Ajax jeugdopleiding wederom 's lands beste
Moderator: mods
Hij gaat Marco van Duin trainen? Of dat zo efficiënt is?
In elk geval is men voortvarend bezig bij Ajax. Masterclass, coaching, MVG laat er geen gras over groeien. Ben benieuwd wat het oplevert.
Over 'Mitta' : het was mij niet bekend dat hij bij de grotere talenten behoorde. Een laatbloeier?
In elk geval is men voortvarend bezig bij Ajax. Masterclass, coaching, MVG laat er geen gras over groeien. Ben benieuwd wat het oplevert.
Over 'Mitta' : het was mij niet bekend dat hij bij de grotere talenten behoorde. Een laatbloeier?
Het stinkt aan alle kanten!
Bertje schreef:Ik geloof dat ik wel eens gelezen heb dat hij een beetje tussen spits en middenveld in zweeft. Niet helemaal mijn type voetballer, waarschijnlijk.
Talenten die de sprong van A1 naar Ajax 1 maken??? Ik had niet gedacht dat Mitchell Donald zich zou handhaven in A1, maar blijkbaar zijn die vier doelpunten en zijn spel voldoende reden om hem mee te nemen. Ik heb dat in B1, A2 en een paar keer in A1 niet gezien.Joey schreef:Ik plaats het hier omdat ik de quote over de masterclass eigenlijk het interessantst vind. Demo, je vriend Jordy Brouwer zit er ook bij.
Jordy, ach. hij doet alles fout wat Zlatan fout doet en doet ook alles fout wat Zlatan goed doet, schreef ik toen hij in B1 zat (op AN!) Ik schreef dit als een reactie op een bericht over de doelpuntenmachine J. Brouwer. Ik zie het niet in hem zitten, Sjaak Swart en Soren Lerby wel (ze krijgen wel veel te zeggen bij Ajax!), ik hoop dat zij gelijk krijgen en ik niet, want Ajax kan wel een paar goede voetballers gebruiken.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Ik heb hem twee keer zien spelen en was eerlijk gezegd niet onder de indruk. Ik hoop wel dat hij het haalt, want het is een echte Ajax-jongen. Zijn moeder vertelde mij dat hij een paar jaar geleden ook naar Feyenoord kon (hij speelde toen nog bij de amateurs), maar hij wilde per se naar Ajax. Hij was helemaal gek van Ajax, sliep onder een Ajax-dekbed, zijn hele kamer was Ajax, Ajax, Ajax.Demosthenes schreef:Jordy, ach. hij doet alles fout wat Zlatan fout doet en doet ook alles fout wat Zlatan goed doet, schreef ik toen hij in B1 zat (op AN!) Ik schreef dit als een reactie op een bericht over de doelpuntenmachine J. Brouwer. Ik zie het niet in hem zitten, Sjaak Swart en Soren Lerby wel (ze krijgen wel veel te zeggen bij Ajax!), ik hoop dat zij gelijk krijgen en ik niet, want Ajax kan wel een paar goede voetballers gebruiken.
Kan me voorstellen dat Ajax graag zaken doet met Lerby en Swart, want tot op heden hebben die onze club nog geen streek geleverd. Swart zou ook wel uitkijken, denk ik. Maar het kan niet zo zijn dat ze iets te zeggen hebben op technisch gebied.
De titel van deze topic heeft een nare bijsmaak vind ik.... Ik word liever weer eens de beste in de Eredivisie. Bovendien levert onze 'geweldige' opleiding al jaren geen spelers meer van uitzonderlijke kwaliteit af en ontbreekt het op een aantal posities al helemaal aan enige noemenswaardige kwaliteit. Zo, dat moest ik ff kwijt... ;)
De ploeg der dapp're Meersche Helden...
Urby kan er zo eentje worden, maar verder heb je gelijk. Maduro, Heitinga en De Jong zijn allemaal subtop. Babel en Sneijder stikken van de gebreken. Als het goed is willen Van Geel en co ook dit behoorlijk omgooien en de beste spelers veel individuele training en extra aandacht geven, door middel van de masterclass.MHF schreef:De titel van deze topic heeft een nare bijsmaak vind ik.... Ik word liever weer eens de beste in de Eredivisie. Bovendien levert onze 'geweldige' opleiding al jaren geen spelers meer van uitzonderlijke kwaliteit af en ontbreekt het op een aantal posities al helemaal aan enige noemenswaardige kwaliteit. Zo, dat moest ik ff kwijt... ;)
Mag ik vragen welke dat zijn? of welke je verwacht?Arthur schreef:Ik vind Emanuelson wel een speler met uitzonderlijke kwaliteiten.
Ik kan me voorstellen dat als hij leert verdedigen, hij kan uitgroeien tot een vaste waarde voor het Nederlands elftal en over een paar jaar richting Italië gaat.
