AZ

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do jan 04, 2007 11:19 pm

joey schreef:
Rishi schreef:Gewoon steeds maar weer doorselecteren.
Mwah, AZ is er niet echt op vooruitgegaan.
Voor AZ geldt misschien wel 1 stap achteruit doen om er straks 2 vooruit te maken. De spelers die weggingen waren over het algemeen ervaren jongens die vervang je niet zomaar even zo makkelijk en toch gaat het met de veelal jeugdige vervangers toch best heel aardig in Alkmaar.

jabu

Bericht door jabu » vr jan 05, 2007 9:21 am

AZ wil landelijk opleidingscentrum realiseren

Alkmaar - Zoals bekend bracht een AZ-delegatie bestaande uit de bestuursleden Dirk Scheringa en René Neelissen, de beide directeuren Marcel Brands en Toon Gebrands en trainer Louis van Gaal anderhalve week geleden een werkbezoek aan Murray Park, het jeugdcomplex van Rangers FC in Glasgow.

Ook AZ is bezig met de realisatie van een nieuw jeugdcomplex dat onderdeel zal uitmaken van een aantal op te richten provinciale opleidingscentra in Nederland. Het AZ-complex vertegenwoordigt hierbij de provincie Noord-Holland. Het opleidingscentrum, een volgende stap op weg naar een verdere professionalisering van de club, moet over twee tot drie jaar gereed zijn.

De plannen van AZ sluiten aan bij het Masterplan Betaald Voetbal van de KNVB, waarin staat beschreven dat de opleidingcentra van de diverse betaald voetbalclubs meer gecentreerd moeten worden op strategische plekken, verspreid over Nederland.

Om dit te realiseren is ongeveer 10 hectare grond nodig. Momenteel is AZ bezig met een locatieonderzoek waarbij wordt gekeken naar grond in Alkmaar en de directe omgeving; met de Gemeente Alkmaar en een aantal buurgemeentes heeft al een aantal gesprekken plaatsgevonden.

De komende maanden worden de plannen verder uitgewerkt en worden er ervaringen met andere clubs uitgewisseld. Daarnaast wordt een aantal andere jeugdcomplexen in Nederland en het buitenland bezocht. Deze werkwijze is AZ goed bevallen bij de ontwikkeling van het DSB Stadion.

Op dit moment is de AZ Jeugdopleiding gevestigd op ’t Lood in Alkmaar. AZ heeft hier een samenwerking met de amateurclub Flamingo’s ’64. Zij zijn op de hoogte gebracht van de plannen van AZ. Als er meer bekend is over de nieuwe locatie van het jeugdcomplex wordt er verder overlegd tussen beide partijen.
Officiële website AZ

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 05, 2007 11:23 am

Rishi schreef:Gewoon steeds maar weer doorselecteren.
Doorselecteren is wat anders dan een handje spelers halen en kijken welke spelers kunnen aanhaken.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jan 05, 2007 12:12 pm

brigade zuid schreef:Voor AZ geldt misschien wel 1 stap achteruit doen om er straks 2 vooruit te maken. De spelers die weggingen waren over het algemeen ervaren jongens die vervang je niet zomaar even zo makkelijk en toch gaat het met de veelal jeugdige vervangers toch best heel aardig in Alkmaar.
Het is dat die verdediging veel fouten maakt, maar verder doen ze het prima.

Die Donk lijkt trouwens erg veel moeite te hebben om aan te haken, of niet?

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » vr jan 05, 2007 12:14 pm

brigade zuid schreef:Buffel zou ook weer een prima aankoop zijn.

Ben ik niet met je eens. Ik vind hem te aanvallend voor op 10 in een 4-3-3, en in de 4-4-2 is voorin geen plek en op het middenveld vind ik het geen meerwaarde. Trouwens, zou Van Gaal niet nog een linksbuiten halen? :hypocrite:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 05, 2007 12:20 pm

Donk was net gedebuteerd. Die was gewoon nog niet klaar voor die stap, lijkt mij.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr jan 05, 2007 1:06 pm

Heb ook vernomen dat Donk redelijk veel geld gekost heeft. Ben benieuwd of hij het niveau aankan.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr jan 05, 2007 1:11 pm

Thomas schreef:
brigade zuid schreef:Voor AZ geldt misschien wel 1 stap achteruit doen om er straks 2 vooruit te maken. De spelers die weggingen waren over het algemeen ervaren jongens die vervang je niet zomaar even zo makkelijk en toch gaat het met de veelal jeugdige vervangers toch best heel aardig in Alkmaar.
Het is dat die verdediging veel fouten maakt, maar verder doen ze het prima.

