Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jan 08, 2007 8:07 pm

Thomas schreef:En dit moet ik serieus nemen?
Huh? :sad:
Real Madrid creëert minder kansen, speelt onaantrekkelijker voetbal en de resultaten zijn niet of nauwelijks beter. Dat is wat ik met m'n eigen ogen constateer.
Real Madri creeert meer kansen, speelt aantrekkelijker voetbal en de resultaten zijn beter. Dat is wat ik vind.
Maargoed, de media zal wel zomaar van een sportieve crisis spreken en Capello zal wel voor niets kritiek hebben op z'n spelers.

Dat is hun mening. Ik heb de mijne

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jan 08, 2007 8:19 pm

Jöhnk schreef:
Thomas schreef:En dit moet ik serieus nemen?
Huh? :sad:
Dat zei ik omdat je begint over 1 puntje meer in verschillende CL-groepen in verschillende seizoenen. Tegen de enige zelfde tegenstander Lyon waren de wedstrijden vergelijkbaar.
Jöhnk schreef:
Real Madrid creëert minder kansen, speelt onaantrekkelijker voetbal en de resultaten zijn niet of nauwelijks beter. Dat is wat ik met m'n eigen ogen constateer
Real Madri creeert meer kansen, speelt aantrekkelijker voetbal en de resultaten zijn beter. Dat is wat ik vind.
Vind je dat echt, of probeer je een punt te maken? Ik weet namelijk dondersgoed dat je wel degelijk kijk op voetbal hebt, dus ik kan het me haast niet voorstellen dat je dit echt vindt. Real Madrid speelt namelijk erbarmelijk voetbal en heeft in jaren niet zoveel moeite gehad om kansen te creëren.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jan 08, 2007 9:09 pm

Nee, dat meen ik. Real maakt een stabielere indruk op mij dan vorig seizoen.

Dit seizoen zat Real overigens in een moeilijkere CL-poule dan in het vorige seizoen. Ik had niet verwacht dat Real Steaua, het voorbije seizoen toch bijna Uefa-cup finalist, zo kinderlijk eenvoudig voor zou blijven.

Lyon piekt wat vroeg. Ik schaar Real bij de topfavorieten als het gaat om de eindoverwinning in de CL. Niet in de laatste plaats omdat ze met Cannavaro, Gago en Van Nistelrooij in elke linie de beschikking over een wereldtopper hebben die het verschil kan maken.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jan 08, 2007 9:21 pm

Over het algemeen maakt Real in verdedigend opzicht wel een wat stabielere indruk, ja. Dat moet ook wel met Emerson, Diarra en Cannavaro erbij. Maar er hebben nog een aantal wedstrijden tussen gezeten (Lyon-uit, Recreativo-thuis, Deportivo-uit) waarin het ouderwets een bende was achterin. Gisteren slalomde Arizmendi even langs 4 man van Real en mikte nog maar net op de paal.

Verder heeft Real heel veel ingeleverd aan creativiteit. Natuurlijk is Zidane moeilijk te vervangen, maar Real heeft het niet eens geprobeerd. En het is grappig dat jij Cannavaro, Gago en Van Nistelrooij noemt als spelers die het verschil kunnen maken, terwijl ze dat tot nu toe nog maar weinig hebben gedaan. Van Nistelrooij in de vier wedstrijden dat hij scoorde en Cannavaro tegen Barcelona (uit m'n hoofd). Gago gaat het nog wel even moeilijk krijgen met het niveau, verwacht ik.

Capello is een topcoach, dus wellicht krijgt hij de boel wel op de rails. Van Nistelrooij is een doelpuntenmachine, dus wellicht wordt hij erg waardevol voor Real. Cannavaro is een topverdediger, dus wellicht gaat hij straks wel goed presteren naarmate hij went aan de Spaanse competitie. Gago is een fantastisch talent, dus wellicht gaat hij het dit seizoen al helemaal maken. Van geen van deze zaken is op dit moment echter sprake.

Wat Capello betreft. Ik twijfel of hij de man is voor Real Madrid. De supporters zitten al zo'n 5 jaar zonder prijs maar waren zo nu en dan nog wel goed voetbal gewend (al gebeurde dat vorig seizoen ook niet al te vaak). Ik twijfel of Capello de aangewezen man is om Real aan het voetballen te krijgen.

