Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 14, 2007 5:49 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef:Daarnaast hebben Koeman en TBS hun zaakjes in de CL meestal pico bello voor elkaar. Het enige wat Koeman bij Benfica goed deed wat zijn ploeg briljant neerzetten in belangrijke CL duels. Echt overal was aan gedacht. Waarom hij dat niet tegen de nummer 14 van Portugal kon zullen we in het midden laten.

Bij Ajax was het ook al zo. Vreemd is dat. :yes:

(Tot het laatste jaar dan. Toen ging het ook in de CL mis.)
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 14, 2007 5:51 pm

Het jaar daarvoor gingen we ook de boot in, Joey.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 14, 2007 5:53 pm

En Benfica heeft de CL ook niet gewonnen. Desondanks deden Koeman en TBS het absoluut niet slecht met het beschikbare materiaal.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Baseman

Bericht door Baseman » zo jan 14, 2007 6:03 pm

Bertje schreef:Ik zou gewoon Fabregas op Cocu laten spelen. Laat hem maar aan De Guzman vragen hoe je Cocu alle hoeken van het veld laat zien.
Dus één wedstrijd is maatgevend ?
Maar van mij mag het, Fabregas is een uitstekende speler, maar Cocu is fysiek sterker, geslepener en heeft natuurlijk veel meer ervaring.
Raul Gonzalez Blanco schreef:Maar Alex speelde tegen Henry ook zijn beste wedstrijd ooit. En Simons vind ik een geweldige controleur. Die houdt de verdediging van PSV ook heel erg uit de wind en zou de aanvoer naar Henry flink kunnen bemoeilijken. Daarnaast hebben Koeman en TBS hun zaakjes in de CL meestal pico bello voor elkaar.
Klopt helemaal en ik sluit me er dus bij aan :xyxthumbs:
Thomas schreef:Maar in de meeste van die wedstrijden was Arsenal qua balbezit en kansen de veel betere ploeg. Maar Henry is niet de minste speler om te missen. Arsenal faalde destijds gewoon keer op keer in de afronding.
Nou...je hemelt Arsenal iets teveel op in mijn ogen. Sommige wedstrijden hadden ze kunnen winnen maar sommige hebben ze gewoon terecht verloren. Dat lag echt niet alleen aan het missen van kansen.

Daarbij heeft Arsenal ook fantastische wedstrijden gespeeld zonder Henry.

Arsenal kan geweldig voerballen, maar mentaal vind ik ze inderdaad niet ijzersterk en de bank vind ik vrij zwak. Leuk al die jeugd, maar dat heeft zeker zijn nadelen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 14, 2007 6:12 pm

Baseman schreef:Dus één wedstrijd is maatgevend ?
Maar van mij mag het, Fabregas is een uitstekende speler, maar Cocu is fysiek sterker, geslepener en heeft natuurlijk veel meer ervaring.
Cocu is meerdere malen geklopt. Dit was een voorbeeld van hoe Cocu door een welliswaar jonge speler helemaal zoek gespeeld kan worden. Fabregas is daarbij ook nog een stuk beter dan De Guzman.

En met niemand anders!

Baseman

Bericht door Baseman » zo jan 14, 2007 6:18 pm

Cocu is inderdaad niet onfeilbaar, evenals iedere andere voetballer...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 14, 2007 6:20 pm

Er is wel een verschil tussen een goede voetballer en een betere voetballer. Het is geen schande dat Fabregas Cocu aan alle kanten voorbij zou kunnen lopen, hoor.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 14, 2007 6:24 pm

Baseman schreef:
Bertje schreef:Ik zou gewoon Fabregas op Cocu laten spelen. Laat hem maar aan De Guzman vragen hoe je Cocu alle hoeken van het veld laat zien.
Dus één wedstrijd is maatgevend ?
Arsenal heeft genoeg aanvallende alternatieven en zo'n beetje alle spelers in die selectie kunnen mee in het passingspel. Ik zou dus gewoon een aanvallend wat mindere speler opstellen met fysiek en conditioneel wat inhoud en tegenover Cocu zetten. Niet dat Fabregas op de bank terecht hoeft te komen. Ik zou Hleb opofferen.
Baseman schreef:
Thomas schreef:Maar in de meeste van die wedstrijden was Arsenal qua balbezit en kansen de veel betere ploeg. Maar Henry is niet de minste speler om te missen. Arsenal faalde destijds gewoon keer op keer in de afronding.
Nou...je hemelt Arsenal iets teveel op in mijn ogen. Sommige wedstrijden hadden ze kunnen winnen maar sommige hebben ze gewoon terecht verloren. Dat lag echt niet alleen aan het missen van kansen.

