AT's voetballer van het seizoen 2006/2007
Moderator: mods
De nieuwe lijst:
Zlatan Ibrahimovic (A)-Inter Milan-Zweden
Gilberto Silva (M)-Arsenal-Brazilië
Paul Scholes (M)-Manchester United-Engeland
Francesco Totti (A)-AS Roma-Italië
Adrian Mutu (A)-Fiorentina-Roemenië
Patrick Vieira (M)-Inter Milan-Frankrijk
Heurelho da Silva Gomes (K)-PSV-Brazilië
Phillip Cocu (M)-PSV-Nederland
Cristiano Ronaldo (A)-Manchester United-Portugal
Didier Drogba (A)-Chelsea-Ivoorkust
Deco (M)-Barcelona-Portugal
Ronaldinho (A)-Barcelona-Brazilië
Florent Malouda (M)-Olympique Lyon-Frankrijk
Ruud van Nistelrooij (A)-Real Madrid-Nederland
Fernando Baiano (A)-Celta de Vigo-Brazilië
Logan Bailly (K)-RC Genk-België
Marco Materazzi (V)-Inter Milan-Italië
Wesleij Sneijder (M)-Ajax-Nederland
Jaap Stam (V)-Ajax-Nederland
Jusse Jääskeläinen (K)-Bolton Wanderers-Finland
Diego (M)-Werder Bremen-Brazilië
Miroslav Klose (A)-Werder Bremen-Duitsland
Mickael Essien (V)-Chelsea-Ghana
Shunshuke Nakamura (M)-Celtic-Japan
Fabio Cannavaro (V)-Real Madrid-Italië
Zlatan Ibrahimovic (A)-Inter Milan-Zweden
Gilberto Silva (M)-Arsenal-Brazilië
Paul Scholes (M)-Manchester United-Engeland
Francesco Totti (A)-AS Roma-Italië
Adrian Mutu (A)-Fiorentina-Roemenië
Patrick Vieira (M)-Inter Milan-Frankrijk
Heurelho da Silva Gomes (K)-PSV-Brazilië
Phillip Cocu (M)-PSV-Nederland
Cristiano Ronaldo (A)-Manchester United-Portugal
Didier Drogba (A)-Chelsea-Ivoorkust
Deco (M)-Barcelona-Portugal
Ronaldinho (A)-Barcelona-Brazilië
Florent Malouda (M)-Olympique Lyon-Frankrijk
Ruud van Nistelrooij (A)-Real Madrid-Nederland
Fernando Baiano (A)-Celta de Vigo-Brazilië
Logan Bailly (K)-RC Genk-België
Marco Materazzi (V)-Inter Milan-Italië
Wesleij Sneijder (M)-Ajax-Nederland
Jaap Stam (V)-Ajax-Nederland
Jusse Jääskeläinen (K)-Bolton Wanderers-Finland
Diego (M)-Werder Bremen-Brazilië
Miroslav Klose (A)-Werder Bremen-Duitsland
Mickael Essien (V)-Chelsea-Ghana
Shunshuke Nakamura (M)-Celtic-Japan
Fabio Cannavaro (V)-Real Madrid-Italië
Om hier nog even op terug te komen. Het gaat niet veel beter met Real dit jaar hoor. Het voetbal is zelfs bar slecht, waar het de afgelopen jaren toch nog met enig regelmaat sprankelend was. De resultaten zijn ook niet heel veel beter, volgens mij. Die statistieken heb ik alleen niet bij de hand.Jöhnk schreef:OK, bij dezen: ik vind Cannavaro de grote man achter de Progressie bij Real. Samen met Ruud. Goede uitstraling, professionaliteit, fysiek in orde en kopsterk.
Dus ik wil hem nomineren.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op wo jan 03, 2007 4:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Met enig regelmaat sprankelend vind ik dan ook overdreven hoor...Real is zeker al twee jaar niet goed bezig. Maar volgens mij gaat het toch wel wat beter dit jaar, mede door de aankopen en de nieuwe coach.Om hier nog even op terug te komen. Het gaat niet veel beter met Real dit jaar hoor. Het voetbal is zelfs bar slecht, waar het de afgelopen jaren toch nog met enig regelmaat sprankelend was. De resultaten zijn ook niet heel veel beter, volgens mij. Die statistieken heb ik alleen niet bij de hand.
