Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jan 12, 2007 10:52 pm

Bertje schreef:Het is een fabeltje dat Beckham alleen maar een goede trap heeft. Theo Janssen heeft alleen een goede trap. Beckham op zijn top werkte hard, had er een uitstekend gevoel voor om altijd goed te staan, zag alles en daardoor kon hij met die fenomenale trap ook alles en iedereen bereiken.

Soms heb ik wel eens een gevoel dat door die vrije trap tegen Griekenland Beckham onderschat wordt. Net alsof Beckham alleen nuttig is als er een vrije trap genomen moet worden.
Ik chargeerde uiteraard behoorlijk. Beckham is natuurlijk een goede voetballer, maar waar het me om gaat is dat ik hem eigenlijk alleen qua traptechniek tot de allergrootsten zou rekenen. Zonder z'n fantastische trap had Beckham het niet ver geschopt.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr jan 12, 2007 11:53 pm

Ik heb Beckham altijd een uitstekende voetballer gevonden.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » za jan 13, 2007 12:04 am

Bertje schreef:Soms heb ik wel eens een gevoel dat door die vrije trap tegen Griekenland Beckham onderschat wordt. Net alsof Beckham alleen nuttig is als er een vrije trap genomen moet worden.
Die vrije trap ging er destijds pas in de 6e poging of zo in. Dick Jol bleef in die wedstrijd de laatste minuten maar uitdelen. Dan mag er best wel eentje in.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jan 13, 2007 9:23 am

Thomas schreef:
Bertje schreef:Het is een fabeltje dat Beckham alleen maar een goede trap heeft. Theo Janssen heeft alleen een goede trap. Beckham op zijn top werkte hard, had er een uitstekend gevoel voor om altijd goed te staan, zag alles en daardoor kon hij met die fenomenale trap ook alles en iedereen bereiken.

Soms heb ik wel eens een gevoel dat door die vrije trap tegen Griekenland Beckham onderschat wordt. Net alsof Beckham alleen nuttig is als er een vrije trap genomen moet worden.
Ik chargeerde uiteraard behoorlijk. Beckham is natuurlijk een goede voetballer, maar waar het me om gaat is dat ik hem eigenlijk alleen qua traptechniek tot de allergrootsten zou rekenen. Zonder z'n fantastische trap had Beckham het niet ver geschopt.
Een speler als Henry heeft alleen zijn snelheid die te vergelijken is met de trap van Beckham op zijn top. Het is onzin dat Beckham eenzijdig is, net zoals Henry dat niet is.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Arwin

Bericht door Arwin » za jan 13, 2007 11:25 am

Hij was wel een uitstekende voetballer, maar wel al ongeveer vijf jaar geleden.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jan 13, 2007 11:31 am

Ook vandaag de dag is hij een goede voetballer. Volgens mij was hij vorig jaar nog regelmatig één van de betere spelers bij Real.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 13, 2007 3:18 pm

Beckham heeft in mijn ogen in ieder geval nog nooit verzaakt. In tegenstelling tot iemand als Ronaldo. Becks was dan ook een fantastische captain.

joey
Erelid

Bericht door joey » za jan 13, 2007 3:36 pm

Dat Beckham iets beter is dan Theo Janssen zal niemand bestrijden. Maar zo goed als zijn salaris doet vermoeden is hij ook niet. Hij is niet de beste speler van zijn generatie, maar wel de best betaalde.
Het stinkt aan alle kanten!

DelToro

Bericht door DelToro » za jan 13, 2007 3:43 pm

joey schreef:Dat Beckham iets beter is dan Theo Janssen zal niemand bestrijden. Maar zo goed als zijn salaris doet vermoeden is hij ook niet. Hij is niet de beste speler van zijn generatie, maar wel de best betaalde.
Salaris is dan ook nooit een goede graadmeter voor hoe goed iemand is. Zo was Britney Spears ooit de best verdienende popmuzikant ter wereld, hoewel weinig mensen zullen zeggen dat ze dan ook daadwerkelijk de beste was. Dat is slechts een voorbeeld, maar het geeft aan dat degene die het meest verdient over het algemeen de commercieel meest succesvolle is. En dat is iets dat Beckham zeker was, nog nooit is er denk ik een voetballer geweest die commercieel aantrekkelijker was dan David Beckham. Dat, in combinatie dat hij heel goed kan voetballen (maar zeker niet de beste was idd) zorgde ervoor dat hij zo'n hoog salaris had.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 13, 2007 6:04 pm

Capello verbant Becks naar trainingsveld

13/1/2007 15:35

David Beckham is ondanks een contract van nog een half jaar klaar bij Real Madrid. Coach Fabio Capello gunt de Engelse middenvelder geen speeltijd meer omdat hij een lucratief contract heeft getekend bij Los Angelos Galaxy.