Daarbij heeft Arsenal ook fantastische wedstrijden gespeeld zonder Henry.
Ach, volgens mij heb ik aardig wat punten gegeven waarop PSV Arsenal kan pakken, toch?

Maar ik zie inderdaad veel in deze ploeg. Ze spelen voetbal dat me aanspreekt, bulken van het talent en Wenger is voor mij misschien wel de beste trainer die er rondloopt.

Thomas schreef:Arsenal kan geweldig voerballen, maar mentaal vind ik ze inderdaad niet ijzersterk en de bank vind ik vrij zwak. Leuk al die jeugd, maar dat heeft zeker zijn nadelen.
Arsenal heeft weer een aantal jonkies die in te toekomst van grote waarde zullen blijken (of nu al zijn). En met een as Lehmann-Gallas en Touré-Gilberto en Henry zal het straks nog wel wat beter gaan, denk ik.

@ Bertje: Fabregas en Cocu zijn allebei spelers die aan een aantal momenten genoeg kunnen hebben. Fabregas kan nog zo belangrijk zijn voor het spel van z'n ploeg, hij mag Cocu niet uit het oog verliezen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 14, 2007 6:34 pm

Thomas schreef:@ Bertje: Fabregas en Cocu zijn allebei spelers die aan een aantal momenten genoeg kunnen hebben. Fabregas kan nog zo belangrijk zijn voor het spel van z'n ploeg, hij mag Cocu niet uit het oog verliezen.
Fabregas kan prima dienend spelen. Het belangrijkste is dat hij zorgt dat hij in de omschakeling de pass eruit haalt. Dat kunnen ze bij Arsenal wel.

En met niemand anders!

Baseman

Bericht door Baseman » zo jan 14, 2007 6:35 pm

Thomas schreef:Ach, volgens mij heb ik aardig wat punten gegeven waarop PSV Arsenal kan pakken, toch?
Dat ontken ik ook niet :D
Maar ik zie inderdaad veel in deze ploeg. Ze spelen voetbal dat me aanspreekt, bulken van het talent en Wenger is voor mij misschien wel de beste trainer die er rondloopt.
Ze spelen mooi voetbal en ze hebben talentvolle spelers, maar Wenger is niet de beste trainer. Dan had hij meer prijzen gewonnen met Arsenal.
Hij is natuurlijk wel een erg goede trainer.
Arsenal heeft weer een aantal jonkies die in te toekomst van grote waarde zullen blijken (of nu al zijn).
Klopt, maar dan blijft de bank nog steeds zwak(ker).

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 14, 2007 6:59 pm

Baseman schreef:
Ze spelen mooi voetbal en ze hebben talentvolle spelers, maar Wenger is niet de beste trainer. Dan had hij meer prijzen gewonnen met Arsenal.
Hij is natuurlijk wel een erg goede trainer.
Ach, alles wat Arsenal in de laatste 10 jaar is geworden is dankzij Wenger. Arsenal heeft veel minder geld dan Manchester United, Chelsea en Liverpool (volgens mij) en Wenger heeft ontelbaar veel fantastische spelers naar Arsenal gehaald. Hij heeft van 'boring Arsenal' een club gemaakt die bekend staat om aanvallend voetbal met heel veel flair. Wenger verliest een topper en haalt er een speler voor terug die er een jaar of twee later ook gewoon weer staat. Hij heeft Arsenal inmiddels al twee (of misschien wel drie) keer opgebouwd.

Lionel

Bericht door Lionel » zo jan 14, 2007 10:31 pm

Hij krijgt ook wel behoorlijk wat geld voor zijn verkopen hoor.....neemt niet weg dat hij een fantastische trainer is
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » zo jan 14, 2007 11:17 pm

Die Jol doet het weer uitstekend. Beetje zelfde als Ten Cate....
IK GELOOF!!!!!!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma jan 15, 2007 9:33 am

Foto’s van Davids al in de uitverkoop bij Spurs
Reportage Van onze verslaggever Willem Vissers

LONDEN - Geruisloos dreigt Edgar Davids afscheid te nemen van het topvoetbal. Martin Jol heeft hem nog maar af en toe nodig bij Tottenham.

Edgar Davids? ‘De foto’s van Davids zijn in de uitverkoop’, zegt Jason Bangs, die al 20 jaar memorabilia verkoopt naast White Hart Lane, het stadion van Tottenham Hotspur.

Defoe, Lennon, Berbatov, Keane, dat zijn mannen voor aan de muur van jongenskamers in Noord-Londen. Hun ingelijste foto’s kosten 15 euro. Met handtekening.