Die Donk lijkt trouwens erg veel moeite te hebben om aan te haken, of niet?
Ik heb Az dit seizoen een aantal keer zien spelen en ik vind dat Donk het helemaal niet verkeerd doet hoor. Het is een behoorlijke stap omhoog, want hij kwam net kijken bij RKC.. hij neemt deze treetje voor treetje maar hij staat wel stevig op elke trede.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jan 05, 2007 1:21 pm

Oh ok. Ik had hem een aantal fouten zien maken, maar ik heb hem zelf niet veel hele wedstrijden zien spelen. Vandaar dat ik het vroeg.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 05, 2007 5:51 pm

Wat een rare uitspraak van LVG trouwens dat hij Stam niet zou hoeven. Stam of Opdam, ik zou het wel weten hoor. :X

(Werd net weer aangehaald op RTVNH)
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jan 05, 2007 6:03 pm

Had hij nog argumenten of was het gewoon een ouderwets arrogant Lowietje?

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 05, 2007 6:04 pm

Hij werkt liever met de jeugd. :aai:

Destijds wilde hij ook in eerste instantie Rijkaard niet.

Daniel

Bericht door Daniel » za jan 06, 2007 2:45 am

Dat is eigenlijk ook de rede waarom Van Gaal mislukt is bij het Nederlands Elftal en Barcelona (nouja, bij Barcelona heeft hij het toch aardig gedaan alleen botste hij toch vaak met spelers op het laatst). Van Gaal heeft jongens nodig die eigenlijk nog geen naam hebben, die nog geen status hebben. Die naar hem luisteren (want Van Gaal duldt absoluut geen tegenspraak, eigenwijs als de pest en een ontzettende regelneef zoals de meeste hier eigenlijk wel weten). Bij Barcelona had hij te maken met vedettes en bij het Nederlands elftal uiteindelijk ook. terwijl hij de meeste jongens hadden opgeleid, maar zoals ze zelf ook die periode zeiden toen het slecht ging met het Nederlands Elftal "we zijn veranderd". Het waren niet meer 20-jarige pikkies die luisterden naar de gym trainer. Ze waren volwassener geworden en meer op zichzelf wonende individuen die ook tegenspraak gaven omdat ze het spel meer hadden gezien. Daarom heeft Van Gaal denk ik liever ook geen grote routines. Zoals hij Rijkaard in eerste instantie eigenlijk niet wilde denk ik.

jabu

Bericht door jabu » wo jan 10, 2007 1:39 pm

Waterreus rond met New York Red Bulls

AMSTERDAM - Ronald Waterreus gaat definitief aan de slag in de Verenigde Staten. De 36-jarige doelman heeft met de New York Red Bulls overeenstemming bereikt over een contract voor het komende seizoen. Als beide partijen het willen, kan hij daar nog een jaar aan vastplakken.

Waterreus stond de afgelopen maand onder de lat bij AZ. Daar moest hij het keepersprobleem van de Alkmaarders, die met Joey Didulica en Khalid Sinouh twee geblesseerde sluitposten hadden, oplossen. De voormalige doelman van PSV vertrekt in februari naar Amerika, waar het nieuwe seizoen dan op het punt van beginnen staat.

AZ had Waterreus graag langer voor de club behouden, maar de keeper maakte er geen geheim van dat hij zijn carrière in Amerika wil afsluiten. De Limburger, die in 1992 debuteerde bij Roda JC, speelde eerder in het buitenland bij Manchester City en Glasgow Rangers.
Nu.nl

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do jan 11, 2007 1:36 pm

Ervaren Georgiër op proef bij AZ

ALKMAAR - Levan Tskitisjvili traint tot 17 januari op proef mee bij AZ. De 30-jarige Georgische linkermiddenvelder voetbalt bij het Griekse Panionios. Daarvoor kwam hij uit voor VfL Wolfsburg, Metalurg Donetsk, SC Freiburg en Dinamo Tblisi.
Tskitisjvili speelde bijna vijftig interlands voor Georgië.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Arwin

