Italië

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 03, 2007 1:32 pm

Ik ben ook niet gecharmeerd van Totti, wimpey. Maar dit seizoen is er weer zo eentje dat z'n prestatiecurve hoog zit. Dat heeft er natuurlijk ook toe geleid dat hij zo nu en dan nog egoïstischer speelt dan anders, maar hij is van onschatbare waarde voor Roma.

Spalletti heeft overigens een prima zet gedaan door hem als enige spits op te stellen. Daar kan hij prima z'n gang gaan zonder al teveel druk op de schouders van de middenvelders te leggen, die moeten compenseren voor zijn weigering om te lopen zonder bal.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jan 03, 2007 1:43 pm

Een spits die egoïstisch speelt. Het is me toch wat, hè. Verder heeft hij toch al wel wat assists op zijn naam staan.
Verder ga ik niet in op de kritiek van wimpey, want wimpey heeft Totti dit seizoen nog niet zien ballen, denk ik. Als hij kritiek had, dan had hij dat mooi na het WK kunnen doen, maar nu neem ik het niet zo serieus.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 03, 2007 1:45 pm

Ik verdedig Totti alleen maar, Peter. ;)

Een egoïstische spits is natuurlijk geen heel groot probleem, maar soms is Totti wel erg wanhopig op zoek naar z'n doelpuntje.

peter

Bericht door peter » za jan 06, 2007 8:10 pm

De Trofeo Berlusconi werd vanavond gewonnen door Milan. Ze wonnen met 3-2 van Juve, door onder meer een goal van Seedorf. Was verder een erg leuk potje, waarbij veel jong talent de kans kreeg.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jan 08, 2007 1:18 am

Een kleine samenvatting van de wedstrijd om de Trofeo Berlusconi.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 09, 2007 11:07 pm

Wat is dit nou? :shock:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jan 09, 2007 11:22 pm

Foutje van Roma.

peter

Bericht door peter » wo jan 10, 2007 2:14 pm

:sad:

Ongelooflijk slechte beslissing van Roma. Rosi heeft het goed gedaan in de eerste seizoenshelft, dus snap ik dit totaal niet. Geef die jongen gewoon de kans om in te vallen, want deze prutser weet ook geen basisplek te veroveren.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 10, 2007 2:28 pm

Gelukkig kost het ze (vooralsnog) niet veel.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo jan 10, 2007 4:47 pm

Thomas schreef:Wat is dit nou? :shock:
Waarom plaats je hier een link van, in plaats van het bericht zelf?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 10, 2007 5:16 pm

Geen reden in het bijzonder. Ik vind het wat mooier staan. Hoezo? Levert het technische problemen op? ;)

Duke

Bericht door Duke » wo jan 10, 2007 6:12 pm

Nee, ik vind het alleen onhandig, je moet nu namelijk op het bericht klikken om het te lezen, en om de antwoorden te kunnen volgen.

Snap je wat ik bedoel? ;)

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 10, 2007 6:16 pm

Uiteraard. Ik vind dat compacte eigenlijk wel mooi staan op de pagina, maar als jij het storend vindt plaats ik in het vervolg wel gewoon het hele artikel.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 14, 2007 12:35 am

En dat is 12 wedstrijden op rij in winst geëindigd voor Inter. Het voetbal is niet al te aantrekkelijk maar wel ijzersterk -al vind ik wel dat Mancini nog een aantal rare keuzes maakt.

Torino probeerde veel, maar creëerde zeer weinig. De 1-1 was niet zo zeer onverdiend, maar over de uiteindelijke uitslag van 1-3 viel ook niet teveel te klagen. Zlatan scoorde trouwens een heel mooi doelpunt. Vlak na de gelijkmaker van Torino werd de bal over de verdediging van Torino gespeeld en knalde Zlatan vanaf rechts uit een moeilijke hoek hoog raak.

De andere doelpuntenmakers waren Adriano en Materazzi (pen).

Lionel

Bericht door Lionel » zo jan 14, 2007 12:39 am

Welke rare keuzes in jouw ogen Thomas?
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 14, 2007 12:59 am

Het opstellen van Zanetti op het middenveld. En Burdisso vind ik achterin ook niet veel speciaals, al doet hij het zeker niet slecht op het moment.

Verder is de bank van Inter qua namen heel erg indrukwekkend, al zitten er aardig wat spelers tussen van wie ik minder gecharmeerd ben.

Maar Inter draait natuurlijk gewoon fantastisch. Die zijn topkandidaat voor alle prijzen, dit seizoen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 14, 2007 7:15 pm

Chivu heeft in de slotminuten een oerdomme penalty weggegeven tegen Messina, waardoor de wedstrijd in 1-1 eindigde.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma jan 15, 2007 2:25 pm

Had het voetbal in italie deze week gemist.. maar gelukkig hebt youtube je tegenwoordig :yes:

Geweldig doelpunt van een ook ijzersterk spelende Zlatan. Materazzi speelt btw ook een ijzersterk seizoen.. "de schoppert" heeft de lijn van het Wk zeker door getroken :worshippy:

peter

Bericht door peter » ma jan 15, 2007 4:15 pm

Hij heeft zijn belofte inderdaad ingelost, ZsoG. Wat dat betreft heeft je naamsverandering een positieve invloed gehad. :D

Heb dit weekend zelf ook veel gemist, maar de scudetto lijkt al vergeven. Toch knap dat Mancini de boel weer op de rit heeft weten te brengen. Verder is het ook weer goed dat de dikkige Adriano zijn goaltje meepikte.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jan 15, 2007 6:14 pm

De goal van Zlatan.
Na record moet Inter kampioen worden

15/1/2007 14:45

Internazionale won zaterdag voor de twaalfde keer op rij en gaat nu met een voorsprong van negen punten aan kop in de Serie A. De Nerazzurri liggen op koers voor het winnen van de scudetto. Buiten de papieren titel van het afgelopen seizoen zou dat de eerste landstitel zijn sinds het seizoen 1988/1989.

