Verhuren klinkt goed, misschien bloeit ie op bij River Plate.www.ajaxonline.org schreef:'Babel in beeld bij Arsenal, River Plate wil Rosales'
--------------------------------------------------------------------------------
9 januari 2007
Arsenal heeft de naam van Ajacied Ryan Babel hoog op het verlanglijstje staan. Dat meldt de Britse krant The Independent. Bij de Londense topclub zou een plaats vrijkomen voor een nieuwe aanvaller omdat West Ham United concrete belangstelling heeft voor Fredrik Ljungberg. De Zweed komt bij de ploeg van manager Arsène Wenger weinig aan spelen toe en het ziet er dan ook niet naar uit dat hij nog lang bij Arsenal zal blijven.
Als Ljungberg besluit te vertrekken, dan zou zijn plek volgens The Independent door de jonge Babel moeten worden ingenomen. De twintigjarige linkerspits onderhandelt momenteel met Ajax over contractverlenging. Zijn huidige verbintenis in Amsterdam loopt nog door tot de zomer van 2008.
Babel is niet de enige Ajacied die in verband wordt gebracht met een transfer. Zo zou River Plate er veel voor voelen om Mauro Rosales op huurbasis van Ajax over te nemen. Ook zouden de Argentijnen in dat geval een optie tot koop willen bedingen. Bij Ajax is de rechtsbuiten inmiddels zijn basisplaats kwijtgeraakt. Rosales heeft net als Babel nog een contract tot medio 2008 in De Arena, maar Ajax heeft nog niet aangegeven met de Argentijn te willen praten over verlenging.
Rosales
Moderator: mods
http://www.ajaxonline.org/4191.htm
- Wim
- Site Admin
Maar wel vanaf het middenveld en vlak bij Tevez stond iemand die het vuile werk opknapte. Bovendien kreeg Rosales de bal vaak in de loop mee waarna hij meteen kon starten. Bij Ajax moet hij steeds terug om te kaatsen en/of krijgt de bal wanneer hij afgedekt is.joey schreef:Nee, in Athene speelde hij rechtsbuiten. Argentinië speelde met Tevez in de spits, Mauro op rechts en Steefs lieveling Delgado op links.Daniel_vT schreef:Maar is Rosales ook niet meer een aanvallende mid met een vrije rol? Althans, ik dacht dat hij daar op zo goed presteerde op de Olympische spelen toen Argentinië goud haalde.. (niet dat ik vind dat hij thuishoort hier, van mij mag ie weg. Als buitenspeler doet hij het niet goed en daar is het enige waar hij speelt hier dus van mij mag hij vertrekken.)
Maar goed Rosales kan niets goed doen, wij zien liever de Mul en Babel. Die kunnen weer weinig fout doen.
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.
-
- AT Toto winner 15/16
Ik heb liever De Mul, maar dat zegt vooral iets over Rosales. Ik erger me kapot aan de meeste acties van De Mul, maar hij doet net iets meer goed dan Rosales.
Beide zijn wat mij betreft niet goed genoeg voor Ajax 1, naast een ervaren middenvelder is een goede rechtsbuiten dan ook prioriteit nummer 1 voor mij wat betreft nieuwe aankopen.
Beide zijn wat mij betreft niet goed genoeg voor Ajax 1, naast een ervaren middenvelder is een goede rechtsbuiten dan ook prioriteit nummer 1 voor mij wat betreft nieuwe aankopen.
Dat hangt voor mij af van hoe we gaan spelen. Als je niet standaard met een typische buitenspeler wilt spelen kun je prima De Mul voor die rol houden. Hij heeft mij sowieso wel verrast. Rosales is minder snel, heeft een mindere voorzet en zijn overzicht is minder. Ik zou het wel weten. Wel moet De Mul natuurlijk beter worden, maar ik heb liever De Mul, want hij laat in een uur meer zien dan Rosales in anderhalf uur.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Blijkbaar staat Rosales weer in de belangstelling van River Plate. Passarella wil hem hebben.
Hij zegt dat River een mooie club is met mooie supporters, etc., dat hij gevleid is, en dat hij weet dat er belangstelling is. Maar hij hoeft niet weg; op dit moment zit hij weliswaar op de bank, maar hij is ervan overtuigd dat hij zich terug kan spelen in de basis, ondanks het feit dat de concurrentiestrijd zwaar is bij Ajax.
Hij zegt dat River een mooie club is met mooie supporters, etc., dat hij gevleid is, en dat hij weet dat er belangstelling is. Maar hij hoeft niet weg; op dit moment zit hij weliswaar op de bank, maar hij is ervan overtuigd dat hij zich terug kan spelen in de basis, ondanks het feit dat de concurrentiestrijd zwaar is bij Ajax.
Het stinkt aan alle kanten!
Wat dat betreft vind ik Rosales een te dure klant om op de bank te hebben en al met al heeft hij, enkele wedstrijden daargelaten, nooit echt kunnen overtuigen. In ieder geval niet voor langere duur. Ook op de Mul is van alles aan te merken maar gevoelsmatig begint de balans door te slaan naar de jonge Belg en mag onze Argentijn van mij zo langzamerhand wel vertrekken als we een aardige transfersom voor hem kunnen ontvangen. Ik zie het er niet meer van komen met hem. Jammer, het begon nog best aardig...