PS: Wie zaten er vorig seizoen in de CL-groep van Real Madrid? Dinamo Kiev heeft namelijk een butteam.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jan 08, 2007 9:28 pm

Thomas schreef:Capello is een topcoach, dus wellicht krijgt hij de boel wel op de rails. Van Nistelrooij is een doelpuntenmachine, dus wellicht wordt hij erg waardevol voor Real. Cannavaro is een topverdediger, dus wellicht gaat hij straks wel goed presteren naarmate hij went aan de Spaanse competitie. Gago is een fantastisch talent, dus wellicht gaat hij het dit seizoen al helemaal maken. Van geen van deze zaken is op dit moment echter sprake.
Goed, ze zijn nog geen top. Maar ik vind ze wel behoorlijk goed tot nu toe. Het wordt mijns inziens tijd dat mindere goden als Casillas, Ramos, Guti en Raul eens aangepakt worden. Dat zou al een stuk schelen.

Kiev een slecht team? Mwah, ze hebben wat aardige spitsjes.

Vorig seizoen speelde Real tegen Rosenborg (derde) en Olympiakos (vierde).

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jan 08, 2007 9:42 pm

Jöhnk schreef:
Thomas schreef:Capello is een topcoach, dus wellicht krijgt hij de boel wel op de rails. Van Nistelrooij is een doelpuntenmachine, dus wellicht wordt hij erg waardevol voor Real. Cannavaro is een topverdediger, dus wellicht gaat hij straks wel goed presteren naarmate hij went aan de Spaanse competitie. Gago is een fantastisch talent, dus wellicht gaat hij het dit seizoen al helemaal maken. Van geen van deze zaken is op dit moment echter sprake.
Goed, ze zijn nog geen top. Maar ik vind ze wel behoorlijk goed tot nu toe. Het wordt mijns inziens tijd dat mindere goden als Casillas, Ramos, Guti en Raul eens aangepakt worden. Dat zou al een stuk schelen.
Ramos is wel een vechtertje. Over hem maak ik me niet zoveel zorgen. Ik zie hem zich wel ontwikkelen tot een soort Puyol, eerlijk gezegd. Casillas vind ik na vorig seizoen ook dit seizoen een onbetrouwbare en warrige indruk maken. Hij wisselt fantastische reddingen af met rare stompen recht vooruit en mindere communicatie met z'n verdedigers. Guti is gewoon geen topper. Onbegrijpelijk dat een club als Real met hem als enige spelverdeler aan het seizoen is begonnen. Raul is passé. Net als Ronaldo en Salgado. Helguera is ook een drama.

Ik las vandaag dat er een lijst van 16 spelers is die allemaal weg mogen. Reyes, Cassano, Ronaldo, Emerson, Beckham en Helguera zouden er onder andere op staan. Eens kijken of Capello het na de grote schoonmaak wel voor elkaar krijgt. In de zomer is er namelijk weer van alles en nog wat gehaald. Veel grote namen kwamen met veel bombarie binnen, maar uiteindelijk krijg ik de indruk dat Capello ook geen idee heeft wat hij met al die aanvallers aan moet. Ronaldo, Cassano, Robinho, Reyes, Raul en Van Nistelrooij en geen enkele van ze maakt een hele goede indruk.

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen hoe vaak jij Real dit seizoen hebt zien spelen, Jöhnk? Het is niet lullig bedoeld, maar Real heeft dit seizoen gewoon al een fors aantal slechte wedstrijden gespeeld, waardoor ik me afvraag welke wedstrijden jij zo al hebt gezien.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jan 09, 2007 11:11 am

Jöhnk heeft in deze gelijk. Waar Real zwaar kansloos onderuit ging vorig jaar tegen Barcelona werd er nu een constante overwinning geboekt.

Van 0-3 naar 2-0, dus. Dat zijn wedstrijden die ergens om gaan.

Baseman

Bericht door Baseman » di jan 09, 2007 11:29 am

Dus één wedstrijd bepaalt of een team wel of niet goed speelt en eventueel progressie boekt ??? Apart...