Bangs bladert in de doos van de uitverkoop. Aha, Davids: twee of drie foto’s. Ze mogen mee voor maar 5 euro per stuk. ‘Hij wilde nooit zijn handtekening op een foto zetten.’

Zie de tempels in een voetballeven: De Meer, San Siro, Delle Alpi, Camp Nou, weer San Siro, White Hart Lane, en dan nu, mogelijk, Pizza Hut Park. De 33-jarige Davids onderhandelt met FC Dallas uit de Amerikaanse MLS, zeggen ze bij Dallas.

‘Maar ík denk dat hij blijft’, aldus manager Martin Jol, zondag na de thuisnederlaag van Tottenham tegen Newcastle (2-3). ‘Dat heeft Edgar me zelf verteld. Dallas betaalt volgens mij nooit het salaris van Tottenham. Maar bij ons zal hij slechts af en toe meedoen en een rol spelen in de opleiding van jongeren. Het is aan hem.’

Of dat genoeg is voor een man met de trots van Davids?

Dodelijker opmerkingen kon Jol vorige week niet maken, na het bekerduel tegen Cardiff City. Waar was Davids, luidde de vraag in Ninian Park. ‘We hebben zo veel spelers. Ik heb Zokora meegenomen als middenvelder voor de bank.’

In de tijd dat Davids glorieerde, was hij altijd de eerste, tweede of derde voetballer wiens naam op papier verscheen. Nu was hij zelfs geen bankzitter, een ritueel dat zich tegen Newcastle herhaalde.

In de dagen voor het bekerduel in Wales had Jol het belang van de FA Cup benadrukt. Zo graag wil de Scheveninger juist die beker winnen, als Nederlander die zich als kind vergaapte aan de glorie. Maar Davids was overbodig.

Davids, 33 jaar, icoon van het voetbal, pitbull en piranha, motor van het middenveld. Als hij vertrekt, is het deze maand, als de markt is geopend. Jol: ‘Als een goede club komt, moeten we eens praten. Maar ik kan hem nog goed gebruiken.’

In de kranten is zijn afscheid al een feit en een bijzinnetje in verhalen over miljoenen ponden verslindende transfers. Jol, vorige week in Wales: ‘Hij heeft onlangs nog meegedaan tegen Port Vale en Southend.’

Tegen Southend, op 20 december in de vijfde ronde van de Carling Cup, viel Davids in voor Tainio. Het waren mogelijk zijn laatste minuten voor Tottenham.

Rugnummer 5 was in het begin van het seizoen nog basisspeler, maar gaandeweg nam zijn speeltijd af, mede door blessures. Uiteindelijk betrad hij vrijwel nooit meer het veld, ook omdat Jol met de net 20-jarige Huddlestone een controlerende middenvelder haalde die ook het spel verdeelt. ‘Edgar zou zo iemand bij zich moeten hebben.’ Maar dat beiden spelen, is geen optie, want Jol heeft ook Malbranque en andere middenvelders.

De balans: 40 competitieduels in anderhalf seizoen, één doelpunt tegen Wigan. ‘Vorig seizoen was hij nog een soort leider’, zegt supporter Scott Lathen. ‘Zijn doelpunt tegen Wigan was schitterend. Hij dribbelde vanaf de eigen speelhelft en scoorde. Hij is twee jaar te laat naar Tottenham gekomen.’

‘Het duel met Wigan was zijn beste wedstrijd voor ons’, aldus Bangs. ‘Was hij maar vijf jaar eerder gekomen. Zijn benen kunnen de Premiership niet meer aan. Het is gedaan met hem. Het spel is te snel. Hij kreeg telkens gele kaarten omdat hij te laat was.’

Op de videowand in het stadion is Davids deze zondag even te zien, op beelden van het duel met Newcastle van vorig jaar. Hij bereidt een treffer van Mido voor. Bij de editie van zondag is alleen David Edgar in beeld, maar die is reserve bij Newcastle.

Als dragende speler van Tottenham, vroeger zijn favoriete Engelse club, wilde Davids zijn plaats in Oranje heroveren, die geruisloos verloren was gegaan omdat ook trainer Mancini bij Inter hem op de bank zette en Van Basten hem niet meer selecteerde. Trots was Jol op zijn aanwinst, in augustus 2005.

Medespelers waren onder de indruk toen ze hem de kleedkamer zagen binnenstappen. In een terugblik op het seizoen, te koop in de supporterswinkel, staat beschreven dat Davids veel heeft betekend voor de professionalisering. ‘Ik denk dat zijn mentaliteit ervoor heeft gezorgd dat we Europees voetbal haalden’, aldus Jol, die Tottenhams grote naam uit het verleden tracht te laten herleven.

