Darten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Beloki

Bericht door Beloki » wo jan 10, 2007 10:31 pm

Essers kan van Hanvidge winnen. Die schot speelde een goede 1e wedstrijd, maar speelt nu matig. Waar iedereen dacht dat de Nederlanders naar huis konden, hebben we er nu waarschijnlijk twee in de kwartfinales zitten.

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » wo jan 10, 2007 10:41 pm

Nou nee hoor. Essers staat nu met 3-1 in sets en 2-0 in legs achter.

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » wo jan 10, 2007 10:43 pm

En nu is het afgelopen,4-1 Hanvidge

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jan 11, 2007 12:01 am

Beloki schreef:Mensen die darts geen sport noemen hebben het zelf duidelijk nog nooit gedaan.

Ik doe het zelf op een lager niveau en er is geen sport waar je zo veel voor moet trainen als darts.
:rofl:

Dit meen je toch niet echt hoop ik? Dat je er veel tijd in moet stoppen geloof ik best maar er zijn echt genoeg sporten waarvoor je meer moet trainen dan voor darts.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do jan 11, 2007 9:48 am

Wat kan die Albertino Essers het slecht, ik dacht dat we met Cootje de ondergrens wel bereikt hadden maar dit ging helemaal nergens over.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do jan 11, 2007 1:34 pm

Engeltje helpt De Ruiter
Door PIM SEDEE

FRIMLEY GREEN - In Frimley Green werd vooraf vooral rekening gehouden met Michael van Gerwen (17) en Jelle Klaasen (22). De twee Brabanders hadden in het verleden getoond over grote kwaliteiten te beschikken.

Van Gerwen won vorig jaar een aansprekende titel (Winmau World Masters) en Klaasen zette in januari 2006 de dartswereld op de kop door in de Lakeside-finale de torenhoge favoriet Raymond van Barneveld terug te wijzen.

De Ruiter gooide zijn pijltjes altijd in de schaduw van zijn jongere landgenoten en richtte zich in tegenstelling tot professionals Van Gerwen en Klaasen niet alleen op de dartssport. Hij voltooide zijn hbo-opleiding management, economie en recht in Utrecht, vond een baan in de vastgoedbranche en bleef een amateursporter.

Darten was voor hem nooit zaligmakend, zeker omdat hij steeds te kort kwam om zich tussen de besten van de wereld te vestigen. Gisteravond kwam er op onwaarschijnlijke wijze verandering in die situatie.

Tegen Whitlock, een excentrieke Australiër met geitensik en paardenstaart die de bijnaam The Wizard draagt, wisselde de vermoedelijk hoogst opgeleide darter van het circuit hoogtepunten af met onverklaarbare dieptepunten. Telkens als De Ruiter de partij naar zijn hand leek te zetten, zakte hij terug tot een bedenkelijk niveau.

Uiteindelijk hervond hij zich net op tijd en won van de als zevende geplaatste Whitlock, die maandag in de eerste ronde niet in actie kwam omdat zijn opponent Andy Fordham naar het ziekenhuis moest worden afgevoerd.

,,Ik had een engeltje op mijn schouder,’’ keek De Ruiter eerlijk terug. ,,Als ik die laatste pijl niet in de dubbel vijf had gegooid, was de overwinning zonder twijfel naar Simon gegaan. Ik heb héél veel mazzel gehad. Ik kan blijkbaar geen normale wedstrijd gooien.’’

Als de Nieuwegeiner in de kwartfinale de Brit Gary Robson wil verslaan, moet hij leren om de spanning beter te controleren, vindt hij zelf. ,,Op belangrijke momenten doe ik het werkelijk in mijn broek van de zenuwen, dan ben ik oprecht angstig. Ik voel dan mijn eigen hartslag niet eens meer. Ik móét morgenavond tegen Gary de rust beter zien te bewaren, ik kan niet op dat engeltje blijven teren.’’

Zo groeit De Ruiter wellicht uit tot de nieuwe oranje ster in Frimley Green, in tegenstelling tot Klaasen en Van Gerwen. Zij vertrekken met Vincent van der Voort hoogstwaarschijnlijk naar die concurrerende bond van Raymond van Barneveld (PDC) en zullen in de toekomst niet meer op het Lakeside-podium te zien zijn. Overigens overweegt De Ruiter áls hij daadwerkelijk de nieuwe Hollandse dartsheld wordt zijn baan in Utrecht op te zeggen en professional te worden. Met een knipoog: ,,Als ik dit toernooi win, weet ik nog niet wat ik doe. Eerst ga ik in het bubbelbad van mijn hotel genieten van deze overwinning. Want dit is super, echt super.’’
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Beloki

Bericht door Beloki » do jan 11, 2007 2:46 pm

Marillion schreef:
Beloki schreef:Mensen die darts geen sport noemen hebben het zelf duidelijk nog nooit gedaan.