Ik zie niet vaak een volledige wedstrijd van Real, maar in de samenvatting tegen Depor was het zwaar bedroevend van Real kant. De keeper van Depor heeft zich volgens mij niet te hoeven douchen. Achterin bij Real was het een enorme chaos, Helguera is geen schim meer van een paar jaar geleden en Cannavaro haalt zijn niveau van het WK nog steeds bij lange na niet. Zelfs Casillas deelt in de malaise en gaat rare dingen doen, sommigen bij Real lijken gewoon slechter te worden ipv beter...
Wat betreft VN; ik dacht dat hij in Oranje op een eiland stond, maar tegen Depor was het nog belabberder. Als hij al een bal kreeg, dan mocht hij in zijn eentje de gehele Depor verdediging uitspelen om een kans te krijgen.

Misschien is deze wedstrijd niet illustratief voor het hele seizoen, maar de samenvattingen laten een weinig constant Real zien. Soms een up, vaak een down.

peter

Bericht door peter » di jan 09, 2007 11:33 am

Baseman schreef:Dus één wedstrijd bepaalt of een team wel of niet goed speelt en eventueel progressie boekt ??? Apart...
Dat weegt inderdaad mee, want Jöhnk gaf al andere voorbeelden. Real is stabieler zoals Jöhnk al aangeeft. Thomas zegt dat de resultaten vergelijkbaar zijn in de CL, omdat Lyon de enige vergelijkbare tegenstander is. Ben ik het ook mee oneens, maar het opzij zetten van Barca laat toch zien dat Real progressie aan het boeken is.

Ze hebben meer punten in de competitie en in de CL en winnen van de aartsrivaal Barcelona. Het is allemaal nog niet genoeg, maar wel wat beter dan vorig jaar.

Jesse

Bericht door Jesse » di jan 09, 2007 11:44 am

Peter schreef:Jöhnk heeft in deze gelijk. Waar Real zwaar kansloos onderuit ging vorig jaar tegen Barcelona werd er nu een constante overwinning geboekt.

Nu komt er waarschijnlijk een heel verhaal van Thomas waarom deze vergelijking niet opgaat. ;)
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 09, 2007 11:45 am

Pfffff....al die zogenaamde progressie kan de prullenbak in als je de wedstrijd ziet tegen Deportivo. Die hebben jullie denk ik niet gezien hoor. Van Barca mag je verliezen...ookal heet je Real Madrid. Van Deportivo niet....tenminste...als je echt denkt progressie te hebben geboekt
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di jan 09, 2007 12:03 pm

Real verliest bijna altijd van Depor.

Maar de laatste maand gaat het wat minder, dat klopt.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 09, 2007 12:10 pm

Peter schreef:Jöhnk heeft in deze gelijk. Waar Real zwaar kansloos onderuit ging vorig jaar tegen Barcelona werd er nu een constante overwinning geboekt.

Dat was een uitschieter voor Real Madrid en misschien wel de enige echte goede wedstrijd in de Spaanse competitie. Bovendien is Barcelona dit seizoen stukken minder op dreef. Real Madrid begon qua resultaten best goed aan het seizoen maar zo rond november ging het downhill.
Peter schreef:
Baseman schreef:Dus één wedstrijd bepaalt of een team wel of niet goed speelt en eventueel progressie boekt ??? Apart...
Dat weegt inderdaad mee, want Jöhnk gaf al andere voorbeelden. Real is stabieler zoals Jöhnk al aangeeft. Thomas zegt dat de resultaten vergelijkbaar zijn in de CL, omdat Lyon de enige vergelijkbare tegenstander is. Ben ik het ook mee oneens, maar het opzij zetten van Barca laat toch zien dat Real progressie aan het boeken is.

Ze hebben meer punten in de competitie en in de CL en winnen van de aartsrivaal Barcelona. Het is allemaal nog niet genoeg, maar wel wat beter dan vorig jaar.
3 Punten meer in de competitie en 1 meer in een andere groep in de CL. Het doelsaldo is precies hetzelfde, maar dan met minder goals gescoord en minder tegen. Real creëert onvoorstelbaar weinig kansen en het voetbal is op een enkele wedstrijd na niet om aan te gluren. De uitschieters naar beneden zijn al veel vaker voor gekomen en drastischer geweest dan de ups.

Jij gelooft de Italiaanse media wanneer ze een bepaald cijfer geven aan Totti, maar wanneer de Spaanse media spreekt over een sportieve crisis en Capello het heeft over de slechte vorm van z'n spelers en Cannavaro bij naam noemt, klopt daar natuurlijk niets van.
Jesse schreef:Nu komt er waarschijnlijk een heel verhaal van Thomas waarom deze vergelijking niet opgaat. ;)
Ik onderbouw m'n posts graag, ja. :xyxthumbs:

Jöhnk schreef:Real verliest bijna altijd van Depor.