Volgens mij is het Shunsuke...Ik weet gewoon dat sommiggen hier erg strict zijn met de spelling... ;)Shunshike Nakamura (M)-Celtic-Japan
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Nee hoor, ik heb alleen op je argumentatie zitten wachten. :xyxthumbs:Hoeladans schreef:Ik nomineer Afonso Alves omdat ie veel doelpunten maakt voor Heerenveen,bijna 1 op 1 loopt en ongelooflijk snel is.
Als ik nog iets verkeerd heb gedaan zeg je het wel he ;)
Met Zidane werd er zo nu en dan tenminste nog mooi voetbal gespeeld. Tegenwoordig heeft Real echter geen spelmaker van wereldklasse. Dat breekt ze regelmatig op, zoals ik voorafgaand aan het seizoen al had voorspeld aan jou.Mr. Ajax schreef:Met enig regelmaat sprankelend vind ik dan ook overdreven hoor...Real is zeker al twee jaar niet goed bezig. Maar volgens mij gaat het toch wel wat beter dit jaar, mede door de aankopen en de nieuwe coach.Om hier nog even op terug te komen. Het gaat niet veel beter met Real dit jaar hoor. Het voetbal is zelfs bar slecht, waar het de afgelopen jaren toch nog met enig regelmaat sprankelend was. De resultaten zijn ook niet heel veel beter, volgens mij. Die statistieken heb ik alleen niet bij de hand.
Ik wilde het liefst even nalaten om spelers te nomineren uit de EPL, maar om deze jongeman kon ik toch echt niet heen:
Robin van Persie: Bij afwezigheid van Henry miste Arsenal voorin een killer. Om nou te zeggen dat Van Persie zich aan het bewijzen is als killer is niet helemaal waar, maar de Rotterdammer is hard op weg een aanvaller te worden die een alleraardigst rendement weet te halen. De klasse en het zelfvertrouwen druipt er bij Van Persie vanaf en de afgelopen maanden drukte hij dat uit in doelpunten (10), assists (een stuk of 6) en het versieren van penalties (3 of 4). Van Persie begint angstaanjagend veel op Bergkamp te lijken en ontpopt zich tot één van de favorieten bij de supporters. Met de terugkeer van Henry lijkt Wenger van het 4-5-1-systeem af te gaan stappen en ik denk dat Van Persie op die manier nog beter tot z’n recht zal komen. Hij en Henry kunnen een fantastisch onvoorspelbaar aanvalskoppel vormen dat nog complimentair aan elkaar is ook. Bovendien komt er op die manier minder druk op de schouders van de middenvelders te liggen om te scoren. Iets dat ze in het huidige systeem af en toe lijkt op te breken.
Het enige duidelijke minpuntje van Van Persie dat ik op dit moment zou kunnen noemen is dat hij zo nu en dan een risico kan vormen voor z’n eigen ploeg. Hij lijkt zich af en toe moeilijk in te kunnen houden, wat tot dusver tot 8 gele kaarten leidde in 20 wedstrijden.
Freddy Kanouté: De topscoorder van de (tijdelijke) koploper van La Liga mag natuurlijk niet ontbreken in deze lijst. De aanvaller uit Mali maakte dit seizoen al 14 doelpunten en mede daardoor is Sevilla de meest productieve ploeg van Spanje met 35 doelpunten. Kanouté is groot, sterk en niet al te sloom voor iemand van zijn postuur. Hij is moeilijke te bestrijden vanwege z’n veelzijdigheid. Zo kan hij koppen, goed met de rug naar de goal spelen, heeft hij een prima functionele techniek, ogenschijnlijk uitschuifbare benen, kopkracht en is hij naar mijn indruk behoorlijk tweebenig (maar dat durf ik even niet met zekerheid te zeggen). Z’n ploeg is ingesteld op hem maar kan daarnaast ook gewoon uitstekend voetballen. Kanouté doet daar over het algemeen goed aan mij en heeft zeker oog voor z’n medespelers.
Als ik een minpuntje op zou moeten noemen is het dat Freddy tot dusver stukken minder opvallend speelde in de wedstrijden tegen hele grote tegenstanders.
Robin van Persie: Bij afwezigheid van Henry miste Arsenal voorin een killer. Om nou te zeggen dat Van Persie zich aan het bewijzen is als killer is niet helemaal waar, maar de Rotterdammer is hard op weg een aanvaller te worden die een alleraardigst rendement weet te halen. De klasse en het zelfvertrouwen druipt er bij Van Persie vanaf en de afgelopen maanden drukte hij dat uit in doelpunten (10), assists (een stuk of 6) en het versieren van penalties (3 of 4). Van Persie begint angstaanjagend veel op Bergkamp te lijken en ontpopt zich tot één van de favorieten bij de supporters. Met de terugkeer van Henry lijkt Wenger van het 4-5-1-systeem af te gaan stappen en ik denk dat Van Persie op die manier nog beter tot z’n recht zal komen. Hij en Henry kunnen een fantastisch onvoorspelbaar aanvalskoppel vormen dat nog complimentair aan elkaar is ook. Bovendien komt er op die manier minder druk op de schouders van de middenvelders te liggen om te scoren. Iets dat ze in het huidige systeem af en toe lijkt op te breken.