Wie gelooft er nog in een comeback van Rosales?
Wie gelooft er nog in een comeback van Rosales?
De ploeg der dapp're Meersche Helden...
- Giacomo Puccini
Rosales wordt volgende maand alweer 26 dus de rek is er ook wel uit. Met die voorzet van em zal het nooit wat worden en als hij nou heel snel was en makkelijk een mannetje passeerde, maar dat is ook niet het geval. De man heeft geen uitzonderlijke kwaliteiten en is op alle vlakken net-niet. Als Ajax er een of twee miljoen voor kan vangen dan zou ik hem laten vertrekken. Voor dat bedrag kun je dan weer eens een gokje wagen met een jong Nederlands talent.
Ajax!
Verdomd ja, hij wordt ook al 26 joh! Nee, het is inderdaad een net niet speler. bovendien heb ik het idee dat hij na een aantal blessures 1.) in algemene zin niet meer op een acceptabel niveau is gekomen en 2.) hij aan snelheid heeft ingeboet. Zijn bijnaam Speedy Rosales heeft hij de laatste tijd bepaald geen eer aan gedaan. Sterker nog, ik vind hem (te)traag (geworden).Giacomo Puccini schreef:Rosales wordt volgende maand alweer 26 dus de rek is er ook wel uit. Met die voorzet van em zal het nooit wat worden en als hij nou heel snel was en makkelijk een mannetje passeerde, maar dat is ook niet het geval. De man heeft geen uitzonderlijke kwaliteiten en is op alle vlakken net-niet. Als Ajax er een of twee miljoen voor kan vangen dan zou ik hem laten vertrekken. Voor dat bedrag kun je dan weer eens een gokje wagen met een jong Nederlands talent.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...
-
Echt speedy is Rosales ook nooit echt geweest. Hij is simpelweg niet het type speler dat Ajax denkt dat hij is(of hoopte dat hij was). Zowieso was Rosales natuurlijk evenzeer een gemaakte rechtsbuiten als Rosenberg dat is. Mannetjes paseren vanuit stilstand is nooit zijn grootste kwaliteit geweest, evenmin als het geven van Beckhamvoorzetten. En een echte topvoetballer...nee dat nooit.
Ter verdediging van Rosales kan nog wel gezged worden dat hij dus ook volledig verkeerd gebruikt is/wordt door Ajax. Hij lijdt onder dat dramatische aanvalstactiekje dat al jaren gebruikt wordt. Rosales is geen wonder maar hij is wel sterk en kan vrij goed combineren. Hij is een stabiele vleugelspeler, niet een vleugelflitser als de Mul. Normaliter zou dat een pré zijn aangezien Ajax al redelijk wat grillige opportunisten als flankspelers heeft waarvan er meestal al 1 speelt(meestal Babel of Leonardo) en er dan dus plaats is voor een ander type rechtsbuiten(bij voorkeur een veelzijdiger speler). Maar Rosales heeft niemand om te combineren, wordt alleen maar aangespeeld in de dekking en nooit weggestuurd in de ruimte. Hij heeft het slecht gedaan, d'accord, maar voorin staan bij Ajax lijkt me geen pretje, zeker niet als rechtsbuiten.
River heeft geen cent dus een grote transfersom zal er wel niet komen tenzij een Spaanse middenmoter gek wil doen.
Ter verdediging van Rosales kan nog wel gezged worden dat hij dus ook volledig verkeerd gebruikt is/wordt door Ajax. Hij lijdt onder dat dramatische aanvalstactiekje dat al jaren gebruikt wordt. Rosales is geen wonder maar hij is wel sterk en kan vrij goed combineren. Hij is een stabiele vleugelspeler, niet een vleugelflitser als de Mul. Normaliter zou dat een pré zijn aangezien Ajax al redelijk wat grillige opportunisten als flankspelers heeft waarvan er meestal al 1 speelt(meestal Babel of Leonardo) en er dan dus plaats is voor een ander type rechtsbuiten(bij voorkeur een veelzijdiger speler). Maar Rosales heeft niemand om te combineren, wordt alleen maar aangespeeld in de dekking en nooit weggestuurd in de ruimte. Hij heeft het slecht gedaan, d'accord, maar voorin staan bij Ajax lijkt me geen pretje, zeker niet als rechtsbuiten.
River heeft geen cent dus een grote transfersom zal er wel niet komen tenzij een Spaanse middenmoter gek wil doen.
Wat vind jij van de ontwikkeling van spelers als Babel en De Mul, RGB?
Rosales is natuurlijk een lastig verhaal. Hij werd gehaald door Van Gaal, die een allerberoerdste werkrelatie had met de zittende trainer. Deze zittende trainer zag in Rosales de opvolger van Van der Meyde, wat hij natuurlijk niet is. Daarnaast had hij vrijwel niemand om mee te combineren, aangezien Sonck of Babel in de spits stond. Dus zat er weinig anders op dan Trabelsi wegsturen.