Maar de laatste maand gaat het wat minder, dat klopt.
Dat over Deportivo klopt.

En het ging vooral in december erg slecht. Nog een stuk slechter dan in eerdere jaren. In de maanden daarvoor waren de resultaten nog aardig, maar was het voetbal ook niet om aan te gluren.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di jan 09, 2007 12:16 pm

Thomas schreef:Het doelsaldo is precies hetzelfde, maar dan met minder goals gescoord en minder tegen. Real creëert onvoorstelbaar weinig kansen en het voetbal is op een enkele wedstrijd na niet om aan te gluren.
Dat Real onaatrekkelijk speelt kun je verwachten met Capello als coach. Vind de lage amusementswaarde verder niet maatgevend voor de daadwerkelijke kwaliteit van het spel.

Verder is het logisch dat de grootste club ter wereld kritisch benaderd wordt. Neem in Nederland het verschil in benadering tussen Az en Ajax. Ook vind ik het logisch dat de grote steraankoop kritisch benaderd wordt door pers en publiek. Stiekem verwacht men toch wonderen.

Real staat 5 punten achter op koploper Sevilla. Ik vind de schade nogal meevallen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 09, 2007 12:39 pm

Jöhnk schreef:
Thomas schreef:Het doelsaldo is precies hetzelfde, maar dan met minder goals gescoord en minder tegen. Real creëert onvoorstelbaar weinig kansen en het voetbal is op een enkele wedstrijd na niet om aan te gluren.
Dat Real onaatrekkelijk speelt kun je verwachten met Capello als coach. Vind de lage amusementswaarde verder niet maatgevend voor de daadwerkelijke kwaliteit van het spel.
Wat vind je dan zo goed aan het spel van Real? De defensieve zekerheid en evenwichtigheid zijn er namelijk ook nog allerminst ingeslepen.
Jöhnk schreef:Verder is het logisch dat de grootste club ter wereld kritisch benaderd wordt. Neem in Nederland het verschil in benadering tussen Az en Ajax. Ook vind ik het logisch dat de grote steraankoop kritisch benaderd wordt door pers en publiek. Stiekem verwacht men toch wonderen.
Ik verwacht geen wonderen (ik heb Real Madrid voorafgaand aan het seizoen de derde plek voorspeld). Ik verwacht wel dat Real Madrid niet weggespeeld wordt door teams als Recreativo en Deportivo en dat het wel meer echte kansen weet te creëren dan gemiddeld zo'n 3 per wedstrijd. Ik dacht dat de tijden dat Real zich simpel weg zou laten zetten voorbij waren aangezien Capello jongens met klasse en karakter zoals Cannavaro, Emerson, Diarra en Van Nistelrooij haalde. Maar niets van dat alles. Real speelt gewoon erg slecht (op een enkele wedstrijd na) en haalt niet of nauwelijks meer punten. Meer punten, dát is ook iets dat je van Capello mag verwachten.
Jöhnk schreef:Real staat 5 punten achter op koploper Sevilla. Ik vind de schade nogal meevallen.
Barcelona had vorig jaar na dit aantal wedstrijden 40 punten. Osasuna 38 en Valencia 32. Dus het heeft meer met de concurrentie te maken dan met Real Madrid.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di jan 09, 2007 12:49 pm

'Niet of nauwelijks meer punten' vind ik persoonlijk wel een aparte omschrijving voor 'meer punten' (want zo zit het). Maar dat terzijde.
Thomas schreef:Barcelona had vorig jaar na dit aantal wedstrijden 40 punten. Osasuna 38 en Valencia 32. Dus het heeft meer met de concurrentie te maken dan met Real Madrid.
Dat kun je niet zomaar zeggen. Misschien is de concurrentie wel groter.

Verder zijn we het dus oneens. Jij blijft herhalen dat Madrid minder is dan vorig seizoen. Prima, hoor. Let's agree to disagree.

Arwin

Bericht door Arwin » di jan 09, 2007 1:16 pm

Apart dat Ajax met 'iets meer punten' en een resultaat tegen Feyenoord van 2-3 verlies naar 4-0 winst, geen progressie boekt ten opzichte van vorig seizoen volgens dezelfde mensen.. :yes:

peter

Bericht door peter » di jan 09, 2007 1:17 pm

Amusementswaarde is geen argument. Zoals Jöhnk al zegt is het bij Capello nooit echt een show.

