Feyenoord
Het heeft niets met een calimer- en underdog positie te maken. Meer met realisme. Ik kijk naar dit Ajax en naar dit Werder Bremen en stel dat Ajax weinig kans maakt. Ajax zal een topdag moeten hebben en Werder Bremen niet.Lucas schreef:Ik schaam me anders dood voor de Calimero- en underhond positie die 'de ajaxfan' zich nu meent aan te moeten meten
Tsja, als je realisme automatisch wilt koppelen aan verdedigend voetbal ga je er makkelijk van over je nek. Het is echter niet hetzelfde. Ook in een aanvallende 4-3-3 formatie kan je gewoon realistisch voetbal spelen. Dat naïeve moet eruit bij Ajax. Op die manier verlies je namelijk wedstrijden als tegen Vitesse.
Maargoed, dat was meer een voorbeeld uit een andere topic. Ik ben niet het type die gaat roepen dat Ajax moet winnen omdat het Ajax is. En ik ga al helemaal niet roepen dat Ajax gaat winnen omdat ik supporter van Ajax ben. Ik vind Werder Bremen een ploeg die veel verder en een stuk beter is dan Ajax, dus denk ik dat Ajax niet veel kans maakt.
Maargoed, dat was meer een voorbeeld uit een andere topic. Ik ben niet het type die gaat roepen dat Ajax moet winnen omdat het Ajax is. En ik ga al helemaal niet roepen dat Ajax gaat winnen omdat ik supporter van Ajax ben. Ik vind Werder Bremen een ploeg die veel verder en een stuk beter is dan Ajax, dus denk ik dat Ajax niet veel kans maakt.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op za jan 13, 2007 7:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is jouw mening. Vind ik best , maar wat heeft dat met realisme te maken? Ik denk namelijk dat Ajax lekker doorbekert.Thomas schreef:Het heeft niets met een calimer- en underdog positie te maken. Meer met realisme. Ik kijk naar dit Ajax en naar dit Werder Bremen en stel dat Ajax weinig kans maakt. Ajax zal een topdag moeten hebben en Werder Bremen niet.
De term realisme is een wassen neus. Wat voor de een realistisch is hoeft dat voor de ander niet te zijn.
Dit is de Feijenoordtopic, toch? :hypocrite:
Thomas, Ajax moet volgens mij niet de kant op die jij op wil. Dat gelummel over realisme heeft iets loserigs. Ajax is (of beter: was) jarenlang Ajax: eigenwijs, arrogant en vooruitstrevend. Dit gewauwel over realisme smoort al die eigenschappen in de kiem. Ik wil Ajax niet gaan leren kennen als een club die realistisch voetbal speelt en die zijn oren laat hangen naar de heersende voetbalopvattingen.
Thomas, Ajax moet volgens mij niet de kant op die jij op wil. Dat gelummel over realisme heeft iets loserigs. Ajax is (of beter: was) jarenlang Ajax: eigenwijs, arrogant en vooruitstrevend. Dit gewauwel over realisme smoort al die eigenschappen in de kiem. Ik wil Ajax niet gaan leren kennen als een club die realistisch voetbal speelt en die zijn oren laat hangen naar de heersende voetbalopvattingen.
Bertje for President!
Ik zie dus niet in waarom realisme dat eigenwijse, arrogante en vooruitstrevende in de weg moet liggen. Je kunt namelijk de hele tijd eigenwijs, arrogant en vooruitstrevend zijn in je doen en laten, maar wel de kunde hebben om een realistisch beeld te scheppen van wat er komen zal. Dan ben je niet minder arrogant, dan begrijp je alleen dat je nog wat langer eigenwijs moet zijn voordat je bent waar je wilt zijn. Dat is realisme.Kaboem! schreef:Thomas, Ajax moet volgens mij niet de kant op die jij op wil. Dat gelummel over realisme heeft iets loserigs. Ajax is (of beter: was) jarenlang Ajax: eigenwijs, arrogant en vooruitstrevend. Dit gewauwel over realisme smoort al die eigenschappen in de kiem. Ik wil Ajax niet gaan leren kennen als een club die realistisch voetbal speelt en die zijn oren laat hangen naar de heersende voetbalopvattingen.
Realistich voetbal is al helemaal zo'n term van niets. Een goed Ajax speelde altijd realistisch voetbal, want Ajax zorgde binnen de eigen spelopvatting ervoor dat het in verdedigend opzicht stond en dat de tegenstander individuele fouten ging maken. Ook dat is realisme.
Heersende voetbalopvattingen zijn van alle tijden. Dertig jaar geleden had je mensen die liever zoveel mogelijk vingers in hun eigen dijk stopten, om er bij balverlies van de tegenstander snel uit te komen, maar ook dertig jaar geleden had je mensen die liever vooruit verdedigden en druk zetten op de verdediging.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Daar gaat het helemaal niet om. Het woord realisme is dusdanig vaak in de discussies rondom Ajax gebruikt (al sinds half jaren 80), en er wordt gewoon wat anders mee bedoeld dan jij nu aangeeft. Ik kan ook wel vanaf nu vinden dat voor mij 1+1 drie is, maar ik zal er in gesprekken niet ver mee komen
I think I lost my fucking headache
Zolang er in het woordenboek niet staat wat het woord realisme betekent met betrekking tot Ajax en voetbal, kan iedereen zijn of haar eigen uitleg geven. Dat Jan met de korte achternaam er in de jaren '80 een bepaalde uitleg aan gaf, zegt werkelijk niets over de woorden van Ten Cate.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
-
- AT Toto winner 15/16
Ach, je kan wel een hele wedstrijd willen aanvallen, maar dat lukt zelfs de beste aanvallende ploegen van dit moment niet. Niet een hele wedstrijd, niet iedere wedstrijd. Laat staan dat een Ajax dat stukken minder kwaliteit heeft dat wel moet kunnen.
Maargoed, we kunnen ook met deze groep 90 minuten lang vol op de aanval proberen te spelen en 6-0 afgeslacht worden. Da's ook lachen.
Maargoed, we kunnen ook met deze groep 90 minuten lang vol op de aanval proberen te spelen en 6-0 afgeslacht worden. Da's ook lachen.