Ik doe het zelf op een lager niveau en er is geen sport waar je zo veel voor moet trainen als darts.

Dit meen je toch niet echt hoop ik? Dat je er veel tijd in moet stoppen geloof ik best maar er zijn echt genoeg sporten waarvoor je meer moet trainen dan voor darts.
Noem er maar 5. Ik ken ze niet. Nogmaals: ga zelf maar eens darten. Iedere dag 4 uur trainen. Merk je snel genoeg hoe moeilijk het is en hoe veel je moet trainen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do jan 11, 2007 2:53 pm

4 uur vind ik niet overdreven veel.

Kaboem

Bericht door Kaboem » do jan 11, 2007 2:55 pm

Voetballers trainen minder.
Bertje for President!

Beloki

Bericht door Beloki » do jan 11, 2007 3:49 pm

Jöhnk schreef:4 uur vind ik niet overdreven veel.
Dat is een voorbeeld. Raymon traint veel meer bijvoorbeeld, en Co. Ga er maar eens aanstaan. Oordelen over dat een sport zo makkelijk en simpel is en dat 4 uur trainen niet overdreven veel is, terwijl je het zelf misschien een keer per week doet is gewoon ongeloofwaardig. Ga morgen maar eens 4 uur darten, en houd dat een weekje vol. Ik kan je vertellen, je komt erop terug dat het niet veel is en makkelijk.

J.C.

Bericht door J.C. » do jan 11, 2007 3:55 pm

Ik begreep juist dat bijvoorbeeld Barney alleen in aanloop naar een evenement veel uren maakt en normaal gesproken ca. 2 uur per dag traint (plus een half uurtje mediteren natuurlijk ;)).

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jan 11, 2007 4:04 pm

Beloki schreef:
Marillion schreef:

Noem er maar 5. Ik ken ze niet. Nogmaals: ga zelf maar eens darten. Iedere dag 4 uur trainen. Merk je snel genoeg hoe moeilijk het is en hoe veel je moet trainen.

Het gaat natuurlijk niet alleen om het aantal uren wat je traint. De trainingsintensiteit is ook van belang. Zolang er allerlei kroegfiguren in de top kunnen meedraaien zal het wel meevallen met de zwaarte van de sport. Bij darts speelt denk ik vooral de mentale belasting een rol. Fysiek is het niet zwaar. Hoewel het een compleet andere sport is zou je het misschien wel een beetje kunnen vergelijken met golf. Ook daar maak je veel trainingsuren maar ligt de belasting eerder op het mentale gebied dan fysiek.

Het is lastig om een soort absolute ranglijst te maken op basis van de zwaarte van de sport maar ik durf zo wel te stellen dat er ontzettend veel sporten zwaarder zijn om te doen. Een willekeurige greep uit het assortiment:

Wielrennen
Zwemmen
Atletiek
Vechtsporten
Tennis

Dat zijn allemaal takken van sport waarvoor je ook dagelijks veel uren moet trainen.

Zelf heb ik de nodige ervaring met wielrennen. Op basis waarvan zou darts nou zwaarder zijn dan wielrennen? Ook een wielrenner zit vele dagen urenlang op de fiets, zowel in koers als tijdens trainingen. Hitte, kou, wind, of regen? Maakt niet uit, gewoon rijden. Daarnaast moet je constant op je voeding en leefpatroon letten. Iets wat bij darts geloof ik niet zo spannend is.

Nee, het is best een leuk spelletje en ik geloof ook wel dat het moeilijk is en dat je veel moet trainen om goed te worden maar in vergelijking met veel andere sporten is darts echt niet zwaarder.

Kaboem

Bericht door Kaboem » do jan 11, 2007 4:14 pm

Beloki schreef: Ga morgen maar eens 4 uur darten, en houd dat een weekje vol. Ik kan je vertellen, je komt erop terug dat het niet veel is en makkelijk.
Dat komt natuurlijk gewoon omdat er geen ruk aan is om steeds weer die pijltjes op te moeten halen. ;)
Bertje for President!