Tuurlijk is er kritiek op Real, omdat een club als Real bovenaan hoort te staan. En tuurlijk is er kritiek op de resultaten van de laatste maand. Meer dan logisch, zelfs. Want Recreativo en Deportivo zijn ook geen hoogvliegers. Des te opmerkelijker is het dat het vorig seizoen dus gewoon nóg slechter ging.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di jan 09, 2007 1:24 pm

Arwin schreef:Apart dat Ajax met 'iets meer punten' en een resultaat tegen Feyenoord van 2-3 verlies naar 4-0 winst, geen progressie boekt ten opzichte van vorig seizoen volgens dezelfde mensen.. :yes:
Een wedstrijd op zich zegt mij niet zoveel.

Heb ook allang aangegeven dat Ajax het in de eredivisie beter doet dan vorig seizoen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 09, 2007 5:38 pm

Jöhnk schreef:Verder zijn we het dus oneens. Jij blijft herhalen dat Madrid minder is dan vorig seizoen. Prima, hoor. Let's agree to disagree.
In voetballend opzicht minder (heel af en toe wat degelijker, maar aanvallend prut), qua resultaten een heel klein beetje beter. En dat met Van Nistelrooij, Cannavaro, Emerson, Diarra en Reyes erbij. En nu dus ook Gago, Marcelo en Higuain. Eens kijken of het nu wel wat wordt. Ik heb er een hard hoofd in.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 09, 2007 6:23 pm

Thomas schreef:De wedstrijd werd in de laatste minuut trouwens ontsierd door een ordinaire knokpartij tussen Luis Fabiano en Diogo. Doodzonde, want het gaat beide spelers zware schorsingen opleveren. In mijn ogen is het trouwens Luis Fabiano die Diogo fysiek provoceert met eerst een kopstoot en daarna een greep naar z'n keel. Dat Diogo daarna de enige echt goede knal uitdeelt is jammer voor Fabiano. Verder vind ik ze eerlijk gezegd als meisjes vechten. :D

Eye of the Tiger :D
Het lijkt mee te gaan vallen met de schorsing. Diogo zit deze week waarschijnlijk al de eerste 2 van z'n 5 wedstrijden uit.

Rubén de la Red zal de rest van het seizoen op huurbasis uitkomen voor Real Zaragoza. De 21-jarige middenvelder komt over van het jeugdfiliaal van Real Madrid en kan in de zomer voor 1,5 miljoen euro worden overgenomen. Wel heeft De Koninklijke een optie bedongen dat Zaragoza de speler niet mag verkopen aan Barcelona of Atlético de Madrid. (Marca)
voetbalzone.nl

Del Bosque was erg gecharmeerd van hem. Ik ben benieuwd.

jabu

Bericht door jabu » di jan 09, 2007 6:59 pm

Thomas schreef:
Thomas schreef:De wedstrijd werd in de laatste minuut trouwens ontsierd door een ordinaire knokpartij tussen Luis Fabiano en Diogo. Doodzonde, want het gaat beide spelers zware schorsingen opleveren. In mijn ogen is het trouwens Luis Fabiano die Diogo fysiek provoceert met eerst een kopstoot en daarna een greep naar z'n keel. Dat Diogo daarna de enige echt goede knal uitdeelt is jammer voor Fabiano. Verder vind ik ze eerlijk gezegd als meisjes vechten. :D

Eye of the Tiger :D
YMCA lijkt mij hier beter op z'n plaats. :construction:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 09, 2007 7:38 pm

:D :xyxthumbs:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo jan 10, 2007 8:47 am

Vedetten trainen dronken
Door EDWIN WINKELS

BARCELONA - De vraag van de radioverslaggever, bijzonder goed ingevoerd bij Real Madrid, aan Pedja Mijatovic, technisch directeur van de club, leek meer een vaststelling van een feit. ,,Er zijn ochtenden dat de kleedkamer naar alcohol stinkt. Toch?’’

Mijatovic antwoordde dat hij die verhalen ook wel eens gehoord heeft. Bevestigen deed hij het niet, ontkennen ook niet.

,,Het is niet aangenaam om over deze dingen te praten. Het ligt nogal gevoelig. Maar we weten wat de problemen binnen deze ploeg zijn en zullen maatregelen nemen.’’