Buiten twee bekertriomfen en de drie eindzeges in het UEFA Cup-toernooi hebben de Inter-tifosi sinds 1989 nooit meer een kampioenschap of succes in de Champions League mogen begroeten. Het uitblijven van succes stak de laatste jaren des te meer omdat de gehate stadgenoot AC Milan wél grote prijzen pakte. Sinds 1989 werden de Rossoneri zes keer kampioen van Italië en waren ze drie keer de sterkste in de Champions League.

Als er één Italiaanse club is die het succes dus wel kan gebruiken is het Internazionale wel. De club spendeerde jaar na jaar miljoenen aan nieuwe spelers, maar de resultaten bleven vrijwel altijd achter bij de verwachtingen. Spelers als Roberto Baggio, Dennis Bergkamp, Ronaldo en Christian Vieri werden binnengehaald als grote sterren die een garantie voor succes zouden vormen, maar eenmaal in het shirt van Inter haalden zij nooit het niveau dat van hen verwacht mocht worden.

De speelstijl van de club is jarenlang aangevoerd als reden dat de aanvallers bij Inter nooit uit de verf kwamen. Coach Helenio Herrera was in de jaren '50 de grondlegger van het ultra-defensieve catenaccio, een spelsysteem dat de club altijd trouw is gebleven. Zelfs de huidige coach Roberto Mancini moet erkennen dat achtervolger AS Roma attractiever voetbal speelt dan zijn team.

'De strijd om de titel is zeker nog niet beslist', tempert Mancini de verwachtingen. 'Ik denk dat Roma tot het einde van de competitie een concurrent van ons blijft. Het team van Luciano Spalletti (coach van Roma, red.) herbergt meer snelheid en creativiteit, maar wij zijn meer solide.'

Hoewel Mancini niet te vroeg wil juichen neemt eigenaar Massimo Moratti geen genoegen met minder dan de titel. Zeker in een seizoen waarin AC Milan startte met acht minpunten en Juventus ontbreekt omdat het is teruggezet naar de Serie B. 'Ik ben zeer zeker tevreden met het record van twaalf opeenvolgende overwinningen op rij. Mancini zal altijd worden herinnerd als de coach die Inter naar het record leidde, maar ik hoop dat hij in de toekomst ook zal worden herinnerd als de coach die kampioenschappen behaalde.'
vi.nl

:yes:

peter

Bericht door peter » di jan 16, 2007 12:34 pm

AS Roma beloont successen Spalletti

16/1/2007 8 :51

AS Roma en Luciano Spalletti zetten hun succesvolle samenwerking ook na dit seizoen voort. Het aflopende contract is verlengd, naar verluidt tot medio 2011.
In 2005 trad Spalletti aan bij AS Roma, dat net een van de meest turbulente periodes uit z'n geschiedenis achter de rug had. Vier coaches hadden tevergeefs geprobeerd de erfenis van Fabio Capello over te nemen.

De 47-jarige coach slaagde wel de Giallorossi weer in een rustiger vaarwater te krijgen, hetgeen ook sportief tot uitdrukking kwam. Spalletti leidde AS Roma dit seizoen naar een unieke Europese prestatie. De Romeinse club zit na de winterstop nog in de Champions League, iets dat onder andere zijn voorganger Fabio Capello nooit bewerkstelligde.

www.vi.nl

Knap staaltje van vi.nl weer. Ga eerst eens even je feitjes leren, voordat je aankomt met dit soort uitspraken. Deze was nog eenvoudig ook, want Ajax speelde toentertijd tegen Roma. Andy vdMeijde zal de wedstrijd in Rome nooit vergeten, aangezien hij daar nog een transfer naar Inter aan heeft overgehouden. Ik kan slecht tegen dit soort onjuistheden.

peter

Bericht door peter » di jan 16, 2007 3:00 pm

Een mail naar vi.nl doet wonderen blijkbaar. Compleet aangepast stukje nu. :D

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 16, 2007 5:36 pm

Een woordje veranderen doet wonderen. :D

De domme overtreding van Chivu.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di jan 16, 2007 9:58 pm

Thomas schreef:Een woordje veranderen doet wonderen. :D

De domme overtreding van Chivu.
Vind het meer een swalbe dan een overtreding. Die spits valt wel op een hele rare manier, maarja hoe dan ook.. als een spits daar staat moet je hem voor je houden ipv in komen glijden.. maar absoluut geen penalty!

Duke

Bericht door Duke » wo jan 17, 2007 9:33 am

Ronaldo (Real Madrid) onderhandelt met AC Milan

MILAAN - De Braziliaanse aanvaller Ronaldo lijkt op weg naar AC Milan. De zaakwaarnemer van de 30-jarige spits onderhandelt momenteel met de Italiaanse topclub over een transfer, zo meldt de Spaanse krant As dinsdag.

Ronaldo moet weg bij Real Madrid, waar het niet klikt met trainer Capello.

Ronaldo speelde tussen 1997 en 2002 al eens vijf seizoenen in Milaan. Toen verdedigde hij wel de kleuren van stadsrivaal Inter.
www.sportwereld.be

Salvador Dali

Plaats reactie