Het enige duidelijke minpuntje van Van Persie dat ik op dit moment zou kunnen noemen is dat hij zo nu en dan een risico kan vormen voor z’n eigen ploeg. Hij lijkt zich af en toe moeilijk in te kunnen houden, wat tot dusver tot 8 gele kaarten leidde in 20 wedstrijden.
Freddy Kanouté: De topscoorder van de (tijdelijke) koploper van La Liga mag natuurlijk niet ontbreken in deze lijst. De aanvaller uit Mali maakte dit seizoen al 14 doelpunten en mede daardoor is Sevilla de meest productieve ploeg van Spanje met 35 doelpunten. Kanouté is groot, sterk en niet al te sloom voor iemand van zijn postuur. Hij is moeilijke te bestrijden vanwege z’n veelzijdigheid. Zo kan hij koppen, goed met de rug naar de goal spelen, heeft hij een prima functionele techniek, ogenschijnlijk uitschuifbare benen, kopkracht en is hij naar mijn indruk behoorlijk tweebenig (maar dat durf ik even niet met zekerheid te zeggen). Z’n ploeg is ingesteld op hem maar kan daarnaast ook gewoon uitstekend voetballen. Kanouté doet daar over het algemeen goed aan mij en heeft zeker oog voor z’n medespelers.
Als ik een minpuntje op zou moeten noemen is het dat Freddy tot dusver stukken minder opvallend speelde in de wedstrijden tegen hele grote tegenstanders.
Vandaag twee rechtsbacks:
Carlos Diogo: Real Madrid had hem niet meer nodig, maar ik vraag me af of ze dit seizoen niet met jaloezie hebben gekeken naar Zaragoza. Waar Real vaak wat aanmoddert met Salgado als rechtsback laat Diogo bij de huidige nummer vier van Spanje zien een uitstekende voetballer te zijn. Hij heeft een techniek en dribbel die je niet zou verwachten van zo'n reus. Diogo is het type speler dat je als verdediger het liefst uit de weg gaat en als je dat niet doet wil hij wel helpen met z'n lichaam of een slalom. Hij is regelmatig beslissend in aanvallend opzicht en is aan de andere kant van het veld ook keihard in de duels. Daar ligt ook een minpunt van Diogo, want slim verdedigen is er niet altijd bij. Hij zorgt er over het algemeen wel gewoon voor dat hij aan de binnenkant dekt, kan aardig koppen en heeft een uitstekende tackle maar soms is het allemaal wat ondoordacht. Gelukkig heeft Sergio over het algemeen alles prima onder controle in de buurt van het strafschopgebied.
Oh ja. En hij heeft een aardige rechter. ;)
Daniel Alves: De rechtsback is van Sevilla is één van de grootste wapenfeiten van de ploeg van Juande Ramos. Dat hij eigenlijk voor een groot deel gewoon z'n gang mag gaan op het veld zegt dan ook genoeg. In positioneel opzicht is hij niet bij te houden waardoor linksback David een stuk ingetogener moet spelen. Alves is regelmatig als centrale middenvelder, rechtshalf of rechtsbuiten te vinden en daar ligt ook z'n grote kracht. In verdedigend opzicht is het een bijtertje en zelfs een notoir klootzakje maar wie Alves binnenhaalt doet dat voornamelijk vanwege z'n aanvallende kwaliteiten. Hij is uitstekend in de combinatie, heeft de bal aan een touwtje, is erg beweeglijk en snel en heeft veel diepgang in z'n spel. Z'n hoge voorzet is me tot nu toe niet echt in positieve zin opgevallen maar over het algemeen gaat hij gewoon de confrontatie aan met verdedigers of de combinatie aan met medespelers op zoek naar de achterlijn, waarna hij de spitsen opzoekt met passes naar het centrum.