De damp van alcohol in de kleedkamer, nog vóór de ochtendtraining. Het was het enige wat er nog ontbrak in een witte burcht die voor het vierde achtereenvolgende jaar in crisis verkeert.

Niet dat er flessen whisky in de lockers van de Ciudad Deportiva staan. Die walm zou komen van spelers die met een flinke kegel bijna rechtstreeks uit de disco op het trainingsveld komen.

Bewijzen zijn er niet, maar vorige week deed zich een veelzeggend incident voor. Twee ochtenden achtereen arriveerde de jonge Braziliaan Robinho bijzonder vrolijk op de training. Hij raakte geen bal.

‘Dronken’, werd er fnuikend gezegd. Trainer Fabio Capello nam hem nog wel mee naar de uitwedstrijd in La Coruña, maar zette Robinho, voor straf, op de tribune.

,,Een technische beslissing,’’ gaf Capello als verklaring. Maar binnenskamers is er een andere uitleg. De kern van het probleem zou Ronaldo zijn, de vroegere wonderspits die dit seizoen slechts drie duels in de basis heeft gestaan.

Zelfs nadat Ruud van Nistelrooy afgelopen week nauwelijks had kunnen trainen, kreeg de Nederlander in de basis de voorkeur boven Ronaldo, nog altijd zo’n 90 kilo zwaar. Ronaldo zou een slecht voorbeeld voor zijn jonge landgenoten zijn, zo schreven de kranten AS en Marca gisteren.

Hijzelf zou Robinho de mooie plaatsen van de Madrileense nacht hebben getoond. Zijn inzet is minimaal, dit seizoen, net als het vertrouwen dat Capello in hem heeft. Dus moet hij zo spoedig mogelijk verkocht worden, heeft de coach de leidinggevenden gezegd. En hij is niet de enige.

Na de beschamende 2-0 nederlaag bij Deportivo, de derde in de laatste vier wedstrijden, kwamen Mijatovic en voorzitter Ramón Calderón Capello maandag op de training om uitleg vragen. De clubleiding, die afgelopen zomer de verkiezingen won, dacht dat de harde hand van Capello de losbandige kleedkamer in het gareel zou krijgen.

Maar de komst van Capello noch diens behoudende systeem noch de investering van meer dan 100 miljoen euro in nieuwe spelers heeft een positief effect gehad.

Spelers als Cannavaro en Diarra, die bij hun vorige clubs op grote hoogte speelden, zijn bij de Koninklijke snel verschrompeld tot onzekere nieuwelingen. Van Nistelrooy wacht al weken eenzaam in de spits op een speelbare bal, als slachtoffer van Capello’s catenaccio.

,,Bij de spelersgroep heerst een gebrek aan inzet, betrokkenheid en professionaliteit,’’ is de conclusie van de clubleiding. ,,Enkele spelers zullen ontdekken dat er in de toekomst van Real geen plaats voor hen is,’’ zei Mijatovic gisteren.

Ook Capello zelf ontkomt niet aan de kritiek. Hij lijkt de weg kwijt, neemt de laatste weken vreemde tactische beslissingen en de spelers lachen hem achter de rug uit, zo wisten de Madrileense sportkranten gisteren te melden.

Capello is de zesde trainer sinds de laatste winnende coach, Vicente del Bosque, die zijn tanden stukbijt op de Real-kleedkamer. Hij heeft op dit moment slechts drie punten méér dan Wanderley Luxemburgo toen deze vorig jaar werd ontslagen.

In al die misère heeft Real geluk dat het derde staat, met een overbrugbare achterstand op Sevilla en Barcelona. Maar waar die twee ploegen een herkenbare, aanvallende en aantrekkelijke spelstijl hebben, ook al maken ook zij mindere periodes door, is het spel van Real niet om aan te zien. Dat wist de clubleiding toen zij Capello aantrok. Het was de keuze voor het resultaat boven alles, een kampioenschap was verplicht. Pas dáárna zou het eindelijk tijd voor champagne en whisky zijn.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 10, 2007 12:13 pm

Ik wilde net dat stuk van vi.nl plaatsen waar ze ook bijzonder negatief zijn over het spel van Real. Maar het komt min of meer op hetzelfde neer. Jöhnk is de enige in heel Europa die vindt dat Real echt progressie boekt. :D

Plaats reactie