Darten
Moderator: mods
Mensen die darts geen sport noemen hebben het zelf duidelijk nog nooit gedaan.
Ik doe het zelf op een lager niveau en er is geen sport waar je zo veel voor moet trainen als darts. Mentaal is het erg zwaar. Als je ook maar even ergens aan denkt, ben je verkocht. Je hebt geen team om je heen. Bovendien is concentratie enorm belangrijk.
Een voorbeeld: een trilling van 1 mm met je hand betekent op het bord 1 cm. Het verschil tussen tripple 20 of single 1. Daar verlies je wedstrijden op. Bovendien is dus ook de druk en je richtingsgevoel enorm belangrijk. Wie een slecht gevoel voor richting heeft, moet niet aan darten beginnen. Barney vind de tripple met zijn ogen dicht.
Ik doe het zelf op een lager niveau en er is geen sport waar je zo veel voor moet trainen als darts. Mentaal is het erg zwaar. Als je ook maar even ergens aan denkt, ben je verkocht. Je hebt geen team om je heen. Bovendien is concentratie enorm belangrijk.
Een voorbeeld: een trilling van 1 mm met je hand betekent op het bord 1 cm. Het verschil tussen tripple 20 of single 1. Daar verlies je wedstrijden op. Bovendien is dus ook de druk en je richtingsgevoel enorm belangrijk. Wie een slecht gevoel voor richting heeft, moet niet aan darten beginnen. Barney vind de tripple met zijn ogen dicht.
Vrouwen spelen op een veel lager niveau. Het verschil zit hem in de druk denk ik. Puur mentaal. In darts is een pijl soms een wedstrijd. Je moet seconde na seconde geconcentreerd zijn.Jabu schreef:Andere vraag dan. Waarom is er bij darten een scheiding tussen mannen en vrouwen. Conditie (fysieke gesteldheid) lijkt geen grote rol te spelen. Bij schaken spelen mannen en vrouwen ook tegen elkaar. Waarom bij darten niet?
Begrijp me niet verkeerd: ik zeg niet dat darten niet ontzettend moeilijk is. Ik zeg alleen dat ik het geen sport vind.Beloki schreef:Ik doe het zelf op een lager niveau en er is geen sport waar je zo veel voor moet trainen als darts. Mentaal is het erg zwaar. Als je ook maar even ergens aan denkt, ben je verkocht. Je hebt geen team om je heen. Bovendien is concentratie enorm belangrijk.
Een concertpianist moet ook enorm stressbestendig zijn, uren per dag oefenen, over een goede hand-oog coordinatie beschikken en een bepaalde vorm van talent in zich hebben. Vind ik ook geen sport. En dat is niet beledigend bedoeld.
Ik weer wel zeker dat er heel veel vrouwen zijn die zich veel beter kunnen concentreren dan heel veel mannen.Jabu schreef:Waarom zouden vrouwen mentaal minder sterk zijn? Bij andere sporten staan vrouwen toch ook onder druk om te moeten presteren? Bovendien zie ik ook niet in waarom er een verschil is in het goed kunnen concentreren tussen mannen en vrouwen.
Heb je hem weer. ;)Thomas schreef:Ik weer wel zeker dat er heel veel vrouwen zijn die zich veel beter kunnen concentreren dan heel veel mannen.Jabu schreef:Waarom zouden vrouwen mentaal minder sterk zijn? Bij andere sporten staan vrouwen toch ook onder druk om te moeten presteren? Bovendien zie ik ook niet in waarom er een verschil is in het goed kunnen concentreren tussen mannen en vrouwen.
Bertje for President!
-
- AT Toto winner 15/16
Tuurlijk is darten wel een sport. Er zijn gewoon verschillende sporten; sporten waar je een goede conditie voor nodig hebt en sporten waarbij je een goede concentratie nodig hebt.Jöhnk schreef: Begrijp me niet verkeerd: ik zeg niet dat darten niet ontzettend moeilijk is. Ik zeg alleen dat ik het geen sport vind.
Een foutje om mijn punt te bewijzen, Kaboem!Kaboem! schreef:Heb je hem weer. ;)Thomas schreef:Ik weer wel zeker dat er heel veel vrouwen zijn die zich veel beter kunnen concentreren dan heel veel mannen.Jabu schreef:Waarom zouden vrouwen mentaal minder sterk zijn? Bij andere sporten staan vrouwen toch ook onder druk om te moeten presteren? Bovendien zie ik ook niet in waarom er een verschil is in het goed kunnen concentreren tussen mannen en vrouwen.
-
- AT Toto winner 15/16
-
- AT Toto winner 15/16