De huidige Emanuelson grossiert nog steeds in levensgevaarlijke breedtepasses op het middenveld, levensgevaarlijk voor Ajax, want af en toe wordt er een onderschept; hij wordt in één-tegen-één te gemakkelijk eruit gespeeld, is nog te nonchalant en voor het middenveld ontbreekt het hem (nog?) aan rust in zijn spel.
Zijn aanvallende acties zijn leuk, maar nog te voorspellend.
Zijn balaanname is goed, geen probleem, zijn techniek ook (mag ook wel!), zijn traptechniek oogt goed, maar waar zijn zjn steekpasses? waar zijn voorzetten (erg slecht), zijn doelpunten (Wie was er niet blij met de 3-2 tegen Groningen, waar was zijn traptechniek tegen psv?), zijn lange bal?Arthur schreef:Natuurlijk maakt hij (veel) fouten, maar welk talent doet dat niet?
Hij heeft een perfecte balaanname, is snel en loopt tegenstanders voorbij of ze er niet staan. Daarnaast heeft hij een goede traptechniek.
Ik geniet iig regelmatig van zijn spel.
Het is geen kwestie van een glas is halfvol of voor de helft leeg, ik denk dat hij voor de echte top tekort komt.
Vergelijk hem met Maxwell (mag, Maxwell was ook negentien? toen hij bij Ajax kwam), verdedigend ook niet sterk, ook een perfecte balaanname, een goede traptechniek en zelden scorend. Maxwell had wel de rust in zijn spel (op basis van techniek en inzicht), al had hij de jeugdopleiding van Ajax niet doorlopen. Maxwell overtuigde vooral in het seizoen dat O'Brien als back achter hem stond en Emanuelson vind ik juist op het middenveld (met Vermalen achter hem) te onrustig. hij doet het goed als hij back op dat middenveld komt, maar niet als hij er als middenvelder staat (is ook veel moeilijker).
Hij loopt zijn tegenstander voorbij? Ja, als back tegen NEC, niet tegen de toppers, dan heb je meer inzicht nodig.
Ik lijk soms wat negatief over onze jeugdspelers??? maar ik wil niets liever dan onze jeugdspelers in Ajax 1, uitblinkend! In tegenstelling tot wat gemeengeod is op Ajaxfora, vind ik Heitinga wel zo'n talent (niet als middenvelder of als back), Babel ook, Sneyder, Vermaelen (niet als back) en heeft Ajax met Vertonghen, De Mul (en een fitte Manucharyan?) spelers die volgend seizoen ook het verschil kunnen maken.
Zo slecht is onze jeugdopleiding nog niet.
Als linksback komt Urby niet zo vaak in een positie om steekpasses te geven. Verder vind ik z'n voorzetten zeker niet slecht. Hij heeft een mooie trap techniek. Alleen zie ik hem de laatste weken steeds minder voorzetten geven.Demosthenes schreef:Zijn balaanname is goed, geen probleem, zijn techniek ook (mag ook wel!), zijn traptechniek oogt goed, maar waar zijn zjn steekpasses? waar zijn voorzetten (erg slecht), zijn doelpunten (Wie was er niet blij met de 3-2 tegen Groningen, waar was zijn traptechniek tegen psv?), zijn lange bal?
De meeste spelers zijn beter op een bepaalde positie wanneer ze er in opkomen, dan wanneer ze er al staan. M'n opa zegt altijd dat je er moet komen en niet al staan. Hij is een verstandige man.Demosthenes schreef:Vergelijk hem met Maxwell (mag, Maxwell was ook negentien? toen hij bij Ajax kwam), verdedigend ook niet sterk, ook een perfecte balaanname, een goede traptechniek en zelden scorend. Maxwell had wel de rust in zijn spel (op basis van techniek en inzicht), al had hij de jeugdopleiding van Ajax niet doorlopen. Maxwell overtuigde vooral in het seizoen dat O'Brien als back achter hem stond en Emanuelson vind ik juist op het middenveld (met Vermalen achter hem) te onrustig. hij doet het goed als hij back op dat middenveld komt, maar niet als hij er als middenvelder staat (is ook veel moeilijker).
Mwah, ik kan me nog een wedstrijd tegen Inter herinneren waarin Emanuelson uitblonk en menig tegenstander de hielen liet zien.Demosthenes schreef:Hij loopt zijn tegenstander voorbij? Ja, als back tegen NEC, niet tegen de toppers, dan heb je meer inzicht nodig.
Volgens mij speelde Urby nooit in de verdediging tijdens zijn jeugd.joey schreef:Wat mij frappeert, is dat de spelers die nu uit de jeugdopleiding komen bij het eerste opgeleid moeten worden. Babel is het beste voorbeeld, maar het gaat ook op voor Urby. Zijn timing in verdedigend opzicht is matig, is dat bij de jeugdopleiding niemand opgevallen?