Bericht door Arwin » vr jan 12, 2007 12:00 pm

Die is op proef op voorspraak van Arveladze volgens het AD. Ik verwacht er weinig van als ik zo zijn leeftijd, zijn clubs en zijn bekendheid zie.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jan 12, 2007 12:23 pm

Geen enkel doelpunt na 40 interlands klinkt ook niet echt veelbelovend.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 12, 2007 12:30 pm

Arwin schreef:Die is op proef op voorspraak van Arveladze volgens het AD. Ik verwacht er weinig van als ik zo zijn leeftijd, zijn clubs en zijn bekendheid zie.
Shota is een sociaal mens. :D

LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 12, 2007 12:33 pm

Kinkladze?
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 15, 2007 12:32 pm

Lucas schreef:Kinkladze?
Precies. En bij de Rangers heeft hij ook een landgenoot aanbevolen, meen ik me te herinneren. Van Gaal doet er goed aan om niet naar hem te luisteren!

Gudjónsson wil alweer vertrekken bij AZ

Hoewel technisch directeur Marcel Brands tijdens de openstelling van de transfermarkt in januari geen mutaties meer verwacht in de selectie van AZ, stuurt Joey Gudjónsson aan op een vertrek op korte termijn. De IJslandse middenvelder komt nauwelijks aan spelen toe.
Afgelopen zomer werd Gudjónsson nog binnengehaald als de opvolger van de naar Wigan Athletic vertrokken Denny Landzaat. De 26-jarige middenvelder heeft de verwachtingen echter niet waar kunnen maken. De IJslandse international werkt zijn wedstrijden voornamelijk af in het beloftenteam. In het eerste elftal kwam hij tot dusverre pas tot zes competitieoptredens.

Gudjónsson had gehoopt bij AZ zijn carrière weer op de rails te krijgen. Na zijn vertrek bij RKC Waalwijk tijdens het seizoen 2001/2002 verging het de middenvelder niet al te goed. Bij Betis Sevilla en op huurbasis bij Aston Villa en Wolverhampton Wanderers was zijn speeltijd beperkt. In dienst van Leicester City kwam hij wel veel aan spelen toe, maar die club kwam uit in het Championship, het op een na hoogste niveau in Engeland.
VI

Dat is de eerste. ;)

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma jan 15, 2007 12:57 pm

Juist, laat de onrust maar beginnen!
Face your fears and live your dreams, No Fear

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma jan 15, 2007 4:14 pm

Schaars en Didulica onder het mes

Stijn Schaars wordt volgende week aan aan zijn enkel geopereerd. De speler van AZ blijft na een eerdere blessure last houden van het gewricht. De middenvelder is zes tot acht weken uit de roulatie. Tot de ingreep kan de international wel gewoon spelen.

Ook AZ-doelman Joey Didulica (Aus) moet zich laten opereren aan een overbelaste rechterenkel. De keeper herstelt op dit moment in zijn vaderland nog van een hersenschudding. Zijn ingreep vindt op 6 februari plaats.
www.nos.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

999

Bericht door 999 » di jan 16, 2007 12:14 pm

Van Gaal doet Langs de Lijn in de ban

ALKMAAR - AZ-trainer Louis van Gaal wil verslaggevers van het NOS-radioprogramma Langs de Lijn niet meer te woord staan. Dat heeft de voetbalclub afgelopen weekeinde per brief laten weten aan het sportprogramma. Een AZ-woordvoerder zei dinsdag dat de radiostilte „het enige wapen is dat Van Gaal heeft om zijn ongenoegen te laten blijken over Langs de Lijn”.

De onvrede van de voetbalcoach komt voort uit zijn moeizame relatie met een medewerker van het programma, verslaggever Andy Houtkamp. Van Gaal is het al een tijdje niet eens met de voetbalvisie van Houtkamp en in het oudejaarsweekeinde resulteerde dat in een interview waarin de trainer boos reageerde op de vragen van de journalist.
De T.
Blij met de punten ...

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » di jan 16, 2007 2:46 pm

Wat een kleuter.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 16, 2007 2:59 pm

Van Gaal is het al een tijdje niet eens met de voetbalvisie van Houtkamp.
Domme, domme Houtkamp. :aai: :D

Gesloten