Carlos Diogo: Real Madrid had hem niet meer nodig, maar ik vraag me af of ze dit seizoen niet met jaloezie hebben gekeken naar Zaragoza. Waar Real vaak wat aanmoddert met Salgado als rechtsback laat Diogo bij de huidige nummer vier van Spanje zien een uitstekende voetballer te zijn. Hij heeft een techniek en dribbel die je niet zou verwachten van zo'n reus. Diogo is het type speler dat je als verdediger het liefst uit de weg gaat en als je dat niet doet wil hij wel helpen met z'n lichaam of een slalom. Hij is regelmatig beslissend in aanvallend opzicht en is aan de andere kant van het veld ook keihard in de duels. Daar ligt ook een minpunt van Diogo, want slim verdedigen is er niet altijd bij. Hij zorgt er over het algemeen wel gewoon voor dat hij aan de binnenkant dekt, kan aardig koppen en heeft een uitstekende tackle maar soms is het allemaal wat ondoordacht. Gelukkig heeft Sergio over het algemeen alles prima onder controle in de buurt van het strafschopgebied.
Oh ja. En hij heeft een aardige rechter. ;)
Daniel Alves: De rechtsback is van Sevilla is één van de grootste wapenfeiten van de ploeg van Juande Ramos. Dat hij eigenlijk voor een groot deel gewoon z'n gang mag gaan op het veld zegt dan ook genoeg. In positioneel opzicht is hij niet bij te houden waardoor linksback David een stuk ingetogener moet spelen. Alves is regelmatig als centrale middenvelder, rechtshalf of rechtsbuiten te vinden en daar ligt ook z'n grote kracht. In verdedigend opzicht is het een bijtertje en zelfs een notoir klootzakje maar wie Alves binnenhaalt doet dat voornamelijk vanwege z'n aanvallende kwaliteiten. Hij is uitstekend in de combinatie, heeft de bal aan een touwtje, is erg beweeglijk en snel en heeft veel diepgang in z'n spel. Z'n hoge voorzet is me tot nu toe niet echt in positieve zin opgevallen maar over het algemeen gaat hij gewoon de confrontatie aan met verdedigers of de combinatie aan met medespelers op zoek naar de achterlijn, waarna hij de spitsen opzoekt met passes naar het centrum.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op ma jan 08, 2007 5:42 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
- Alaindebanaan
Thomas schreef:Maak je geen zorgen, Duke. Ik vind het zelf gewoon heel erg leuk. :bis:
Hoezo?Mr. Ajax schreef:Lees die stukje over Diogo nog maar een keertje Thomas.
Carlos Diogo: Zaragoza had hem niet meer nodig, maar ik vraag me af of ze dit seizoen niet met jaloezie hebben gekeken naar Zaragoza. Waar Real vaak wat aanmoddert met Salgado als rechtsback laat Diogo bij de huidige nummer vier van Spanje zien een uitstekende voetballer te zijn. Hij heeft een techniek en dribbel die je niet zou verwachten van zo'n reus. Diogo is het type speler dat je als verdediger het liefst uit de weg gaat en als je dat niet doet wil hij wel helpen met z'n lichaam of een slalom. Hij is regelmatig beslissend in aanvallend opzicht en is aan de andere kant van het veld ook keihard in de duels. Daar ligt ook een minpunt van Diogo, want slim verdedigen is er niet altijd bij. Hij zorgt er over het algemeen wel gewoon voor dat hij aan de binnenkant dekt, kan aardig koppen en heeft een uitstekende tackle maar soms is het allemaal wat ondoordacht. Gelukkig heeft Sergio over het algemeen alles prima onder controle in de buurt van het strafschopgebied.
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
En speciaal voor de Dr.:
- Daily Blind
- Daily Blind
Wat is vaak genoeg? Hij was basisspeler tot aan de blessure (wedstrijd Porto - benfica (28-10). Hij heeft CL gespeeld en was absoluut de smaakmaker. Veel individuele acties, goed afstand schot.

Anderson Luis
Achternaam: De Abreu Oliveira
Geboortedatum: 13-04-1988

Anderson Luis
Achternaam: De Abreu Oliveira
Geboortedatum: 13-04-1988
Laatst gewijzigd door Daily Blind op ma jan 08, 2007 8:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daily Blind
- Alaindebanaan
Hij was Geblesseerd??!?!? :nooo:Thomas schreef:Sorry, ZSoG. Ik vind het ook een goede voetballer maar als ik Anderson toelaat dan kan ik straks Andy van der Meijde niet meer van de lijst houden. :D
Hopen dat hij snel weer fit wordt en weer gaat spelen dus. :eusa_pray: En dat jij leuk mee blijft doen! :xyxthumbs:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.
En speciaal voor de Dr.:
En speciaal voor de Dr.: