helaas....de laatste bespeelbare bal kunnen SuperRuud en ik ons beiden al niet meer herinneren.
Nu is het vaak zo slap en afwachtend(en zo slordig naar de spitsen toe).
Wat ik hier uit opmaak is dat RGB bijna precies hetzelfde ziet als ik (behalve wat Van Nistelrooij betreft) maar onder andere op basis van de iets betere prestaties (4 punten in alle competities) een andere conclusie trekt. Aan het goede voetbal zal het niet liggen.
Thomas schreef:Eerder in deze topic zei je het volgende:Jöhnk schreef:Vreemd, want ik ben het roerend met RGB eens. Dan was de discussie uiteindelijk nergens voor nodig.
Real speelt weliswaar geen aantrekkelijk voetbal (wat best logisch is onder Capello), maar is wel stabieler, haalt meer punten en is beter dan vorig seizoen.
Jöhnk schreef:Real Madri creeert meer kansen, speelt aantrekkelijker voetbal en de resultaten zijn beter. Dat is wat ik vind.
Aantrekkelijker dan vorig seizoen, daar blijf ik ook bij, maar nog steeds niet aantrekkelijk (genoeg).
Bloedirritant? Mja, vind ik ook. Bijna net zo irritant als Barcelona.En dan RGB:
Real is iets(ietsje) stabieler, is moeilijker te verslaan en heeft bij tijd en wijlen iets wat lijkt op controle over de wedstrijd. Daarnaast hebben ze uitstekend gespeeld tegen Barcelona -dat niet eens slecht speelde- waarin de nieuwe fundamenten(Van Nistelrooij, Ramos, Cannavaro, Diarra) uitblonken.
Goed, op Thomas verzoek: progressie van Real Madrid onder Capello. :DMaar verder. Ik vind dit Real madrid een bloedirritante ploeg. Helemaal niks.
Mee eens. Al vind ik Cannavaro een positieve uitzondering. Zonder hem zou dit Real volgens mij net zo slecht acteren als vorig seizoen.Over de slecht acterende verdediging (waar ik vooral Cannavaro eruit pikte omdat hij normaal gesproken een topper is maar er zijn er meer die lopen te prutsen) en de niet zichzelf ogende Casillas, waar ik het over had:
Door die verdediging freewheelen de meest beperkte aanvallers op kwade dagen(en die zijn er veel)zich zonder enige tegenstand richting Casillas, ooit de beste lijnkeeper ter wereld, die zo moedeloos van zoveel geklungel wordt dat zelf de onpasseerbare een onbetrouwbare indruk maakt.
Casillas vind ik een prutser.
En wat de progressie betreft. En daar hadden we het over, he.(behalve wat Van Nistelrooij betreft)
Ik ben ook niet ontzettend onder de indruk van dit Real. Die indruk heb ik nooit willen wekken. Het ging mij erom wat RM doet tov. vorig seizoen.
Ik denk dat RGB vooral het voetbal bedoelde hoor.Jöhnk schreef:Bloedirritant? Mja, vind ik ook. Bijna net zo irritant als Barcelona.
Cannavaro is een kei. Normaal gesproken is hij dat echter op vrijwel alle vlakken. Bij Real lijkt hij alleen de basisdingen te beheersen. Hij wordt er echter vaak uitgelopen, verliest erg veel duels, komt weinig zelfverzekerd over en maakt ook veel overtredingen. Ik heb hem gewoon meerdermaal met handen en voeten aan z'n tegenstander zien hangen. Hij heeft net als Samuel (nog) erg veel moeite met de snelheid van het spel en de ruimte achter zich.Mee eens. Al vind ik Cannavaro een positieve uitzondering. Zonder hem zou dit Real volgens mij net zo slecht acteren als vorig seizoen.
Casillas vind ik een prutser.
Casillas was jarenlang wereldtop, maar de laatste 2 jaar vind ik hem matig.
RGB en ik beschrijven hetzelfde. Hij noemt het 'wat progressie' en ik vind het geen progressie. In mijn ogen is de argumentatie in deze belangrijker dan de eindconclusie.En wat de progressie betreft. En daar hadden we het over, he.