'Het is zijn beslissing om naar Los Angeles te gaan', legde Capello uit. 'Beckham is altijd een ware professional geweest, maar op een speler die zo'n belangrijk contract bij een andere club heeft getekend, kan ik niet meer rekenen. Hij mag blijven meetrainen maar speelt niet meer.'

Met die boodschap zit het er dik in dat Becks zal aansturen op een verhuur tot aan de zomer. 'Wat hij nu gaat doen, is niet aan mij. Je moet hem maar vragen wat hij van plan is', antwoordde de Italiaanse trainer op de vraag wat er nu met de 31-jarige vedette gaat gebeuren.

Overigens is Beckham niet de enige die optredens in de hoofdmacht op zijn buik kan schrijven. Capello gaf ook aan dat hij Antonio Cassano niet meer opstelt. Over Ronaldo was hij minder uitgesproken. Dat de Braziliaan dit weekend niet in de selectie zit voor het duel met Real Zaragoza, zou komen door een lichte spierblessure.

vi.nl

Het schijnt trouwens dat Miguel (Valencia) van de week racistisch bejegend is door het publiek van Getafe. De zoveelste keer dat zoiets bij Getafe gebeurd. Heeft iemand enig idee hoe het komt dat het publiek daar zo in elkaar zit?

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za jan 13, 2007 9:55 pm

Vind ik trouwens een oneerlijke actie van Capello. Beckham heeft weliswaar een contract getekend bij een andere club, maar Beckham is ook helemaal niet de type die dan helemaal zonder motivatie maar wat rond gaat huppelen tijdens een wedstrijd. Beckham is altijd een fantastische prof geweest hoor.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

999

Bericht door 999 » za jan 13, 2007 11:35 pm

Staan lekker te schutteren in de Barca achterhoede
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jan 13, 2007 11:45 pm

joey schreef:Dat Beckham iets beter is dan Theo Janssen zal niemand bestrijden. Maar zo goed als zijn salaris doet vermoeden is hij ook niet. Hij is niet de beste speler van zijn generatie, maar wel de best betaalde.
Bergkamp was ook niet de beste speler van zijn generatie. Hij kwam zelfs niet eens in de buurt. Zegt dus helemaal niets.

En met niemand anders!

999

Bericht door 999 » za jan 13, 2007 11:51 pm

Espanyol - Barca 3 - 1
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 14, 2007 12:09 am

Mr. Ajax schreef:Vind ik trouwens een oneerlijke actie van Capello. Beckham heeft weliswaar een contract getekend bij een andere club, maar Beckham is ook helemaal niet de type die dan helemaal zonder motivatie maar wat rond gaat huppelen tijdens een wedstrijd. Beckham is altijd een fantastische prof geweest hoor.
Helemaal mee eens. Beckham heeft nooit verzaakt.

Voetske schreef:Espanyol - Barca 3 - 1
En het had na de 2-1 nog veel erger kunnen worden. Pandiani heeft als invaller z'n kans laten liggen om een hattrick te maken.

Aan de andere kant was Barcelona in aanvallend opzicht impotent en werd het middenveld Xavi-Edmilson-Iñiesta (weer zo'n rare wisseling van Rijkaard) overlopen. Na de 2-1 sloeg Rijkaard zo door het plexiglas van de dugout heen. Om maar even te bewijzen dat trainers die altijd rustig blijven erg dun gezaaid zijn. ;)

Barcelona leek meer bezig met het op laten stapelen van de kaarten bij Espanyol dan met het jagen op de 2-2. Het was een behoorlijke deceptie. En voor vriend Wimpey: Espanyol staat inmiddels -zij het tijdelijk- op de achtste plek en is eigenlijk sinds de wedstrijd tegen Ajax uitstekend bezig.

Barcelona maakt er de laatste weken een potje van. Rijkaard verandert iedere week weer wat aan z'n elftal (soms geforceerd, soms niet) en dat komt het spel niet ten goede. De toegevoegde waarde van Neeskens is volgens mij ook nog niet ontdekt Barcelonese pers.

EDIT: Ik heb net de eerste helft nog eens gezien en het was echt onvoorstelbaar hoeveel meters Puyol moest afleggen omdat Van Bronckhorst en Belletti hun verdedigende taken keer op keer negeerden.