Prima, laat maar zien wat ze kunnen. In het belang van het hele voetbal is het goed dat AZ nu ook intensief bezig is met de jeugdopleiding. Lijkt me niet dat het in deze een zaak is van wie de beste opleiding heeft, maar dat er rendabele opleidingen zijn waar goede betaald voetbal spelers uit voortkomen.
Ze zijn anders. Maxwell was rustiger, maar had niet de trap of tackle van Urby. Urby kan niet als halfspeler uit de voeten, maar Maxwell kon weer niet met ruimte in zijn rug verdedigen.Demosthenes schreef:Vergelijk hem met Maxwell (mag, Maxwell was ook negentien? toen hij bij Ajax kwam), verdedigend ook niet sterk, ook een perfecte balaanname, een goede traptechniek en zelden scorend. Maxwell had wel de rust in zijn spel (op basis van techniek en inzicht), al had hij de jeugdopleiding van Ajax niet doorlopen. Maxwell overtuigde vooral in het seizoen dat O'Brien als back achter hem stond en Emanuelson vind ik juist op het middenveld (met Vermalen achter hem) te onrustig. hij doet het goed als hij back op dat middenveld komt, maar niet als hij er als middenvelder staat (is ook veel moeilijker).
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Klopt, maar ik word wel een beetje moe van de benadering van die kaaskijkers. Ajax dit, Ajax dat: ze lijken wel geobsedeerd.Chivu 05 schreef:Prima, laat maar zien wat ze kunnen. In het belang van het hele voetbal is het goed dat AZ nu ook intensief bezig is met de jeugdopleiding. Lijkt me niet dat het in deze een zaak is van wie de beste opleiding heeft, maar dat er rendabele opleidingen zijn waar goede betaald voetbal spelers uit voortkomen.
Ik plaats het maar hier.
ASDe Klerk wordt trainer bij jeugdopleiding
Dinsdag 13 februari, door SP, Amsterdam, 17.55u GMT+01.00, www.ajaxzaterdag.nl
Bob de Klerk wordt komend seizoen trainer in de jeugdopleiding van Ajax. De Amsterdamse coach wordt door Ajax overgeheveld van de amateurs, waar hij momenteel de zaterdag 1 onder zijn hoede heeft, naar de jeugdopleiding.
De oefenmeester bracht het zaterdagelftal van Ajax in zijn eerste seizoen 2002/2003 al direct terug na de hoofdklasse. De afgelopen 4 jaar wist hij zich met het zijn team te handhaven in de hoofdklasse. Welk jeugdteam de Klerk gaat trainen, is vooralsnog onbekend.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
'Haarlem wil Van den Brom als trainer'
22/2/2007 10:48
John van den Brom moet bij Haarlem de opvolger worden van trainer Gert Aandewiel, die na dit seizoen aan de slag gaat bij Sparta Rotterdam.
Haarlem heeft Van den Brom gepolst voor het trainerschap, zo meldt het Haarlems Dagblad. De veertigjarige oud-international, die bij Ajax werkzaam is als hoofd opleidingen, heeft het voorstel in beraad.
Als Van den Brom aan de slag gaat bij Haarlem, is dat mogelijk ook een impuls voor het samenwerkingsverband dat de Eerstedivisionist heeft met Ajax.
VI
Een manier om hem te lozen?
22/2/2007 10:48
John van den Brom moet bij Haarlem de opvolger worden van trainer Gert Aandewiel, die na dit seizoen aan de slag gaat bij Sparta Rotterdam.
Haarlem heeft Van den Brom gepolst voor het trainerschap, zo meldt het Haarlems Dagblad. De veertigjarige oud-international, die bij Ajax werkzaam is als hoofd opleidingen, heeft het voorstel in beraad.
Als Van den Brom aan de slag gaat bij Haarlem, is dat mogelijk ook een impuls voor het samenwerkingsverband dat de Eerstedivisionist heeft met Ajax.
VI
Een manier om hem te lozen?
Vooralsnog heeft hij weinig indruk op mij kunnen maken, maar er zijn anderen die daar meer verstand van hebben. Ik heb me wel eens zitten afvragen of de positie van hoofd opleidingen niet wat voor Spijkerman zou zijn. Hij is veel met de jeugd bezig en in het bijzonder met de masterclass.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Kunnen we Ten Cate niet wegpromoveren tot HO? ;) Maar serieus, het lijkt me geen slecht idee om te onderzoeken of Ten Cate na zijn trainerscarriere iets met de jeugd bij Ajax wil gaan doen.
Maar wat doet Brom precies fout dan? Zijn uitgangspunt klopt volgens mij wel. Ontwikkeling inidividu > kampioenschap collectief. Hij is vast niet onvervangbaar, maar van mij hoeft hij niet per se weg.
Maar wat doet Brom precies fout dan? Zijn uitgangspunt klopt volgens mij wel. Ontwikkeling inidividu > kampioenschap collectief. Hij is vast niet onvervangbaar, maar van mij hoeft hij niet per se weg.