Toen was het voetbal over het algemeen aantrekkelijker en leverde het (vooralsnog) minder punten op.Ik ben ook niet ontzettend onder de indruk van dit Real. Die indruk heb ik nooit willen wekken. Het ging mij erom wat RM doet tov. vorig seizoen.
En ja, natuurlijk moet Real Madrid veel beter presteren en voetballen dan dit. Dat moet al 5 jaar gebeuren.
Barcelona is dit seizoen stuk-ken minder dan vorig seizoen en op dit moment is het allemaal ook veel minder geslepen. Maar vorig seizoen was Barcelona met nagenoeg dezelfde ploeg vaak fantastisch om te zien. Dankzij blessures en rare keuzes van Rijkaard loopt het dit seizoen anders.Jöhnk schreef:Ik ook. Ik houd niet van counter- cq. toevalsvoetbal.Thomas schreef:Ik denk dat RGB vooral het voetbal bedoelde hoor.
TrouwVoorzitter Real Madrid haalt hard uit
MADRID (ANP) - Voorzitter Ramon Calderon heeft dinsdag keihard uitgehaald naar spelers en fans van Real Madrid. Calderon hield een speech voor studenten van de Villanueva University. Die was later op een nationaal radiostation te horen.
De preses verklaarde dat de Britse vedette David Beckham naar Los Angeles vertrekt om daar vooral een filmster te worden. ,,Geen enkele technische staf in de wereld wilde hem nog hebben, alleen die van Los Angeles Galaxy. In de selectie heerst ijdelheid en egoïsme. Ze denken allemaal dat ze supersterren zijn. Spelers van Real Madrid hoeven nooit voor iets te betalen. Jullie studenten hebben een opleiding en opvoeding, iets dat de spelers in zijn algemeenheid niet bezitten'', aldus Calderon.
Onbeschaafd van meneer Calderon. :nooo:
Het stinkt aan alle kanten!
Op vi.nl staat het wel, Harmo:
En het blijft onrustig:
vi.nl
:D
Een Riemertje. ;)Calderón schoffeert spelers en supporters Real
16/1/2007 18:38
Ramón Calderón maakte zich dinsdag weinig geliefd bij 'zijn' spelers en supporters. De voorzitter van Real Madrid haalde verbaal flink uit tijdens een toespraak voor studenten.
Op de universiteit van Villanueva brandde Calderón helemaal los. De voorzitter van De Koninklijke wist echter niet dat zijn speech werd opgenomen en later op nationale radio zou worden afgespeeld.
'Ze zijn ijdel, egoïstisch en ze denken allemaal dat ze supersterren zijn', schetste Calderón zijn spelers voor de studenten. 'Spelers van Real Madrid hoeven nooit ergens voor te betalen. Jullie (studenten, red.) hebben een opleiding en opvoeding gehad en dat is iets wat zij in het algemeen niet bezitten.'
Natuurlijk was David Beckham weer eens de klos, de Engelsman kan geen goed meer doen sinds hij bekend heeft gemaakt naar Los Angeles Galaxy te verhuizen. 'Hij gaat naar Hollywood om een middelmatige filmster te worden. Onze technische staf had gelijk hem geen nieuw contract aan te bieden. En dat werd nog eens bewezen door het feit dat geen enkele andere technische staf dan die van Los Angeles hem wilde hebben.'
Beckham was niet de enige. Bijna alle spelers kwamen aan de beurt, waaronder Guti. 'Raúl begon tegelijk met Guti in de selectie, maar die laatste is met zijn 31 jaar nog steeds een belofte', gaf Calderón aan dat hij heel wat meer van de middenvelder had verwacht.
Tenslotte haalde Calderón ook uit naar de supporters van Real. 'Het Bernabeú is een stadion waar mensen denken dat ze in het theater zitten. De mensen steunen de ploeg niet. Niet zoals in Italië en Engeland.'
Via de eigen website liet de leiding van Real weten dat Calderón niet op de hoogte was dat er opnames van zijn toespraak werden gemaakt. Bovendien had de preses willen schetsen hoe lastig het is een club als Real te runnen. 'Het is een privé-aangelegenheid van Calderón met de aanwezige studenten', luidde de uitleg van de directie.
En het blijft onrustig:
Real bestraft Capello voor middelvinger
16/1/2007 18:52
Fabio Capello kan een boete verwachten van de leiding van Real Madrid. Het bestuur wil de Italiaanse trainer bestraffen vanwege zijn gedrag tijdens het thuisduel met Real Zaragoza van afgelopen zondag.
Capello liet zich gaan tegenover twee aanhangers van De Koninklijke. Na afloop van de 1-0 zege kreeg hij op weg naar de tunnel richting kleedkamers de volle laag van het duo, dat de coach flink uitschold. Capello reageerde met een uitgestoken middelvinger.
Na afloop betuigde Capello direct zijn spijt. 'Ik bied een ieder mijn verontschuldiging aan voor wat ik heb gedaan. Maar vanaf de eerste dag dat ik hier coach ben, heb ik twee personen achter de bank zitten die mij voortdurend beledigen.'
'Het zijn dezelfde twee als tien jaar geleden. Ik herken hun stemmen. Ze scholden mij toen uit en nu weer. Het gebaar was voor deze twee, maar als trainer van Real Madrid verexcuseer ik me.'
vi.nl
:D
Real Madrid is in de beker uitgeschakeld door Real Betis. In Sevilla werd het 0-0 en vandaag in Madrid 1-1.
Van Nistelrooij liet zich weer eens van z'n fijnste kant zien. Nadat de grensrechter een doelpunt van Helguera volkomen terecht afkeurde vanwege buitenspel vonden supporters van Real het nodig allerlei objecten richting de grensrechter te gooien. Volgens mij was het een redelijk volle colafles die hem uiteindelijk op z'n elleboog raakte. Toen de grensrechter zich met pijn in z'n arm bij de grensrechter meldde ging Van Nistelrooij even verhaal bij hem halen. Brrr.
Niet veel later deed Doblas er wat lang over om z'n doeltrap te nemen en kreeg hij (wat leek op) een cellulair naar z'n harses geslingerd. Ramos was zo lief om het object van hem af te pakken en wilde het weg leggen, maar uiteraard moet de scheidsrechter het object in beslag nemen en afgeven aan de vierde official. Ook nu stond Van Nistelrooij voorop. Het meest rare vond ik overigens dat de scheidsrechter nog 2 minuten bovenop de al gegeven 5 minuten blessuretijd telde, terwijl het supporters waren van Real die allerlei troep richting officials en spelers gooiden. Zo geef je dus aan dat supporters op die manier eventueel tijd kunnen winnen.
De frustratie liep ook nog eens hoog op gedurende een opstootje tussen de twee teams. Ook Real spelers onderling oogden niet blij met elkaar.
Over het spel kan ik niet oordelen. Ik heb alleen de laatste 25 minuten gezien en toen oogde het (zeker voor dit seizoen) redelijk. Real kreeg in ieder geval een aantal grote kansen om de 2-1 te maken.
Van Nistelrooij liet zich weer eens van z'n fijnste kant zien. Nadat de grensrechter een doelpunt van Helguera volkomen terecht afkeurde vanwege buitenspel vonden supporters van Real het nodig allerlei objecten richting de grensrechter te gooien. Volgens mij was het een redelijk volle colafles die hem uiteindelijk op z'n elleboog raakte. Toen de grensrechter zich met pijn in z'n arm bij de grensrechter meldde ging Van Nistelrooij even verhaal bij hem halen. Brrr.
Niet veel later deed Doblas er wat lang over om z'n doeltrap te nemen en kreeg hij (wat leek op) een cellulair naar z'n harses geslingerd. Ramos was zo lief om het object van hem af te pakken en wilde het weg leggen, maar uiteraard moet de scheidsrechter het object in beslag nemen en afgeven aan de vierde official. Ook nu stond Van Nistelrooij voorop. Het meest rare vond ik overigens dat de scheidsrechter nog 2 minuten bovenop de al gegeven 5 minuten blessuretijd telde, terwijl het supporters waren van Real die allerlei troep richting officials en spelers gooiden. Zo geef je dus aan dat supporters op die manier eventueel tijd kunnen winnen.
De frustratie liep ook nog eens hoog op gedurende een opstootje tussen de twee teams. Ook Real spelers onderling oogden niet blij met elkaar.
Over het spel kan ik niet oordelen. Ik heb alleen de laatste 25 minuten gezien en toen oogde het (zeker voor dit seizoen) redelijk. Real kreeg in ieder geval een aantal grote kansen om de 2-1 te maken.
De T.KONINKLIJKE CHAOS
MADRID, donderdag
OOIT was Real Madrid het toonbeeld van stijl en klasse. Maar van dat beeld van een chique signorenclub is weinig meer over. Real Madrid is ten prooi gevallen aan verloedering. Voor het vierde jaar in successie dreigt Real met lege handen te blijven zitten. Maar wat kwalijker is: de Koninklijke is afgegleden naar een weinig koninklijke chaos.
Het onstuitbare verval is voor een belangrijk deel te wijten aan de grootheidswaanzin van de vorige president Florentino Pérez die geloofde dat succes af te dwingen was, als je maar een elftal vol vedetten formeerde. Maar dat is een illusie gebleken. Na drie roemloze jaren moest het roer dus om. Luis Figo was de eerste die gedumpt werd. Zidane hield afgelopen zomer de eer aan zichzelf. De beurt is nu aan David Beckham en Ronaldo die gebombardeerd zijn tot de paria’s van trainer Fabio Capello.
Ronaldo beulde zich maanden af om acht kilo kwijt te raken. Maar toen hij eindelijk zijn ideale gewicht bereikt had, kreeg hij plotseling te horen dat er nog eens vijf kilo af moest wilde hij in aanmerking komen voor een plaats in de basis. Ronaldo voelde zich gepakt en gooide de kont tegen de krib. De Italiaan gaf manager Pedja Mijatovic te kennen dat wat hem betreft de Braziliaan in de uitverkoop mocht. Al Ittihad uit Saoedie-Arabië was bereid Ronaldo voor 20 miljoen euro aan te trekken. Maar ’Ronnie’ wilde nog niet met pensioen en zon eerst nog op een sportieve wraakoperatie. Wellicht bij AC Milan dat geïnteresseerd is, maar alleen als Ronaldo transfervrij naar Milaan mag komen.
Ook voor David Beckham is het doek gevallen. De Britse playboy zag het niet meer zitten als bankzitter in het Bernabeu en gaf snel toe aan de pretenties van echtgenote Victoria, die droomde van een verlate filmcarrière in Hollywood. Beckham maakte vorige week bekend dat hij voor de Los Angeles Galaxy had getekend. Een geste van openheid die door Fabio Capello niet bijster op prijs werd gesteld. „Beckham zal wel trainen tot juni, maar het shirt van Real Madrid niet meer dragen”, zei hij in eerste instantie. De banvloek voor de Brit viel slecht bij de spelers, die vonden dat de voorbeeldige prof Beckham een ander vertrek verdiend had.
Capello ging door de knieën. Hij heeft zijn aanvankelijke standpunt afgezwakt en er gloort nog een klein beetje hoop op speelminuten voor Beckham. Capello: „Beckham is een goede prof en traint nog steeds heel gemotiveerd. We kunnen ons standpunt altijd nog veranderen.”
De affaires met Ronaldo en Beckham zijn slechts de voorbodes van een nieuwe crisis als gevolg van een complete grote schoonmaak. In Spanje blijft niets geheim, dus lekte uit dat Real Madrid maar liefst elf spelers aan de dijk wil zetten. Van de veteranen Salgado (31), Roberto Carlos (33) en Helguera (31) is dat geen verrassing. Maar dat Antonio Cassano, Robinho en ook Emerson, pas afgelopen zomer aangetrokken, op de zwarte lijst staan, is wel opmerkelijk. Cassano groef zijn eigen graf omdat hij na het duel tegen Gimnastic in de kleedkamer Capello de huid vol schold dat hij niet mocht invallen.
Robinho probeerde de laatste tijd zijn voetbalverdriet te verdrijven via nachtelijke uitstapjes waar niet alleen colaatjes werden genuttigd. De Braziliaan werd enkele keren gesignaleerd op de training met een verdachte kegel van alcohol. Zelfs de positie van aanvoerder Raúl is niet langer onaantastbaar. Er gaan zelfs geruchten dat trainer Capello na een jaar al weer zal worden afgeserveerd en zal worden vervangen door de Portugees José Mourinho, die Chelsea zal verlaten.
Gisteren deed een nieuw schandaal de Madrileense club opnieuw op zijn grondvesten trillen. Voorzitter Ramón Calderón toonde zich tijdens een lezing op de universiteit van Madrid wat al te loslippig en haalde tegen een groep vijfdejaars rechtenstudenten vernietigend naar de eigen spelers uit. Guti zou slechts een belofte van 31 jaar zijn, Beckham wilde slechts acteur worden, Casillas was met 9 miljoen euro per jaar overbetaald vergeleken met de 3 ton van reservedoelman Lopez terwijl de rest ook collectief een veeg uit de pan kreeg: „De spelers zijn ijdel en betalen in geen enkel restaurant waar ze gaan eten.”
Calderón had de pech dat een student zijn schokkende uitspraken op band registreerde. De preses werd gisteren door de spelers ter verantwoording geroepen, wrong zich in honderd bochten en bood ’duizend keer’ zijn excuses aan. Morgen zullen de spelers bekendmaken wat hun standpunt zal zijn…
Ook haalde Calderón uit naar zijn voorganger Florentino Pérez, die slinks zou hebben geprobeerd AC Milan onder druk te zetten idool Kaká niet aan Real Madrid te verkopen om zo Calderón, die Kaká in zijn campagne voor het voorzitterschap beloofd had, een hak te zetten.
De chaos kan over twee weken een nieuwe anticlimax bereiken. Dan beslist de rechter wat er moet gebeuren met de schriftelijke stemmen die zijn uitgebracht bij de verkiezingen van 2 juli vorig jaar die door Calderón werden gewonnen. Als het vonnis luidt dat die stemmen toch mee moeten tellen, valt het doek voor Calderón, die dan midden in het seizoen plaats zal moeten maken voor de corrupte zakenman Villar Mir.
Blij met de punten ...
vi.nlCapello feliciteert 'goed Real' na uitschakeling
19/1/2007 12:34
Real Madrid sneuvelde donderdag in het Spaanse bekertoernooi. Toch reageerde coach Fabio Capello opgetogen. 'Ik heb de spelers gefeliciteerd.'
In Madrid speelde De Koninklijke met 1-1 gelijk tegen Real Betis Sevilla en dat was niet voldoende na het 0-0 gelijkspel in de heenwedstrijd. 'We speelden goed maar hadden pech', concludeerde Capello. 'We verdienden het niet om uitgeschakeld te worden. Ik denk dat we een van onze beste wedstrijden in het Bernabéu hebben gespeeld. Daar ben ik blij om. Ik heb mijn mannen gefeliciteerd.'
Na afloop ging Capello in gevecht met de pers. De Italiaanse coach had bijvoorbeeld spelers als David Beckham en Ronaldo buiten de selectie gelaten en jeugdspelers als Rubén De La Red en Miguel Torres opgesteld. 'Jullie klagen wanneer ik jeugdspelers niet gebruik. En nu gebruik ik ze en nu klagen jullie weer.'
Zo had Capello geen enkele aanvaller op de reservebank omdat hij Ronaldo had gepasseerd. 'Ronaldo heeft pas twee keer getraind vanwege een blessure', legde de trainer uit. En of hij niet liever Beckham vlak voor tijd een kansrijke vrije trap had willen laten nemen in plaats van Sergio Ramos. 'Beckham heeft heel veel vrije trappen genomen en er tot nu toe slechts twee gemaakt. Ik had verwacht dat De La Red hem zou nemen, want hij is daar erg goed in.'
En of Capello in de toekomst weer spelers om politieke redenen buiten de spelersgroep houdt? 'Als we hadden gewonnen, hadden jullie mij deze vraag niet gesteld en zouden jullie hebben gezegd dat we onze beste wedstrijd tot nu toe hadden gespeeld. Ik ben tevreden met ons spel. We voetbalden goed. Het enige dat mij niet beviel, is dat we er niet in zijn geslaagd vaker te scoren uit het grote aantal kansen.'