En wanneer zet Rijkaard Marquez nou weer eens als controleur op het middenveld, waar hij het sterkst speelt? Ik vind het maar niks achterin. Net zoals een driemansmiddenveld met Edmilson of Motta en twee passers als Andres en Xavi. Met Deco en Andres ging het stukken beter, omdat Deco in conditioneel opzicht en qua diepgang en dribbelkwaliteiten toch wat extras met zich meebrengt. Xavi speelt wat dat betreft teveel vanuit z'n positie en als er dan ook nog eens weinig beweging is vanuit de spits zit er weinig verrassing in het spel. De mogelijke oplossingen zijn volgens mij het volgende:

1) Ronaldinho moet gewoon weer de vorm etaleren van de maanden oktober en november. Destijds camoufleerde dat prima dat Barcelona in mindere doen was.

2) De terugkeer van Eto'o zorgt voor meer kracht, killerinstinct maar nog veel belangrijker beweging voorin.

3) Haal Marquez weer naar het middenveld met Deco en Iñiesta. Vorig seizoen speelde Barcelona fantastisch zonder Xavi. Xavi is een uitstekende voetballer, maar ik zie toch liever Deco of Iñiesta. Xavi heeft te weinig diepgang en balskills en zoekt te weinig de combinatie op in de buurt van de 16.

Verder snap ik niet waarom Motta zoveel moet opdraven. Hij heeft erg veel overtredingen nodig en voegt in aanvallend opzicht vrijwel niets toe.

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » zo jan 14, 2007 6:45 pm

Bertje schreef:
Bergkamp was ook niet de beste speler van zijn generatie. Hij kwam zelfs niet eens in de buurt. Zegt dus helemaal niets.
Exact, bovendien is Beckham niet de man met het meeste salaris, maar de speler met de meeste sponsorinkomsten. En daar is niets raars aan want beckham is een geweldig marketingsproduct.

Beckham is een opmerkelijk verhaal; een speler die zo vaak overschat is genoemd(vooral naar aanleiding van zijn publicitaire waarde overigens) dat hij vanzelf weer een onderschatte speler genoemd kan worden. Dat fabeltje dat hij niet anders kon dan voorzetjes geven :nooo: Ik kan me nog uitstekend herinneren hoe de Beckham die geen man kon uitspelen door de verdediging van Real soleerde en de bal in de kruising ramde.
Beckham had niet naar Spanje moeten komen omdat het voetbal hem niet ligt en het voetbal bij Real al helemaal niet(ik denk dat hij bij Barcelona veel meer succes had gehad). Maar hij was jarenlang natuurlijk gewoon een van de beste middenvelders ter wereld. Beckham was juist heel erg compleet, hij had kracht, won duels, veel loopvermogen, techniek, kon scoren en assists geven en was een van de beste verplaatsers van het spel die ik ooit heb gezien. Het versnellen met een lange crosspass van beckham was bijna kunst. Zoveel visie en techniek. Een geboren teamspeler. Steven Gerrard en Frank Lampard zijn voor het Engelse team nog niet half zo belangrijk geweest als Beckham dat was. Zelfs afgelopen -teleurstellend- WK was Beckham een van de meevallers.

Ik gun hem een mooi vervolg en betreur het als voetballiefhebber dat hij niet terugkeert naar premier League waar hij nog steeds een cracque zou zijn. Maar hij kiest een ander avontuur en alles succes daarmee. Zoals reeds gesteld, Beckham is altijd op en top prof geweest en heeft zich immer voor de 100% ingezet terwijl hij al jaren heel veel -terechte en onterechte- kritiek te verduren heeft gehad. Ik herinner me ook nog prima hoe de posterboy Beckham de enige was die bereid was zijn handen vuil te maken. Hij is geflopt, in zekere zin, maar ik heb wel erg veel respect voor hem.

Goed, op Thomas verzoek: progressie van Real Madrid onder Capello. :D

Real is iets(ietsje) stabieler, is moeilijker te verslaan en heeft bij tijd en wijlen iets wat lijkt op controle over de wedstrijd. Daarnaast hebben ze uitstekend gespeeld tegen Barcelona -dat niet eens slecht speelde- waarin de nieuwe fundamenten(Van Nistelrooij, Ramos, Cannavaro, Diarra) uitblonken.

Maar verder. Ik vind dit Real madrid een bloedirritante ploeg. Helemaal niks. Emerson en Diarra zijn de top in controlerende middenvelders en de helft van de tijd wandelen tegenstanders als op een zondagse wandeling richting verdediging van Real. Door die verdediging freewheelen de meest beperkte aanvallers op kwade dagen(en die zijn er veel)zich zonder enige tegenstand richting Casillas, ooit de beste lijnkeeper ter wereld, die zo moedeloos van zoveel geklungel wordt dat zelf de onpasseerbare een onbetrouwbare indruk maakt. Voorin hebben we een spits die bij voldoende aanvoer Hugo Sanchez uit de boeken kan schieten maar helaas....de laatste bespeelbare bal kunnen SuperRuud en ik ons beiden al niet meer herinneren. Robinho, toch een van de gedroomde architecten van het nieuwe Real is al net zo wisselvallig als de rest van de ploeg, levert geen bruikbare pass meer af en hoe kan hij ineens vergeten zijn hoe je moet scoren ?

Real hangt als los zand aan elkaar, met de toevoeging dat het tegenwoordig stugger zand is(het zijn niet meer 3 verdedigers en 7 aanvallers die maar wat doen maar andersom) en men daarom wat minder vaak verliest. Maar gut wat is het oervervelend om naar te kijken.
Real is een schizofrene ploeg, totaal onvoorspelbaar en net zoveel gezichten als het weer in Nederland.

Er is wel wat progressie, denk ook dat Real uiteindelijk beter zal gaan draaien(en please gooi die Ronaldo er nou eens uit :eusa_pray: ) maar nu was Real afgelopen seizoenen ook wel erg slecht. En Real moet ook wat gedurfder gaan voetballen, tegen Barcelona drukte Real de tegenstander helemaal weg, schoof alles en iedereen door en won men alle duels. Nu is het vaak zo slap en afwachtend(en zo slordig naar de spitsen toe).

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo jan 14, 2007 7:24 pm

Fernando Torres maakt intussen gehakt van Celta.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo jan 14, 2007 10:52 pm

Van Nistelrooy. :xyxthumbs:

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 14, 2007 11:01 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef:Ik herinner me ook nog prima hoe de posterboy Beckham de enige was die bereid was zijn handen vuil te maken.
En dat had je totaal niet verwacht, nietwaar? ;)
Die kritiek heeft Beckham over zichzelf afgeroepen met zijn buitenveldse escapades. Dan krijgt de gemiddelde voetballiefhebber al snel de indruk dat zo iemand het voetbal niet geheel serieus neemt. Of die indruk terecht is, is een anderer zaak.
Jij noemt hem een van de beste middenvelders ter wereld. Ik vind dat hij er net iets te vaak niet stond op het beslissende moment.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel

Bericht door Lionel » zo jan 14, 2007 11:11 pm

Een van de beste middenvelders..........pfff dat vind ik nou ook wel weer overdreven.

Net zoals RVN iemand noemen die het record van Hugo Sanchez aan flarden kan schieten.

Je overdrijft iets teveel RGB. Maar je stuk was wel weer :xyxthumbs:
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma jan 15, 2007 4:17 pm

Het was weer eens triest om te zien hoe RvN zijn duels moest uitvechten. Om moedeloos van te worden. Des te knapper dat hij blijft knokken en blijft werken.

Ik heb wel symphatie voor dit Real Madrid, moet ik zeggen. Nu weer een jeugdspeler als De La Red die op mag komen draven. Noooit van gehoord. :D

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jan 15, 2007 6:58 pm

GangstaRiB schreef:Fernando Torres maakt intussen gehakt van Celta.
En Atletico is inmiddels prima bezig en staat op de voorspelde vijfde plek. Op dit moment kloppen de door mij voorspelde bovenste vijf :bis: , al is de volgorde wat anders. ;)
Jöhnk schreef:Van Nistelrooy. :xyxthumbs:
Ik heb de wedstrijd nog niet terug gezien, maar het is wel fijn dat Van Nistelrooij eindelijk weer eens belangrijk heeft kunnen zijn. Sowieso een goede prestatie van Real om van Zaragoza te winnen. :xyxthumbs:
Peter schreef:Ik heb wel symphatie voor dit Real Madrid, moet ik zeggen. Nu weer een jeugdspeler als De La Red die op mag komen draven. Noooit van gehoord. :D
De La Red zou vanaf de winterstop verhuurd worden aan Zaragoza, maar volgens mij is dat van de baan. Del Bosque sprak laatst z'n verbazing uit dat hij z'n debuut nog niet had gemaakt bij Real.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma jan 15, 2007 7:04 pm

De wedstrijd was niet om aan te gluren, dus ik zou passen. Die De La Red had bij zijn entree gelijk een dot van een kans, maar ik waag het te betwijfelen of die bal er wel in had gekund. Keeper stond goed gepositioneerd, namelijk.

Lionel

Bericht door Lionel » ma jan 15, 2007 7:11 pm

Is het dan wel een dot van een kans? ;)
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jan 15, 2007 7:13 pm

Rishi in Oranje! :headbang:

En met niemand anders!

Plaats reactie