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » do jan 11, 2007 4:19 pm

Adrian Lewis van de PDC schijnt 8 uur per dag te trainen...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jan 11, 2007 4:30 pm

Beloki schreef:
Dat is een voorbeeld. Raymon traint veel meer bijvoorbeeld, en Co. Ga er maar eens aanstaan. Oordelen over dat een sport zo makkelijk en simpel is en dat 4 uur trainen niet overdreven veel is, terwijl je het zelf misschien een keer per week doet is gewoon ongeloofwaardig. Ga morgen maar eens 4 uur darten, en houd dat een weekje vol. Ik kan je vertellen, je komt erop terug dat het niet veel is en makkelijk.
Misschien is het een leuk plan om Michael Boogerd en Raymond van Barneveld een weekje te laten ruilen. Boogerd een weekje pijltjesgooien in het trainingsschema van V.Barneveld en omgekeerd mag onze pijltjesgooier dan een weekje het schema van Boogerd volgen.

Kijken wat er gebeurd.....

Kaboem

Bericht door Kaboem » do jan 11, 2007 4:35 pm

Ik denk dat Barney wat kilo's kwijtraakt en dat Boogie die week wat minder aan z'n eigen pielemuis zal zitten!
Bertje for President!

LucaS

Bericht door LucaS » do jan 11, 2007 4:37 pm

Is een onzin vergelijking natuurlijk. Moet je Boogie en Dennis van der Geest een weekje laten ruilen. Is net zo absurd.
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do jan 11, 2007 4:39 pm

Beloki schreef:
Ahum, ik heb juist benadrukt dat (goed) darten erg moeilijk is.

Maar goed, laat je vooral niet hinderen door wat ik schrijf.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jan 11, 2007 4:41 pm

Lucas schreef:Is een onzin vergelijking natuurlijk. Moet je Boogie en Dennis van der Geest een weekje laten ruilen. Is net zo absurd.
Ach, die zijn in ieder geval allebei topfit en zullen het wel volhouden. Als je Barney een week op de fiets zet valt ie dood neer.

Maar goed, je hebt inderdaad gelijk. De vergelijking is niet te maken. Maar als we het gaan hebben over wat de zwaarste sport zou zijn moet je toch wat proberen naast elkaar te leggen. ;)

LucaS

Bericht door LucaS » do jan 11, 2007 4:43 pm

4 uur per dag gooien krijg je ongelooflijke last van in je armen. Bovendien is Boogie een dweil in finishen, compleet ongeschikt voor darten dus! :yes:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do jan 11, 2007 4:44 pm

Ik denk dat je een afweging moet maken, hoor. Wat moet je laten om aan profdarts te kunnen gaan doen? Volgens mij helemaal niets, aangezien het prima te combineren is met je dagelijkse leven. Doorzakavondjes, een sigaretje en iedere dag uitslapen zijn nou niet echt dingen die je moet gaan opgeven wanneer je aan profdarts wil gaan doen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jan 11, 2007 4:44 pm

Lucas schreef:4 uur per dag gooien krijg je ongelooflijke last van in je armen. Bovendien is Boogie een dweil in finishen, compleet ongeschikt voor darten dus! :yes:
:D Je moet inderdaad niet uitsluiten dat ie 4 uur lang op die laatste dubbel staat te mikken.

LucaS

Bericht door LucaS » do jan 11, 2007 4:48 pm

Peter schreef:Ik denk dat je een afweging moet maken, hoor. Wat moet je laten om aan profdarts te kunnen gaan doen? Volgens mij helemaal niets, aangezien het prima te combineren is met je dagelijkse leven. Doorzakavondjes, een sigaretje en iedere dag uitslapen zijn nou niet echt dingen die je moet gaan opgeven wanneer je aan profdarts wil gaan doen.
Is dat een criterium? Schaken ook geen sport? Schermen? Schieten? Schoonspringen?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jan 11, 2007 4:50 pm

Het is misschien geen criterium om te bepalen of iets een sport is of niet maar het is wel van belang om te kijken of het zwaar is of niet. Als je veel moet laten voor je sport is dat zwaar.

LucaS

Bericht door LucaS » do jan 11, 2007 4:54 pm

Darten is psychisch enorm zwaar!

Plaats reactie