Niet voor niets deed Rosales het heel behoorlijk als Charisteas en in mindere mate Anastasiou speelde, maar hij kreeg nooit echt de benodigde ruimte, omdat de aanval van Ajax zonder enige dreiging speelde. Onder Blind werd hij eruit gespeeld door Pienaar.
Met de komst van Huntelaar ging het weer beter, omdat er eindelijk een speler stond waar echt dreiging vanuit ging, maar nog steeds kwam er van combineren weinig terecht.
Nu wordt Rosales het slachtoffer van een trainer die liever meer snelheid voorin heeft en een voorkeur voor handige spelers heeft, en een technisch directeur die de oplossingen liever dichter bij huis zoekt.
Rosales is natuurlijk een lastig verhaal. Hij werd gehaald door Van Gaal, die een allerberoerdste werkrelatie had met de zittende trainer. Deze zittende trainer zag in Rosales de opvolger van Van der Meyde, wat hij natuurlijk niet is. Daarnaast had hij vrijwel niemand om mee te combineren, aangezien Sonck of Babel in de spits stond. Dus zat er weinig anders op dan Trabelsi wegsturen.
Niet voor niets deed Rosales het heel behoorlijk als Charisteas en in mindere mate Anastasiou speelde, maar hij kreeg nooit echt de benodigde ruimte, omdat de aanval van Ajax zonder enige dreiging speelde. Onder Blind werd hij eruit gespeeld door Pienaar.
Met de komst van Huntelaar ging het weer beter, omdat er eindelijk een speler stond waar echt dreiging vanuit ging, maar nog steeds kwam er van combineren weinig terecht.
Nu wordt Rosales het slachtoffer van een trainer die liever meer snelheid voorin heeft en een voorkeur voor handige spelers heeft, en een technisch directeur die de oplossingen liever dichter bij huis zoekt.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Ajax wilde een type Mitea voor de rechterkant, naar ik me herinner. Geen type VDM- daarom ging men ook voor Rosales en niet voor Delgado.Bertje schreef:Rosales is natuurlijk een lastig verhaal. Hij werd gehaald door Van Gaal, die een allerberoerdste werkrelatie had met de zittende trainer. Deze zittende trainer zag in Rosales de opvolger van Van der Meyde, wat hij natuurlijk niet is.
Tenminste, ik geloof dat Steef ooit zoiets heeft gezegd.
En toch werd hij als een type VDM gebruikt. Bij Mitea moet je weglopen als hij aan de bal is, maar bij Rosales moet je zorgen dat hij de bal kwijt kan. Steef bedoelde volgens mij dat Ajax een meer doelgerichte buitenspeler wilde, waar ik niet op doelde.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Hij deed het ook heel behoorlijk (wel vooral als afmaker, overigens), al had met een fatsoenlijk aanvalspatroon veel meer uit de combinatie met Charisteas en Sneijder/Vaart gehaald kunnen worden.
In de huidige aanval, waarin hij draver Gabri achter zich heeft en in Huntelaar ook al niet iemand heeft die hij kan wegsturen, valt er weinig eer te behalen voor Rosales. Wat dat betreft is het voor alle partijen het beste als hij vertrekt.
In de huidige aanval, waarin hij draver Gabri achter zich heeft en in Huntelaar ook al niet iemand heeft die hij kan wegsturen, valt er weinig eer te behalen voor Rosales. Wat dat betreft is het voor alle partijen het beste als hij vertrekt.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Precies. Hij kan ook best gevaarlijk voor de goal worden, maar hij moet het van de combinatie hebben. Het is gewoon totaal geen speler voor Ajax, aangezien aanvallers in het starre 3-spitsen systeem over het algemeen niet zoveel vrijheid hebben. Onder Ten Cate lijkt er wat meer vrijheid te zijn, maar die geeft de voorkeur aan snelle spelers, zoals Bertje al aangaf.Jöhnk schreef:Vond dat Rosales onder Koeman behoorlijk wat vrijheid genoot. Toen deed-ie het ook redelijk/vrij aardig.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
De VI heeft het bericht van joey overgenomen:
'River en Ajax akkoord over transfer Rosales'
23/1/2007 18:28
River Plate en Ajax zijn het eens over een transfer van Mauro Rosales, meldt het Argentijnse dagblad Clarín.
'Dat zou mooi zijn', reageert de aanvaller in de krant op zijn mogelijke transfer naar de club uit Buenos Aires. 'Het is een belangrijke club, met perspectief en grote spelers. En het zou een interessante uitdaging zijn', aldus de 25-jarige Argentijn, die bezig is aan zijn derde seizoen bij de Amsterdamse club.
Bij River Plate lijkt de vleugelspeler meer kans te maken op speeltijd dan in Amsterdam, waar coach Henk ten Cate hem deze competitie elf keer liet opdraven waarvan vijf keer als basiskracht. Met de komst van Leonardo is zijn situatie er niet beter op geworden.
River zou Rosales volledig willen overnemen. Volgens Clarín zou de transfer binnen enkele uren beklonken kunnen zijn. De tienvoudig international kwam in Argentinië eerder uit voor Newell's Old Boys.
www.vi.nl