FC Dallas liet via manager Morrow weten te onderhandelen. Dallas is bekend van de moord op president Kennedy en van een tv-soap. Doelman Hislop is de bekendste speler. Het stadion heet Pizza Hut Park en voorzitter Hitchcock zei in de Dallas News dat Davids net zoveel kan betekenen als Beckham voor Galaxy, hoewel hij natuurlijk niet zo’n ‘rockster´ is.

Jason Bangs heeft al afscheid genomen. Hij vraagt zich af of hij de foto’s van Davids in Tottenham-shirt nog kwijtraakt. Mooie foto’s trouwens. Davids, druk doende, grimas, typerende bril.
www.volkskrant.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jan 15, 2007 6:10 pm

Bertje schreef:
Thomas schreef:@ Bertje: Fabregas en Cocu zijn allebei spelers die aan een aantal momenten genoeg kunnen hebben. Fabregas kan nog zo belangrijk zijn voor het spel van z'n ploeg, hij mag Cocu niet uit het oog verliezen.
Fabregas kan prima dienend spelen. Het belangrijkste is dat hij zorgt dat hij in de omschakeling de pass eruit haalt. Dat kunnen ze bij Arsenal wel.
Met zoveel aanvallende spelers als Arsenal heeft ben je toch wel kwetsbaar in de omschakeling. Al maakt Gilberto Silva heel veel goed.
Rishi schreef:Hij krijgt ook wel behoorlijk wat geld voor zijn verkopen hoor.....neemt niet weg dat hij een fantastische trainer is
Dat ontvangt Arsenal vaak voor spelers die Wenger zelf voor een prikkie heeft gehaald. En Arsenal geeft volgens mij veel minder vaak megabedragen uit dan de andere Engelse topclubs.
Die Jol doet het weer uitstekend. Beetje zelfde als Ten Cate....
Tottenham-Newcastle was een hele aparte wedstrijd. Tottenham stapelde kans op kans maar ging uiteindelijk toch de boot in.

In de rust was er nog een opstootje tussen onder andere Berbatov, Given, Butt en Chimbonda, waarbij Chimbonda Butt in z'n gezicht tikte. Het gebeurde voor de scheidsrechter z'n neus maar Chimbonda mocht na rust zonder kaart terugkomen. Een geweldige aankoop van Tottenham, maar het was echt schandalig dat hij geen rood kreeg. In de spelerstunnel ging Butt ook nog achter iemand aan.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma jan 15, 2007 6:50 pm

Was inderdaad een aparte wedstrijd. Heb hem ook gekeken gistermiddag, maar die overwinning was in principe gestolen. Neemt niet weg dat die Martins een geweldige goal maakte. Wat een power en precisie!

Lionel

Bericht door Lionel » ma jan 15, 2007 7:10 pm

En dat Jol gewoon niet presteert met Tottenham
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jan 15, 2007 7:36 pm

Tottenham speelde goed voetbal en verdiende te winnen. Maar de Spurs kunnen het zich gezien hun uitvorm gewoon niet verloorloven om thuis te verliezen. Met dit materiaal is veel te doen. Zo'n Lennon is echt een parel, bijvoorbeeld.

999

Bericht door 999 » za jan 20, 2007 1:57 pm

Liverpool - Chelsea 1 - 0 Kuit
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » za jan 20, 2007 2:05 pm

Liverpool - Chelsea 2 - 0 Kuit, Pennant.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » za jan 20, 2007 3:30 pm

Heibel in de tent bij Chelsea. Komt allemaal door de PSV-connectie. :D
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 20, 2007 3:43 pm

Where's your famous, where's your famous, wheeeere's your famous CFC, CFC?!?! :cheer:

Kuijt speelde echt uitstekend. Al is een Chelsea-verdedigingscentrum met Essien en Ferreira ook niet alles, natuurlijk. Maar Kuijt is sowieso de meest onbetwiste spits van Benitez, volgens mij.

Chelsea speelde erg weinig klaar en Liverpool liet de Blues via Pennant, Riise en rushes van Kuijt naar de zijkant soms alle hoeken van het veld zien. Chelsea gaf op mij de indruk van een redelijk ongemotiveerd zooitje. Dit krijgt Mourinho niet meer op de rails.

Carragher had Drogba trouwens in z'n zak dankzij een fysiek ijzersterke aanpak.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 20, 2007 6:56 pm

Vennegoor heeft er drie gemaakt voor Celtic tegen (ik meen) St. Mirren. Ooijer lijkt een hele zware enkelblessure te hebben opgelopen tegen Manchester City.

999

Bericht door 999 » za jan 20, 2007 7:04 pm

Ooijer voorlopig out voor Blackburn ...
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 20, 2007 7:07 pm

Ahum. :whistling:

Gesloten